تمامی اعضای تیم توسعه بازی Luna Abyss از کار بیکار شدند
در ظاهر امر عملکرد تجاری ناموفق بازی دلیل اصلی عنوان میشود
استودیوی Kwalee Labs که بهتازگی بازی Luna Abyss را منتشر کرده بود، با موجی از تعدیل نیرو مواجه شده و اکنون تمام اعضای تیم توسعه این بازی شغل خود را از دست دادهاند. این خبر توسط هالی امری (Hollie Emery)، مدیرعامل Kwalee Labs اعلام شده است.
بازی Luna Abyss که در سبک شوتر اولشخص و با حالوهوای وحشت کیهانی ساخته شده، پیش از عرضه توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود و حتی در بررسیها نیز بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. با این حال، موفقیت نسبی بازی نتوانست از وقوع این اتفاق تلخ جلوگیری کند.
هالی امری در بیانیهای که در لینکدین منتشر کرد، ضمن تشکر از پلیرها و رسانهها، اعلام کرد که تصمیم برای اخراج کارکنان کاملا خارج از کنترل تیم بوده است. او همچنین تایید کرد که هر ۹ عضو تیم توسعه اکنون به دنبال فرصتهای شغلی جدید هستند.
از عشق و حمایتی که هم از سوی صنعت بازی و هم از سوی منتقدان و رسانهها دریافت کردیم، شگفتزده و خوشحال شدیم. با وجود تمام چالشهایی که در این مسیر داشتیم، ساخت Luna Abyss به یکی از مهمترین تجربههای حرفهای زندگی ما تبدیل شد و به انتشار رسیدن این بازی باعث افتخار ماست.
نکته قابل توجه این است که Luna Abyss پس از حدود هفت سال توسعه در ماه مه ۲۰۲۶ برای پلیاستیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس و پیسی منتشر شد و در زمان عرضه هم از طریق سرویس گیم پس در دسترس کاربران قرار گرفت. با این وجود، ظاهرا عملکرد تجاری بازی نتوانسته انتظارات لازم را برآورده کند؛ هرچند دلیل رسمی این تصمیم هنوز اعلام نشده است.
این اتفاق در شرایطی رخ میدهد که صنعت بازیهای ویدیویی همچنان با موج گستردهای از تعدیل نیرو و تعطیلی استودیوها دستوپنجه نرم میکند؛ موضوعی که در ماههای اخیر شرکتهای بزرگ و کوچک متعددی را تحت تاثیر قرار داده است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.