ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین مینی پی سی گیمینگ | معرفی ۱۰ مدل محبوب در سال ۱۴۰۳

در این مقاله به معرفی ۱۰ مدل از بهترین مینی پی سی های گیمینگ در سال ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

معین مرادی
نوشته شده توسط معین مرادی | ۱۱ مهر ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰

مینی پی سی‌ های گیمینگ یکی از انواع مختلف سیستم‌های گیمینگی هستند که می‌توانید تهیه کنید. انواع مختلفی از مینی پی سی های گیمینگ با برندها و مشخصات سخت افزاری مختلف در بازار ایران وجود دارد و احتمال این که برای انتخاب یک مینی پی سی گیمینگ دچار سردرگمی شوید بسیار بالاست. در این مقاله از ویجیاتو به معرفی ده مدل از بهترین مینی پی سی های گیمینگ در سال ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

تصویری تزئینی از یک مینی پی سی گیمینگ

راهنمای خرید مینی پی سی گیمینگ

خرید یک مینی پی سی گیمینگ همواره موضوعی چالش برانگیز برای هر فردی است. پارامترهای مختلفی مانند بودجه، پردازنده، کارت گرافیک، حافظه رم، حافظه ذخیره سازی و... وجود دارد. در بسیاری از مواقع به دلیل همین پیچیدگی‌ها افراد انتخاب‌های اشتباهی داشته باشند که در آینده ممکن است به دلیل ناتوانی در برآورده کردن نیاز چندان به‌درد نخورد و حتی برای آنها مشکل آفرین باشد.

یک مینی پی سی گیمینگ خوب باید از یک پردازنده قدرتمند Intel Core i7 یا AMD Ryzen 7 در کنار یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX یا AMD Radeon بهره ببرد. همچنین در سال ۲۰۲۴ برای اکثر کارها نیاز به یک رم با حافظه ۱۶ گیگابایت وجود دارد. از سوی دیگر حافظه SSD نیز اجزای جدا نشدنی یک مینی پی سی گیمینگ خوب است که بهتر است از آن غافل نشوید.

تصویری تزئینی از دو مینی پی سی گیمینگ در کنار هم

از ویژگی‌های دیگر یک مینی پی سی گیمینگ خوب می‌توان به کوچک، سبک و قابل حمل بودن آن اشاره کرد تا بتوان از آن در هر شرایطی استفاده کرد. ضمنا حتما اطمینان حاصل کنید که مینی پی سی سیستم خنک‌کننده مناسبی دارد تا از داغ شدن بیش از حد جلوگیری کند و مانع از آسیب رسیدن به مینی پی سی شود. زیرا گرما قاتل خاموش پردازنده و کارت گرافیک است و در صورت نادیده گرفتن سیستم خنک کاری به احتمال زیاد بهای سنگینی خواهید پرداخت.

در این راهنمای خرید به ترتیب از ارزان‌ترین گزینه تا گران‌ترین، به معرفی بهترین مینی پی سی های گیمینگ پرداختیم تا شما بتوانید به سادگی با توجه به هر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بهترین مینی پی سی را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.


مینی پی‌ سی گیمینگ MINISFORUM Venus Series UM773 Lite

ارزان‌ترین مینی پی سی گیمینگی که می‌توانید تهیه کنید، مینی پی‌ سی گیمینگ MINISFORUM Venus Series UM773 Lite است. این مینی پی سی گیمینگ با پردازنده و کارت گرافیک قدرتمندی که دارد می‌تواند تقریبا تمام بازی‌ها را اجرا کند. حافظه SSD و رم DDR5 هم به خوبی باعث افزایش سرعت و کارایی این مینی پی سی گیمینگ شده اند.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ MINISFORUM Venus Series UM773 Lite

البته این دستگاه به صورت گسترده به کشور عزیزمان وارد نشده و همین موضوع باعث شده تا قیمتی که برای آن تعیین شده کمی بالاتر از قیمت جهانی باشد. از سوی دیگر این مینی پی سی به دلیل ابعاد بسیار کوچکی که دارد چندان قابلیت ارتقا ندارد و بهتر است به فکر ارتقا دادن آن نباشید.

مدل پردازندهAMD Ryzen 7 7735HS
مدل گرافیکAMD Radeon 680M
ظرفیت حافظه رمتا ۳۲ گیگابایت DDR5
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۱ ترابایت NVMe SSD
پورت‌ها2x HDMI، 2x USB-C، 4x USB-A، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتحدود ۲۵ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Beelink SER6 Gaming Mini PC

مینی پی‌ سی گیمینگ Beelink SER6 Gaming Mini PC به معنای واقعی کلمه یک مینی پی سی است! این محصول به علت ابعاد بسیار کوچکی که دارد در هر محیطی قابل استفاده است. این محصول از یک پردازنده اختصاصی استفاده می‌کند که تا ۶۵ وات می‌تواند به شما توان بدهد.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Beelink SER6 Gaming Mini PC

این مینی پی سی همچنین طراحی به شدت دلنوازی دارد و حتی می‌تواند افرادی را که قصد خرید مینی پی سی ندارند را قانع کند تا این مینی پی سی را تهیه کنند. البته که همین طراحی جذاب و مینیمال این مینی پی سی که ابعاد کوچکی به این مینی پی سی داده، ممکن است به مذاق افرادی خوش نیاید و آنها را از خرید آن پشیمان کند.

