ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پال ورلد چگونه به ترند این روز‌های ویدیوگیم تبدیل شد؟
اخبار و مقالات

بازی Palworld چگونه به ترند این روزهای ویدیوگیم تبدیل شد؟

به نظر می‌آید همه مردم جهان در حال حاضر یا از بازی Palworld صحبت می‌کنند یا مشغول بازی کردن آن هستند. بازی فقط ۳ روز نیاز داشت تا به فروش ۵ میلیون نسخه بر روی ...

محمد علی دهقانی آراسته
نوشته شده توسط محمد علی دهقانی آراسته | ۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

به نظر می‌آید همه مردم جهان در حال حاضر یا از بازی Palworld صحبت می‌کنند یا مشغول بازی کردن آن هستند. بازی فقط ۳ روز نیاز داشت تا به فروش ۵ میلیون نسخه بر روی استیم برسد. شاید مقدار فروش آن به نسخه Zelda Tears of Kingdom در این زمان نرسد، اما انجام چنین کاری توسط استودیویی که به نوعی ناآشنا است آن هم در چنین زمان کوتاهی واقعا مورد جالبی است. حال در این مقاله قرار است سراغ این اثر برویم و ببینیم داستانش چیست. با ویجیاتو همراه شوید.

تریلر معرفی Palworld در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. شروع تریلر در دنیایی زیبا و رنگارنگ است که به ما هیولاهایی دلنشین را نشان می‌دهد و در مقابل آن هم موجوداتی که باید آن‌ها را بگیریم. از نیمه تریلر به بعد شرایط به گونه‌ای بود که از گرفتن آن موجودات برای ساختن خانه رویایی خود به ما می‌گفت و باید شما به این موجودات شلیک کنید و آنان را برده کارکن خود بکنید. به یاد ماندنی‌ترین صحنه تریلر نیز وقتی بود که عده‌ای پال (همان موجودات) با قیافه‌ای ماتم زده در خط تولید اسلحه کار می‌کردند.

گیم پلی بقا محور عالی بازی

وقتی شما برای اولین بار وارد Palworld می‌شوید اول کاراکتر و بعد دنیای خود را می‌سازید. آموزش ابتدایی بازی بسیار خوب است چون کامل توضیح می‌دهد که جریان چیست و به چه چیزهایی نیاز دارید. یک راهنمای قدرتمند بقا در بازی وجود دارد که نه تنها به ما آموزش می‌دهد که کنترل‌های ساده بازی چگونه هستند بلکه نکاتی را در رابطه با کلیت بازی ارائه می‌دهند.

گرفتن پال‌ها یک امر ساده است که همراه با چند کار دیگر در بازی شروع می‌کنید قبل از اینکه حتی به ساختن تیم خود فکر کنید. شما باید پوکبال این بازی را بسازید، اما قبل از آن نیاز به یک سنگ خاص دارید که هم می‌توانید از روی زمین بردارید و هم از سپرده سنگی خود برداشت کنید. حال میز کار خود و بعد از آن پوکبال‌ها را می‌سازید. الان همه چیز برای گرفتن پال‌ها آماده است، اول آن‌ها را ضعیف کنید (با اسلحه، مشت یا پال‌های تیم خود) و بعد پوکبال را به سمت آنان بیندازید تا پال‌ها را جمع کنند. بازی به شما می‌گوید چقدر پال‌ها را ضعیف کردید که خوب احتمال موفق به دام انداختن آنان نیز هست و مورد جالبی در بازی به شمار می‌رود. دقت کنید که باید توپ‌ها را با دقت به سمت پال‌ها پرتاب کنید چون اگر فقط یک پیکسل تفاوت نشانه‌گیری شما باشد توپ خود را از دست می‌دهید و این واقعا عذاب آور است علی‌الخصوص در اوایل بازی.

ویژگی‌های بقای بازی نیز به نوبه خود جذاب هستند. شما یک سطح گرسنگی دارید که خوب پال‌های شما نیز دارای آن هستند و سیستم هوای گرم و سرد مانند نسخه اخیر زلدا که می‌توان گفت واقعا خوب بود. پس همیشه کنار خود یک مشعل داشته باشید و یا شب‌ها را در کمپ خود کنار آتش باشید.

ساخت پایگاه خود نیز مانند موارد قبل است. ابتدا یک ساختار مشخص برای آن قرار می‌دهید و پال‌هایی که گرفتید به کار مشغول می‌کنید. منابع مورد نیازی هم ممکن است کنار پایگاه شما باشد که پال‌های شما می‌توانند آنان را برداشت کنند. اگر هم شما در حال ساخت و ساز هستید، چه برای ابزار چه ساختار پایگاه پال‌های شما به کمکتان می‌شتابند. در نظر داشته باشید باید شرایط خوبی را برای پال‌ها در نظر بگیرید مانند سرپناه، غذا و این چنین مواردی.

خب این دو ساعت ابتدایی گیم‌پلی بازی بود و به نوعی توضیح کاملی از کار ما در بازی بود: پال بگیر و بساز. فقر بازی همراه با ناهماهنگی و لحن تند آن می‌تواند بازیکنان را برای بیست ساعت اول بازی مشغول نگه دارد به خصوص اینکه با دوستانتان مشغول تجربه آن شوید، اما بعد از آن 20 ساعت باید دید چه خواهد گذشت. بازی هنوز در حالت دسترسی زودهنگام است و به گفته صفحه استیم آن حداقل یک سال تا عرضه کامل آن باید صبر کرد.

