ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

نمرات Gears 5 نتوانست انتظاراتمان را برآورده کند

دیگر چیزی تا فرصت تجربه جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Gears of War باقی نمانده و حالا شاهد انتشار نمراتش هستیم. گیرز آو وار یکی از چندین انحصاری‌ مطلوب کنسول‌های ایکس باکس بود که به ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

دیگر چیزی تا فرصت تجربه جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Gears of War باقی نمانده و حالا شاهد انتشار نمراتش هستیم.

گیرز آو وار یکی از چندین انحصاری‌ مطلوب کنسول‌های ایکس باکس بود که به دست «کلیف بلزینسکی» در استودیو اپیک گیمز خلق شد و توانست با دریافت متوسط نمرات بالای ۹۰ در سه نسخه اول، طرفداران پر و پا قرص خودش را پیدا کند. اما با اتمام نسل هفتم و خروج بلزینسکی از اپیک گیمز همه‌چیز به طور کامل تغییر کرد.

در همین شرایط اپیک گیمز تلاشی مجدد را آغاز کرد و در غیاب بلزینسکی و در همکاری با استودیو People Can Fly نسخه اسپین-آف Judgement را روانه بازار کرد. اگرچه این نسخه هم سرگرم‌کنندگی خاص گیرز را داشت، به هیچ عنوان نتوانست موفقیت سه نسخه اصلی را تکرار کرده و میانگین نمراتش در متاکریتیک بالاتر از ۷۹ نرفت.

این وضعیت به شدت آینده یکی از برترین فرنچایزهای انحصاری مایکروسافت را در خطر انداخت. ردموندی‌ها دست به کار شده و استودیو The Coalition و همچنین امتیاز نشر عنوان گیرز آو وار را از اپیک گیمز خریدند تا کار این فرنچایز را تمام و کمال تحت نظارت خودشان دنبال کنند.

حاصل کار گیرز 4 بود که برای نسل جدید و کنسول ایکس باکس وان منتشر شد؛ این نسخه از بازی به مراتب بهتر از اسپین-آف قبلی ظاهر شد، اما موجی از انتقادات به راه انداخت و نتوانست امتیازی بالاتر از ۸۴ کسب کند. عمده‌ترین پوئن مثبتی که داشت، انتشار بازی روی پلتفرم ویندوز بود که در ادامه برنامه‌های فیل اسپنسر برای حمایت بیشتر از کاربران کامپیوتر اتفاق افتاد.

با توجه به تمام این مسائل، همه نگران نسخه پنجم بودند؛ مجدداً کلیف بلزینسکی حضور ندارد که موفقیت بازی را تضمین کند، اپیک گیمز هم دیگر مسئول توسعه بازی نیست و مجموعا برند ایکس باکس در نسل هشتم، به شدت از نداشتن انحصاری شایسته ضربه خورد.

حالا در شرف ورود به نسل نهمیم و فیل اسپنسر سخت در تلاش است ورق را برگرداند؛ مایکروسافت مرتب توسعه‌دهندگان ماهر و استودیوهای مستقل را می‌خرد و قول داده عناوین انحصاری خوب و بیشتری بسازد. در این بین گیرز 5 آخرین امید نسل هشتم خواهد بود و عرضه یک شاهکار دیگر در این روزهای پایانی نسل هشتم می‌توانست بارقه‌های امید را در دلمان روشن کند.

تا لحظه نگارش این مطلب میانگین نمرات بازی گیرز 5 بالاتر از ۸۶ نرفته است؛ در مجموع چنین رقمی برای یک بازی جدید ایده‌آل به نظر می‌رسد اما نگاهی به تصویر پایین و تعدد بازی‌هایی با نمرات یکسان و نزدیک به گیرز 5 بیندازید. انتظارات از فرنچایز گیرز خیلی بالاتر از این حرف‌هاست و طی ماه‌های اخیر هم اهالی استودیو کوالیشن و همینطور تیم ایکس باکس به قدری از دستاورد جدید خودشان تعریف می‌کردند که حسابی توقعات بالا رفته بود و تجربه‌ای نزدیک به سه نسخه ابتدایی را قریب الوقوع تصور می‌کردیم.

