ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن
اخبار و مقالات

مدیر سابق پلی استیشن انحصاری بودن بازی‌های پرهزینه را پاشنه آشیل آن‌ها می‌داند

شاون لیدن (Shawn Layden)، مدیر سابق پلی استیشن، پیشنهاد کرده که شرکت مالک پلتفرم باید در آینده بازی‌های بیشتری را روی رایانه‌های شخصی عرضه کند تا بتواند بودجه‌های هنگفتی که برای بلاک‌باسترهای انحصاری خرج می‌کند، ...

خشایار امامی فرد
نوشته شده توسط خشایار امامی فرد | ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۷

شاون لیدن (Shawn Layden)، مدیر سابق پلی استیشن، پیشنهاد کرده که شرکت مالک پلتفرم باید در آینده بازی‌های بیشتری را روی رایانه‌های شخصی عرضه کند تا بتواند بودجه‌های هنگفتی که برای بلاک‌باسترهای انحصاری خرج می‌کند، پوشش دهد.

آینده انحصاری‌های پلتفرم کنسول‌ها اخیرا به موضوع داغ صنعت بازی تبدیل شده است. مخصوصا پس از اینکه مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد ۴ بازی خود را به پلی استیشن ۵ بیاورد و سونی آخرین شرکتی بود که به دنبال نتایج مالی کمتر از حد انتظار، موجی از کاهش نیرو را اعلام کرد.

بزرگ‌ترین عناوین موفق ایکس‌ باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴ تاکنون – Palworld و Helldivers 2 – نیز عمدتا توسط فروش در پلتفرم پی‌سی تقویت شده‌اند.

مطلب پیشنهادی
مرد عنکبوتی، شگفت‌انگیزتر از همیشه
بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2

شاون لیدن که در طول ۳۰ سال فعالیت در سونی به عنوان مدیر عامل SIE America و رئیس Worldwide Studios فعالیت می‌کرد، در مصاحبه‌ای جدید با GamesBeat درباره آینده انحصاری‌های کنسولی اظهار نظر کرد.

او گفت:

وقتی هزینه‌های شما برای یک بازی از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود، انحصاری بودن آن پاشنه آشیل شماست. بازار در دسترس شما را کاهش می‌دهد. به خصوص زمانی که در دنیای بازی‌های لایو سرویس یا free-to-play هستید. عرضه برای پلتفرم دیگر فقط راه دیگری برای باز کردن کانال است تا افراد بیشتری وارد شوند.

همانطور که می‌دانیم، در دنیای free-to-play، حدود ۹۵ درصد از بازیکنان هرگز یک قران خرج نمی‌کنند. شما باید شانس خود را با باز کردن کانال افزایش دهید. Helldivers 2 این را نشان داده که علاوه بر پلی استیشن، همزمان برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه شد. اگر باز هم، آن کانال را گسترده‌تر کنید. افراد بیشتری وارد می‌شوند.

پلی استیشن

لیدن گفت بازی‌های سینگل‌پلیر برای عرضه روی پلتفرم‌های مختلف با فشار یکسانی مواجه نیستند، اما اگر ۲۵۰ میلیون دلار خرج می‌کنید، دوست دارید بتوانید آن را به بیشترین تعداد ممکن بفروشید، حتی اگر فقط ۱۰ درصد بیشتر باشد.

لیدن که اکنون به شرکت‌هایی مانند Tencent و Readygg مشاوره می‌دهد، گفت معتقد است صنعت بازی به اندازه کافی برای جذب «افراد غیر کنسولی» به بازی‌های کنسولی کار نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی
اقتصادی ولی باکیفیت!
راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ تا ۱ میلیون

بهترین داستان های فرعی بازی ها

استودیو مستقل Deviation Games تعطیل شد - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ashtiyani
    ashtiyani | ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    بازی برای ویندوز عرضه بشه ظرف چند روز کرک میشه پس این روش به نفع بازیساز ها نیست.
    بهترین کار عرضه بازی در گیم پس یا برای کنسول های نسل قبل هست.

مطالب پیشنهادی