ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

نقل قول هفته: ماجرای درک قدرت نسل نهم کنسول‌ها

یکشنبه‌ای دیگر از راه رسیده و می‌خواهیم برای این هفته هم مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین نقل‌قول‌های اهالی صنعت گیم و آنچه پیرامون بازی‌های ویدیویی و تجهیزات سخت افزاری گیمینگ گفته و شنیده شده. همچنان ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

یکشنبه‌ای دیگر از راه رسیده و می‌خواهیم برای این هفته هم مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین نقل‌قول‌های اهالی صنعت گیم و آنچه پیرامون بازی‌های ویدیویی و تجهیزات سخت افزاری گیمینگ گفته و شنیده شده.

همچنان کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 پرچمداران اخبار این روزها هستند و قیمت و دسترسی‌پذیری آنها نقل محافل است. طی هفته اخیر (۴ الی ۱۰ خرداد) فیل اسپنسر و جیم رایان مدیران دو شرکت فرصت را مناسب دیدند تا کمی در مورد نسل نهم صحبت کنند. با ویجیاتو همراه باشید.


مردم هنوز قدرت ایکس باکس سری ایکس را درک نکرده‌اند

فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس هر از چند گاهی سعی می‌کند با سیاست بسیار خوبش مواردی را عنوان کند که به سرعت با بازخوردهایی همراه شود. یکی از آنها در پادکست اخیرش اتفاق افتاده که در آن اصلی‌ترین ماهیت‌های بازی‌های نسل آینده را حس بهتر، سرعت بالاتر و فریم ریت‌های قابل اتکاتر می‌داند و معتقد است هنوز کسی آنها را درک نکرده.

امکان‌پذیر نیست که با ویدیو توانایی‌های نسل بعد را نمایش داد. این یک چالش جدید است، چرا که مهاجرت به نسل‌های بعدی در دوران قبلی با ارتقای شدید گرافیکی همراه بود و بیشتر نمود داشت.

یکی از چیزهایی که بارها به صورت عمومی عنوان کرده‌ام، مسیری است که می‌توانید در آن دستگاهی در اختیار داشته باشید که فریم ریت‌ها را بالاتر و قابل اتکاتر ببرد. نشان دادن روان بودن بازی در حالت یک ویدیو امکان‌پذیر نیست و درک آن دشوار است.

اسپنسر در ادامه این پادکست تاکید کرده که تیم تولید سخت‌افزاری ایکس باکس سری ایکس به خوبی در شرایط کنونی کارش را پیش برده و مردم نگران عرضه به موقع کنسول و بازی‌های جدید نباشند.

عدم تاثیر کرونا روی قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن 5

خیلی حرف جدیدی نیست، اما تردیدی نداریم که مردم به صورت مدام نگران تاثیر شیوع ویروس کرونا روی عرضه به موقع کنسول‌های نسل نهم هستند. در همین راستا مدیران هر دو شرکت مایکروسافت و سونی بارها تاکید کرده‌اند که جای نگرانی نیست و کرونا تاثیری در تاریخ عرضه دستگاه‌‌های آنها نخواهد گذاشت. در آخرین مورد جیم رایان مدیر پلی استیشن گفته:

شیوع کرونا چالش‌های بی‌سابقه و تازه‌ای برای سونی به‌وجود آورده است. گرچه راجع به زنجیره تولید پلی استیشن 5 احساس خوبی دارم و مطمئنم که این کنسول طبق برنامه‌ها عرضه خواهد شد.

جیم رایان همچنین فکر می‌کند قیمت کنسول نسل بعدی سونی به ‌خاطر مسائل مربوط به کرونا تحت تاثیر قرار نگیرد؛ با این حال حرف‌های او درست در نقطه مقابله گزارش‌های اخیر قرار دارد که حاکی از کمبود منابع و افزایش احتمالی قیمت PS5 بود.

پاسخ هیدئو کوجیما به شایعات

هیدئو کوجیما بعد از مدتی سکوت دوباره مصاحبه‌ای داشته و در آن در رابطه با اینکه آیا Death Stranding از لحاظ مالی یک موفقیت برای کوجیما پروداکشنز محسوب می‌شود یا خیر صحبت کرده و به برخی شایعات مرتبط با بازی‌های .P.T و Metal Gear Solid نیز پاسخ داده است.

ما موفق شدیم پایمان را خیلی فراتر از نقطه امن بگذاریم. در واقع تا به‌ اینجای کار تمام هزینه‌های توسعه بازی پوشش داده شده و در نتیجه باید بگویم بله، می‌شود دث استرندینگ را یک «موفقیت» مالی دانست. نسخه پی‌سی بازی هم به‌زودی منتشر می‌شود. ما به اندازه کافی پول به‌دست آورده‌ایم و برای نقشه‌های آینده کوجیما پروداکشنز آماده هستیم. نگران این مسئله نباشید.

درباره خرید حق توسعه  .P.T و Metal Gear Solid، این مسئله ۱۰۰ درصد یک حقه و شایعه توخالی است.

آخرین اثر هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding حدود شش ماه قبل برای کنسول پلی استیشن 4 روانه بازار شده و نسخه یی‌سی آن نیز روز ۱۴ جولای (۲۴ تیر ماه) عرضه خواهد شد.

وحشت دائمی با بازی ترسناک Amnesia: Rebirth

دومین قسمت از سری بازی ترسناک Amnesia در دست ساخت است و توسعه‌دهندگان می‌خواهند مطمئن شوند تجربه این نسخه به هیچ عنوان ضعیف‌تر از قسمت قبلی نباشد. در واقع آنها قصد دارند تجربه‌ای بسازند که در تمام مدت با وحشتی دائمی همراه باشد و فضای داستان در هر لحظه ترسناک‌تر از قبل شود.

زمانی که ما ساخت The Dark Descent را شروع کردیم، یکی از چیزهایی که می‌خواستیم فضای حاکم بر هسته بازی بود. ما می‌خواستیم به صورت انسانی و دایمی وحشتناک باشیم. نمی‌خواستیم این طور باشد که مخاطب روی صندلی بنشیند و بگوید «وای من خیلی ترسیده‌ام. یک هیولا دنبالم می‌آید». بنابراین تصمیم گرفتیم کاری کنیم منحصر به فرد، که فقط به دیدن یک هیولا و ترسیدن خلاصه نشود، بلکه وحشتی دائم حاکم باشد و در گذر زمان نیز این حس افزایش یابد.

گریپ تاکید دارد Amnesia: Rebirth نه تنها درس‌هایی از نسخه قبلی فرا گرفته، بلکه المان‌هایی از بازی ترسناک سال ۲۰۱۵ همین استودیو یعنی SOMA نیز به یادگار خواهد داشت. این بازی اواخر سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و پی‌سی منتشر خواهد شد.



ویجی لاگ: ۴ دلیل چرا GTA و Red Dead Redemption دنیایی مشترک دارند

تماشای ویدیو با بالاترین کیفیت در یوتوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Javad
    Javad | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    چ جالب منم هنوز نسل هشتم رو درک نکردم چون نه سیستم دارم و نه کنسول ??
    حالا شما نمیخواد مارو به درک برسونی : |

مطالب پیشنهادی