این را باید در نظر داشت که این روزها منتقدان سخت‌گیر‌تر از گذشته بازی‌ها را بررسی می‌کنند و ایرادات و مشکلات هر گیم بیش از پیش جلوی چشم می‌آیند. با این حال باز هم وقتی تنها انحصاری شایسته ایکس باکس (به غیر از سری فورتزا) را با فرنچایزهای اصلی انحصاری پلی استیشن مقایسه کنیم، اوضاع اندکی برای علاقه‌مندان به کنسول مایکروسافت ناامیدکننده به نظر می‌رسد؛ یک بازی خوب دیگر، نه بهتر، صرفاً خوب.

پس دقیقا کی ایکس باکس بازی انحصاری بی‌نظیری در اختیارمان قرار خواهد داد؟ عنوانی که دارندگان کنسول حریف را هم به خرید دستگاه ترغیب کند. عنوانی که بتوان آن را بی‌برو‌برگرد دل‌پذیر دانست و آنقدر پولیش شده باشد که نواقص‌اش به آسانی از چشم دور بمانند. شاید هیلو اینفینیت که پاییز سال آینده همزمان با عرضه ایکس باکس اسکارلت منتشر می‌شود ماجرا را تغییر دهد. شاید به طور کلی نسل آینده بالاخره همان موعدی باشد که از مدت‌ها پیش فیل اسپنسر وعده‌اش را داده است. اما اگر دنبال آخرین قطره امید در این نسل بودید،

بازی Gears 5 چهارشنبه هفته آینده نوزدهم شهریور ماه سال جاری برای ایکس باکس وان و پی‌سی (از طریق دو پلتفرم استیم و ویندوز استور) منتشر خواهد شد. ضمناً مشترکان سرویس اشتراکی Xbox Game Pass Ultimate نیز می‌توانند این بازی را از جمعه همین هفته پانزدهم شهریور ماه تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • parvaz1
    parvaz1 | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    -- وقتیکه کمپانی رقیبت (نینتندو) بدون سر صدا و تبلیغاتِ توخالی، میاد عنوانی چون Astral Chain با نوآوری خالص و حس پویایی جدید ارائه میده ولی تو همچنان از مقوله ریسک پذیری میترسی، نتیجه ای بهتر از Gears تکراری، فورزایِ سالخورده، هیلو خسته کننده نمیتونی ارائه بدی...
    -- وقتیکه کمپانی رقیبت (سونی) با تریلرهای عنوانِ کاملا عجیب عنوان جدیدی چون Dead Stranding توی گیمزکام حتی حاضر نمیشه کیفیتِ خودش رو نشون بده و بجاش میاد همه بینندگانش رو بدون ترس از وجودِ رقیب مستقیمی چون تو (Xbox) ترول میکنه، نتیجه اش وضعیت کنونی ات هست و خواهد بود (عدم توجه افراد/منتقدان به اخبار/بازی ها و سیاست هات در امر کنسول و فروش اسفناکش)
    -- وقتیکه بخاطر خرید چندین تا استودیوی بازیسازی کوچک 2 سال پیاپی سرصدای بیهوده در هر کنفرانست راه میندازی، ولی رقیبت تنها و تنها با یک "توییت" ساده میاد کُل آبروت رو با خرید یک استودیو میبره، نتیجه اش عناوینی بهتر از Gears 5 نمیشه...

    • صدا
      صدا | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

      خیلی فن بازی در میاری بچه جون .برو بشین با پی اس 2 ت بازی کن هنوز مونده بدونی فورتزا چیه البته نمیتونی تلفظشو درست بگی چون آرزوی بازی کردنشو داری که سونی همچین آی پی نداره. پس زیر پتو آروم گریه کن

      • T1T4N
        T1T4N | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

        احمق پی سی که هست!

مطالب پیشنهادی