شایعه: نسخه نسل نهمی Red Dead Redemption 2 بهدلیل GTA 6 تاخیر خورده است
شاید سال بعد بالاخره این پورت را داشته باشیم
گزارشها حاکی از آن است که عرضه نسخه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس Red Dead Redemption 2 احتمالا به دلیل برنامههای راکستار گیمز برای GTA 6 به تعویق افتاده است.
از زمان عرضه کنسولهای نسل نهم در سال ۲۰۲۰، طرفداران بارها خواستار انتشار نسخه ارتقایافته Red Dead Redemption 2 برای این پلتفرمها شدهاند. در حالی که طی سالهای اخیر گزارشهای مختلفی از در دست توسعه بودن این نسخه منتشر شده، راکستار تاکنون بهصورت رسمی آن را معرفی نکرده است. اکنون یکی از اینسایدرهای شناختهشده صنعت بازی، دلیل احتمالی این تاخیر را توضیح داده است.
بر اساس گفتههای NateTheHate، راکستار گیمز صرفا منتظر زمان مناسب برای عرضه این نسخه است. با توجه به اینکه GTA 6 اکنون برای انتشار در نوامبر ۲۰۲۶ برنامهریزی شده و پیشفروش آن نیز آغاز شده است، این شرکت در حال حاضر هیچ فوریت مالی برای عرضه نسخه نسل نهم Red Dead Redemption 2 احساس نمیکند. به همین دلیل، ظاهرا این پروژه فعلا کنار گذاشته شده تا در زمان مناسب منتشر شود.
NateTheHate در پاسخ به یکی از کاربران در شبکههای اجتماعی نوشت:
برنامهها زمانی تغییر کرد که GTA 6 انتشار خود در ماه نوامبر را حفظ کرد. بازی میتواند در حالت آماده باقی بماند و هر زمان که راکستار بخواهد منتشر شود. اگر GTA 6 دوباره تاخیر میخورد، Red Dead Redemption 2 میتوانست برای کاهش نارضایتی طرفداران عرضه شود. اما حالا که تاخیری در کار نیست، راکستار میتواند فعلا آن را نگه دارد.
اگرچه این موضوع ممکن است برای طرفدارانی که سالها منتظر نسخه ارتقایافته Red Dead Redemption 2 بودهاند ناامیدکننده باشد، اما تصمیم راکستار از نظر تجاری منطقی است. با توجه به اینکه قیمت پایه GTA 6 برابر با ۸۰ دلار است و بسیاری از کاربران پیشخرید خود را ثبت کردهاند، عرضه نسخه جدید Red Dead Redemption 2 در همین بازه زمانی احتمالا با استقبال کمتری مواجه میشد. به همین دلیل، انتشار آن در سال ۲۰۲۷ یا حتی دیرتر میتواند موفقیت بیشتری برای شرکت به همراه داشته باشد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.