چند راه برای نجات پیکسار پس از دو فاجعه متوالی در باکس آفیس
Elemental دومین فاجعه متوالی پیکسار در باکس آفیس پس از اکران Lightyear در سال ۲۰۲۲ است. در این مطلب، چند مرحله برای اینکه پیکسار چگونه می تواند خود را نجات دهد آورده شده است. pixar ...
Elemental دومین فاجعه متوالی پیکسار در باکس آفیس پس از اکران Lightyear در سال ۲۰۲۲ است. در این مطلب، چند مرحله برای اینکه پیکسار چگونه می تواند خود را نجات دهد آورده شده است. pixar زمانی اوج استودیوهای انیمیشن بود و هر فیلمی که از نظر انتقادی و تجاری شروع میکرد، شروع یک فرانچایز موفق بود. با این حال، pixar در سالهای اخیر با مشکل مواجه بوده است و استودیوهای دیگری مانند DreamWorks و Sony Pictures Animation از آن پیشی گرفتهاند.
- 1 پیکسار هنوز تعادل مناسبی بین حال و گذشته پیدا نکرده است
- 2 فیلمهای pixar باید کپی برداری از داستانهای دیگر را متوقف کنند
- 3 دیزنی باید ارسال بهترین فیلم های pixar را به دیزنی پلاس متوقف کند
- 4 فرمول سنتی داستان سازی pixar از کار افتاده است
- 5 پیکسار می تواند سبک های جدید انیمیشن آزمایش کند
- 6 pixar باید مسیر خلاقانه خود را دوباره کشف کند
پیکسار هنوز تعادل مناسبی بین حال و گذشته پیدا نکرده است
بزرگترین مشکل pixar در سال های اخیر این است که هنوز تعادل مناسبی بین انیمیشن های جدید و قدیمی پیدا نکرده است. اسپینآفهایی مانند Lightyear شکست میخورند، در حالی که فیلمهایی مانند Soul و Turning Red که در Disney+ منتشر شدهاند، تأثیر بسیار بیشتری دارند. پیکسار در اواسط دهه ۲۰۱۰ تعادل کاملی داشت و فیلمهای اصلی مانند Inside Out و Coco را در کنار دنبالههایی مانند The Incredibles 2 و Finding Dory منتشر کرد. این به Pixar اجازه داد تا روی فرنچایزهای معتبر شرط بندی کند و در عین حال پتانسیل را برای دنباله های بعدی باز کند.
فیلمهای pixar باید کپی برداری از داستانهای دیگر را متوقف کنند
Elemental به وضوح بسیاری از عناصر را از Zootopia خارج می کند. در حالی که داستان light year یک ضربه علمی-تخیلی بسیار ملایم است. فیلمهای اصلی قبلی پیکسار اغلب به دلیل تبلیغات شفاهی به موفقیت دست یافتند، اما داستانهای کپی و پیست بیمزه Elemental و Lightyear تاثیر خوبی بر تعداد معدودی از بینندگانی که این فیلمها را دیدهاند، بر جای نگذاشته است. به همین دلیل، واکنش منفی مانع از رفتن تماشاگران جدید به تئاتر می شود.
دیزنی باید ارسال بهترین فیلم های pixar را به دیزنی پلاس متوقف کند
دیزنی بهترین فیلم های کمپانی pixar را مستقیماً برای دیزنی پلاس ارسال کرده است و این یکی از بزرگترین گناهان این استودیو است. Soul، Luca و Turning Red که موفقیت های مهمی بودند همگی مستقیماً در سرویس استریم قرار گرفتند.علاوه بر این، کاربران دیزنی پلاس میدانستند که جدیدترین فیلمهای پیکسار یک یا دو ماه پس از پایان نمایششان بدون هزینه اضافی در دیزنی پلاس اکران میشوند و هر دلیلی را برای رفتن به سینما از بین میبرند.
فرمول سنتی داستان سازی pixar از کار افتاده است
برای موفقیت، pixar باید فرمول داستان خود را تغییر دهد. بسیاری از بزرگترین فرنچایزهای پیکسار از این سوال سرچشمه گرفته اند که «چه می شد اگر یکی از شخصیت های مجهول می توانست صحبت کند؟» و منجر به ساخت فیلم هایی مانند داستان اسباب بازی ها، ماشین ها و Inside Out شده است. Elemental از همین روند پیروی می کند، اما شکست آن نشان داده است که این فرض اساسی بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است.
