ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

11 بازی که نقدهای منفی زیادی از طرفدارها دریافت کردند

وقتی بازی‌ها قضاوت می‌شوند!

علی جلالی
نوشته شده توسط علی جلالی | ۱۸ آبان ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

نقدها همیشه یک موضوع سلیقه‌ای هستند و به دیدگاه خاص هر منتقد بستگی دارند. اینکه کسی از یک بازی خوشش بیاید یا از آن دلخور شود، به تجربه و سلیقه خودش برمی‌گردد، و نظرش باید محترم شمرده شود، حتی اگر همه با آن موافق نباشند. اما با ورود بخش نقدهای کاربری، اوضاع کاملا تغییر کرده است. حالا هر کسی می‌تواند نظر خودش را ثبت کند و آن را در کنار نظر یک منتقد حرفه‌ای قرار دهد. این لزوما بد نیست؛ اتفاقا شنیدن نظر کسی که هیچ وابستگی به صنعت بازی ندارد و صرفاً یک بازیکن است، ارزشمند است. با این حال، گاهی برخی بازی‌ها قربانی نارضایتی یا خشم جامعه‌ای می‌شوند که احساس فریب یا ناامیدی از یک بازی دارند و به ناحق دچار «بمباران نقدی» می‌شوند. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

افشاگری‌های زودهنگام The Last of Us II و لو رفتن داستان بدون زمینه

بسیاری از نقدهای منفی که برای The Last of Us II ثبت شد، قبل از اینکه بازی فرصتی برای ارائه کامل خود پیدا کند، نوشته شدند. ماه‌ها پیش از انتشار، اطلاعاتی از داستان بازی لو رفت که شامل نکات مهمی بود، از جمله درباره یکی از شخصیت‌های بازی اول. حتی انجمن‌های غیررسمی هم پر از پیام‌هایی شد که کاربران در نفرت و ناراحتی خود را ابراز می‌کردند. البته زمانی که بازی منتشر شد، اکثر منتقدان و طرفداران آن را یک شاهکار دانستند و به عنوان یک اثر ارزشمند از آن استقبال کردند.

انحصاری بودن موقت Borderlands 3 و خشم کاربران استیم از Gearbox

زمانی که اپیک گیمز با معرفی لانچر خود به‌عنوان رقیب استیم وارد میدان شد، تلاش کرد با بستن قراردادهای انحصاری با بازی‌های مطرح، بازیکنان را به فروشگاه خود جذب کند. بوردرلندز 3 یکی از این بازی‌ها بود و اپیک موفق شد قراردادی یک‌ساله با گیرباکس ببندد. کاربران استیم به‌ شدت واکنش نشان دادند و با دادن امتیازهای پایین تلاش کردند این سیاست را تغییر دهند، اما این اقدامات بی‌نتیجه بود و بازی همچنان انحصاری ماند و در نهایت با استقبال مثبت در زمان انتشار مواجه شد.

نارضایتی طرفداران از عدم عرضه Final Fantasy Pixel Remaster برای کنسول‌ها

بمباران‌های نقدی معمولا در استیم یا متاکریتیک رخ می‌دهد و به‌ ندرت پیش می‌آید که یک بازی به خاطر انحصاری بودن برای پلتفرم PC مورد حمله قرار بگیرد. اما این موضوع دربارهفاینال فانتزی پیکسل ریمستر صادق نبود. زمانی که مشخص شد این بازی فقط برای PC و موبایل عرضه می‌شود، گیمرهای کنسولی شروع به دادن امتیازهای پایین کردند تا نشان دهند چقدر تمایل دارند این بازی به کنسول‌ها نیز بیاید. در حالی که برخی نقدهای واقعی به خود بازی وارد بود، بیشتر امتیازهای منفی ناشی از ناراحتی طرفداران کنسول‌ها بود.

ناراحتی بازیکنان قدیمی از Valorant به دلیل تغییر سبک بازی

ولورنت تلاش کرد تا فرمول بازی‌های قهرمان‌ محور را در قالب بازی‌های تاکتیکی شبیه CS  ارائه دهد. نسخه بتای این بازی در آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد و استریمر‌ها و طرفداران سبک تاکتیکی توانستند آن را امتحان کنند. واکنش‌ها عمدتا مثبت بود و بسیاری از استریمرها تصمیم گرفتند این بازی را به‌عنوان بازی جدید خود انتخاب کنند. اما نزدیک به انتشار رسمی، بمباران‌های نقدی شروع شد و بیشتر آن‌ها از سوی افرادی بود که اصلا بازی را تجربه نکرده بودند اما تصمیم گرفته بودند آن را نادیده بگیرند.

مشکلات سرور و آسیب به اعتبار Torchlight 3 در زمان انتشار کامل

تورچلایت 3 برای دریافت بازخورد بیشتر، مدتی در نسخه دسترسی زودهنگام عرضه شد. چیزی که انتظار نمی‌رفت، تعداد زیاد بازیکنانی بود که مشتاق بودند نسخه اولیه بازی را تجربه کنند. این استقبال بی‌سابقه باعث شد سرورهای بازی بارها از دسترس خارج شوند و کاربران نتوانند به بازی‌ای که پول آن را پرداخت کرده بودند، دسترسی پیدا کنند. اگرچه مشکلات سرور به‌سرعت رفع شد و بازی در زمان انتشار مشکل خاصی نداشت، اما اعتبار بازی به خاطر این مشکل اولیه آسیب دید و بسیاری از منتقدان به این موضوع اشاره کردند.

