ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

نرخ فریم اولویت اصلی در طراحی ایکس باکس اسکارلت بوده است

پس از شایعات فراوان، مایکروسافت بالاخره سکوت خود پیرامون نسل جدید کنسول‌هایش را شکست و در جریان E۳ ۲۰۱۹ از ایکس باکس اسکارلت رونمایی کرد. اگرچه جزئیات این کنسول همچنان در دسترس نیست اما می‌دانیم ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۶

پس از شایعات فراوان، مایکروسافت بالاخره سکوت خود پیرامون نسل جدید کنسول‌هایش را شکست و در جریان E۳ ۲۰۱۹ از ایکس باکس اسکارلت رونمایی کرد. اگرچه جزئیات این کنسول همچنان در دسترس نیست اما می‌دانیم که در طراحی آن از یک پردازنده Zen ۲ سفارشی سازی شده، حافظه گرافیکی GDDR۶ و حافظه SSD استفاده شده است. در این میان SSD سر و صدای زیادی به پا کرده و به عقیده بسیاری از توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی استفاده از این نوع حافظه می‌تواند تاثیر چشمگیری روی عملکرد فنی بازی‌ها بگذارد.

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، اخیراً مصاحبه‌ای با وبسایت گیم‌اسپات انجام داده است. اسپنسر در بخشی از این مصاحبه به گفتگو درباره مشخصات سخت افزار ایکس باکس اسکارلت و میزان تاثیر آن‌ها روی عملکرد بازی‌ها پرداخت. اگرچه با ایکس باکس وان ایکس تمرکز اصلی مایکروسافت در چند سال اخیر روی وضوح تصویر ۴K و جلوه‌های بصری بالا بوده است اما نسل جدید با شرایط متفاوتی روبرو خواهیم بود. طبق صحبت‌های اسپنسر، با ایکس باکس اسکارلت تمرکز ردموندی‌ها روی اجرای روان بازی‌ها و بارگذاری سریع خواهد بود. همچنین وضوح تصویر و نرخ فریم هدف گذاری شده برای بازی‌ها نیز به ترتیب ۴K و ۶۰ خواهد بود.

ایکس باکس اسکارلت

مدیر بخش ایکس باکس در این باره گفت: «فکر می‌کنم حوزه‌ای که در نسل بعدی واقعا می‌خواهیم روی آن تمرکز کنیم، نرخ فریم و اجرای روان بازی‌ها باشد. اطمینان پیدا کردن از اینکه بازی‌ها به‌طور شگفت انگیزی سریع بارگذاری و با بالاترین میزان نرخ فریم ممکن اجرا می‌شوند [تمرکز اصلی‌ ما خواهد بود]. ما همچنین شرکتی هستیم که ویندوز را می‌سازد، بنابراین کار‌هایی که برای پلتفرم پی سی انجام می‌گیرد و توسعه دهندگان مشغول به انجام آن‌ها هستند را می‌بینیم. مردم عاشق نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی‌ها هستند، بنابراین عقیده دارم اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۶۰ هدف ما خواهد بود.»

فیل اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: «نکته جالب این است که در نسل کنونی تمرکزمان را روی جلوه‌‌های بصری با کیفیت ۴K و چگونه استریم کردن فیلم‌ها با کیفیت ۴K بلوری قرار دادیم. حال که با ایکس باکس وان ایکس به جلوه‌های بصری با کیفیت ۴K دست پیدا کردیم، این فرصت را داریم تا در نسل بعد شاهد پیشرفت بصری بالای بازی‌ها باشیم. احتمالاً این نسل روی اجرای روان بازی‌ها تمرکز بیشتری خواهیم گذاشت. بازی‌ها در بارگذاری چقدر سریع عمل می‌کنند؟ آیا می‌توانم در سریع‌ترین زمان ممکن وارد یک بازی شوم؟ آیا این بازی از لحاظ بصری و اجرا حسی منحصر بفرد به من منتقل می‌کند؟ [انتقال چنین حسی] هدف ماست.»

در زمان انتشار اولین اطلاعات رسمی از ایکس باکس اسکارلت اعلام شد احتمال دستیابی به وضوح تصویر ۸K وجود دارد اما ظاهراً برنامه‌ها تغییر کرده است. مایکروسافت نرخ فریم بهتر را اولویت خود برای نسل بعدی قرار داده که تصمیم هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. اگرچه برخی از بازی‌ها از جمله Gears 5 موفق شده‌اند تا در همین نسل به وضوح تصویر ۴K و نریم ۶۰ دست یابند اما مایکروسافت قصد دارد تا این را به یک استاندارد در میان توسعه دهندگان تبدیل کند. احتمالاً پس از این، اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر ۸K نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی