ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

نکات ابتدایی که باید درباره Valorant، رقیب بسیار جدی Counter Strike بدانید

Valorant که تا مدتی پیش به نام Project A شناخته می‌شد اخیرا رسما معرفی شد و حالا می‌دانیم رایت گیمز، سازنده League of Legends برای چند سال در خفا مشغول ساخت یک شوتر اول شخص ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۰

Valorant که تا مدتی پیش به نام Project A شناخته می‌شد اخیرا رسما معرفی شد و حالا می‌دانیم رایت گیمز، سازنده League of Legends برای چند سال در خفا مشغول ساخت یک شوتر اول شخص جدید بوده. Valorant یکی از چندین پروژه جدید رایت گیمز است که عناوین مختلفی مانند یک بازی مبارزه‌ای به نام Project L، چند پورت موبایل و همینطور بازی کارتی Legends of Runeterra را شامل می‌شوند.

اخیرا برخی خبرگزاری‌ها قادر به تجربه بازی بوده‌اند و انبوهی از گیم‌پلی را در استریم‌های رکوردشکن بازی دیده‌ایم و بنابراین وقتش رسیده مروری کلی داشته باشیم بر نکاتی که باید درباره این رقیب جدی Counter Strike: Global Offensive بدانید.


گیم‌پلی ولورنت چه شکلی خواهد بود؟

Valorant مثل یک ترکیب هاردکور از ساختار کانتر استرایک و توانایی‌های کاراکترهای مختلف اوورواچ و هماهنگی و آشوبی است که با خود به بطن گیم‌پلی شوتر بلیزارد آورده‌اند. بازی با قرار دادن دو تیم در برابر یکدیگر و با سقف ۲۴ راند شروع می‌شود و حالت بازی به نمایش درآمده تا به امروز شباهت بسیار زیادی به کانتر استرایک داشته و سناریوی خنثی‌سازی بمب را دنبال می‌کند. هنوز مشخص نیست که حالت بازی دیگری هم در ولورنت خواهد بود یا خیر. اگر کانتر استرایک را تجربه نکرده‌اید، مثال دیگرش می‌تواند حالت Search and Destroy در سری کال آو دیوتی باشد. ضمنا برخلاف اوورواچ، امکان تغییر هیرو و تطبیق‌سازی تیم با استراتژی‌های تیم مقابل وجود ندارد.

رایت گیمز در وب‌سایت رسمی خود از سرمایه‌گذاری روی «۱۲۸ تیک سرور» و گستره وسیعی از دیتاسنترهای مختلف در اقصی نقاط جهان می‌گوید. این استودیو به وضوح می‌گوید که وسواس زیادی روی نت‌کد بازی به خرج داده و از تدابیر تازه برای مقابله با متقلبان و هکرها استفاده خواهد کرد.

گان‌پلی ولورنت کاملا شبیه به کانتر استرایک است. بخش اعظمی از تمرکز بازیکن باید روی کنترل شعاع پخش شدن گلوله‌ها و دقت در تیراندازی باشد و در ابتدای هر راند هم مدت کوتاهی فرصت دارید که اسلحه و ابزارهای گوناگون خریداری کنید. سلاح‌های بازی هم از چاقو و کلت کمری گرفته تا شاتگان و اسنایپر را در بر می‌گیرد.

اما برخلاف کانتر استرایک، قدرت‌های ویژه هم نقش مهمی در کنار گان‌پلی ایفا می‌کنند. هر کاراکتر بازی که رایت آن‌ها را Agent می‌نامد چهار قابلیت کلی دارد: یک Signature Ability که به صورت رایگان در ابتدای هر راند دریافتش می‌کند، دو قابلیت که باید خریداری شوند اما اگر از آن‌ها استفاده نکنید به راند بعد منتقل می‌شوند و یک قابلیت Ultimate که با گرفتن کیل‌های بیشتر شارژ می‌شود. بزودی در یک مقاله جداگانه قابلیت‌های ۹ ایجنت بازی که تا این لحظه تایید شده‌اند را به تفکیک بررسی می‌کنیم.


تریلر ولورنت

در بالا می‌توانید تریلر گیم‌پلی بازی را تماشا کنید که راند به راند نشان می‌دهد گیم‌پلی بازی چطور به اجرا در می‌آید. در ذهن داشته باشید که این گیم‌پلی متعلق به نسخه آلفا بازیست، اما رابط کاربری و ساختار مپ‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که کاملا برای طرفداران کانتر استرایک آشنا خواهد بود.

بازیکنان آیتم‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و پشت چند دروازه پلاسمایی برای مقابله با دشمنان آماده می‌شوند. برخی از قابلیت‌های کاراکترها را هم می‌توانید در تریلر ببینید. مانند یک قابلیت اسموک سمی، یک تیر و کمان، مین‌های مختلف و موجی از چاقوهای مختلف که دشمن می‌تواند به همه طرف پخش کند.

