ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

دنباله Star Wars Jedi: Fallen Order احتمالا در دست ساخت قرار دارد

کوتاکو دوباره دست به کار شد و این بار جزییاتی از پروژه‌های استاروارز الکترونیک آرتز لو داد. این وب‌سایت که سابقه طولانی در افشای اطلاعات دارد، با استناد به منابع داخلی‌اش نوشته که الکترونیک آرتز ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۵

کوتاکو دوباره دست به کار شد و این بار جزییاتی از پروژه‌های استاروارز الکترونیک آرتز لو داد. این وب‌سایت که سابقه طولانی در افشای اطلاعات دارد، با استناد به منابع داخلی‌اش نوشته که الکترونیک آرتز از سال ۲۰۱۷ تاکنون سه پروژه استاروارز را متوقف کرده است.

دو تای آن‌ها را که از قبل می‌دانستیم، یکی پروژه امی هنینگ (کارگردان سه گانه اول Uncharted) بود که با بسته شدن استودیوی Visceral Games بازی هیچوقت رنگ انتشار را به خود ندید. دومین بازی هم که با اسم رمز Orca شناخته می‌شد، ظاهرا شعبه ونکوور الکترونیک آرتز داشته می‌ساختش و قرار بود عنوانی جهان باز باشد اما در نهایت پایانِ کارِ بازی به غم‌انگیزی سرنوشتِ پروژه هنینگ شد.

الکترونیک آرتز از سال ۲۰۱۷ تاکنون سه پروژه استاروارز را متوقف کرده است

اما سومین پروژه، آنطور که کوتاکو در مقاله‌اش نوشته شعبه ونکوور الکترونیک آرتز بعد از Orca به سراغ یک پروژه کوچک‌تر به اسم رمز Viking می‌رود و الکترونیک آرتز برنامه داشته بازی را در پاییز ۲۰۲۰، آن هم برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم عرضه کند.

در واقع مدیران الکترونیک آرتز پاییز ۲۰۲۰ را یک حفره اقتصادی نامیده بودند (احتمالا در آن زمان پروژه‌ای برای این بازه زمانی نداشتند، شاید الان هم ندارند) و همین Viking می‌خواست حفره را پر کند. با توجه به جزییات به دست آمده Viking قرار بوده اسپین آفی از استاروارز بتل فرانت با المان‌های سبک جهان باز باشد.

حتی الکترونیک آرتز برای اینکه پروژه به وقت تعیین شده برسد استودیوی انگلیسی Criterion، سازنده Burnout و بعضی از قسمت‌های Need for Speed، را وارد پروژه می‌کند. Criterion قرار بود به روند توسعه سرعت ببخشد اما انگار مشکل از همینجا آغاز می‌شود.

شعبه ونکوور الکترونیک روی یک سری ایده‌ها و طرح‌های اولیه Viking کار کرد و Criterion که روی کاغذ حکم توسعه دهنده ارشدِ بازی را داشت. می‌خواست به سراغ ایده‌های بلندپروازانه‌تر برود و تمرکز زیادی روی داستان و شخصیت‌ها بگذارد.

از طرفی فاصله زیاد دو استودیو از هم کار را سخت‌تر کرد. در نهایت الکترونیک آرتز که می‌فهمد با این وضعیت هیچوقت نمی‌تواند به هدفش برسد Viking را نیمه اول ۲۰۱۹ کنسل می‌کند.

بازی استاروارز 2البته با وجود وضعیت عجیب و غریبی که مجموعه استاروارز زیر دستان الکترونیک آرتز دارد، کوتاکو در ادامه مقاله‌اش نوشته که زیرمجموعه‌های این کمپانی در حال حاضر دارند دو استاروارز می‌سازند. یکی از آن‌ها قرار است ادامه Jedi Fallen Order باشد و یک بازی کوچک‌تر که توسط استودیوی EA Motive ساخته می‌شود.

با آن موفقیت‌هایی که Jedi Fallen Order به دست آورد، ساختنش دور از انتظار نبود. در این هفت سال که الکترونیک آرتز حقِ ساخت بازی از استاروارز را خریده، Jedi Fallen Order تنها بازی بوده که از همان ابتدای عرضه‌اش با بازخوردهای مثبت توانست روبه‌رو شود.

البته دو قسمت بتل فرانت هم بعد از مدتی و به لطف آپدیت‌ها بعضی از مشکلاتشان را برطرف کردند اما همان عرضه بد کافی بود تا حتی صدای دیزنی دربیاید. فقط مسئله اینجاست چند وقت پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد داستان بعدی فیلم‌های استاروارز ۴۰۰ سال قبل از حماسه اسکای‌واکر اتفاق می‌افتد و دیزنی برنامه دارد تا این حماسه را با یک بازی آغاز کند.

خط داستانی Jedi Fallen Order در زمان متفاوتی اتفاق می‌افتد و با این حساب بعید به‌نظر می‌رسد پروژه‌ای که گزارشات قبلی از آن صحبت می‌کردند ادامه همین Jedi Fallen Order باشد. شاید گزارش قبلی داشته به پروژه EA Motive اشاره می‌کرده، جالب اینجاست کوتاکو در مقاله‌اش از آن به عنوان «بازی غیر معمول» یاد کرده است. حالا اینکه چرا از لقب غیرمعمول استفاده شده معلوم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی