چرا پروژه جدید استودیوی IO Interactive هیجانانگیز به نظر میرسد؟
استودیوی IO Interactive که آن را با سهگانه اخیر هیتمن میشناسیم، روزهای شلوغی را میگذراند. آنها پس از ساخت آخرین قسمت از سهگانه جدید هیتمن اعلام کردند که فعلا مامور 47 را تنها میگذارند و ...
استودیوی IO Interactive که آن را با سهگانه اخیر هیتمن میشناسیم، روزهای شلوغی را میگذراند. آنها پس از ساخت آخرین قسمت از سهگانه جدید هیتمن اعلام کردند که فعلا مامور 47 را تنها میگذارند و سراغ پروژههای جدید و متفاوت میروند. حدود یک سال پیش، خبر ساخت یک بازی از دنیای جیمز باند توسط IO Interactive منتشر شد. اما چندی پیش و در اقدامی غافلگیرانه، این استودیو از یک پروژه دیگر هم رونمایی کرد. پروژهای که ماهیتش حتی با همان جیمز باند هم متفاوت است و یک اثر کاملا جدید از سوی این استودیو خواهد بود.
این پروژه که فعلا با نام رمز Project Fantasy شناخته میشود، یک آیپی کاملا جدید و یک بازی آنلاین خواهد بود و فضایی فانتزی خواهد داشت. با توجه به تنها کانسپت آرتی که از بازی منتشر شده، به نظر میرسد که سازندگان فعلا از ژانر مخفیکاری و جاسوسی عبور کردند و میخواهند یک عنوان فانتزی تمامعیار بسازند. همچنین سازندگان اشاره کردند که این پروژه المانهای نقشآفرینی نیز خواهد داشت.
اطلاعات محدودی که از این پروژه منتشر شده با تصورات ما از آثار IO Interactive بسیار متفاوت است. استودیویی که به طراحی مراحل چندگانه و زنده نگه داشتن بازیهای مخفیکاری مشهور شده، قدم در مسیری کاملا متفاوت گذاشته است. در این مقاله قصد داریم تا به دلایلی که این پروژه میتواند اثری هیجانانگیز باشد میپردازیم. با ویجیاتو همراه باشید.
یک بازی متفاوت از IO Interactive
سال گذشته، گزارش سالیانهای از استودیوی IO Interactive منتشر شد که در آن به پروژههای مختلفی اشاره میکرد. پروژههایی که هر کدام فاصله نسبتا زیادی با عرضه دارند. بنابراین با توجه به اینکه Project Fantasy حتی نام مشخصی هم ندارد، احتمالا در آیندهای دور منتشر خواهد شد.
با این حال با بیانیهای که این استودیو هنگام رونمایی از این پروژه منتشر کرده، میتوان به اطلاعات محدودی دست پیدا کرد. در این بیانیه اعلام شده که تیم متمرکز بر پروژه، مدت زیادیست که کتابهای فانتزی و عناوین نقشآفرینی که در آنها روایت، تخیل و انتخابات بازیکن تاثیرگذارند را دنبال میکنند.
درست است که در ابتدا اشاره کردیم که ماهیت پروژه جدید IO Interactive تفاوت زیادی با دیگر آثار این استودیو دارد، اما نقاط اشتراکی هم بین این دو مقوله دیده میشود. انتخابها، یکی از مهمترین المانهای بازی هیتمن است. انتخاب نه به مانند آنچه که در بازیهای تعاملی یا RPG میبینیم. در بازی هیتمن، بازیکن در طول گیمپلی باید راهی برای سرانجام رساندن ماموریت پیدا کند. ممکن است در مسیری قدم بردارید و به طور تصادفی مکالمهای بشنوید که به شما برای از بین بردن هدفتان کمک کند. البته که میتوانید بدون هیچ گشت و گذاری به سراغ هدف بروید و به سختی او را نابود کنید.