انحصاری شدن ناگهانی Metro Exodus در پلتفرمی دیگر و ناامیدی طرفداران

مشابه اتفاقی که برای بوردرلندز رخ داد، بازی مترو اگزودوس نیز قرار بود به‌ طور انحصاری در اپیک گیمز استور عرضه شود. تفاوت این بود که توسعه‌دهندگان بازی، یعنی 4A Games، تنها یک هفته قبل از عرضه روی استیم، این تصمیم را اعلام کردند؛ در حالی که پیش‌فروش بازی در استیم انجام شده بود. این تصمیم ناگهانی و بدون اطلاع قبلی باعث خشم طرفداران شد؛ مخصوصا که برخی از آن‌ها قبلا بازی را خریداری کرده بودند. با اینکه هزینه‌ها بازپرداخت شد، اما این تصمیم بدون هشدار باعث ناراحتی بازیکنانی شد که نمی‌خواستند بازی‌های خود را در پلتفرم‌های مختلف پراکنده کنند و از مدیریت فروشگاه اپیک هم ناراضی بودند.

سوءتفاهم بازیکنان Moving Out درباره وجود همکاری آنلاین

بازی مستقل و سرگرم‌ کننده‌ای مثل مووینگ اوت معمولا هدف نقدهای دسته‌جمعی قرار نمی‌گیرد. تیم‌های سازنده‌ی این بازی، یعنی SMG Studios و Devm Games، در اوایل تصمیم گرفتند که این بازی فقط به صورت همکاری در یک کنسول (couch co-op) باشد. متأسفانه این پیام اشتباه فهمیده شد و طرفداران انتظار داشتند حالت همکاری آنلاین هم در دسترس باشد. پس از توضیحات بیشتر، بازیکنان ناراحتی خود را از این سوءتفاهم در بخش نظرات متاکریتیک اعلام کردند. با این حال، مووینگ اوت در زمان انتشار به خاطر ویژگی‌های مثبت بسیاری از جمله پشتیبانی از couch co-op تحسین شد.

عرضه‌ی اپیزودیک Life is Strange 2 و واکنش کاربران

اولین نسخه‌ی سری لایف ایز استرنج به صورت اپیزودیک منتشر شد و همینطور Life is Strange: Before the Storm. حتی دموی Life is Strange 2 هم یک اپیزود جداگانه و مقدماتی بود. اما وقتی لایف ایز استرنج 2 هم به صورت اپیزودیک عرضه شد، برخی کاربران آن‌قدر ناراحت شدند که بازی را بارها مورد بمباران نقدی قرار دادند. اگرچه انتشار کامل این نسخه طول کشید، اما سازندگان از ابتدا قصد خود را برای انتشار اپیزودیک بازی اعلام کرده بودند و این موضوع نباید برای طرفداران غافلگیرکننده می‌بود.

تغییر علاقه‌ی طرفداران Fallout از آنلاین بودن به‌سمت تجربه‌ی انفرادی

دنیای فال‌اوت وسیع و پر از جزئیات است، با فضای کافی برای بازیکنان متعدد در یک نسخه‌ی آنلاین از این RPG محبوب. بسیاری از طرفداران هم چنین خواسته‌ای داشتند. اما برای دستیابی به این هدف، بتسدا مجبور شد برخی از ویژگی‌های محبوب مانند حضور NPCها و برخوردهای از پیش تعیین شده با دشمنان را حذف کند. این تغییرات باعث شد تا طرفداران پیش از عرضه‌ی Fallout 76 این نسخه‌ی جدید را به دلیل شباهت به یک بازی MMO بمباران نقدی کنند. مشکلات سروری و باگ‌های متعدد در زمان انتشار هم به این نارضایتی دامن زد.

عرضه‌ی زودهنگام Baldur's Gate 3 با قیمت کامل و واکنش منفی کاربران

استودیوها برای بهبود کیفیت نهایی بازی علاقه‌مند به دریافت بازخورد مستقیم بازیکنان هستند و استودیوی لاریان این رویکرد را با عرضه‌ی Divinity: Original Sin 2 و استفاده از بازخورد کاربران در زمان توسعه به کار گرفت. با این حال، آن‌ها Act I بازی Baldur's Gate 3 را با قیمت کامل ۶۰ دلار عرضه کردند. اگرچه Act I محتوای زیادی دارد، اما طرفداران احساس کردند که برای یک بازی در مرحله‌ی دسترسی زودهنگام، قیمت زیادی می‌پردازند و این نارضایتی خود را در بخش نظرات اعلام کردند.

Dragon Age: The Veilguard و بمباران نقدی به دلیل محتوای اجتماعی امروزی

بازی Dragon Age: The Veilguard در مجموع بازخوردهای مثبتی دریافت کرده، اما گروهی هم هستند که به بازی علاقه‌ای ندارند یا حتی ممکن است آن را تجربه نکرده باشند و با این حال تصمیم گرفته‌اند که به بمباران نقدی آن بپردازند. بسیاری از نقدهای ۰ از ۱۰ به خاطر گرافیک پیکساری و دیالوگ‌های سیاسی اجتماعی امروزی به بازی انتقاد دارند. به دلیل این عناصر، برخی از نقدهای منفی، بازی را به داشتن اهداف سیاسی اجتماعی متهم کرده‌اند و حتی برخی تا آنجا پیش رفته‌اند که بایوویر را به خراب کردن سری دراگون ایج متهم می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی