SSD پلی استیشن 5 میتواند اضافه کاری در روند ساخت بازیها را کاهش بدهد
یکی از جهشهایی که در نسل نهم شاهد خواهیم بود، حرکت از HDD به SDD است. هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به حافظه SSD مجهز شدهاند و این مسئله ...
یکی از جهشهایی که در نسل نهم شاهد خواهیم بود، حرکت از HDD به SDD است. هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به حافظه SSD مجهز شدهاند و این مسئله نه تنها سرعت بارگذاری کنسول را افزایش خواهد داد بلکه دست سازندگان برای توسعه جهانهای بزرگ و پرجزییاتتر را بازتر میگذارد.
حالا جیمز کوپر (James Cooper) که به عنوان طراح ارشد در استودیوهای ناتی داگ و اینسامنیاک گیمز فعالیت کرده، با اشاره به SSD پلی استیشن 5 گفته که استفاده از این حافظه پرسرعت پتانسیل این را دارد تا اضافه کاریها در روند توسعه بازیهای ویدیویی که اصطلاحا با نام کرانچ (Crunch) شناخته میشود را هم کاهش بدهد:
در حالت تئوری، SSD پلی استیشن 5 یعنی سازندگان میتوانند کمتر نگران Level Streaming و Memory Micro-Management باشند. دو پروسهای که در پایان توسعه یک بازی زمان زیادی میگیرند و منبع خیلی از باگها هستند. بنابراین چنین چیزی [SSD پلی استیشن 5] ممکن است حتی به کاهش کرانچ کمک کند.
Level Streaming در واقع روشی است که به بازیها اجازه میدهد تا دنیای بزرگشان را بدون هیچگونه بارگذاری به نمایش بگذارند. در این روش جهان بازی به چندین قسمت تقسیم میشود، آنها را در رم GPU ذخیره میکند و در نتیجه جای اینکه در لحظه تمام دنیای بازی بارگذاری شود و فشار زیادی به سیستم بیاید، تنها آن قسمتی که بازیکن دارد میبیند بارگذاری خواهد شد.
در رابطه با Memory Micro-Management اگرچه این فرایند تفاوتهایی با Level Streaming دارد اما ایده کلی هر دو تا حدی شبیه به یکدیگر است. یعنی با Memory Micro-Management هم سازنده باز به سراغ تقسیم کردن بخشهایی از بازی به چندین قسمت میرود تا بارگذاریها به حداقل برسند.
این فرآیندها میتوانند بسیار وقت گیر باشند و از طرفی راه را برای ورود باگهای مختلف به بازی باز بگذارد. حالا به کمک حافظههای سریع SSD نگرانی سازندگان از بارگذاری بازیها به کمترین میزان ممکن خواهد رسید و اینکه کوپر گفته چنین چیزی کرانچ را کاهش میدهد، به خاطر همین از بین رفتن (یا کمتر شدن) چنین فرایندهای وقت گیری است.
احتمالا دلیل اینکه کوپر در توییتش تنها از SSD کنسول سونی اسم برده، بهخاطر اعتراضاتی است که بعضی از طرفداران به سخت افزار این دستگاه داشتهاند. روی کاغذ SSD پلی استیشن 5 سریعتر از ایکس باکس سری ایکس است اما از لحاظ قدرت پردازشی عقبتر از کنسول مایکروسافت قرار دارد و کوپر خواسته اطمینان دهد که تصمیم سونی میتواند کار سازندگان را راحتتر کند.