اما این انتخابها، نحوه پیشروی بازیکن را از بازیکن دیگر متمایز میکند. همچنین این ساختار ارزش تکرار حتی یک مرحله بازی را هم بالا میبرد. چالشهای آنلاین بازی هیتمن هم دقیقا به خاطر متمایز بودن نوع بازی بازیکنان جذاب است. البته که مفهوم انتخاب در بازی جدید این استودیو، با آن چیزی که در هیتمن میبینیم تفاوت خواهد داشت.
Project Fantasy یک بازی آنلاین و نقشآفرینیست. این که فرمول IO Interactive در هیتمن چگونه قرار است در ساختار یک بازی آنلاین فانتزی پیاده شود، یکی از دلایل هیجانانگیز بودن این پروژه است. از طرفی معمولا در یک فضای فانتزی، خبری از سلاحات گرم نیست و طراحی مبارزات تفاوتهایی با آثار پیشین این استودیو خواهد داشت. پروژه فانتزی، یک اثر کاملا جدید برای IO Interactive است که ریسکهای زیادی را هم در طول مسیر ساخت و عرضه خواهد داشت.
اما طراحی بصری و کاراکتر، احتمالا بزرگترین چالش این استودیو باشد. آنها از طراحی یک مامور جاسوس کاریزماتیک باید به طراحی کاراکترهای فانتزی روی بیاورند. حتی در همین کانسپت آرتی که منتشر شده، میتوان انواع طراحی کاراکترها را شاهد بود. از یک دورف جنگجو و یک الف ماجراجو به همراه یک جادوگر شبیه به انسان، میتوان تنوع زیاد کاراکترها را پیشبینی کرد.
با توجه به محیطی که در این طرح مفهومی میبینیم، میدانیم که فضای کلی این بازی با عناوینی مثل هیتمن و دیگر پروژه در دست ساخت آنها یعنی Project 007 زمین تا آسمان تفاوت خواهد داشت.
Project Fantasy یک پروژه غیرمنتظره و جذاب است. این بازی به عنوان یک RPG آنلاین معرفی شده اما مقیاس و ساختار آن همچنان مشخص نیست. ممکن است که این پروژه یک بازی لایوسرویس باشد یا شاید با یک بازی MMORPG خیلی بزرگ روبرو باشیم.
این پروژهای است که به گفته هاکان آبراک، مدیرعامل IO Interactive، پروژه رویایی اعضای استودیو بوده است. آبراک دو سال پیش در مصاحبهای با وبسایت Gameindustry.biz گفته بود که بر پروژه دیگری هم کار میکنند که فضای متفاوتی دارد و اعضای قدیمی استودیو، مدت زیادیست رویای ساخت آن را در سر دارند. حتی در مقطعی شایعه شده بود که این بازی انحصاری اکس باکس خواهد بود اما با رونمایی از پروژه همچنان از پلتفرمهای مقصد صحبتی نشده است.
با این حال صحبت از پروژه جدید IO Interactive در حال حاضر کاری دشوار است. اطلاعات منتشر شده بسیار محدود است و سابقه استودیو هم کمکی به درک بهتر ماهیت پروژه نمیکند. با این حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم بازی در چه زمانی آماده نمایش به مخاطبان است. این پروژه قطعا هیجانانگیز خواهد بود چرا که برای اعضای استودیو هم اثر جدید و متفاوتیست. توجهها به IO Interactive در حال حاضر زیاد است چرا که دو پروژه موردانتظار را در دست دارد.
اما همچنان Project 007 با Project Fantasy تفاوتهای زیادی خواهد داشت. این که عناصر جذاب هیتمن چگونه میتواند بر بازی جدید آنلاین آنها تاثیر بگذارد، برای بسیاری از ما سوال است. IO Interactive در زنده نگه داشتن بازیهای مخفیکاری و جاسوسی نقش زیادی دارد و باید دید تاثیر کار آنها در دنیای آنلاین ویدیوگیم چگونه خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ولی تصور کنید سازنده های هیتمن از جیمز باند بازی بسازن برای عاشقان بازی های مخفی کاری مثل من که بهتر از این نمیشه
ناشر و پشتیبانی از بازی خیلی مهمه ، اینا یه تجربه بد با بخش آنلاین هیتمن ۲ دارن که عملا شکست خورد