قوانین جدید بازی D&D تغییرات زیادی در ساخت شخصیت اعمال میکند
حالا بازیکنان آزادی عمل بیشتری خواهند داشت
امروزه بازی رومیزی Dungeons & Dragons (یا به صورت خلاصهتر D&D) بیشتر از همیشه محبوب بوده و بازیکنان زیادی در سراسر جهان دارد.
این بازی وسعت و قوانین بسیار زیادی دارند که روی تجربه همه بازیکنان تاثیرگذار است. اکنون در بازنگریهای قوانین نسخه پنجم D&D در سال 2024، تغییرات اساسی در نحوه ساخت شخصیتهای بازی اعمال شده است. این تغییرات شامل جایگزینی اصطلاح «نژاد» با«گونه» برای موجودات فانتزی بازی مانند الفها، دوارفها و تیفلینگها میباشد.
از سال 2020 و انتشار کتاب Tasha’s Cauldron of Everything، بازیکنان قادر بودهاند که تواناییهای شخصیت خود را بدون توجه به گونهای که انتخاب میکنند، تقویت کنند. این اقدام برای جلوگیری از کلیشهسازیهای منفی و محدود کردن شخصیتها به قالبهای سنتی انجام شده است.
از این رو در کتابچه جدید راهنمای بازیکن فرآیند ساخت شخصیت به طور کامل تغییر کرده است. به جای اینکه ابتدا گونه و سپس کلاس شخصیت انتخاب شود، اکنون بازیکنان ابتدا کلاس و سپس پسزمینه شخصیت را انتخاب میکنند. پسزمینه شامل اطلاعاتی درباره شغل قبلی، مکان و جامعهای که شخصیت در آن زندگی کرده است، بوده و تأثیر بیشتری بر روی تواناییهای شخصیت نسبت به گونه دارد.
یکی از تغییرات مهم این است که پسزمینهها اکنون در سطح اول یک ویژگی به نام «فیت» (feat) به شخصیتها میدهند و همچنین تعیینکننده امتیازهای توانایی هستند. این تغییرات باعث میشود که بازیکنان بیشتر به ترکیب و تنوع در ساخت شخصیتها فکر کنند و احساس آزادی بیشتری در انتخابهای خود داشته باشند.
این تغییرات نشاندهنده تمرکز بیشتر بر روی داستان و سابقه شخصیتها است و به بازیکنان امکان میدهد که شخصیتهای خود را با جزئیات بیشتری تعریف کنند. به این ترتیب، پسزمینههای شخصیتها اهمیت بیشتری پیدا میکنند و تأثیر زیادی بر روی بازی خواهند داشت.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.