فقط مسئله اینجاست SSD پلی استیشن 5 چهقدر در این زمینهها بهتر از SSD ایکس باکس سری ایکس ظاهر خواهد شد. آیا سازندگان شخص ثالث از برتریهای SSD پلی استیشن 5 استفاده خواهند کردند یا فقط محدود به استودیوهای انحصاری است؟ اصلا چهقدر تفاوت خواهیم دید؟ این دسته از سوالات ذهن خیلیها را درگیر کرده و برای اینکه ببینیم SSD پلی استیشن 5 چه برتریهایی دارد باید منتظر نمایشهای بعدی کنسول بمانیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
به نظر من در نهایت و خروجی عملکرد سری ایکس بهتر خواهد بود
به هر حال ۲ ترافلاپس همچین چیز کمی نیس که خیلی از دوستان فکر میکنن با ssd پر سرعت تر بشه راحت بهش رسید
اما
اما
اما
چیزی که اینوسط مهمه اینه که سونی با انحصاری های فوق العادش خیلی راحت این نسل رو هم میبره
دلیلش اعتماد کاربرای ps4 به سونی هست
همین الان همه اون هایی که ps4 دارن منجمله خود من اگه ازشون سوال کنی کدوم کنسولو میخری
همه به اتفاق میگن ps5
چون عملکرد سونی رو تو این نسل دیدیم
اینکه این همه بازی انحصاری پر زرق و برق بسازی کار بسیار سختیه که سونی به بهترین شکل ممکن مدیریتش کرد
نه مثل مایکروسافت که سال ۲۰۲۰ رو عملا ول کرده به امان خدا
یجوری میگین سخت افزار اکس باکس بهتره و ... یاد حرف مقایسه های بین اندروید و ios میفتم :)
همیشه رم و تعداد هسته ها و ... اندرویدی ها بیشتر از دیوایس های ios بود . ولی نتایج بهتر دست کدوم بود ؟
به نظر شما سونی اندازه ما مهندس ها چیزی حالیش نبوده که یکم روی سخت افزار و گرافیکش کار کنه تا ارقام بهتری بدست بیاره ؟ همچین شرکت بزرگی میاد بی گدار به آب بزنه ؟
بعدشم جوری نظر ننویسین انگار سونی و مایکروسافت ارث باباتونه :)
دوست عزیز خیلی حال کردم با نظرت؟!؟ منم همینو میگم دیگه بعضی ها جوری حرف میزنین انگار سونی هیچی نمیدونه؟!؟ خودشون هم شدن
مهندسان فضایین!!!!!
سونی ممکنه به دنبال یه مزیت رقابتی جالب باشه با این SSD و کاهش سختی توسعه بازیها: بازیهای ارزانتر. استاندارد بازیهای AAA شصت دلاره. حالا اگر بازیسازها برای کنسول سونی، بازیهاشون رو ۵ دلار ارزونتر بدن هم رقابت شکل جالبی پیدا میکنه. وقتی زحمت کمتری برای توسعه بازی کشیده بشه، قیمت تمامشدهش هم میتونه کمتر بشه....یا اینکه مثلاً محتوای اضافی داشته باشه روی این کنسول به خاطر وقت و هزینهای که تونستن ذخیره کنن.
باوجود داشتن سوالاتی زیاد در مورد اهمیت وجود تفاوت سرعت بین SSD و رابط انتقال PS5 و Xbox SX جدید، همین الانش پاسخ بعضی از سوالات توسط خود مایکروسافت و بعضی از افراد خبره در زمینه تکنولوژی سخت افزاری داده شده:
اولا که مایکروسافت اصلا از راه حل کاهش هرزگردی RAM با عدم حذف سیستم عامل از مقدار کُلی 16 گیگ RAM استفاده نکرده و صراحتا گفته که تنها 13.5 گیگ RAM در اختیار سازنده های بازی هست که برای عناوینشون استفاده کنن ازش و نباید انتظار بیشتر از این از فضای RAM داشته باشند!!!
دوما، همین الانش خیلی از افراد خبره تاییدکردن که سرعت SSD و رابط انتقالش در کنسول PS5 اونقدررر بالاست که اصلا نیازی نیست که سونی سیستم عامل رو درون فضای 16 گیگ RAM قرار بده و میتونه اونو در زمان اجرای بازی ها کاملا (یا اکثریتش رو) به SSD بفرسته و هر موقع نیاز بهش بود، دوباره از SSD به RAM بیاره و ازشون استفاده کنن...
