ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Assassin's Creed Mirage
اخبار و مقالات

چرا یوبیسافت بسیم را برای بازی Assassin’s Creed Mirage انتخاب کرد؟

کمپانی یوبیسافت در شهریور ماه سال گذشته ضمن انتشار تریلر رونمایی از بازی Assassin’s Creed Mirage اعلام کرد «بسیم ابن اسحاق»؛ قاتل ماهر و چیره‌دستی که ایوور (شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید والهالا محصول سال ...

هدایت واحدی
نوشته شده توسط هدایت واحدی | ۱۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

کمپانی یوبیسافت در شهریور ماه سال گذشته ضمن انتشار تریلر رونمایی از بازی Assassin’s Creed Mirage اعلام کرد «بسیم ابن اسحاق»؛ قاتل ماهر و چیره‌دستی که ایوور (شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید والهالا محصول سال ۲۰۲۰ میلادی) را وارد محفل پنهان‌شدگان یا هیدن وان‌ها (Hidden Ones) کرده بود، قرار است باری دیگر در قالب شخصیت اصلی و قابل بازی در میراژ حضور داشته باشد. بازیکنان در این عنوان شاهد پیشرفت و ارتقا بسیم از یک دزد خیابانی به یک فرد تازه‌کار در میان هیدن وان‌ها و در نهایت تبدیل شدن به قاتل کارکشته‌ای که در والهالا دیده بودیم، هستند.

جالب است بدانید بسیم با دریافت یک بازی مخصوص به خودش، رکورد تازه‌ای را در این مجموعه به ثبت می‌رساند؛ به عبارتی دیگر این اولین بار در تاریخ این فرنچایز است که شخصیتی که قبلا در یک بازی اساسینز کرید حضور داشته، صاحب بازی جداگانه و ویژه‌ای شده که در آن نقش قهرمان داستان را ایفا می‌کند. بسیاری از طرفداران کنجکاو هستند بدانند چه شد که یوبیسافت بوردو (Ubisoft Bordeaux) تصمیم گرفت بسیم را بازگرداند. به‌نظر می‌رسد پیش‌زمینه داستانی این شخصیت (یا بهتر است بگوییم فقدان پیش‌زمینه‌ داستانی این شخصیت هنگامی که او را در والهالا ملاقات کردیم) و پیوند خوردن او با اولین پروتاگونیست مجموعه «الطائر ابن الاحد»، کسی که داستان او را در بازی Assassin's Creed و وقایع سال ۱۱۹۱ (تقریبا ۳۰۰ سال پس از اساسین کرید میراژ) دنبال کردیم، یکی از عوامل اصلی این انتخاب است.

استفان بودون؛ کارگردان بازی در این رابطه می‌گوید: «بسیم شخصیت بسیار جذابی بود. او مرموز بود و در واقع روایت (داستان جوانی او) به دلیل شباهت با الطائر گزینه‌ی بی‌نظیری به شمار می‌رفت. در واقع این داستان مشابهی نیست ولی وقتی شما (اساسینز کرید) بازی می‌کنید، زندگی یک قاتل را از سر می‌گذرانید که باید اعتبار و درجه‌اش را بالا ببرد تا ثابت کند شایسته (حضور در) فرقه است و این قضیه برای بسیم هم صدق می‌کند.»

بودون توضیح می‌دهد همانگونه که میراژ ادای احترام ویژه و معناداری برای اولین بازی این فرنچایز به‌شمار می‌رود، بسیم هم چنین نقشی را برای الطائر ایفا می‌کند. بدین ترتیب این خط موازی ترسیم‌شده و تشابه شکل گرفته در مسیر این دو بازی برای تیم بازی‌سازی جایگاهی حیاتی داشت. او می‌گوید تیم آن‌ها به دلیل جریان داشتن داستان بسیم در بغداد به طرز فزاینده‌ای در رابطه با سفر او در این شهر هیجان‌زده است. بغداد در دوران طلایی قرن نهم به واسطه برخورداری از علم و دانش پیشرفته از بسیاری جهات برتری خاصی داشت و مرکز فرهنگ و کانون دانش و صنعت جهان محسوب می‌شد.