پیکسار می تواند سبک های جدید انیمیشن آزمایش کند
فیلمهایی مانند Spider-Man: Into the Spider-Verse و Puss in Boots: The Last Wish سبکهای جدیدی را تجربه کردهاند که به موفقیت زیادی دست یافتهاند و ثابت میکنند که مخاطبان میخواهند چیزی جدید از نظر بصری ببینند. لوکا و turning red گام هایی در مسیر درست بودند. pixar باید مرز کاری را که انیمیشنهای رایانهای میتوانند انجام دهند پیش ببرد و آنها را بار دیگر در خط مقدم صنعت قرار دهد.
pixar باید مسیر خلاقانه خود را دوباره کشف کند
پیکسار از زمانی که جان لستر به دلیل رفتار نادرست در شرکت رها شد، با مشکل مواجه شده است. اگرچه بازگرداندن او مشکلات را حل نمیکند، اما او کلید موفقیت آنها بود. pixar باید یک شخصیت قوی دیگر پیدا کند که بتواند شرکت را در مسیر درست هدایت کند. در حالی که هر کدام از این راهکارها به بهبود pixar کمک می کند تا به مسیر خود بازگردد، این شرکت باید مسیر خلاقانه جدید خود را پیدا کند تا از شکست Elemental و Lightyear حرکت کند.
به نظر شما چه راهی برای نجات pixar وجود دارد؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
و درمورد فرمول سنتی پیکسار یه توضیخ بدم در انیمیشن سازی یه چیزی به اسم سیر قهرمان وجود داره که دوتا چیز تو تمام انیمیشن هایی که از این سیر استفاده میکن هست یکی کاراکتر قهرمان که بر اساس دسته بندی ارکی تایپ میشه گفت کدوم کاراکتره و تعارض تعارض به اون مشکلی میگن که برای کاراکتر اصلی پیش میاد و سه حالت داره تعارض محیط به کاراکتر تعارش کاراکتر به کاراکتر دیگر و کاراکتر به خود تو حالت سنتی سیر قهرمان که مال فیلم های کلاسیک دیزنیه تعارض عادی ترین حالت خودشو داره یعنی کاراکتر به کاراکتر دیگر و فرمول سنتی پیکسار هم از این غذیه استفاده میکنه اما ماحیت قهرمان ثابت نیست و مداومن در حال جابجا شدن به عنوان مثال فیلم زوتوپیا ماهیت قهرمان بین خرگوش و روباه مرتب جابه جا میشه وتو هر بخش از فیلم یکی شون قهرمانه به همین خاطره که فیلم های قدیمی پیکسار اشنا ولی متفاوتن اما حالا از بس از این فرمول استفاده شده تبدیل به کلیشه شده و حالا پیکسار باید چیکار کنه؟دقیقا همین حرکته بزنه اما حالا ماهیت قهرمان ثابت باشه به جاش تعارض متغیر باشه و قبلا پیکسار با انیمیشن روح این حرکتو زده در قسمت ایتدایی فیلم تعارض از نوع محیط به کاراکتره اما در بخش دوم فیلم به کاراکتر به خود تبدیل میشه و فیلم موفق بوده چرا که همون طور که در کامنت قبلیم گفتم انلاین منتشر شده و این فرمول جدید رو استفاده کرده
با اینکه باید جلوی ارسال انیمیشن های پیکسار به Disny+گرفته بشه مخالفم هر کاری هم بکنیم کرونا تعثییر خودشو رو دنیا گذاشته و راه برگشتی نداره برای مثال حتی اگه فیلم برداران سوپر ماریو قبل از کرونا منتشر میشد مطمعا باشید فروش خیلی بهتری پیدا میکرد یا اگه لایتیر قبل کرونا منتشر میشد نه تنها شکست نمیخورد بلکه میتونست فروش خوبی تجربه کنه و بعلاوه سود انتشار انلاین انیمیشن نسبت به سینما بیشتره چرا که حدود۷۰یا۸۰درصد فروش بلیط ها به صاحب سینما میرسه اما در اکران انلاین همچین واسطه ای وجود نداره و تمام سود به سازنده میرسه دنیا در حال پیشرفته و شرکت های بزرگ و هم باید خودشون رو با دنیا جلو ببرن و وقف بدن و اینکه شرکت های انیمیشن سازی و فیلم سازی سیستم های استریمینگ پلتفرم اصلی شون بدونن و سینما به پلتفرم دوم برای فروش تنذل پیدا کنه.
