حضور Shadow of the Erdtree در نامزدهای بازی سال گیم آواردز اعتراض شدیدی در پی داشته است
جنجال برای انتخاب بازی سال
بسته الحاقی Shadow of the Erdtree بازی الدن رینگ که به عنوان نامزد بازی سال در مراسم گیم آواردز نامزد شده، واکنشهایی بهدنبال داشت.
این بسته الحاقی که امتیاز تحسینبرانگیز 94 را در سایت متاکریتیک کسب کرده، در کنار بازیهایی مانند Astro Bot، Final Fantasy 7 Rebirth، Black Myth: Wukong، Metaphor: ReFantazio و Balatro در لیست نامزدهای برتر قرار گرفته است. اما بسیاری از گیمرها معتقدند که دیالسی نباید در این دستهبندی قرار گیرد، زیرا جایگاه آن متفاوت از بازیهای اصلی است.
اخیرا مشخص شد که وبسایت رسمی گیم آواردز پیش از اعلام نامزدی این بسته الحاقی، بهروزرسانی شده و اعلام کرده که دیالسیها واجد شرایط نامزدی برای بازی سال هستند، به شرطی که از حمایت کافی منتقدان برخوردار باشند. این تغییر زمانی باعث ایجاد سوظنهایی درباره شفافیت و عادلانه بودن این فرآیند شد.
منتقدان این تصمیم استدلال میکنند که اگر قرار است بستههای الحاقی هم مورد تقدیر قرار گیرند، باید در یک دستهبندی مجزا رقابت کنند و نباید جایگاه عناوین اصلی را در لیست بازیهای سال اشغال کنند. از سوی دیگر، حامیان این تصمیم معتقدند که اگر یک دیالسی به اندازه کافی برجسته و باکیفیت باشد، میتواند شایسته رقابت در کنار بازیهای کامل باشد.
جف کیلی، میزبان و برگزارکننده گیم آواردز، به انتقادات در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) واکنش نشان داده و از کاربران خواسته تا نظرات خود را درباره این موضوع بیان کنند. این بحث در شبکههای اجتماعی همچنان ادامه دارد و بسیاری از گیمرها به وضوح با این نامزدی مخالف هستند.
با اینکه انتظار نمیرود Shadow of the Erdtree جایزه بازی سال را از آن خود کند، این تصمیم به یکی از بحثبرانگیزترین انتخابهای تاریخ این رویداد تبدیل شده و احتمالاً پیامدهای آن تا سالهای آینده در ذهن علاقهمندان به بازی باقی خواهد ماند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
همین دی ال سی از ۹۰ درصد گیمای امسال بهتر بود
از طرفی نامزد شدن بسته های الحاقی موجب این بشه که سازندگان وقت و ارزش بیشتری روی بسته های الحاقی بازی هاشون بزارن و کیفیت شون رو افزایش بدن ، از طرفی هم یک بازی بزرگ مثل elden ring که بسته الحاقی بزرگی داره و بر اساس کانسپت بازی اصلی محتوای جدیدی پیاده شده و زحمت کمتری نسبت به یک بازی جدید داشته باشه و شانس بازی هایی که سازنده هاشون زحمت زیادی کشیدن اونطور که باید توی مراسم ها دیده نشه