
الدن رینگ با طعم بتل رویال؟
فرامسافتور با نایترین میخواهد بازهم استانداردها را جابهجا کند
اگر ۱۰ سال قبل از گیمرها سوال میشد که آیا ژانر سولز لایک میتواند فراگیر شود، کمتر کسی جواب مثبت میداد. امروز که این یادداشت نوشته میشود، سولز لایک نه تنها به عنوان یک ساب ژانر خودش را تثبیت کرده، بلکه بسیاری از بازیسازان را مجاب کرده تا بازی خود را با المانهای سولز لایک بسازند. هیدتاکا میازاکی و فرام سافتور با هر بازی، استانداردها را جابهجا میکنند و هر دفعه ابداعات جدیدی انجام میدهند. حالا که میازاکی روی بازی معرفی نشدهای کار میکند، یکی از تیمهای فرامسافتور مامور شده تا عنوان متفاوتی بسازد که مشابهش را در جای دیگری ندیدهایم. الدن رینگ نایترین ترکیبی است از ژانرهای بتل رویال، روگ لایک و البته سولز لایک. این دیگر چه معجونی است که هیچ یک از ترکیباتش با دیگری جور در نمیآید؟ راستش را بخواهید پیش از تجربه پلیتست بازی، من هم در دلم خوش بین نبودم و احساس میکردم این ترکیب به هیچ وجه خوب نخواهد شد اما پس از تجربه شش ساعته از بازی، نظرم به کل تغییر کرد و حالا برای انتشار عنوان نهایی لحظه شماری میکنم. با ویجیاتو همراه باشید.

الدن رینگ نایترین شما را در نقش یکی از هشت کاراکتر از پیش تعیین شدهای قرار میدهد که هر کدامشان تواناییهای منحصر به فردی دارند که البته در طول پلیتست فقط چهارتا از آنها در دسترس بودند. این شخصیتها شیوه مبارزه متفاوتی با یکدیگر دارند و بسته به اینکه بازیکنان با چه رویکردی به سمت آنها بروند، تجربه متفاوتی خواهند داشت.
نایترین ترکیبی از گیمپلی تمامی ساختههای اخیر فرامسافتور است و همین موضوع باعث شده تا انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته باشد. شما در طول بازی به هشت کلاس مختلف دسترسی خواهید داشت که البته در مراحل پلیتست، فقط چهارتای آنها در دسترس بودند. در نظر داشته باشید که سرعت در نایترین حرف اول را میزند و از آنجا که مانند آثار بتل رویال، حلقهای وجود دارد که مدام در حال بسته شدن است، در نتیجه باید سریعتر تصمیم گیری کنید و بیلد خود را زودتر ببندید تا بتوانید بیشتر زنده بمانید. از طرفی ماجرای کشته شدن و تنبیههای مخصوص فرامسافتور کماکان پابرجاست اما این دفعه با هر بار مردن، یک لول از دست خواهید داد که این موضوع عواقب خاص خودش را خواهد داشت. بازی زمانی به اتمام میرسد که تمامی بازیکنان بمیرند و نتوانند یکدیگر را نجات دهند و در این صورت، تمامی اندوختههای خود را از دست خواهند داد. احتمال دیگری هم وجود دارد که این مورد به شکست دادن باس فایت اصلی منجر میشود و بازیکنان با پولهای به دست آورده، راهی هاب خواهند شد.

همانطور که میبینید، الدن رینگ نایترین در عین داشتن تمامی مشخصههای سولز لایکها، هویت خاص خودش را دارد و همین موضوع باعث شده که برای تجربه بازی نهایی هیجان زده باشم. در حال حاضر یک سوال بزرگ باقی میماند و آن هم میزان محتوایی است که تیم سازنده میخواهد برای بازی منتشر کند. آیا این بازی میتواند به اندازه ۴۰ دلار محتوا داشته باشد یا خیر. موضوع مهم دیگر هم برمیگردد به اینکه با توجه به افزایش روز افزون قیمت دلار، آیا منطقی است که برای نایترین ۴۰ دلار هزینه کنیم؟
بیشتر بخوانید:
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.