ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکست بازی Redfall
اخبار و مقالات

۱۵  بازی بزرگ که بسیار ناامیدکننده بودند

طی چند سال اخیر بازی‌هایی را دیدیم که تجربه بازی‌های ویدیویی را به طور کامل دگرگون کردند. با این حال نباید از بازی‌های ضعیف و خسته‌کننده این سال‌ها غافل شویم. شاید چندین و چند بار ...

امیرحسین وفاراد
نوشته شده توسط امیرحسین وفاراد | ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

طی چند سال اخیر بازی‌هایی را دیدیم که تجربه بازی‌های ویدیویی را به طور کامل دگرگون کردند. با این حال نباید از بازی‌های ضعیف و خسته‌کننده این سال‌ها غافل شویم. شاید چندین و چند بار برترین و مهم‌ترین بازی‌های این صنعت را بررسی کرده باشیم، ولی حالا می‌خواهیم در مورد بدترین بازی‌های بزرگ دنیا گیمینگ صحبت کنیم. پس در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا با هم سری به دنیا بازی‌های شکست خورده بزنیم.

Redfall


بدترین بازی‌های بزرگ

بازی آخر استودیو آرکین، یعنی Redfall، واقعا ناامید کننده بود. همه ما انتظار داشتیم که ایده اصلی خیلی خوب این بازی به همراه گیم‌پلی‌های همیشگی این استودیو تبدیل به یک بازی عالی شوند. ولی متاسفانه نتیجه نهایی این بازی یک مجموعه‌ای از ایده‌های مختلف بود که هیچ کدام از آن‌ها به تنهایی خوب نبودند. البته لحظات خوب و قوی‌ هم در بازی وجود دارد، ولی متاسفانه پشت تمامی نقاط ضعف بازی پنهان می‌شوند و نمی‌توانید آن‌ها را ببینید. بعید است که بازگشت بازی Redfall به بازی‌های موفق را ببینیم.

Forspoken


Forspoken

بازی Forespoken یکی از اولین بازی‌هایی بود که برای کنسول PS5 تبلیغ شد و انتظارمان از آن به شدت بالا بود. البته این بازی یک سیستم جابجایی و مبارزه خیلی جالب و نرمی هم دارد، ولی خب تنها نکته مثبت بازی همین است. مکانیک‌های استفاده از جادو بازی بسیار مهیج است، اما متاسفانه این موضوع باعث نمی‌شود که Forespoken یکی از بدترین بازی‌های بزرگ نباشد. این بازی داستانی به شدت ضعیف دارد و طراحی دنیا آن‌ هم به سرعت خسته کننده خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که تنها بعد از چند ساعت بازی کردن از آن خسته شوید و به سراغ بازی دیگری بروید.

Mass Effect: Andromeda


بدترین بازی‌های بزرگ

مجموعه Mass Effect یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های نقش‌آفرینی کل تاریخ است. در این میان Mass Effect: Andromeda قرار بود که قدم بعدی بزرگ این مجموعه باشد و آن‌ها را به سطح دیگری از گیم‌پلی و هیجان منتقل کند. استودیو Bioware هم به شدت به این بازی امیدوار بود و معتقد بود که یک بازی خیلی قوی منتشر خواهد شد. اما خب متاسفانه مشکلات موتور Frostbite و فشارهای بسیار زیاد ناشر بازی باعث شد که این بازی به صورت ناقص و پر از مشکل منتشر شود. در نهایت این مشکلات طراحی بود که باعث مرگ بازی Mass Effect: Andromeda شد.

Gotham Knights


بازی Gotham Knights

بازی Gotham Knights یک ایده خیلی عالی بود که قرار بود با گیم‌پلی مجموعه آرکهام ترکیب شود. وقتی که ویدیوهای این بازی را دیدیم، اصلا انتظار نداشتیم که در نهایت این بازی به یکی از بدترین بازی‌های بزرگ تبدیل شود. این بازی یک شوتر کاملا عادی بود که در آن می‌توانستید با دوستانتان ماموریت‌های مختلفی انجام دهید. نه خلاقیتی در این بازی وجود داشت و نه ویژگی‌ خاصی درونش وجود داشت. داستان ضعیف و گرافیک نه‌چندان خوب آن هم باعث شد که از این بازی هرگز در به عنوان یک بازی خوب یاد نشود.

