چرا بازی Assassin’s Creed Hexe باید فضای ترسناکی داشته باشد؟
یوبیسافت به طرز عجیبی در مورد بازی Assassin's Creed Hexe ساکت است. ما از زمان معرفی این بازی مرموز در یکی از رویدادهای سال ۲۰۲۲ این استودیو دیگر چیزی از آن نشنیدیم. با وجود اینکه ...
یوبیسافت به طرز عجیبی در مورد بازی Assassin's Creed Hexe ساکت است. ما از زمان معرفی این بازی مرموز در یکی از رویدادهای سال ۲۰۲۲ این استودیو دیگر چیزی از آن نشنیدیم. با وجود اینکه تیزری که از این بازی دیدیم به شدت کوتاه بود، طرفداران این مجموعه مدتهاست که در مورد آن صحبت میکنند.
یکی از اصلیترین دلایلی که صحبت در مورد این بازی تا این حد زیاد است این است که این بازی قرار است فضایی کاملا متفاوت با چیزی که میشناسیم داشته باشد. درون جنگلهایی تاریک با شاخههایی ترسناک، احتمالا قرار است یک بازی کاملا متفاوت را در این عنوان ببینیم. این بازی میخواهد فاصله نسبتا زیادی از چیزی که مجموعهاش را با آن میشناسیم بگیرد و فضایی جدید را تجربه کند. فضایی ترسناک که تقریبا تمامی طرفداران این مجموعه هم دوست دارند که ببینند. ما خیلی زوایا مختلفی را دوست داریم که در این بازی ببینیم، پس با ویجیاتو همراه باشید تا با هم آنها را بررسی کنیم.
بازی Assassin's Creed Hexe پتانسیل ترسناک بالایی دارد
فضای ترسناک و جنگلی که در تریلر دیدیم و نام رمزی بازی که Hexe (به معنا طلسم) بود باعث شد که بسیاری از طرفداران این مجموعه انتظار یک بازی در مورد جادوگران و ساحران را از این بازی داشته باشند. از آنجایی که این مجموعه معمولا بر اساس دوران تاریخی ساخته میشود، احتمالش زیاد است که این بازی در امپراتوری مقدس روم، بین سالهای ۱۵۰۰ و ۱۷۰۰ میلادی روایت شود.
این بخش از تاریخ یک شهرت خیلی بد در مورد جادوگران دارد. حدودا در این دوران بود که افراد مذهبی به دنبال زنان میافتادند و آنها را به جرم جادوگری اعدام میکردند. این تعصب مذهبی که در آن دوران امپراتوری مقدس روم وجود داشت، یک محل بسیار عالی برای روایت یک داستان در مورد شوالیههای تمپلار است. البته اگر چنین شرایطی را متصور شویم، احتمالا یک شخصیت اصلی زن را هم در این بازی ببینیم.
از آنجایی که این بازی قصد دارد یک فاجعه ترسناک بزرگ تاریخی که بسیاری از خانوادههای واقعی را داغدار کرد را شبیهسازی کند، خیلی باید حواسش باشد که به چه شکلی این کار را انجام میدهد. این بخش از تاریخ واقعا تاریک و ناراحتکننده است که باعث مرگ بسیاری از افراد بیگناه شد. حالا اینکه یوبیسافت از این فضا به چه شکلی استفاده خواهد کرد را باید صبر کنیم و ببینیم.
سیستم ترسناک بازی باید در دست خودتان باشد
درست است که بازیهای اساسینز کرید معمولا جدی هستند، ولی خب باز هم لحظات جالب و خندهدار را در آنها میبینیم. حالا اگر بازی Assassin's Creed Hexe بخواهد تمرکزش را روی همین ژانر ترسناک بگذارد، بهتر است که تا جایی که میتواند از این لحظات شاد دوری کند. از طرفی اگر قرار است در این بازی به عنوان یک ساحر بازی کنیم، بهتر است که به طور کامل بازی چنین حسی را به وجود آورد. برای مثال وجود شخصیت اصلی بازی باید برای دشمنان درون بازی به شدت وحشتناک باشد، ولی در عین حال باید در مقابل یک جمعیت زیاد هم ضعیفتر باشیم. اینها تنها چند نکته کوچک است که میتواند تجربه بازی را چندین برابر بهتر کند.
این بازی باید وحشت و ترس بقیه نسبت به یک جادوگر در آن زمان را در قالب ظاهر بازیکن نشان دهد. در آن زمان مردم به شدت از ساحرها و جادوگران میترسیدند و ذرهای نمیتوانستند حضور آنها را در میان خود تحمل کنند. برای همین همیشه یک ترس درونی و پنهان درون همه وجود داشت و Hexe میتواند از این موضوع به خوبی استفاده کند. شاید حتی ایجاد یک ترس روانی در بقیه نسبت به بازیکن، که کسی نمیداند آیا جادوگر است یا نه، میتواند یک حس و دینامیک خیلی جالب را در بازی ایجاد کند.
مجموعه اساسینز کرید همیشه تمرکز زیادی روی مبارزه تن به تن و نزدیک داشته است. با این حال امیدواریم که در Hexe المانهای ترسناک خوبی را در گیمپلی بازی ببینیم. ترکیب یک بازی اشکن و یک بازی ترسناک را قبلا دیدیم و هر دفعه هم از آن یک بازی خوب مثل Resident Evil 4 حاصل میشد؛ پس دور از ذهن هم نیست که اگر یوبیسافت هم چنین مسیری را انتخاب کند، دوباره به موفقیتهای قدیمی خودش برسد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.