سایمون آرسنو؛ کارگردان مراحل و جهان بازی می‌گوید او به‌طور خاص بیشتر برای ترسیم قاتل فانتزی‌ای که بسیم در اختیار تیم بازی‌سازی قرار داده، هیجان‌زده است. او اشاره می‌کند که کساندرا (شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید اودیسی) فانتزیِ نیمه‌خدای یونانی را در بر می‌گیرد، ایوور (شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید والهالا) فانتزیِ وایکینگی و بایک (شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید اوریجینز) نیز فانتزیِ مصر باستان را ارائه می‌دهد. اکنون با بسیم، این سری باری دیگر به فانتزی کلاسیک و ریشه‌های این مجموعه بازمی‌گردد؛ مردی که می‌آموزد چگونه به صورت حرفه‌ای و مخفیانه آدم بکشد.

(در بازی‌های جهان باز و نقش‌آفرینی این فرنچایز) توجه روی فرقه کمتر بود. همیشه آنجا بود ولی توجه روی این ویژگی کمتر بود. وقتی شما در نقش قاتل محفل هیدن وان‌ها بازی می‌کنید (کاری که با بسیم انجام می‌دهیم) می‌خواهید تجربه بازیکنان از بازی را تا جای ممکن به خاستگاه (فرنچایز) نزدیک کنید چرا که می‌دانیم او (بسیم) در نهایت قرار است به چه شخصیتی تبدیل شود. ما داستان بسیم را بازی می‌کنیم و او در والهالا یک قاتل حرفه‌ای است. برای مثال نمی‌توانیم کاری کنیم شما به یک مزدور هفت‌تیرکش و سرکش تبدیل شوید. زیرا این برای او (بسیم) کارساز نخواهد بود و شکافی در روایت او ایجاد می‌کند.

سایمون آرسنو؛ کارگردان مراحل و جهان بازی Assassin's Creed Mirage

آرسنو اینگونه ادامه می‌دهد که تیم بازی‌سازی بیشتر تمرکز خود را به‌جای پیشرفت شخصیت بسیم از نظر داستانی، بر نحوه کنترل و آزادی بازیکنان برای پیش‌برد مراحل بازی معطوف کرده است. از همین رو شما می‌توانید مراحلی که پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرند را انتخاب کنید، لباس مدنظرتان را بپوشید، پرک‌ها (Perks) را گزینش کنید و در نهایت از ابزارهای متنوعی که در اختیار دارید برای تکمیل ماموریت‌ها بهره ببرید. او اضافه می‌کند: «به‌جای اعطای آزادی در نحوه پیشرفت او (بسیم)، ما آزادی بیشتری در نحوه بازی‌کردن‌تان به شما می‌دهیم.»

آرسنو همچنین از این می‌گوید که تشابه آشکار شخصیت بسیم با الطائر، تاثیر آن‌چنانی در طراحی مراحل بازی نداشت. «تنها چیزی که تغییر می‌کند این است که سعی می‌کنید تا از داشتن هدفی بر خلاف آنچه بسیم انجام می‌دهد دوری کنید؛ اساسا این همان چیزی است که سعی می‌کنید دور آن خط بکشید. با این حال آزادی عمل همیشه در اقدامات کوچک شما دخیل است.»

او برای این مورد مثال جالبی می‌زند: «بسیم هیچ‌وقت نمی‌گوید من همه را می‌کشم. چون این (رفتار) بسیم نیست.» در واقع او با این مثال به نحوی سعی دارد به توانایی انجام این کار توسط گیمر در بازی‌های جهان باز و نقش‌آفرینی مجموعه اساسینز کرید، طعنه بزند. او به صحبت‌هایش می‌افزاید: «تفاوت در همین است. ما در تلاش هستیم به‌جای بکارگیری انتخاب‌ها در خروجی و نتیجه کار، آن‌ها را در راستای اقدامات و اعمال بازیکن قرار دهیم. در نتیجه او هدفش را به‌طور مخفیانه و یا آشکارا با موفقیتی بزرگ یا کوچک از بین می‌برد. به هر حال او هدفش را از میان برمی‌دارد و این قرار است به خیر و صلاح هیدن وان‌ها و پروسه پیشرفتی که در مسیر تبدیل شدن به یک قاتل حرفه‌ای طی می‌کند، تمام شود.»