Duke Nukem Forever


بدترین بازی‌های بزرگ

بازی Duke Nukem Forever به مدت بیش از ۱۰ سال در دست توسعه‌ بود. وقتی که بالاخره مشخص شد که بازی قرار است در سال ۲۰۱۱ منتشر شود، بسیاری از طرفداران نگران این بازی بودند. در نهایت هم که منتشر شد با انتقاد بسیار زیاد طرفدارانش مواجه شد. شوخی‌های بازی و صحنه‌های خنده‌‌دارش اصلا خوب نبودند و گیم‌پلی بازی هم به شدت تکراری بود. در کنار این موارد، داستان بازی هم به شدت ضعیف بود و به این شکل به یکی از اولین و بدترین بازی‌های بزرگ دهه جدید تبدیل شد.

Call of Duty Modern Warfare 3


Modern Warfare

با اطمینان می‌توان گفت که هیچ کدام از بازی‌های اخیر مجموعه کال آو دیوتی اصلا خوب نبودند. با این حال بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 که اخیرا منتشر شد به قدری بد بود که احتمالا بدترین بازی تاریخ کل مجموعه‌اش هم باشد. بزرگ‌ترین مشکل این بازی هم این بود که ماموریت‌هایش به شدت تکراری بودند و هیچ خلاقیتی در آن‌ها دیده نمی‌شد. اکثر مکانیک‌های بازی هم به شدت ضعیف و نیمه‌کاره بودند و انگار که تنها هدف اکتیویژن این بود که بازی را با بیشترین سرعت ممکن منتشر کند.

Rainbow Six: Extraction


پیش نمایش بازی Rainbow Six: Extraction

یوبیسافت با بازی Rainbow Six Siege واقعا شاهکار کرد و این بازی هنوز هم بازیکنان زیادی دارد. با این حال وقتی که یوبیسافت تلاش کرد که ایده این بازی شوتر را با یک بازی زامبی‌ و بقامحور ترکیب کند، انتظار یک شکست بزرگ را نداشت. متاسفانه مکانیک‌های گیم‌پلی این دو ایده اصلا با هم سازگار نبودند و یک بازی خوب از این ترکیب شکل نگرفت. نتیجه نهایی بازی‌ای بود که نه محتوا خوبی داشت و نه گیم‌پلی خلاقانه‌ای، با این حال قیمت زیادی داشت.

Marvel’s Avengers


بدترین بازی‌های بزرگ

یک بازی که در آن به عنوان یک ابرقهرمان به شدت قدرتمند بازی می‌کنید، معمولا فرمولی طلایی دارد و فروش خوبی خواهد داشت. بازی Marvel's Avengers یکی از مورد انتظارترین بازی‌های دورانش بود ولی به سرعت به یکی از منفورترین‌ها تبدیل شد. داستان بازی اصلا جالب نبود و ماموریت‌های آن به شدت خسته کننده بودند. توسعه‌دهنده‌های بازی سعی کردند که این بازی را با آپدیت‌های بعد از انتشار و DLCهای مختلف نجات دهند، ولی خب در نهایت نتیجه‌ای نداشت.

The Callisto Protocol


بازی جدید

بازی Callisto Protocol قرار بود که بازی بزرگ بعدی سبک ترسناک و بقا باشد. البته باید این را هم بگوییم که این بازی اصلا بازی بدی نیست. سیستم مبارزه و گرافیک و جزئیات بازی خیلی هم خوب‌اند، ولی خب بازی نمی‌تواند به هدفی که می‌خواهد برسد. وقتی که بازی را می‌بینید حس یک بازی ترسناک و نیاز به بقا را اصلا حس نمی‌کنید و گیم‌پلی آن به نحوی است که اصلا هیجان ندارد. همین موضوع باعث می‌شود که این بازی هم یکی از بدترین بازی‌های بزرگ امروزی باشد.

Thief


بازی Thief: The Dark Project یکی از آن بازی‌هایی بود که به شدت از دوران خودش جلوتر بود. این بازی به یکی از آن عناوینی بود که هسته اصلی بازی‌های مخفی‌کاری امروزی را به وجود آورد. البته این بازی با عنوان Thief ریبوت شد و خب دوباره با یک شکست بزرگ مواجه شد. بازی نه یک گیم‌پلی خیلی جالب داشت که بازیکن را به خودش جلب کند و نه داستان قوی‌ای داشت که شما را به بازی برگرداند. این بازی هم دوباره از آن بازی‌هایی بود که یک ایده خوب داشت ولی متاسفانه به خوبی به اجرا در نیامد.