حاشیه‌های بازی حول شباهت آن به پوکمون

اما بحث و جدالی که در فضای مجازی بر سر این بازی رخ داده نیز داغ است. بسیاری از کاربران در حال بحث بر سر شباهت وحشتناک کاراکتر‌های این بازی با بازی پوکمون هستند.

در پلتفرم X، کاربر byofrog ویدیویی ساخت که نشان می‌دهد مدل‌ها و ساختار کاراکترهای بازی به شدت مانند پوکمون هستند و این کار بسیار دقیق انجام شده است.

طی گزارشی از رسانه VGC، از برخی توسعه دهنده ویدیوگیم در این رابطه سوالی پرسیده‌ شده که به چنین شباهتی غیر محتمل است.

یکی از توسعه دهندگان به VGC گفت: «شما نمی‌توانید این حجم از شباهت را از چندین مدل کاراکتر داشته باشید یا حداقل شباهت به این اندازه نمی‌تواند دقیق باشد.» مدیر استودیوی Pocketpair آقای تاکورو میزوبه در گفت‌وگویی با خبرنگار سایت Automation نیز در رابطه توضیحاتی داد. او گفت: «ما با جدیت بازی‌های خود را می‌سازیم و هیچ نیتی مبنی بر استفاده دارایی‌های یک شرکت دیگر نداریم.» میزوبه همچنین اذعان داشت به هنرمندان شرکت او تهمت می‌زنند و حتی تهدید به مرگ نیز شده‌اند.

«کارمندان ما با حجمه زیادی از توییت‌هایی پر از تهمت روبرو شدند که در برخی از آنان تهدید مرگ نیز دیده می‌شود. خوشحال می‌شوم که دیگر هنرمندان استودیوی ما را مورد تهمت‌های خود قرار ندهید.»

صحبت میزوبه در رابطه با توییت‌های تهدید آمیز و تهمت‌های زده شده به آن‌ها

شکایت دیگری که وجود دارد ساخته شدن Palworld با کمک هوش مصنوعی بوده است. میزوبه در X به هوش مصنوعی و پتانسیل و کمک بزرگ آن در زمینه توسعه ویدیوگیم صحبت کرد. کمپانی میزوبه در حال حاضر یک بازی دیگر در حالت دسترسی زودهنگام (Early-Access) دارد که نامش AI: Art Imposter است. در این بازی شما باید با هوش مصنوعی بازی آثار هنری‌ای تولید کنید که کار هنرمندان دیگر را از بین ببرد. اما این اتفاقات هیچکدام دلیل محکمی بر این نیستند که Palworld توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

تا به اینجا Palworld بیش از ۵ میلیون نسخه فروخته است و در حال حاضر بیشترین بازیکن فعال در استیم را تا لحظه نگارش این متن با ۸۷۰ هزار بازیکن همزمان را دارد که ۳۰۰ هزار نفر فاصله با شکستن رکورد Counter strike برای بیشترین بازیکن همزمان تاریخ استیم دارد. البته این مورد دلیل خود را هم دارد. ژانویه است و آثاری مانند Prince of Persia The Lost Crown و Like A Dragon: Infinite Wealth هستند و شکستن رکورد کانتر استرایک با این وضع برای Palworld آنچنان راحت نیست.

یکی از مهم‌ترین موارد دیگر در مورد وضعیت فعلی Palworld متفاوت بودن آن است. منظور این نیست که بازی کار خاصی می‌کند یا تفاوت زیادی با بقا و ساخت‌وساز خود می‌کند. در اصل Palworld توانست با ترکیب خوبی از المان‌های بقا سبک خودش شرایط جذابی برای طرفداران پوکمون ایجاد کند که بعد از عنوان Sword/Shield بازی خاصی را تجربه نکردند.

خب دوستان نظر شما چیست؟ آیا Palworld به این حجم از توجه و بازیکن برای مدت طولانی ادامه می‌دهد؟ یا بعد از مدتی هایپ بازیکنان برای این اثر از بین می‌رود. نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • "The GUY"
    "The GUY" | ۵ بهمن ۱۴۰۲

    یه جامعه شناسی برای تشریح دلایل محبوبیت سریع آثاری مانند بازی ماهی مرکب و چارشنبه اومد گفت:
    《مردم جهان غرق در روزمرگی شده اند‌. روزمرگی ای که به علت نپذیرفتن دیگران، انزوا در پی دارد. حالا ناگهان اثر خوبی منتشر می شود. مردم اینجا فرصتی پیدا می کنند با ترند کردن اثر برای چند روزی روزمرگی را در هم بشکنند (به قول خودشان از ماتریکس زندگی خارج شوند.) بیخیال نقاط تفاوت بشوند. بیخیال مسائل زندگی بشوند و خلاصه زندگیشان را کمی متفاوت تر تجربه کنند. این تازه اول راه است، به زودی می بینید هر اثری که منتشر می شود محبوب ترین اثر تاریخ تا آن زمان می شود!》
    آن زمان زیاد حرفش را جدی نگرفتم. الان که پس از چند سال فکر می کنم می بینم به شدت حق گفته بود. چند وقتی هست هر اثر خوبی منتشر میشه محبوب ترین و خفن ترین و جذاب ترین اثر تاریخ تا آن زمان میشه.

    • casinooo.blogfa.com
      casinooo.blogfa.com | ۷ بهمن ۱۴۰۲

      ولی لزوما هرچیزی که منتشر میشه خوب و با کیفیت نیست .
      یه معیار خاصی هستش که باعث میشه یه دفعه ترند بشن

  • roozb
    roozb | ۵ بهمن ۱۴۰۲

    پوکمون واقعا عجیب محبوبه فروش پوکمون گو یا این رو نگاه کنید !

مطالب پیشنهادی