از طرفی، فضای RAM توی Xbox به 2 فضای جداگانه 6 گیگ (باسرعت کم) و 10 گیگ (باسرعت زیاد) تقسیم شده که باعث میشه سرعت کُلی RAM براساس بخش کُندتر سنجیده بشه (جز مواقع خاص)
پس حداقل از منظر سیستم عامل جواب داریم!
باشه ??ی اس اس دیش از ایکس باکس بهتره تازه اونطوری که میگن...میتونه همه چیو تغییر بده بعد سخت افزار از همه نظر قوی تری که ایکس باکس داره نمیتونه؟?
دوست عزیز دلیل این که اینجوری میگن محبوب بودن سونی و پلیستیشنه
خوب خودتم می دونی چیز خوبه که محبوبیت داره؟
مایکروساف خیلی شرکت خوبیه و این دستگاه جدیدشونم رو کاغذ عالیه
ولی دوست عزیز کنسول مال بازیه!!! من خودم الان شخصا سونیو ترجیح میدم،چرا؟ به خاطر اینکه گاد اف وارو لست اف اسو گاست اف تسوشیما رو بازی کنم.
بعدشم شما صدای سه بعدی،هیپتیک فیدبکو،تریگر های طتبیقی رو که تجربه گیمینگ رو به شدت تحت تاثیر قرار میدرو حساب نمی کنی فک میکنی بازی خوب به 1.5 ترافلاپس بیشتره در جایی که صحبت بالای 10 ترافلاپسه
پس دوست عزیز شما تو نظرت تجدید نظر کن
یه دلیل دیگه ایم که بازی ساز ها از کنسول سونی اینقدر خوششون میاد اینه که اونا دو تا کنسول و دارن و خب ویژگی های جدید سونی که تا حالا هیچ جا نظیرش نبودرو دیدن و باهاش کار کردن برای همین اینقدر ازش تعریف و تمجید می کنن.
بازی خوب و عالی و لذت بردن ازش به ترافلاپس نیست!
خوب ارزشش به ssd هم نیست ?
در ضمن وقتی نسل جابه جا میشه اصلا درست نیست از یه شرکت توقع کم یا زیاد داشته باشیم.
چون الان با نسل قبل فرق داره، درسته؟
سونی ps2 رو مشهر ساخت اما ps3 رو بد.
مایکروسافت xbox 360 رو خوب ساخت ولی one رو بد.
الان تجربه هیچ فرقی نداره چون مساویه.
فقط اس اس دی نیست!
منظور تکنولولوژی های که سونی برای حواس بازیکنا به کار گرفته.
واقعا محشره!
بزا این دو تا کنسول بیان،قول میدم! تجربه بازی با کنسول سونی به خاطر به کار گیری تکنولوژی های به کار گرفته شده تو دسته(مثل هیپتیک فیدبک و طریگر طتبیقی) و صدای سه بعدی و سخت افزار قدرتمند و از همه مهتر بازی هایی انصحاری تراز اول اونقد خوبه که حتی کسی به مایکروسافت و کنسولش فکرم نمیکنه؟!؟
فکر کن تو می خای یه کمانو تو بازی بکشی تریگر خیلی سفت میشه
بعد کمان و سوئیچ می کنی یه کلت برمیداری تریگر نرم عمل میکنه!!!!!!!!
پسر از این بهتر چی هست تو دنیای سرگرمی؟!؟
من که اصلا باور نمی کنم همچین چیزی اصلا شدنی باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حال کردم با نظرت قشنگ مو به تن ادم سیخ میشه واسه دیدن همچین کنسولی چه برسه به بازی کردن باهاش و تازه انحصاری های مایکروسافت روهم میشه تو pc بازی کرد