Assassin's Creed Mirage

ژان لوک سالا (Jean-Luc Sala)؛ کارگردان هنری بازی نیز می‌گوید طراحی شخصیت بسیم در قالبی جدید در بازی میراژ علی‌رغم دشواری‌ها همچنان هیجان‌انگیز بوده است. او در این رابطه توضیح می‌دهد: «ما می‌دانیم شخصیت بسیم در والهالا چه اتفاقاتی را از سر می‌گذراند، پس آن بسیم بسیار متفاوت است. نقطه عطفی در زندگی او وجود دارد که او را به آن بسیمی که در والهالا می‌شناختیم تبدیل می‌کند. ولی قبل از آن، ما قصد داریم تا از او یک قاتل تمام‌عیار بسازیم؛ شخصیتی دوست‌داشتنی که می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید. کسی که واقعا می‌توانید او را درک کنید و از هنگامی که پا به مسیر دیگری می‌گذارد و قرار بر این می‌شود که دیگر آن بسیم نباشد، بترسید.»

متاسفانه تا قبل از عرضه جهانی بازی و تجربه‌ی‌ تمام و کمال داستان آن نمی‌شود در رابطه با روایت، قصه‌گویی و قوس شخصیتی کاراکترها سخنی به میان آورد. با این وجود بسیم این بار با یک صداپیشه جدید (لی مجدوب) در تمدنی تازه و دوره‌ی جدیدی از تاریخ برگشته تا آرزوی دیرین طرفداران قدیمی این مجموعه را برآورده کند.

Assassin’s Creed

راستی ما در ویجیاتو موفق شدیم تا پیش از انتشار رسمی بازی، بخش‌های محدودی از آن را به مدت ۲ ساعت تجربه کنیم. محمدرضا نوروزی؛ خبرنگار ویجیاتو که از او دعوت شد تا این عنوان را تجربه کند، در رابطه با گیم‌پلی و جابه‌جا شدن در محیط بازی می‌گوید: «حرکات پارکور به آن خشکی‌ای که در بازی‌های قبلی بود نیست و بسیار روان‌تر شده و پلتفرم‌ها و سکوبازی‌های بازی حس یک اساسینز کرید واقعی را به شما القا می‌کند. می‌توانید خیلی راحت از در و دیوار بالا بروید و از قرقره‌ها و زیپلاین‌ها برای افزایش سرعت خود استفاده کنید». او صحبت‌هایش را با آزادی عملی که میراژ به بازیکن می‌دهد و تمرکز ویژه‌ی بازی روی مخفی‌کاری ادامه می‌دهد: «بازی دست شما را باز گذاشته تا آن‌طور که دوست دارید مراحل را به پایان برسانید، اما بخش‌هایی هم هستند که صرفا با مخفی‌کاری قابل پیشروی هستند و مبارزه مستقیم پاسخگو نخواهد بود. در کل، خیلی وقت بود که ندیده بودم اثری تا این حد روی مخفی‌کاری تمرکز داشته باشد و وجود مواردی چون بالکن‌ها، بوته‌ها و واگن‌های کاه حس نوستالژی‌ای به این قسمت القا می‌کند». شما می‌توانید ویدیوی کامل را از اینجا تماشا کنید.

بازی Assassin’s Creed Mirage قرار است یک هفته زودتر از موعد قبلی و در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۳ مهر ۱۴۰۲) برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی‌سی عرضه شود. این بازی همچنین از روز اول برای مشترکین سرویس یوبیسافت پلاس ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • گوست مهربون
    گوست مهربون | ۱۲ مهر ۱۴۰۲

    درکل هرچی باشه من این رو پلی میدم خیلی به نظر گیم خوی‌میاد

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۱۲ مهر ۱۴۰۲

    ریششو از ته بزنه میشه خود دزموند

  • Ghost of Sparta
    Ghost of Sparta | ۱۲ مهر ۱۴۰۲

    عالی فقط اسم درستش باسم نه بسیم

    • roozb
      roozb | ۱۲ مهر ۱۴۰۲

      یاد قسیم جوادی تو کلد وار افتادم .

  • Bmwman19
    Bmwman19 | ۱۲ مهر ۱۴۰۲

    بسیم مگه تو اساسین های قبلی هم بوده ؟

    • roozb
      roozb | ۱۲ مهر ۱۴۰۲

      تو والهالا بود

مطالب پیشنهادی