ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

موسس استودیو انیمیشن الزهرا: قبل از ساخت محتوای جدید باید به هدف اقتصادی نگاه کرد

نشست تخصصی «فرصت‌های حضور در بازار جهانی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای» سه‌شنبه ۳۰ آبان در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد. این پنل با مدیریت عباس کریمی عباسی،‌ کارشناس سینما ...

رایان زجاجی
نوشته شده توسط رایان زجاجی | ۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵

نشست تخصصی «فرصت‌های حضور در بازار جهانی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای» سه‌شنبه ۳۰ آبان در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.

این پنل با مدیریت عباس کریمی عباسی،‌ کارشناس سینما و انیمیشن برگزار شد. محمد زهتابی مدیرعامل موسسه فرهنگی پاییزان، علی نادعلی‌زاده مدیرعامل استودیو تاد، جواد مطوری مدیرعامل و موسس استودیو الزهرا، و حامد جعفری مدیرعامل استودیو هنرپویا در این نشست حاضر بودند و درباره چالش‌های فعالیت در زمینه بازی و انیمیشن در بازار بین‌المللی از داخل ایران به گفت و گو پرداختند.

مطلب پیشنهادی
رهاشدگی، بی معنایی و آرمان‌گرایی
نگاهی به شخصیت‌های سریال Arcane – دنیای لیگ آو لجندز

کریمی عباسی در ابتدای جلسه به مقوله کپی رایت پرداخت و حامد جعفری با اشاره اینکه بیش از ۹۰ درصد استودیوهای انیمیشن جهان در زمینه ارائه سرویس فعالیت می‌کنند و نه خلق آی پی، کپی رایت را بزرگ‌ترین گلوگاه حال حاضر در بازار انیمیشن ایران دانست و معتقد بود که عدم به رسمیت شناخته شدن حقوق آی‌پی، سرمایه‌گذاری و فعالیت در این بازار را سخت کرده است.

جواد مطوری در صحبت خود معتقد بود که در صنعت انیمیشن قبل از تلاش برای خلق آی‌پی جدید، ابتدا باید با ارائه سرویس به پشتوانه مالی خوبی رسید:

اصالت و اوریجینال بودن محتوا مسئله خیلی خوبی است، اما صنعت نباید به خاطر عدم تحقق آن متوقف شود. ابرکمپانی‌های بزرگ هیچ ترسی از فعالیت در زمینه ارائه سرویس ندارند، چون چرخه‌های صنعت باید بچرخد. برای اینکه بتوان کار اوریجینال ساخت اول باید به هدف اقتصادی نگاه کرد.

او در ادامه گفت که متاسفانه در ایران به این موضوع توجهی نمی‌شود و از آنجایی که استودیوها نمی‌توانند هزینه زندگی نیروهای خود را فراهم کنند، با ریزش و مهاجرت آن‌ها به کشورهای دیگر با حقوق بهتر مواجه می‌شوند. مطوری همچنین معتقد بود که ایران کمبودی در نیروی انسانی خود ندارد و به لطف دسترسی به تکنولوژی و پلتفرم‌هایی همچون یوتیوب، مشکل و مانعی در یادگیری تخصص وجود ندارد.

علی نادعلی‌زاده ضمن توضیح درباره چالش‌هایی همچون محدودیت‌های اینترنت، اشاره کرد که استودیوها نیازی به حمایت مالی دولت ندارند و تنها خواستار این هستند که دولت چالش بیشتری برای آن‌ها ایجاد نکند.

محمد زهتابی نیز معتقد بود که ایران از نیروی انسانی خوب و بادانشی برخوردار است و با شرکت‌های خوبی که در زمینه بازی و انیمیشن فعالیت می‌کنند، امکان پیشرفت تا حد خوبی وجود دارد. او همچنین ضمن اشاره به بازی «پسرخوانده» که موفق به جذب ۵ میلیون کاربر خارجی شده، معتقد بود که برای هر فردی یک بازی وجود دارد و باید ترندهای صنعت ویدیو گیم را زیر نظر داشت. او درباره تفاوت بین ساخت بازی‌های کلان بودجه AAA و بازی‌سازی مستقل توضیح داد؛ در حالی که بازی‌سازی AAA درباره رعایت استانداردهاست، بازی مستقل باید دارای یک وجه تمایز و اصطلاحا یک قلاب باشد.

مطلب پیشنهادی
چه کسی گفته عیاری نباید فیلم خنده‌دار بسازد؟
نقد فیلم ویلای ساحلی – یک کمدی آبرومند

ریمستر لست آو آس 2 و نامزدهای گیم آواردز | ویجی‌لاگ پلاس

بازی A Plague Tale: Requiem توسط بیش از ۳ میلیون بازیکن تجربه شده است - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی