ماجرای نورپردازی ناقص چرخوفلک GTA 6 چیست؟
متخصصان Digital Foundry در این باره توضیح دادند
همزمان با اعلام تاریخ آغاز پیشفروش بازی GTA 6، نمای تازهای از شهر وایس سیتی بهاشتراک گذاشته شده بود که طبیعتا هیجان زیادی میان طرفداران ایجاد کرد. اما برخی از کاربران ریزبین متوجه نقص عجیبی درباره گرافیک بازی شدند که حالا برایش توضیحی وجود دارد.
در این نما، وایس سیتی را در شبهنگام مشاهده میکنیم که با نور چراغهای خیابانها و ساختمانهایش میدرخشد. یکی از مکانهای جالب توجه آن، چرخوفلک یک شهر بازی است که با نورپردازی خود جلب توجه میکند. اما در حالی که بازتاب اکثر ساختمانهای حاضر در صحنه روی آب مشخص است، چنین چیزی درباره چرخوفلک صادق نیست و هیچ بازتابی از این سازه در آب مشاهده نمیشود. برخی از کاربران به همین دلیل کیفیت گرافیک GTA 6 را زیر سوال بردهاند.
اکنون متخصصان تیم Digital Foundry وارد عمل شدهاند و بررسی خود از این صحنه را به اشتراک گذاشتهاند. بهگفته دیجیتال فاندری، GTA 6 برای شبیهسازی بازتاب نور بهشکل واضحی از ترکیب رهگیری پرتو (Ray Traced Reflections) و تکنیک کلاسیک (SSR - Screen Space Reflections) استفاده کرده است. عمده بازتابی که از ساختمانهای شهر روی آب میتوانید مشاهده کنید با استفاده از رهگیری پرتو شبیهسازی شدهاند و SSR نیز برای پوشش برخی از نماهای دورتر و ریزتر به کار رفته است.
دیجیتال فاندری تاکید میکند که در حال حاضر با دقت نمیتوان تشخیص داد که علت غیبت بازتاب برای چرخوفلک چیست، اما چند سناریو احتمالی وجود دارد. ممکن است راکستار موتور اختصاصی خود یعنی RAGE را در نحوه پردازش رهگیری پرتو بهگونهای تنظیم کرده باشد که برای بهبود راندمان فنی، برخی از اجسام را مشمول رهگیری پرتو نکند و از قضا این چرخوفلک یکی از آن اجسامی باشد که مورد تبعیض واقع شده است. اما شاید هم این ماجرا صرفا به فاصله دوربین مربوط باشد و اگر دوربین در زاویه نزدیکتری با شهر قرار گیرد، بازتاب چرخوفلک نمایان شود. شاید هم صرفا شاهد یک ایراد ساده هستیم که تا زمان انتشار بازی برطرف میشود.
در حال حاضر بر اساس یک ویدیو چند ثانیهای نمیتوان راجع به گرافیک GTA 6 قضاوت کرد. با تریلرهای بعدی و البته انتشار نهایی بازی، خواهیم دید راکستار گیمز چه آشی برایمان پخته است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چرا کسی به این فکر نکرده که چرخ و فلک خودش پر از چراغه و منبع نوری هست و تو اون ساعت از گرگ و میش که نور افتاب ضعیفه چرا باید سایه داشته باشه؟ ان سایه نداره درسته دیگه منبع نور که سایه نداره
البته دوست عزیز
این انعکاس نوره که رو اب دیده میشه و اتفاقا برعکس چون هوا تاریکه انعکاس شی پر نوری مثل چرخ و فلک باید بیشتر از بقیه چیزا روی اب نمایان بشهه تا صحنه واقعی تر بشه
هر چند تهش به نظرم یه باگ ریز اونقدرام مهم نیست واقعا
و بعید هم نیست که چرخ و فلک در مراحل اخر رندر اینن تصویر اضافه شده باشه و تهش واقعا اونقدرام مهم نیس
ملت واقعا بیکار هستن
13 سال بر کردی حالا چون یه انعکاس نداری بازی میخوای بزاری کنار