ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایکس‌ باکس
اخبار و مقالات

رئیس ایکس‌ باکس: مخاطبان واقعیت مجازی به اندازه کافی برای سرمایه‌گذاری بزرگ نیستند

شرکت‌هایی مانند سونی و متا پیشرفت‌های زیادی در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی داشته‌اند، اما با وجود موفقیتی که به دست آورده‌اند، VR همچنان سهم کوچکی از بازار دارد و فضای زیادی برای فروش گسترده نرم‌افزار ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

شرکت‌هایی مانند سونی و متا پیشرفت‌های زیادی در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی داشته‌اند، اما با وجود موفقیتی که به دست آورده‌اند، VR همچنان سهم کوچکی از بازار دارد و فضای زیادی برای فروش گسترده نرم‌افزار یا سخت‌افزار ندارد. این عاملی بوده که دیگر شرکت‌ها، همچون ایکس باکس، برای ورود به بازار آن مردد بمانند.

مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌ باکس، در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر، به موضوع واقعیت مجازی اشاره کرد و گفت در مایکروسافت برای اینکه یک بازی به‌ عنوان یک موفقیت مناسب در نظر گرفته شود، باید پایگاه بازیکنان ۱۰ میلیون نفری پیدا کند.

او در ادامه گفت واقعیت مجازی هنوز مخاطبی ندارد که بتواند سرمایه گذاری در بازار را برای آن‌ها توجیه کند. بوتی گفت:

فکر می‌کنم ما کمی صبر می‌کنیم تا مخاطبی داشته باشد. بسیار خوش شانسیم که IP‌های بزرگی داریم که به فرنچایزهای در جریان با جوامع بزرگ تبدیل شده‌اند. ۱۰ بازی داریم که تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون بازیکن را جذب خود کرده‌اند که یک دستاورد بسیار بزرگ است. این همان مقیاسی است که برای موفقیت بازی به آن نیاز داریم و چنین چیزی هنوز با AR یا VR وجود ندارد.

واقعیت مجازی

البته این اولین باری نیست که موضوع واقعیت مجازی با مایکروسافت و ایکس باکس مطرح می‌شود و بار دیگر اولین بار نیست این شرکت به صراحت اعلام می‌کند که به دلایل مختلف آن را بازاری نمی‌بیند که بخواهد تمرکز کند.

سایر شرکت‌ها در بازار به برداشتن گام‌هایی برای تلاش و گسترش آن ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، متا کوئست ۳ قرار است اواخر سال میلادی جاری عرضه شود، در حالی که PS VR2 در اوایل سال عرضه شد.

با وجود اینکه به نظر می‌رسید دستگاه سونی از فروش کمی برخوردار بوده، اما چندی پیش اعلام شد که در عرض ۶ هفته ابتدایی انتشار، ۶۰۰ هزار دستگاه فروخته است.


استارفیلد و هر چیزی که باید درباره آن بدانیم

چرا Halo در رویداد ایکس باکس حضور نداشت؟ فیل اسپنسر پاسخ می‌دهد - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Death Lake
    Death Lake | ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

    خب اگر مایکروسافت دیر ورود کنه به این صنعت، شاید نتونه جا پای محکمی رو برای خودش پیدا کنه.

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

    بزارین بازی تایید شده جی تی ای سن آندریاس براش بیاد و سیستم‌سلر بشه اونموقع ببینیم این حرف رو می زنه یا نه !!

  • roozb
    roozb | ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

    اگه وی آر بیاد که به پی سی وصل شه همه بازی ها هم براش بیان خیلی بیشتر میشه پلیر های وی آر

مطالب پیشنهادی