مستقیم ترجمه نکنید بابا خیلی بده
تنها چیزی که پیکسار باید ازش دست بکشه پیروی از سیاست های تبلیغاتی هالیوددیه
ینی لگبت، فمنیسم، دنباله سازی الکی، نژاد پرستی معکوس
الان مثلا پیکسار بیخودی داره توی استوری ۵ رو میسازه توی استوری باید توی نسخه ی ۳ تموم میشد بیخودی ۴ رو دادن بیرون مگر اینکه مثلا اندی بفهمه اسباب بازی ها زنده ان و دیگه خوده پیکسار میدونه که بازم اینم اضافه است یا مثلا اینساید اوت ۲ هم اضافیه مگر اینکه شاید بتونن یک کاری کنن و لگبت بهش اضافه نکنن
بیخودی ساختن توی استوری 5 و موافقم ولی توی استوری باید تو همون 4 تموم میشد وگرنه من تا آخر عمرم نمیفهمیدم بو چیشد
قدم اول: حذف کردن تمام کاراکترهای LGBTQIABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXY+Z
قدم دوم: مشکلیه؟
خیر کاملا مطلبه حقی بود 👏👏👏
اول لگبت نیارید
دوم دنباله طولانی ندید
سوم به بازیگرا و گوینده ها اجازه ندید برای حمایت از لگبت کل ادیان ابراهیمیو توهین کنن
چهارم فیلمایی که واقعا دنباله میخواد مثل زوتوپیا رو دنباله بسازید از عصر یخبندان ۶ لایت یر و ترنینگ رد درس عبرت بگیره منتقد پسند نسازه عامه پسند بسازه
تازه نه پیکسار و دیزنی نتفیلیکس و مارول هم دارن اینکارو میکنن مثالش دکتر استرنج ۲ بماند که واقعا یکش بهتر بود ولی اگه اونکارو نمیکردن بندیکت با جامعه مسلمون اونطوری حرف نمیزد فروشش ۲۰۰ ۳۰۰ تا بالا میرفت چه بسا عربا که رو نفت خوابیدنم خیلی بیشتر پول میگرفتن
عصر یخبندان فاتحش خونده شده
عصر یخبندان برای پیکسار نیست
برای دیزنی که هست
بچه های این قضیه که اندی تو داستان اسباب بازی ۵ سرطان داره درسته ؟
که اسباب بازی ها می خوان ازش خداحافظی کنند ؟
این شرکت باید کلیشه ها رو بزاره کنار و همچنین روی ترند ها حرکت نکنه. هر کدوم از انیمیشن ها، انگار کلیت داستانشون یکیه و فقط چیز های جزئی عوض شدن. خلاقیت کلا در پیکسار از بین رفته.
این رو به عنوان هیت در نظر نگیرید ولی بیایید به یه المان مشترک توی فیلم های lightyear و elemental نگاه کنیم و اون المان چیه؟ آفرین، L,G,B,T,Q
خیلی هارو توی اینستاگرام و تیک تاک دیدم که از زیاد بودن این مسائل شاکین و نمیخوان بچه هاشون از سن پایین با این مسائل برخورد داشته باشن و به همین علت نمیرن فیلم هارو تماشا کنن و نتیجش همین میشه که میبینید
چند سالی میشه که انیمیشن های دیزنی و پیکسار شبیه هم و تکراری و قابل پیشبینی شدن.
مثلا اگر Encanto، luka و turning red رو ببینید.به وضوح شباهتشونو توی داستان،شخصیت ها و ستینگ متوجه میشید.
توی turning red ما یه مادر چینی رو داریم که مثلا جلوی پیش رفت شخصیت اصلی رو میگیره
توی Encanto هم همینجور یه مادر بزرگه که جلوی پیشرفت شخصیت اصلی رو میگیره
حتی توی coco هم همچین شخصیتی وجود داره که جلوی علاقه شخصیت اصلی رو میگیره
کاری ندارم که چرا همیشه یه مادر/مادربزرگ شخصیت منفور اینجور انیمیشن هاست و چه تاثیری میتونه روی بچه داشته باشه که داره این فیلمو نگاه میکنه.کلا خلاقیت توی انیمیشن های جدید دیزنی و پیکسار مرده
از طرفی هم خیلی خیلی داستان و روند انیمیشن ها قابل پیش بینی شدن
چرا؟چون ما همچین چیزی رو قبلا دیدم
دوما انحصار خیلی میتونه برای یه صنعت بد باشه
الان دیزنی یا پیکسار گ.و.ه هم بزارن جلو مخاطباشون باز هم مث چی فروش میکنه
یا مثلا توی صنعت گیم کالاف دیوتی هرچقدر هم بازیش بد باشه باز فروشش خیلیه
دیزنی و پیکسار هم میدونن هرچی بسازن میتونن پول دربیارن
Coco و loka رو دوست داشتم
اما قرمز شدن و Encanto و همین elemental واقعا انیمشین های چرت و بیخودی هستن
حتی ویلنای کوکو و آپ شباهت زیادی دارن بهم دوتاشون قهرمان کل زندگی شخصیتن آخرش قصد جونشونو میکنن