ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Zynga
اخبار و مقالات

مایکروسافت قبل از تیک‌تو برای تصاحب Zynga تلاش کرده بود

اخیرا بر اساس اطلاعات به دست آمده، مشخص شد که کمپانی مایکروسافت (Microsoft) پیش‌تر برای توسعه بازی‌های موبایل قصد داشت تا شرکت Zynga را تصاحب کند؛ اما بعدا نظرش به سمت اکتویژن (Activision) تغییر پیدا ...

علی جلیلی
نوشته شده توسط علی جلیلی | ۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

اخیرا بر اساس اطلاعات به دست آمده، مشخص شد که کمپانی مایکروسافت (Microsoft) پیش‌تر برای توسعه بازی‌های موبایل قصد داشت تا شرکت Zynga را تصاحب کند؛ اما بعدا نظرش به سمت اکتویژن (Activision) تغییر پیدا کرد.

چندی پیش بود که کمپانی تیک – تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) از برنامه‌های خودش برای تصاحب شرکت بازی‌سازی Zynga اعلام کرده بود؛ اما حالا فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس برند ایکس باکس و بخش سرگرمی‌های مایکروسافت، در توضیحی گفت که این شرکت به طور جدی قصد داشت که غول صنعت بازی‌های موبایلی را پیش از اقدامات تیک – تو خریداری کند.

مطلب پیشنهادی
با کدام بتل رایفل‌ها پیروز میدان شویم؟
بهترین سلاح‌های Battle Rifle در وارزون موبایل

اسپنسر در جریان بررسی متقابل پرونده FTC، پیرامون مشکلات در تجارت بازی‌های موبایل صحبت کرد و گفت که ایکس باکس هیچ استراتژی برای برنده شدن به صورت طبیعی در بازار بازی‌های موبایلی ندارد. او اصرار داشت که بازیکن‌های بخش موبایل، تجربه‌های سنتی کنسول ایکس باکس را نمی‌خواهند و مخاطبان کنسولی‌ هم نیز چنین تجربه اختصاصی را در موبایل نمی‌پذیرند.

اسپنسر همچنین افشا کرد که شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل تلاش کرد تا شرکت Zynga را خریداری کند، اما این توسعه‌دهنده با استعداد در نهایت توسط کمپانی تیک – تو اینتراکتیو با مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار خریداری شد. در آن زمان، این بزرگ‌ترین خرید یک شرکت بازی‌سازی در تاریخ بود. فیل اسپنسر همچنین اعتراف کرد که مایکروسافت «زمان کمی» برای بررسی پرونده خرید احتمالی آن استودیوی سازنده صرف کرده بود؛ چراکه بعدها مشخص شد مدیران کمپانی فناوری یادشده برای شروع تجارت در بازار تلفن همراه موردی بزرگ‌تر را می‌خواستند. در صحبت‌های مدیر برند ایکس باکس اینطور آمده است که:

ما نیاز داشتیم چیزی داشته باشیم که حتی بزرگ‌تر از آن چیزی باشد که به Zynga در فضای تجارت بازی‌های موبایلی داده شده است. من برای افراد این شرکت و آنچه که ساخته‌اند احترام زیادی قائل هستم. در پایان، برای فرصتی که داشتیم، فکر می‌کردیم که باید چیزی داشته باشیم که حتی بزرگ‌تر از آن فرصتی باشد که به آن‌ها در این صنعت داده شده بود.

در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی بود که توجه مایکروسافت به خرید کمپانی اکتیویژن جلب شد. اسپنسر خاطرنشان کرد که کمپانی موردنظر بزرگ‌ترین ناشر محتوای بازی‌های موبایلی در خارج از چین به لطف حق رای‌دادن‌های موجود است. فیل در ادامه اینطور توضیح می‌دهد که:

زمانی را با امی هود، مدیر مالی [مایکروسافت]، گذراندم تا فرصت‌های موبایلی موجود در بازار را بررسی کنم و اکتیویژن بزرگ‌ترین ناشر محتوای موبایل بود. آن‌ها شریکی هستند که با توجه به سابقه‌ای طولانی در این زمینه به خوبی می‌شناسیمشان؛ بنابراین هر دوی ما با استودیوها و تیم‌ها آرامش داشتیم، اما مهم‌تر از همه نمونه کارها و تعامل آن‌ها با بازار موبایل بود.

طبق گزارش‌های به دست آمده، شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ میلادی یعنی زمانی که دان ماتریک (Don Mattrick) بخش ایکس باکس را در دست داشت، فکر خرید استودیوی Zynga را در فکرش پرورش داد. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این شرکت و برنامه‌های بعدی مدیرانش، وب سایت ویجیاتو را حتما دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی
به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

ویجی‌کست: عملکرد پلی استیشن و ایکس باکس در مراسم‌های این ماه

ویجی کست
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۳ تیر ۱۴۰۲

    آینده گیمینگ امیدوارم موبایل نباشه یا نبرنش به این سمت !

مطالب پیشنهادی