هر راند بسیار سریع و مرگبار است و یک حرکت اشتباه می‌تواند نتیجه دست را عوض کند. بمب داخل بازی به نام «The Spike» شناخته می‌شود و یک مکانیک هک کردن هم دارد. در رابط کاربری هم یک ورژن متحرک از نقشه، فید قتل‌ها، چهار قابلیت کاراکترتان و نرخ شارژ شدن قابلیت‌های آرسنال‌تان را بسته به آنچه در ابتدای راند خریده‌اید مشاهده خواهید کرد. بعد از هر مرگ، گزارشی کامل از مبارزه مشاهده خواهید کرد که میزان دمیجی که خورده‌اید و منبع آن را نشان می‌دهد.


کاراکترهای ولورنت

برخی از کاراکترهای ولورنت در ابتدای ماه مارس لیک شدند و از جمله آن‌ها می‌توانیم به Brimstone ،Sage و Viper اشاره کنیم. اسکرین‌شات بالا نگاهی نزدیک به کاراکتر Sage می‌اندازد که به عنوان کلاس «Sentinent» شناخته می‌شود و می‌توان حدس زد که همتایی برای کلاس ساپورت در بازی‌های مشابه باشد. قابلیت‌های او شامل Barrier Orb (که نوعی دیوار ایجاد می‌کند)، Slow Orb (که یک میدان برای کند کردن دشمنان ایجاد می‌کند) و Healing Orb (که سلامتی هم‌تیمی‌ها را بازیابی می‌کند) اشاره کرد.

کاراکترهایی که می‌دانیم به طور یقین در بازی وجود دارند این‌ها هستند:

  • Sage
  • Brimstone
  • Jett
  • Phoenix
  • Viper
  • Cypher
  • Sova
  • Omen

تاریخ عرضه بازی

ولورنت در حال حاضر در فاز بتای محدود به سر می‌برد و هر از گاهی کدهای بیشتری برای پیوستن به حالت بتا منتشر می‌شود. رایت گیمز می‌گوید بازی طی تابستان سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد اما تاریخ دقیق‌تری ارائه نکرده.


سیستم مورد نیاز ولورنت

مشخصات مینیموم با ۳۰ فریم بر ثانیه

  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • پردازنده: اینتل i3-370M
  • کارت گرافیک: اینتل HD 3000 با ۱ گیگابایت حافظه مجازی

مشخصات پیشنهادی با ۶۰ فریم بر ثانیه

  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • پردازنده: اینتل i3-4150
  • کارت گرافیک: Geforce GT 730

بهترین مشخصات برای ۱۴۴ فریم به بالا

  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • پردازنده: اینتل Core i5-4460 3.2GHz
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 1050 Ti
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • abbas1385
    abbas1385 | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    کاراکتر های بازی رو با جلوه های بصری بالا ساختن ولی باز به کانتر گلوبال نمیرسه
    اینم مثله زولا کپیه

  • abbas1385
    abbas1385 | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    به گرد پای کانتر نمی رسه

  • Reza_Dark
    Reza_Dark | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    عالیه...به به چه آشی شود این بازی

  • abbas
    abbas | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    حاجی این کجاش رقیب جدی کانتر هست ؟ بابا هرچی داره کپیه . بهتره بگیم ولش

  • علی
    علی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    تو اسیا شاید مخاطب بگیره ( غرب اسیا )
    ولی جهانی نه
    از کانتر سیستم قوی تری میخواد فک کنم ( سیستم کانتر رو یادم نیس )
    ولی محبوبیت کانتر اینه که رو ذغالی ترین سیستم ها هم 30 فریم میده

    • علی
      علی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

      گرافیک زیبایی نداره
      اگه گیمپلی سال های قبل رو هم بخواد بیاره و تکرار کنه به چه دردی میخوره ؟
      میخواد مثلا بیاد یه استاندارد جدیدی درست کنه ؟
      کانتر سالها با یه مدل خاص گیمپلی کار کرد . درسته که محبوبیت خودشو داره ولی اینکه یه بازی الان بخواد ازش تقلید کنه منطقی نیس

      • علی
        علی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

        اینکه یه شرکت بیاد فقط یه بازی سر هم کنه درسته ؟ گان پلی و مود کانتر . کاراکتر و شخصیت پردازی و گرافیک یکم شبیه اورواچ ( نمیگم گرافیکش شبیه اورواچه . میگم تنوع و نوعش شبیه اونه )

  • یویو
    یویو | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    آقا سلام ببخشید من یه پیشنهاد برا سایتتون داشتم بهتر نیست که یه بخش انجمن هر چند کوچک به سایت اضافه کنید؟ مطمئنن کاربران زیادی هستن که دنبال یکجا برای به اشتراک گذاشتن دانش خودشون هستن و مقالات سایت شما هم واقعا جدای از بقیه سایت هاست

