آمار و ارقام هفته: رکوردشکنی Game Pass ایکس باکس
«آمار و ارقام هفته» بخش جدیدی در ویجیاتو خواهد بود تا هر دوشنبه مروری داشته باشیم بر اعداد تازه و هیجانانگیزی که طی یک هفته اخیر در صنعت گیم ثبت شدهاند یا رکوردهایی که در بازیهای ...
«آمار و ارقام هفته» بخش جدیدی در ویجیاتو خواهد بود تا هر دوشنبه مروری داشته باشیم بر اعداد تازه و هیجانانگیزی که طی یک هفته اخیر در صنعت گیم ثبت شدهاند یا رکوردهایی که در بازیهای ویدیویی و سایر صنایع وابسته جابجا شدهاند.
بدون شک آمار و ارقام نقش بزرگی در هر صنعت ایفا میکنند و این موضوع در بین توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ از دید مخاطب نیز موفقیت آماری یک محصول میتواند ضمانتی بر موفقیت و کیفیت بالای آن و در نتیجه خیال راحت برای خرید یا تجربه باشد.
به همین ترتیب مروری خواهیم داشت بر آمار و رکوردهایی که در بین بازیهای ویدیویی و شرکتهای صنعت گیم طی یک هفته اخیر (۸ اردیبهشت الی ۱۴ اردیبهشت) ثبت و جابجا شدهاند. با ویجیاتو همراه باشید.
رکوردشکنی سرویس ایکس باکس Game Pass
شیوع ویروس کرونا (کووید-19) لطمه بزرگی به بسیاری از صنایع مختلف از جمله گیم و سینما وارد کرده، اما در سوی مقابل با توجه به خانهنشینی مردم، موجب افزایش نرخ مصرف سرویسهای آنلاین و شبکههای استریم و اشتراکی شده است.
در همین راستا طی هفته اخیر کمپانی مایکروسافت اعلام کرد سرویس Xbox Game Pass به رکورد ۱۰ میلیون مشترک رسیده که به نوبه خودش حکایت از عملکردی شایسته دارد. همچنین در گزارش مایکروسافت اشاره شده که ایکس باکس لایو هم اکنون ماهیانه میزبان نزدیک به ۹۰ میلیون کاربر است و سرویس استریم بازی Project XCloud نیز «صدها هزار» کاربر فعال در ۷ کشور مشمول فاز آزمایشی خود دارد.
گفتنی است سرویس Game Pass را میتوان با مبلغ ماهیانه ۱۰ دلار تهیه کرد و به لیست بزرگی از بازیهای ایکس باکس دست یافت. نسخه پیسی این سرویس نیز از سال گذشته با مبلغ ماهیانه ۵ دلار در دسترس قرار گرفت و در صورت دلخواه نیز میتوانید هر دوی اینها، به علاوه ایکس باکس لایو گلد را در پکیج Ultimate با پرداخت ماهیانه ۱۵ دلار خریداری کنید.
توسعه طولانی مدت Assassin's Creed Valhalla
برخی از نسخههای بازی Assassin's Creed طی ساهای قبل تا حدودی با رخوت و نبود خلاقیت همراه شده بودند و هواداران مقصر اصلی این ماجرا را اصرار یوبیسافت برای عرضه سالیانه نسخههای جدید و فرصت کم برای ایدهپردازی میدانستند. اما همانطور که میدانید این موضوع اخیرا دستخوش تغییراتی شده و یوبیسافت فرآیند توسعه بازیهای شاخصش را جدیتر گرفته است.
هفته قبل بازی Assassin's Creed Valhalla معرفی شد که به گفته سازندگان تجربهای کاملا تکنفره، اما همراه با المانهایی آنلاین خواهد بود. علاوه بر این کارگردان بازی تاکید کرده که ساخت این نسخه بیشتر از دو سال و نیم طول کشیده، و این یعنی تمرکز کافی برای توسعه یک بازی داستانی که نوید کیفیت و داستان بسیار خوبی را میدهد.
همچنین گفته شده حدود پانزده استودیوی مختلف از یوبیسافت روی توسعه این بازی کار کردهاند. پنجشنبه همین هفته هم طبق اعلام مایکروسافت، شاهد اولین گیم پلی Valhalla روی کنسول ایکس باکس سری ایکس در رویداد آنلاین Inside Xbox خواهیم بود.
حجم بالای The Last of Us Part 2
در عصری زندگی میکنیم که حجمهای بیشتر از ۵۰ گیگابایت برای یک بازی کاملا عادی به نظر میرسند و فضای اشغال شده توسط برخی از عناوین مثل Red Dead Redemption 2 و Call of Duty Modern Warfare به فراتر از صد گیگابایت و شاید حتی نزدیک دویست گیگابایت میرسد.
ولی در هر صورت این موضوع برای بازیهای تکنفره داستانی خیلی قابل هضم نیست، اما گویا The Last of Us Part 2 قرار است این تصور را متحول کند. طبق اطلاعاتی که در صفحات فروش این بازی دیده شده، به نظر میرسد ادامه ماجراجوییهای الی و جوئل روی دو دیسک بلوری و با حجمی فراتر از صد گیگابایت عرضه خواهد شد.
بدون شک روند افزایش حجم بازیهای ویدیویی با ورود به نسل نهم کنسولها شدت خواهد گرفت و به همین خاطر مایکروسافت و سونی خودشان را برای ارائه حافظههای جانبی SSD آماده کردهاند. چرا که دیگر ظرفیتهای یک ترابایت و امثالهم برای در اختیار داشتن همزمان چند بازی کافی نخواهند بود.
تماشا کنید: چه کارهایی در Call of Duty: Mobile باعث بن شدن شما میشوند؟
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.