Helldivers 2 به هفتمین بازی پرفروش سونی در آمریکا تبدیل شده است
هل دایورز ۲ (Helldivers 2) یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ محسوب میشود که توانسته در همین مدت کوتاه به یکی از پرفروشترین عناوین سونی در آمریکا نیز تبدیل شود. مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، ...
هل دایورز ۲ (Helldivers 2) یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ محسوب میشود که توانسته در همین مدت کوتاه به یکی از پرفروشترین عناوین سونی در آمریکا نیز تبدیل شود.
مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر Circana، اعلام کرده است که Helldivers 2 در حال حاضر هفتمین بازی پرفروش سونی در آمریکا محسوب میشود. بالاتر از این بازی سه نسخه از Spider-Man، دو بازی از God of War و Ghost of Tsushima قرار دارند. نکته مهم این است که تنها ۳ ماه از عرضه هل دایورز ۲ گذشته و هیچگونه تخفیفی نخورده است.
پیسکاتلا به این نکته اشاره کرد که عرضه همزمان هل دایروز ۲ برای پیسی به موفقیت بازی کمک بسیاری زیادی کرده است. ردیاب تعامل بازیکنان Circana نشان میدهد که کاربران استیم در سه ماه گذشته، بیشترین تعامل را با بازی Helldivers 2 داشتهاند. باید به این نکته اشاره کنیم که بدون فروش نسخه پیسی، هل دایورز ۲ حتی نمیتوانست جز ۲۰ بازی پرفروش سونی در آمریکا باشد.
در این بازی اکشن، بازیکنان نقش سربازانی را برعهده خواهند داشت که تلاش میکنند تا در جنگ بین کهکشانی پیروز شوند. شما برای مقابله با Termininds حشرهمانند یا Automatons مکانیکی، در عملیاتها شرکت خواهید کرد. نسخه اول هل دایورز در سال ۲۰۱۵ به بازار منتشر شده بود و استودیو Arrowhead Game در ۸ سال گذشته تمام تمرکز خود را معطوف دنباله این سری کرده بود.
بازی Helldivers 2 هماکنون برای پلی استیشن ۵ و پیسی در دسترس است.
از صعود تا سقوط فالاوت | Fallout
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
“باید به این نکته اشاره کنیم که بدون فروش نسخه پیسی، هل دایورز ۲ حتی نمیتوانست جز ۲۰ بازی پرفروش سونی در آمریکا باشد.”
حماقتی به نام جنگ کنسولی، انحصار و تمسخر پی سی و موبایل کاملا آینده صنعت گیم رو ویرانه کرده کسی هم جواب گو نیست.
کی گفته ساخت بازی AAA هزینه بره؟
یه سازنده یه بازی شاهکاری رو با قیمت ۱۴۰ میلیون دلار می سازه و مثلا توی ps4 منتشر می کنه موفق میشه که ۳۰۰ میلیون دلار سود کنه.
حالا همون سازنده اگه اجازه داشته باشه برای همه دستگاه ها منتشر کنه شاید مجبور شه ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کنه. اما مثلا سودش به ۷۰۰ میلیون دلار می رسه.
تو حالت اول سازنده ۱۶۰ میلیون دلار سود می کنه و اگه یه بازی AAA دیگه بخواد بسازه اکثر منابع مالیش رو از دست میده.
تو حالت دوم سازنده ۵۰۰ میلیون دلار سود می کنه و میتونه دو تا بازی AAA بسازه بدون اینکه به منابع مالیش فشاری بیاد.
توی این چند سال،
چقدر کارمند اخراج شدند
چقدر بازی کنسل شد
چقدر استودیو ورشکست شد
سر اینکه هنوز گیمر ها (و به تبع استودیو ها) نمی دونند که پی سی و موبایل هم وسیله بازی هست.
من که از دوران گیمر بودنم گذشت. ضرر و بدبختیش رو بعدا استودیو ها و گیمر های متعصب میکشن. نوش جونشون. حالا مونده ببینید این اخراج ها و ورشکستگی ها و کنسل شدن ها، چطوری دنیای گیم رو تهی و پوچ می کنه.
با احترام به نظرات شما، بخشی از صحبت های شما را قبول دارم (انحصارگرایی بیش از حد و تعصب و اینها) ولی موضوع به این سادگی که بیان کردید نیست. تمام کمپانی ها (هم استودیویهای سازنده مستقل و ناشر ها و هم کمپانی های سارنده کنسول) به فکر حداکثر کردن سود خودشون هستند و کلی مشاور و تحلیل گر و مدیر و سهامدار دارند. شرکتهای سازنده کنسول، سعی میکنند بیشترین بازی برای کنسول اونها انحصاری بشه تا گیمرهای بیشتری کنسول اون ها رو بخرند و فروش بازی روی کنسول اونها ماکزیموم بشه تا بخشی از سود فروش بازی، نصیب سازنده کنسول بشه، اگر سونی و نینتندو در 30 سال گذشته این کار رو نمیکردند الان وجود نداشتند و میلیاردها دلار از فروشگاه PSN و Nintendo بازی فروش نمیرفت. ضمنا بخشی از اخراج ها به خاطر گسترش بی رویه در دوره کرونا و رشد حباب گونه ویدئو گیم بوده که الان به حالت اولش برگشته
دلیل دوم هم ظهور هوش مصنوعی، موتورهای آماده بازی سازی و این چیزها است که نیاز به نیروی انسانی رو کاهش داده
نه عزیزم. اونا به دنبال سود کنسول هاشون هستند و اگه من برم کمپانی های کنسول سازی رو طی حملات انتحاری منهدم کنم می بینید که فروش گیم های سونی و نینتدو چند برابر رشد می کنه.
بله. ممنون.