ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Gollum
اخبار و مقالات

از ChatGPT برای نوشتن متن عذرخواهی بازی Gollum استفاده شده است

ادعا شده که از برنامه هوش مصنوعی ChatGPT برای نوشتن متن عذرخواهی بازی پر از باگ Lord of the Rings Gollum استفاده شده است. در مصاحبه‌ای با فروشگاه بازی آلمانی GameTwo، چندین نفر از کارکنان ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۶ مهر ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۸

ادعا شده که از برنامه هوش مصنوعی ChatGPT برای نوشتن متن عذرخواهی بازی پر از باگ Lord of the Rings Gollum استفاده شده است. در مصاحبه‌ای با فروشگاه بازی آلمانی GameTwo، چندین نفر از کارکنان سابق Daedalic برای اولین بار در مورد مشکلات بازی، صحبت کردند.

پس از انتشار Gollum، استودیو Daedalic برای ارائه «تجربه‌ی دلسردکننده» عذرخواهی کرد. این شرکت گفت «عمیقا متاسفیم» که بازی انتظارات را برآورده نکرد و متعهد شد آن را از طریق به‌روزرسانی‌های آتی بهبود ببخشد.

طبق گفته دو منبعی که با GameTwo صحبت کردند، اکنون ادعا شده که متن عذرخواهی با نرم افزار هوش مصنوعی ChatGPT نوشته شده است. همچنین توسعه‌دهنده Daedalic قبل از انتشار متن، از عذرخواهی یا محتوای آن اطلاعی نداشت و کاملا توسط ناشر Nacon انجام شده است.

مطلب پیشنهادی
قهرمانانی برای تعیین سرنوشت سرزمین میانه
۱۰ قهرمان ارباب حلقه‌ها که دست کم گرفته‌ شده‌اند

در زمان انتشار، Gollum پایین‌ترین امتیاز سال در سایت‌های متاکریتیک و اپن کریتیک را دریافت کرد. گزارش شده که بودجه ساخت بازی حدود ۱۵ میلیون یورو بوده است، مبلغی متوسط برای یک بازی در فضای AAA در سال ۲۰۲۳.

توسعه‌دهنده ارشد سابق Daedalic، پل شولز، گفت:

افرادی روی بازی کار می‌کردند که ده، پانزده و بیست سال سابقه کار داشتند و کارشان خوب است، اما نمی‌توانند جادو کنند زیرا بودجه‌ای به آن‌ها داده نشد.

همچنین در این ویدیو ادعا شد که به دلیل تمام شدن مهلت ساخت به منظور انتشار در سال ۲۰۲۳، چندین شخصیت و کات‌سین که قرار بود انیمیشن‌سازی شوند، به سادگی از دید بازیکنان پنهان شد.

Gollum

برای مثال، صحنه‌ای که قرار بود گالم در حال استراق سمع مکالمه بین دو شخصیت باشد، ضبط شد، اما هرگز به حالت انیمیشن در نیامد. بنابراین Daedalic مجبور شد کاری کند که گالم به سادگی به یک پنجره نگاه کند، صدای ضبط شده را پخش کنند و شخصیت‌هایی که صحبت می‌کردند را نشان ندهند.

همچنین ادعا شده سیستم استدلال که گالم و اسمیگل در مورد اینکه کدام گزینه را انتخاب کنند، با هم بحث می‌کردند، هرگز به سرانجام نرسید و یک راه‌حل موقت قبل از انتشار اضافه شد. در ابتدا، مکانیک قرار بود مکالمات مشابهی را همچون فیلم‌ها تکرار کند که دید دوربین را تغییر می‌داد تا مشخص کند کدام بخش از وجود گالم صحبت می‌کند.

هنگامی که مکانیک برای اولین بار در مرحله پیش‌نمایش نشان داده شد، از یک ارائه مشابه استفاده شد. با این حال، زمانی که بازی در نهایت منتشر شد، بازیکنان به سادگی از میان چند گزینه متن ساده انتخاب کردند، در حالی که شخصیت بی‌جان گالم در پس‌زمینه شناور بود.

مطلب پیشنهادی
آثاری که باکس آفیس را با فروش خود تکان دادند
۲۰ فیلم برتر که فروش بالای یک میلیارد دلار را در گیشه داشته‌اند

۱۰ ایده خفنی که سوپرسل اونارو به دنیای کلش آف کلنز اضافه کرد!

شایعه: بازی Modern Warfare 3 چند تفنگ از Advanced Warfare دریافت می‌کند - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • یونس
    یونس | ۱۹ مهر ۱۴۰۲

    وات د هل///:

  • ولدمورت بادماغ
    ولدمورت بادماغ | ۱۷ مهر ۱۴۰۲

    این همه تنبلی دیگ ه نوبره

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۱۷ مهر ۱۴۰۲

      هنوز در حد "شمس ا..." نیست

      • casinooo.blogfa.com
        casinooo.blogfa.com | ۱۷ مهر ۱۴۰۲

        شمس ا ؟

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۱۷ مهر ۱۴۰۲

    عروسک تایپیست به حقیقت پیوست

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۱۷ مهر ۱۴۰۲

    توهین به شعور مخاطب ؟!

  • witcher4
    witcher4 | ۱۷ مهر ۱۴۰۲

    کمبود شعور موج میزنه

مطالب پیشنهادی