ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه‌دهنده‌ Hades 2 هیچ کدام از صداپیشگان بازی را جایگزین نخواهد کرد
اخبار و گزارش‌ها

توسعه‌دهنده‌ Hades 2 به نگرانی در مورد جایگزینی صداپیشگان بازی پایان داد

هیچ یک از صداپیشگان جایگزین نخواهند شد

سپهر هامونی
نوشته شده توسط سپهر هامونی | ۳ اسفند ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۰

استودیوی Supergiant Games توسعه‌دهنده‌ بازی Hades 2 اخیرا اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی صداپیشگان خود ندارد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که مارین ام میلر، که صداپیشگی شخصیت‌های مشهور مانند آتنا در بازی Hades را بر عهده داشته، در پستی در شبکه‌ی اجتماعی Bluesky نگرانی خود را درباره‌ امکان جایگزینی در دنباله‌ بازی به دلیل اعتصاب جاری اتحادیه SAG-AFTRA بیان کرد.

این اعتصاب که از ژوئیه‌ سال گذشته آغاز شده، به دلیل عدم توافق بین این اتحادیه و استودیوهای بازی‌سازی بر سر مسائل مرتبط با هوش مصنوعی (AI) به راه افتاده است. اتحادیه SAG-AFTRA از استودیوها خواسته تا برای اعضای خود از حقوق و حمایت‌های لازم در استفاده از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف بازی‌های ویدیویی، حمایت کنند. میلر در پست خود اشاره کرد که اگر صداپیشگی او در این بازی جایگزین شود، این تصمیم به دلیل امتناع از پذیرش توافق‌نامه‌های موقت استودیو خواهد بود.

اما در پاسخ به این نگرانی‌ها، استودیوی Supergiant Games در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌کدام از صداپیشگان خود را در Hades 2 تغییر نداده است و آن‌ها همچنان خواستار همکاری با اعضای تیم هستند. استودیو تاکید کرد که بازی‌های این شرکت هیچ‌گاه تحت قراردادهای SAG-AFTRA نبوده‌اند و همچنان به احترام به تصمیمات بازیگران ادامه خواهند داد.

درون این بیانیه آمده است:

ما هیچ‌کدام از شخصیت‌های Hades 2 را دوباره انتخاب نکرده‌ایم و از همکاری با هر یک از اعضای تیم صداپیشگان‌ استقبال می‌کنیم. به تصمیمات بازیگران در مورد توقف موقت کار در طول اعتصاب احترام می‌گذاریم.

حالا با این حال، استودیوهای دیگر مانند Bungie هم تاثیرات اعتصاب را تجربه کرده‌اند. این استودیو اخیرا اعلام کرد که برخی از دیالوگ‌های جدید در Destiny 2: Heresy به دلیل اعتصاب ناتمام مانده است. بانجی اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از از دست رفتن محتوا، زیرنویس‌ها به طور پیش‌فرض در این نسخه فعال شده‌اند تا بازیکنان از هر گونه جزئیات داستانی جا نمانند.

بعد از این اتفاقات و با توجه به نگرانی‌ها و چالش‌هایی که این اعتصاب‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده، باید دید که در آینده چگونه استودیوها و اتحادیه‌ها می‌توانند به توافقاتی برسند که از حقوق بازیگران و توسعه‌دهندگان به‌طور همزمان حمایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی