ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار بازی

توسعه‌دهندگان استودیو Bungie از مخاطبان خداحافظی کردند

در صنعت گیم، مدیریت فاجعه‌ هم‌چنان پاداش دارد

رایکا شریفی
نوشته شده توسط رایکا شریفی تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۵ | ۲۰:۲۱

پس از اعلام موج گسترده تعدیل نیرو در استودیوی Bungie، بسیاری از توسعه‌دهندگان فعلی و سابق Destiny 2 با انتشار پیام‌هایی احساسی از هواداران خداحافظی کردند. در همین حال، برخی کارکنان سابق این استودیو، مدیریت بانجی را به دلیل تصمیم‌های نادرست و رهبری فاجعه‌بار به‌شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

گرچه پس از پایان پشتیبانی اصلی از Destiny 2 انتظار می‌رفت تغییرات گسترده‌ای در ساختار بانجی رخ دهد، اما اخراج شمار زیادی از توسعه‌دهندگان هم‌چنان شوک بزرگی برای کارکنان و طرفداران این استودیو بود.

بلیز مارکلی، طراح سابق فعالیت‌های «دستینی ۲»، در شبکه‌های اجتماعی نوشت:

با وجود تمام اتفاقاتی که افتاد، کار کردن روی دستینی ۲ برایم افتخار بزرگی بود. از صمیم قلب می‌خواهم بدانید که بیش از هر چیز دوست داشتیم باعث لبخند شما شویم. میان ستارگان می‌بینمتان، گاردین‌ها.

لیندون ویلوبی، هنرمند ارشد سابق بانجی هم شغل خود در این استودیو را رویایی توصیف کرد و مایکی "TehMidge" Perfected که در بخش تضمین کیفیت فعالیت می‌کرد، نوشت:

همکاری در بازی مورد علاقه‌‌ام افتخار بزرگی برایم بوده است.

در همین حال، آرتم سوروکین، هنرمند ارشد جلوه‌های ویژه که او نیز از بانجی جدا شده، مدعی شد:

تقریبا تمام تیم جلوه‌های ویژه دستینی، از جمله مدیران این بخش هم اخراج شده‌اند.

اما واکنش‌ها تنها به پیام‌های خداحافظی محدود نبود. لیانا روپرت، مدیر سابق انجمن کاربران بانجی که در سال ۲۰۲۳ از این شرکت تعدیل شده بود، با لحنی تند مدیریت استودیو را هدف قرار داد و نوشت:

مدیریت فاجعه‌بار هم‌چنان پاداش دارد، محافظت می‌شود و مزایای خود را حفظ می‌کند. امیدوارم دست‌کم با احساس گناه، شرمساری و اندکی خودانتقادی روبه‌رو شوند.

این انتقادها در حالی مطرح شده که گزارش‌ها از کناره‌گیری جاستین ترومن، ریاست استودیو هم خبر می‌دهند و بسیاری از کارکنان سابق، ریشه مشکلات بانجی را در تصمیم‌های مدیریتی سال‌های اخیر می‌دانند.

در همین حین، موج جدید تعدیل نیرو تنها چند ماه پس از عرضه Marathon رخ داده است؛ عنوانی که نتوانست انتظارات را برآورده کند. از سوی دیگر، سونی اعلام کرده است که Marathon هم‌چنان بخشی مهم از برنامه‌های آینده این شرکت خواهد بود، هرچند آینده بلندمدت بانجی و پروژه‌های بعدی آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رایکا شریفی
رایکا شریفی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی