نویسنده بازی Baldur’s Gate 3 نمیخواهد ادامهاش فقط برای سوددهی ساخته شود
بازی Baldur’s Gate 3 یکی از بهترین و موفقترین آثار سال قبل بود و درآمد بسیار خوبی نصیب سازنده و ناشر کرد. اما یکی از نویسندگان ارشد بازی نمیخواهد فقط برای سوددهی و درآمد بیشتر، ...
بازی Baldur’s Gate 3 یکی از بهترین و موفقترین آثار سال قبل بود و درآمد بسیار خوبی نصیب سازنده و ناشر کرد. اما یکی از نویسندگان ارشد بازی نمیخواهد فقط برای سوددهی و درآمد بیشتر، ادامهای برایش ساخته شود.
استودیوی Larian که سازنده این اثر فوقالعاده بود، اعلام کرد که دیگر قرار نیست روی این فرنچایز کار کند و برای پروژه بعدی، سراغ ایدهای اوریجینال خواهد رفت. اما Wizards of the Coast صاحب معنوی فرنچایز Dungeons & Dragons که «بالدرز گیت» هم جزوی از آن است، قطعا از کنار چنین موفقیت بهسادگی نخواهد گذشت و درباره ساخت یک ادامه برای آن فکر میکند. حتی طبق اخبار این شرکت همین حالا هم سراغ استودیویی برای ساخت این بازی میگردد. حال کارگردان بخش روایت بازی «آدام اسمیت» نظر شخصی خود در این باره را بیان کرده است.
آدام اسمیت در مصاحبه با سایت GamesRadar+ گفت که برایش مهم نیست نسخه بعدی چه شکلی خواهد بود، اما دلش میخواهد اولویت سازندگان، کیفیت خود بازی و خلق تجربهای فوقالعاده به خاطر علاقه خودشان باشد، نه که سود مالی را به همه چیز ترجیح دهند. او در مصاحبه میگوید:
من این حرف را با لحن تندی نمیگویم. خواسته من برای هر کسی که این بازی را میسازد این است که آن را بسازد چون خودش به آن علاقه دارد، نه چون کسی گفته «این بازی میتواند در فصل بعد رکوردها را بشکند».
اسمیت در ادامه توضیح داد که چرا Baldur’s Gate 4 نباید توسط کسی ساخته شود که فقط دنبال حقوق بیشتر برای سال بعد از آن است:
این بازی باید از جایی بیاید که نسبت به آن اشتیاق وجود دارد. اگر تیمی این بازی را بسازد چون گفته یک ایده برایش دارد و بگوید «این داستانی که من میتوانم با این شخصیتها در این دنیا تعریف کنم»، امیدوارم بازی بسیار عالی شود.
استودیوی لاریان پس از پایان کار روی بالدرز گیت ۳، کار روی دو اثر بزرگ دیگر در سبک نقشآفرینی را شروع کرده است. همچنین این شرکت مدتی پیش، شعبه جدیدی در کشور لهستان تاسیس کرد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.