بازی Judas چه چیزهایی را از بایوشاک به ارث خواهد برد؟
اولین باری که با یکی از Little Sisterها در بازی BioShock مواجه میشوید را به این سادگیها نمیتوانید فراموش کنید. از یک طرف اطلس به شما میگوید که برای دریافت Adam بیشتر او را بکشید ...
اولین باری که با یکی از Little Sisterها در بازی BioShock مواجه میشوید را به این سادگیها نمیتوانید فراموش کنید. از یک طرف اطلس به شما میگوید که برای دریافت Adam بیشتر او را بکشید و از طرف دیگر میتوانید آنها را نجات دهید. در طول بازی شما بارها و بارها سر این دوراهی قرار خواهید گرفت. شاید شما هم با خودتان فکر کنید که حرفهای اطلس مهم نیست و این خواهران کوچک را نباید قربانی پیشرفت خود کنید. البته اینجا موضوع اصلی خواهران کوچک نیستند بلکه تصمیمگیری و حس اهمیت این موضوع است که برای ما اهمیت دارد. حسی که واقعا دوست داریم در بازی Judas هم ببینیم.
این بازی قرار است توسط همان سازندههای بایوشاک ساخته شود و یک بازی شوتر داستانی باشد. کارگردان بازی، یعنی کن لوین (Ken Levine) در یک مصاحبه اعلام کرد که این بازی قرار است تا چه حد و اندازهای بر روی داستانهای بایوشاک تاثیرگذار باشد. در این بازی قرار است ما به نحوی دیگر شخصیتها و داستان بازی را ببینیم و یک سفر احساسی دیگر را دوباره تجربه کنیم. پس اگر شما هم میخواهید در مورد این بازی بیشتر بدانید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
دوست یا دشمن
لوین معتقد است که نقطه قوت اصلی مجموعه بایوشاک، شخصیتهای جالبش هستند. مهم نیست که قصد دارید زیر یک اقیانوس اندرو رایان (Andrew Ryan) را بکشید و یا از شهر آسمانی به الیزابت فرار کنید، شخصیتهای برجسته بازی همیشه در قلب داستان قرار دارند. ولی تصور کنید که خودتان میتوانستید انتخاب کنید که با کی دوست شوید و به چه کسانی خیانت کنید.
بایوشاک همیشه ما را با افرادی آشنا میکرد که نمیدانستیم میتوانیم به آنها اعتماد کنیم یا نه. بعد از اتفاقات نسخه اول بازی، بقیه بازیها هم این سنت را ادامه دادند تا نگذارند که شما با خیال راحت به حرف افراد درون بازی گوش دهید.
درسهایی از گذشته
در بازی Judas تنها هدفی که باید دنبال کنید این است که سعی کنید فرق بین دوستان و دشمنان خود را متوجه شوید. بایوشاک همیشه نشان داده که نتیجه تمامی تصمیماتی که شما میگیرید در آخر بازی مشخص خواهند شد و باید بابت تک تک آنها جواب پس دهید. در بازی BioShock Infinite ما دیدیم که تصمیمات ما تا چه حد و اندازهای میتوانند در روند بازی موثر باشند، برای همین بیصبرانه منتظریم که ببینیم در بازی Judas چگونه این سیستم را پیاده خواهند کرد.
لوین معتقد است که در این بازی جدید، این خود شما هستید که مسئول سرنوشت شخصیتتان خواهید بود. با توجه به بازیهای اخیری که در سبک نقشآفرینی منتشر شدند، استاندارد یک بازی خوب به بازیای تغییر کرده است که در آن شما آزادی بیشتری در تصمیمگیری دارید و این تصمیمها هستند که نتیجه نهایی داستان را مشخص میکنند.
البته هنوز زود است برای اینکه ببینیم این بازی در نهایت به کجا میرسد. درست است که میدانیم قرار است محوریت اصلی داستان بازی را خود ما شکل دهیم، ولی هنوز نمیدانیم تا چه حد و اندازهای این توانایی را خواهیم داشت. در کل انتظار داریم که یک شخصیتسازی بسیار قوی را در داستان به شدت مهیجی ببینیم که به آن عادت داریم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
منتظر شاهکار بعدی کن لوین هستیم (عجب داستان و اتمسفر سازی داشت بازی هایی که ایشان ساخت، Bioshock 1 و Bioshock Infinite)
دنباله های معنوی مشهور که در اصل از یک جا آب می خورن ولی با نام مختلف عناوین و استودیو ها :
جوداس بعد از بایوشوک
کالیستو پروتکل بعد از دد اسپیس
و Fairgames$ بعد از واچ داگز