Anthem


بعد از شکست بازی Andromeda، میلیون‌ها نفر از طرفداران استودیو BioWare به شدت چشم انتظار بازی Anthem بودند. این بازی نقش‌آفرینی قرار بود که توسط توسعه‌دهنده‌های Mass Effect ساخته شود و یک سبک نوین از این سبک باشد. تریلرها و ویدیوهایی که از بازی قبل از انتشارش دیدیم خیلی خوب بودند و انتظارات ما را به شدت افزایش دادند. ولی خب انتشار نهایی بازی یک ایده به شدت ضعیف بود که هیچ مکانیک جذاب و یا داستان خوبی هم نداشت که آن را پشتیبانی کند. توسعه‌دهنده‌های بازی قول دادند که با آپدیت Anthem 2.0 همه مشکلات را حل خواهند کرد، ولی خب این آپدیت قبل از شروعش کنسل شد.

Need For Speed: Payback


بدترین بازی‌های بزرگ

یک دورانی بود که EA تمامی تمرکزش را روی خرید‌های داخل بازی‌هایش گذاشت و نتیجه اوج این دورانش هم بازی Need For Speed Payback بود. این بازی با وجود اینکه پر از فروشگاه بود و دائما از شما می‌خواست که پول خرج کنید، یک شکست مالی به شدت بزرگ برای EA بود. جدا از این مسئله بازی اصلا دنیا زیبایی نداشت و محتوا آن هم به شدت در این سبک تکراری بودند. انگار که این بازی تنها به این دلیل ساخته شد که پول بازیکنان را به جیب بزند. برای همین هم بود که این بازی به یکی از مهم‌ترین و بدترین بازی‌های بزرگ چند سال اخیر بود که منتشر شد.

Mafia 3


مجموعه مافیا یکی از مجموعه‌هایی است که با داستان‌های بسیار خوبش و ماموریت‌های به شدت جذابش معروف است. البته این بازی‌ها همیشه مشکل زیادی در زمینه ساخت یک دنیا مهیج به صورت جهان‌باز داشتند، ولی جدا از این موضوع کیفیت‌ بازی‌هایشان همیشه بالا بود؛ البته تا قبل از Mafia 3. این بازی سعی کرد که مشکل بازی‌های قبلی را حل کند و به طور کلی دنیا جهان‌بازش را دگرگون کند. ولی متاسفانه این بازی نه‌تنها نتوانست که یک دنیا جذاب‌تر بسازد، بلکه داستان و گیم‌پلی جذاب همیشگی‌اش را هم خراب کرد و بدترین بازی کل مجموعه‌اش شد. سیستم مبارزه بازی خسته‌کننده است و داستانی هم که دارد نسبت به بازی‌های قبلی‌اش اصلا خوب نیست.

Crackdown 3


بازی Crackdown 3 از آن‌ بازی‌هایی بود که پشت سر هم تاخیر خورد و طرفدارانش را تا سال ۲۰۱۹ و زمان انتشارش اذیت کرد. با این حال خیلی از افراد معتقد بودند که این بازی هنوز هم کامل نیست و باید زمان بیشتری را در مرحله توسعه می‌گذراند. این بازی به شدت تکراری است و گیم‌پلی آن دائم تکرار می‌شود. هیچ المان خلاقیتی در آن وجود ندارد و واقعا جای سوال است که طی این سال‌ها، توسعه‌دهنده‌ها دقیقا مشغول چه کاری بودند.

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint


باگ‌های Ghost Recon Breakpoint

مجموعه Ghost Recon چند سالی است که در حال سقوط است و بازی Breakpoint این مجموعه را پایین‌ترین نقطه ممکن برد. این بازی سعی کرد که از پتانسیلی که نسخه قبلی‌اش، یعنی Wildlands، داشت استفاده کند و یک ساختار جدید در بازی ایجاد کند. ولی به این هدف نرسید و نتیجه نهایی یک بازی‌ای بود که انگار هیچ کدام از مکانیک‌هایش با هم همکاری نمی‌کردند و سازگار نبودند. این بازی نه نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کرد و نه یک موفقیت اقتصادی برای یوبیسافت بود. شکست Breakpoint به قدری بد بود که یوبیسافت ساخت و توسعه مجموعه Ghost Recon را به طور کامل و برای مدت نامعلومی متوقف کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nightwing
    nightwing | ۸ اسفند ۱۴۰۲

    Gotham knights شوتره؟
    منطقیه

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۱۳ بهمن ۱۴۰۲

    جوخه انتحار لیگ عدالت رو هم به آخر این لیست بیفزایید !

  • Mario
    Mario | ۱۳ بهمن ۱۴۰۲

    یوبیسافت:

مطالب پیشنهادی