ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار سایت

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، قطعی اینترنت را محکوم کرد

«خدایش بیامرزد، در جستجوی سنگ قبر اکوسیستم استارتاپی کشور هستیم.»

تیم ویجیاتو
نوشته شده توسط تیم ویجیاتو تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ | ۱۰:۳۰

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی با انتشار یک بیانیه، قطعی ۶۶ روزه اینترنت را عامل فروپاشی اقتصاد کشور دانست. این تشکل صنفی در واکنش مخالفت صریح خود با قطع اینترنت و پایه‌گذاری طرح اینترنت طبقاتی را اعلام کرد و خواستار برقراری اتصال آزاد و بدون تبعیض برای تمام شهروندان شد.

به گزارش دیجیاتو، این نهاد صنفی در متن بیانیه خود با ارجاع به نامه سرگشاده پیشین خطاب به رئیس‌جمهور با عنوان «اکوسیستم کشور مرد از بس که جان نداشت!» منتشر شده بود، به شکلی صریح اعلام کرد: «امروز وقت آن رسیده که بگوییم: خدایش بیامرزد، در جستجوی سنگ قبر اکوسیستم استارتاپی کشور هستیم.»

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی با انتشار بیانیه‌ای، تداوم ۶۶ روزه انسداد شبکه جهانی را عامل فروپاشی اقتصاد دیجیتال کشور دانست. این تشکل صنفی در واکنش به بحران‌های اخیر، ضمن مخالفت قاطع با پذیرش طرح موسوم به اینترنت طبقاتی، از توزیع رانت دسترسی توسط نهادهای صنفی انتقاد کرد و خواستار برقراری اتصال آزاد و بدون تبعیض برای تمام شهروندان شد.

بر اساس ارزیابی‌های این انجمن، گذشت بیش از دو ماه از قطعی کامل اینترنت، پیامدهای ویرانگری در سطح کلان اقتصادی به همراه داشته است:

امروز با گذشت بیش از دو ماه از قطعی کامل اینترنت در کشور، واقعیت‌های تلخ مهاجرت نیروی کار متخصص کشور، انتقال سرمایه توسط کارآفرینان به خارج از کشور، نابودی صدها هزار کسب و کار کوچک و متوسط، از بین رفتن درآمد میلیون‌ها کسب و کار فعال در اینستگرام و تلگرام وسونامی تعدیل گسترده کارمندان شرکت‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم به اینترنت وابسته بوده اند، نه یک نگرانی یا تهدید قریب الوقوع، که واقعیت امروز است؛ واقعیتی روشن‌تر از آفتاب و به همان اندازه دردناک و کشنده.

این انجمن، عادی شدن اجرای طرح اینترنت طبقاتی و توزیع رانت اینترنت توسط نهادهای صنفی را باورنکردنی دانست و از نیازمندی به ارائه مدارک و مستندات و استدلال برای اتصال به اینترنت انتقاد کرد.

این نهاد صنفی با محکوم کردن قطع اینترنت، اینترنت ارزان، آزاد و با کیفیت را حق مسلم هر کاربر و کسب‌وکار ایرانی دانست.

این نهاد صنفی معتقد است تبعات اینترنت طبقاتی، بسیار گسترده و عمیق است و با هر روز طولانی‌تر شدن آن، بر گستردگی و عمق آن افزوده می‌شود:

ما از تمامی نهادهای مسئول می‌خواهیم، همین حالا برای اتصال هر چه سریعتر همه کاربران و کسب و کارهای اینترنتی، بدون تبعیض، بدون طبقه‌بندی و بدون محدودیت، تلاش و اقدام کنند تا شاید، شاید بتوان جلوی گسترش هر چه بیشتر این بحران را گرفت.

تیم ویجیاتو
تیم ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی