گیمرها از تجربه مثبت بازیها روی سلامت روان میگویند
این سوال که آیا بازیهای ویدیویی به سلامت روان انسان کمک میکنند یا نه جوابهای زیادی دارد اما همه ما میدانیم که بعضی از سوالها را نمیتوان صرفا با دادن یک پاسخ علمی به نتیجه ...
این سوال که آیا بازیهای ویدیویی به سلامت روان انسان کمک میکنند یا نه جوابهای زیادی دارد اما همه ما میدانیم که بعضی از سوالها را نمیتوان صرفا با دادن یک پاسخ علمی به نتیجه رساند. به نظر من مفید یا مضر بودن بازیهای ویدیویی و تاثیر آنها روی زندگی روزمره هم تا حد زیادی به تجربه شخصی هر فرد از بازی بستگی دارد. موضوعی که دغدغه یکی از نویسندگان بازی The Waylanders هم بوده است.
امیلی گریس باک توییتی را منتشر کرده که در آن از گیمرها میخواهد از تجربه بازی کردن خود که روی سلامت روان آنها تاثیر مثبت گذاشته حرف بزنند. پاسخهای جالبی به این توییت داده شده که در ادامه آنها را باهم مرور میکنیم:
بازی Too The Moon به من کمک کرد که حس کنم جایگاهی در جهان دارم و متوجه شوم که داشتن بیماری اوتیسم به این معنا نیست که من بر همه اطرفیان تاثیر منفی میگذارم؛ موضوعی که روی اضطراب و عزت نفس من تاثیر میگذاشت.
Final Fantasy VI
Final Fantasy VI به من آموخت که چگونه با شکست روبرو شوم، ویران و تنها در برابر ناامیدی، اما همچنان در تلاش برای گذشتن و فراموش کردن.
Life is Strange
کشمکش بین شخصیت اصلی و دوست او در Life is Strange: Before The Storm شباهت زیادی به یکی از دوستان من داشت و کمک کرد تا درک بهتری از وضعیت روحی خودم و این که چگونه به او کمک کنم داشته باشم.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
وقتی پدربزرگ من در حال مرگ بود، من برای فرار از اضطراب و ناراحتی این اتفاق شروع به تجربه The Legend of Zelda: Breath of the Wild کردم. اولین کریسمس بعد از مرگ او بسیار سخت بود و گشت و گذار در محیط زیبای بازی و پازلهای آن کمک کرد تا از عهده این کار بربیایم.
بازیهایی که به شما انتخاب میدهند
اخیرا وقتی در یک بازی قدرت انتخاب داشتم، تلاش کردم تا گزینههایی را انتخاب کنم که دلخواه مردم نیستند. فهمیدم بازی مکانی امن برای انجام چنین کاری بدون ترس از عواقب طولانی مدت است.
Hyper Light Drifter
من بیماری ناتوانکنندهای دارم که هنوز تشخیص مشخصی برای آن نیست. طی یک دوره زمانی، من Hyper Light Drifter را تجربه کردم و این که راننده بعد از هر شکست دوباره خود را به سختی رو به جلو سوق میداد، عمیقا برای من الهامبخش بود.
Shenmue
والدین من در حال طلاق بودن و دیدن این موضوع به عنوان یک نوجوان کم سن و سال بسیار سخت بود. غرق شدن در دنیای Shenmue کمک کرد که در دنیای دیگری باشم و به این اتفاقات فکر نکنم.
بازیها امروز جدا از قصهگویی، ابزاری برای برقراری ارتباط میان انسانهای مختلف در سرتاسر دنیا هم هستند و همین موضوع به آنها قدرت والایی بخشیده. تعامل بالایی که مخاطب در بازیهای ویدیویی با آن روبرو میشود حس منحصربهفردی است که از آن میتوان برای انتقال مفاهیمی بزرگ استفاده کرد؛ مفاهیمی که شاید بیان آنها در دیگر قالبهای هنر کار چندان راحتی نباشد.
شما چه تجربه مثبتی از بازی کردن دارید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
تماشا کنید: آیا بازی های ویدیویی ما را منزوی و خشن می کنند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بازی کردن همیشه برام یه سرپناه بوده ، چیزی یا جایی که بهش پناه بیارم که از دست اون دنیای لعنتی برای یه مدت هرچند کوتاه توی دنیای شیرین ، پر احساس بازی های ویدیویی غرق شم . زندگی من آسون نیست ولی بازی های ویدیویی همیشه نجاتم دادن . حالا بماند که تک تک بازی های لیست رو تجربه کردم و پیشنهاد میکنم ولی ، میدونید شاید این به عنوان مقاله ای که هیچکس سراغش نمیاد عجیب باشه ولی ممنونم از شما تیم ویجیاتو . شمارو نمیشناسم . قرارم نیست که انگار به عنوان یک دوست شمارو بشناسم ولی برام توی سایت یه آرامش خاصی رو تداعی میکنید و به عنوان یه کاربر که از اولین مقاله باهاتون بودم و به عنوان یه گیمر بهتون افتخار میکنم . شما ساعات خوبی رو توی سایتتون در برابر اون دنیای بیرون رقم زدید . ممنونم ویجیاتو بابت همه چیز .