میانگین سنی توسعه دهنده بازی های ویدئویی در حال افزایش است
صنعت بازیهای ویدئویی در حال پیر شدن است
خیلیها بازی های ویدئویی را با نوجوانان و کودکان نسبت میدهند، اما این صنعت پر شده از بازیسازهایی که سابقه زیادی دارند.
تحقیقات جدیدی از استفن توتیلو از Game File نشان میدهد که میانگین سنی کارکنان برخی از برجستهترین شرکتهای توسعه دهنده بازی های ویدئویی از سال ۲۰۰۲ تاکنون به طور پیوسته افزایش یافته است. این تحقیق شامل دادههای عمومی از شرکتهایی مانند یوبیسافت، کپکام، Nintendo و انجمن بینالمللی توسعهدهندگان بازی میشود.
دادهها نشان میدهند که از سال ۲۰۰۱، میانگین سنی بازی ساز های در یوبیسافت بهطور مداوم افزایش یافته است. همچنین، میانگین سنی کارکنان نینتندو ژاپن اخیرا از ۴۰ سال گذشته است. یکی از دلایل این افزایش میانگین سنی بازیساز میتواند علاقه کمتر جوانان به این حرفه باشد ولی از طرف دیگر کمتر شاهد بازنشستگی در این صنعت هستیم و خیلیها عاشق شغل خود هستند.
البته به نظر میرسد که کاهش تعداد کارکنان ۲۰ ساله در یوبیسافت به چگونگی دستهبندی آنها توسط شرکت مربوط میشود. یوبیسافت کارکنان را به گروههای سنی مختلف دستهبندی میکند و به جای ارائه سن دقیق هر فرد، گروههای سنی آنها را گزارش میدهد.
در سالهای اخیر، دادهها نشان میدهد که تعداد کارکنان در گروه سنی ۲۰ سالهها در یوبیسافت کاهش یافته و حدود ۲۰۰۰ نفر از این گروه سنی خارج شدهاند. همچنین، تعداد کارکنان در گروه سنی ۳۰ سالهها نیز کاهش کمتری داشته و تنها ۳۰۰ نفر کاهش یافتهاند. علاوه بر این، تعداد کارکنان در گروههای سنی ۴۰ ساله و ۵۰ ساله در یوبیسافت افزایش یافته است. میانگین سنی کارکنان در یوبیسافت در سال ۲۰۲۴، ۳۵.۶ سال است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.