  • chook-gamer
    chook-gamer | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    مخلوطی از کانتر و اورواچ
    به هیچ عنوان نمیتونه نزدیک کانتر بشه
    شاید پلیر های چینی جذبش شدن ولی جهانی رو بعید میدونم سمت همچین بازی بیان

    • lil13
      lil13 | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

      بودو توویچ نگا کن :))

  • ehsansh8964
    ehsansh8964 | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    قد این حرفا نیست
    بازی دوزاری چینی

  • parvaz1
    parvaz1 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    نمیشه گفت رقیب مستقیم کانتر هست، چون بخاطر ویژگی جادو یا سایر تجهیزات کارکترها، کاملا معلوم هست که سازنده بازی نخواسته به رقابت مستقیم با کانتر وارد بشه و دوباره مثل گذشتگان، بعد از مدتی، به فراموشی سپرده بشه، بلکه اینبار به یه سیاست کاملا منطقی، قصد داره پلیرهای کانتری که احتمالا از مکانیک هاش خسته شدن، به طرف خودش بکشونه، درحالی که کلیت گیمپلی استفاده رو مثل کانتر نگه داره...
    از طرفی، رایوت گیمز با گرم بودن پشتش به کمپانی چینی تنسنت، اکثرا چینی رو هدف قرار داده که بواسطه قدرتش، مطمئنم میتونه حداقل اونجا پادشاهی بکنه

    • parvaz1
      parvaz1 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

      از طرفی، کاملا مشخصه که سازنده ها هدفشون فقط و فقط PCهای گیمینگ همراه با موس/کیبرد بوده و صد البته ESport مخصوص خود چینی ها بوده، چون غیرممکنه این عنوان رو بشه برای پلتفرم های عمومی مثل کنسول ها هم عرضه کرد... حتی امکان عرضه اش برای موبایل ها که مطمئنم یکی از اهداف سازندگان هست، غیرممکنه!!!

    • parvaz1
      parvaz1 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

      اما اگر بنده بخوام یه نقد بر این بازی وارد کنم تا اینجای کار:
      امیدوارم که این بازی هرگز به عنوان یه استاندارد برای آینده صنعت گیمینگ شوتر اول-شخص ثبت نشه چون در این صورت باید غزل خداحافظی رو با پیشرفت گان-پلی و واقعگراینه شدن چگونگی کارکرد عناوین شوتر اول-شخص، خوند...
      بحث کانتر استریک کاملا جداست، چون استاندارد گیمپلی اش برای بیش از 10 سال گذشته بوده و سازنده ها هم نمیتونستن بخاطر عادت کردن پلیرها، اون رو تغییر بدن؛ اما اینکه یه بازی در دوران مدرن امروزی قصد داره گیمپلی اون دوران رو رواج بده، واقعا برای صنعت گیم تاسف برانگیزه...
      متاسفانه این بازی رو باید دومین پروژه کمپانی چینی تنسنت (پس از Fortnite) برای هجوم به گیمینگ جهانی و تغییر رویکردهای این صنعت با استفاده از استاندارد "چینی ها" قلمداد کرد!
      در آینده مطمئنن نتیجه سرمایه گذاری که تنسنت طی این 10 سال اخیر در کمپانی های گیمینگ جهانی کرده رو مشاهده میکنیم...

  • PARSA07GH
    PARSA07GH | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    کانتر چند ساله که اومده
    اگه میخواست نابود بشه زودتر میشد
    البته رو کاغذ اینا هستن.
    مگرنه کانتر قدیمیه
    بازی جدیدم بده
    فضاش قدیمیه
    کمی دیگه نابود میشه

    • parvaz1
      parvaz1 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

      فرق رایوت گیمزِ تنستنت با کمپانی های دیگه زیاده، نمیشه در مورد فراموشیش حالا حالاها صحبت کرد، مخصوصا با داشتن مخاطب چینی

    • Easy-Shot-you--i-am-otaku
      Easy-Shot-you--i-am-otaku | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

      آخرین نسخه کانتر مال سال 2012 عه که طرفداران بسیاری داره و اخیرا رکوردبیشترین پلیر آنلاین همزمان در استیم رو برای خودش کرده و اینکه کانتر سورس هم مال 2004 که من الان رفتمدیدم هنوز حداقل در ایران پر پلیره و هنوز استقبال میشه و قطعا ولو نسخه های جدید و زیبا تری رو به نمایش میگزاره که من با قصد پرو شدن همون روز اول از استیم میخرمش ? البته ممکنه بازی جدید کانتر استرایک نباشه ممکنه عنوان جدایی باشه اما ادامه ی csgo باشه فرقی نمیکنه

مطالب پیشنهادی