ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و گزارش‌ها

مایکروسافت رئیس جدید استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس را معرفی کرد

آلن هارتمن به زودی بازنشسته می‌شود

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۰

شرکت ایکس باکس اعلام کرد «آلن هارتمن» رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس در پایان نوامبر بازنشسته و «کریگ دانکن» رئیس استودیوی Rare جایگزین او خواهد شد.

هارتمن بیشتر به خاطر تاسیس و رهبری Turn 10 استودیوی سازنده سری «فورتزا موتوراسپورت» در سال ۲۰۰۵ شناخته می‌شود. او سال گذشته به رهبری استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس منصوب شد. هارتمن همچنین در طول ۳۶ سال فعالیت در صنعت بازی‌های ویدیویی، روی فرنچایزهای موفق مایکروسافت مانند Age of Empires و Fable کار کرده است.

کریگ دانکن بیش از ۱۴ سال است که استودیو Rare را رهبری می‌کند. او بر عناوین Kinect این استودیو و عرضه بازی موفق Sea of Thieves نظارت داشت که از زمان انتشار در سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۴۰ میلیون بازیکن داشته است.

ماه سپتامبر، او در جوایز بهترین مکان‌های کاری GamesIndustry.biz 2024 شرکت کرد که استودیو Rare توانست سه جایزه دریافت کند. پیش از این، دانکن نقش‌ رهبری توسعه در شرکت‌هایی مانند Sumo Digital و Midway و Codemasters را داشته است.

ایکس باکس

نقش جدید او رهبری تیم‌های ایکس‌باکس از جمله Halo Studios، The Coalition، Turn 10، Playground Games، Rare، Obsidian، Ninja Theory، Compulsion Games، The Initiative، Double Fine، InXile، Undead Labs، World’s Edge و غیره خواهد بود. دانکن به رئیس محتوای بازی و استودیوها یعنی «مت بوتی» گزارش خواهد داد.

«جو نیت» و «جیم هورث» جایگزین دانکن در Rare خواهند شد. نیت در سال ۲۰۱۳ به استودیو پیوست و پروژه Sea of Thieves را به عنوان تهیه‌کننده اجرایی رهبری کرد. پیش از آن، او نقش‌های ارشد در Sumo Digital و Midway داشت. جیم هورث بیش از ۲۰ سال عضو تیم Rare بوده و نقش‌های متعددی داشته است و اخیرا به عنوان مدیر استودیو منصوب شده بود.

هارتمن در پستی در LinkedIn گفت:

ایفای نقش رئیس استودیو در صنعت بازی یکی از رضایت‌بخش‌ترین و چالش‌برانگیزترین وظایف در سرگرمی است. من معتقدم که این بهترین شغل در مایکروسافت است. همیشه می‌دانستم که استعدادهای زیادی در XGS داریم، اما نمی‌دانستم چقدر از وقت گذراندن با رهبران استودیو و تیم‌هایشان لذت خواهم برد. افتخار داشتم که نماینده XGS باشم و واقعا از وقت گذراندن با همه استودیوها لذت بردم.

من به آنچه با هم به دست آورده‌ایم افتخار می‌کنم و از آنچه در دست داریم هیجان‌زده‌ام! عناوینی همچون Avowed، Clockwork Revolution، Fable، Gears of War E-Day، Microsoft Flight Simulator 2024، South of Midnight و بسیاری از بازی‌های معرفی شده و هنوز معرفی نشده. من هیجان‌زده‌ام تا ببینم این تیم‌ها با کریگ دانکن به عنوان رئیس جدید استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس، چه چیزهایی به دست خواهند آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی