جزئیات گرافیک بازی Gears of War: E-Day صد برابر بیشتر از قسمت پنجم خواهد بود
پیشرفتی که به لطف استفاده از آنریل انجین ۵ محقق شده است
استودیوی The Coalition سازنده بازی تازه رونمایی شده Gears of War: E-Day در مصاحبهای ادعا کرد جزئیات گرافیک این بازی صد برابر بیشتر از قسمت پنجم خواهد بود.
دیشب در انتهای شوکیس خیرهکننده ایکسباکس شاهد رونمایی جدیدترین قسمت از سری Gears of War بودیم؛ اما بر خلاف انتظار این نسخه نه قسمت ششم و نه کالکشن ریمستر سهگانه، بلکه پیشدرآمدی بر قسمت اول است که Gears of War: E-Day نام دارد.
پس از این تریلر، پستی در بلاگ ایکسباکس منتشر شد که شامل مصاحبه با چند تن از اعضای ارشد استودیوی The Coalition بود و اطلاعات جالبی در آن به اشتراک گذاشته شد.
اولین مورد مهم این که نسخه E-Day یک نسخه فرعی نیست و جزوی از سری اصلی به حساب میآید. داستان این بازی ۱۴ سال قبل از اتفاقات قسمت اول جریان خواهد داشت و به اولین تهاجم لوکاستها به انسانها در سیاره Sera میپردازد؛ روزی که در دنیای این فرنچایز با عنوان Emergence Day یاد میشود. ما در این نسخه «مارکوس فنیکس» و «دامینیک سانتیاگو» را در جوانترین حالتشان خواهیم دید و داستان هم قرار است به چگونگی شکلگیری ارتباط این دو بپردازد. همچینن ریشههای بسیاری از موارد جالب در این سری مثل خلق سلاح Chainsaw Lancer در E-Day شرح داده خواهد شد. کارگردان بازی Matt Searcy در این باره میگوید:
ما متوجه شدیم بسیاری از کلماتی که برای توصیف این فرنچایز استفاده میکنیم، چیزهایی بودند که طرفداران ما هم استفاده میکنند؛ کلماتی چون برادری، خشونت، ترحم، خوف.
چرا E-Day؟ این لحظهای است که همه چیز به هم میرسد. این قلب فرنچایز Gears است. هر چیزی که اتفاق میافتد در این روز شکل گرفت.
برای سازندگان بسیار مهم بوده است تا این نسخه در عین حال که حس و حال نسخههای کلاسیک را دارد، تجربهای کاملا نسل بعدی ارائه دهد. سرسی در این باره توضیح میدهد:
این نسخه قرار است احساس یک بازی جدید گیرز را داشته باشد، چون این چیزی هست که وجود دارد. این ما هستیم که فضا و احساس چیزی که گیرز را عالی میکند را دوباره ملاقات میکنیم. اما ما درگیر تکنیکها، روندها و تکنولوژیهای جدید هستیم که باعث میشود حس گیمپلی بهتر از همیشه باشد. این بازی قرار است عالی شود؛ اثری که واقعا جدید و همزمان یک گیرز است.
نکته مهم دیگری که کارگردان و کارگردان فنی استودیو به آن اشاره میکنند، این است که کوالیشن قصد ندارد داستانی که در قسمتهای چهارم و پنجم روایت شد را کنار بگذارد. اما آنها با E-Day فرصتی طلایی به دست آوردند که نمیشد به راحتی از آن گذشت.
لوکاستها در نسخههای اخیر تبدیل به دشمنانی عادی و رایج شدند، اما آنها در نسخههای قبلتر به خصوص قسمت اول، یک هیولای تمام عیار بودند. این چیزی است که استودیوی کوالیشن میخواهد دوباره نشان دهد. آنها برای لوکاستهایی که در E-Day میبینیم، از لقبهایی چون «کابوس زنده» و «هیولای زیر تخت» استفاده میکنند؛ موجوداتی ناشناخته که تبدیل به بزرگترین ترس انسانهای واقع در سیاره سرا شدند.
صحبتهای این دو به داستان و گیمپلی ختم نمیشود. سری Gears of War همیشه یکی از نمادهای انجین آنریل بوده و نسخه جدید هم قرار است همین طور باشد و طبق چیزی که در این تریلر دیدیم، یکی از بهترین نتایج بصری انجین آنریل ۵ را خواهیم دید. خود سازندگان هم گفتند این تریلر مشابه تریلر رونمایی قسمت گیرز داخل انجین ساخته شده بود. این یعنی به احتمال زیاد همین کیفیت را در نسخه نهایی هم خواهیم دید.
حتی در ادعایی جالب Kate Rayner کارگردان بخش فنی استودیو گفته است که جزئیات شخصیتها و محیطها در E-Day صد برابر بیشتر از قسمت پنجم خواهد بود که ادعایی شگفتانگیز به حساب میآید.
گفتهها درباره بازی Gears of War: E-Day زیاد است و قطعا در آینده اطلاعات بیشتری از این اثر مورد انتظار منتشر خواهد شد. اگر مایل به خواندن متن کامل مصاحبه اعضای استودیوی The Coalition هستید. میتوانید آن را در بلاگ رسمی سایت ایکسباکس مطالعه کنید.
بازی Gears of War: E-Day در تاریخی نامشخص برای ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. این اثر همچنین برای سرویس گیم پس از روز اول در دسترس قرار خواهد گرفت.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.