فروش GTA V به هیچ عنوان قصد کم شدن ندارد
با وجود این که چیزی حدود 6 سال پیش راهی بازارها شد اما هنوز هم فروش GTA V و مود آنلاین آن سود فراوانی را عاید ناشر و سازندهاش میکند. امروز Take-Two Interactive گزارش مالی ...
با وجود این که چیزی حدود 6 سال پیش راهی بازارها شد اما هنوز هم فروش GTA V و مود آنلاین آن سود فراوانی را عاید ناشر و سازندهاش میکند.
امروز Take-Two Interactive گزارش مالی چهارک دوم سال 2020 خود را اعلام کرد و باز هم GTA V از حد انتظارات بالاتر بوده. این ساخته فوق العاده راکستار به صورت جهانی 115 میلیون نسخه به فروش رفته و همینطور هم از طریق سیستم میکروترنزکشن به سودآوری ادامه میدهد.
ارقام دقیقی برای میزان سود حاصل از GTA Online اعلام نشده اما مخاطبان فعال که پول خود را صرف میکروترنزکشن، دیالسی، سیزن پس و امثال این موارد میکنند حدود 37% از تمام سود 857.8 میلیون دلاری را در گزارش چارک دوم شامل میشوند، که یعنی Take-Two از مخاطبان فعالش 318.38 میلیون دلار به دست آورده.
بیشترین درصدهای این مقادیر به ترتیب به عناوین زیر میرسند:
- Borderlands 3
- NBA 2K20 و NBA 2K19
- GTA Online و GTA V
که یعنی ساخته قدیمی راکستار فقط از این بازیهای ورزشی و شوتر کمتر سودآوری داشته است. تا امروز نیز GTA Online توانسته تنها از طریق میکروترنزکشن سودآوریِ بیش از 1 میلیارد دلار داشته باشد.
استراوس زلنیک، مدیر عامل Take-Two، در این باره گفته:
Grand Theft Auto V و Grand Theft Auto Online یک بار دیگر ورای انتظارتمان عمل و بهترین عملکرد روزانه، هفتگی و ماهیانه از نظر کاربران فعال و بهترین تابستانمان به طور کلی از نظر کاربران فعال و کاربران جدید را ثبت کردند.
مخاطبان فعال مصرف کننده در GTA Online در یک رکورد نسبت به سال پیش 23 درصد افزایش داشتهاند که به خاطر انتشار بهروزرسانی The Diamond Casino & Resort در ماه جولای بوده. این آپدیت، بزرگترین محتوای عرضه شده تا کنون برای GTA Online محسوب میشود که باعث ثبت رکورد روزانه، هفتگی و ماهیانه از نظر کاربران فعال در ماه جولای و دوباره در ماه آگوست شد.
به خاطر موفقیت مالی عناوینی مثل GTA V و Borderlands 3، کمپانی Take-Two اصلاحات زیر را برای پیش بینی سال مالی 2020 در نظر گرفته:
- سود حاصل شده از 2.6 تا 2.7 میلیارد دلار به 2.75 تا 2.85 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده.
- از سود حاصل 60 درصد به 2K، سی درصد به راکستار گیمز و 10 درصد به پرایوت دیویژن، سوشال پوینت و دیگران میرسد.
- پیش بینی میشود هزینه کردن مخاطبان فعال تا 25% باشد، در درجه اول از طریق GTA Online.
- انتظار میرود بازیهای کنسولی 50% دیجیتالی باشند که از 38% پارسال افزایش داشته.
- سود حاصل شده دیجیتالی به 30% افزایش پیدا کند، به علت مصرف مخاطبان فعال و میکس دیجیتالی بیشتر GTA V و Borderlands 3
لینی گولدستین، مسئول مالی ارشد Take-Two، در این باره گفته:
انتظار میرود بیشترین مشارکت برای سود حاصل از طریق NBA 2K، جیتیای وی و جیتیای آنلاین، بوردرلندز 3، RDR2 و رد دد آنلاین، The Outer Worlds، Sid Meier's Civlization 6 و سری WWE2K باشد.
حالا انتظار داریم تا سهم Grand Theft Auto Online در سال مالی 2020 به علت عملکرد بهتر از انتظاری که تا به حال در سال مالی داشته، افزایش پیدا کند و چشم اندازی تعادلی این سال را بهبود ببخشد.
Take-Two اعلام کرده که راکستار محتوای جدید زیادی را برای عناوین GTA Online و Red Dead Online در سال پیشرو عرضه میکند که یعنی بازار این بازیها هنوز داغ داغ است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.