مدل پردازندهAMD Ryzen 7 6800H
مدل گرافیکAMD Radeon 680M
ظرفیت حافظه رمتا ۳۲ گیگابایت DDR5
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌ها2x HDMI، 1x USB-C، 4x USB-A، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتحدود ۳۵ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Mac Mini M2

راستش این مینی پی سی را نمی‌توان یکی مینی پی سی تمام عیار نامید، زیرا سیستم عامل مک او اس بازی‌های زیادی ندارد و شما نمی‌توانید به تجربه هر بازی‌ای بپردازید. اما چیپ M2 به شما این امکان را می‌دهد که با بهترین کیفیت و فریم ریت به تجربه‌های بازی‌های موجود روی سیستم‌عامل مک او اس بپردازید.

معرفی بهترین بازی‌ های سیستم عامل مک او اس!

معرفی بهترین بازی‌ های مک که حتما باید تجربه کنید
تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Mac Mini M2

گذشته از این حرف‌ها، مینی پی‌ سی گیمینگ Mac Mini M2 به معنای واقعی یک هیولاست. شما می‌توانید با این مینی پی سی به راحتی به برنامه‌نویسی و ادیت عکس و فیلم بپردازید. اگر به دنبال خرید یک مینی پی سی هستید که علاوه بر بازی کردن با آن به کارهای دیگر نیز بپردازید مینی پی‌ سی گیمینگ Mac Mini M2 مخصوص شماست.

مدل پردازندهApple M2
مدل گرافیکگرافیک یکپارچه Apple M2
ظرفیت حافظه رمتا ۲۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌ها2x Thunderbolt 4، 2x USB-A، 1x HDMI، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتحدود ۴۰ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Blackview MP200

بلک ویو یکی از شرکت‌های تولید کننده مینی پی سی در جهان است که به تولید مینی پی‌ سی گیمینگ نیز می‌پردازد. در طول سال‌ها این شرکت با تولید مینی پی‌ سی های باکیفیت توانسته مشتریان را از خود راضی کند. مینی پی‌ سی گیمینگ Blackview MP200 هم از جمله همان مینی پی سی های باکیفیت است.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Blackview MP200

برخلاف مینی پیسی های دیگری که در این مقاله معرفی شده اند، این مینی پی سی از یک گرافیک مجزا استفاده نمی‌کند و از گرافیک یکپارچه خود پردازنده استفاده می‌کند که ممکن است شما را در خرید آن دو دل کند و گمان کنید که این مینی پی سی برای بازی کردن مناسب نباشد. اما Intel Iris Xe با کیفیتی قابل قبول می‌تواند اکثر بازی‌ها را اجرا کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدل پردازنده Intel Core i7-1165G7
مدل گرافیکIntel Iris Xe
ظرفیت حافظه رمتا ۱۶ گیگابایت
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌ها2x HDMI، 1x USB-C، 4x USB-A، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتحدود ۴۵ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Asus ROG Ally

در ابتدا شاید گمان کنید که مینی پی‌ سی گیمینگ Asus ROG Ally در واقع یک مینی پی سی نیست. اما می‌توان ROG Ally را یک مینی پی سی گیمینگ قابل حمل نامید. به صورت کلی کامپیوترهای گیمینگ قابل حمل پدیده‌ای نوظهور هستند ولی محصولاتی که در حال حاضر هم وجود دارند می‌توانند به خوبی پاسخگوی نیاز افراد باشند.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Asus ROG Ally

مینی پی‌ سی گیمینگ Asus ROG Ally از پردازنده اختصاصی شرکت AMD به نام Ryzen Z1 Extreme با گرافیک AMD Radeon RDNA 3 استفاده می‌کند که این ترکیب در کنار ۱۶ گیگابایت LPDDR5 می‌تواند به خوبی از عهده اکثر بازی‌های جدید و سنگین بربیاید و مشکلی در اجرای آنها نداشته باشد.

بررسی تخصصی مینی پی‌ سی گیمینگ Asus ROG Ally

بررسی کامپیوتر گیمینگ دستی ASUS ROG Ally
مدل پردازندهAMD Ryzen Z1 Extreme
مدل گرافیکAMD Radeon RDNA 3
ظرفیت حافظه رم۱۶ گیگابایت LPDDR5
ظرفیت حافظه ذخیره سازی۵۱۲ گیگابایت NVMe SSD
پورت‌ها1x USB-C، 1x USB-A، 1x HDMI، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتحدود ۳۵ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Intel NUC 12 Serpent Canyon

شرکت اینتل علاوه بر تولید پردازنده و کارت گرافیک تولیدات دیگری نیز دارد. مینی پی‌ سی گیمینگ Intel NUC 12 Serpent Canyon مینی کامپیوتر شرکت اینتل است که به طور خاص برای کارهای سنگینی مانند اجرای بازی های روز، رندرینگ، نرم افزارهای مهندسی، تولید محتوا، ادیت و گرافیک و … تولید شده است.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Intel NUC 12 Serpent Canyon

بالطبع این مینی پی سی از پردازنده و گرافیک خود شرکت اینتل یعنی Intel Core i7-12700H و Intel Arc A770M استفاده می‌کند. این کارت گرافیک از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 در کنار رابط ۲۵۶ بیتی استفاده کرده که امکان اجرای بازی های سنگین و جدید را با جزئیات بالا را به کاربران می دهد.

مدل پردازندهIntel Core i7-12700H
مدل گرافیکIntel Arc A770M
ظرفیت حافظه رمتا ۶۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌ها2x Thunderbolt 4، 6x USB-A، 2x HDMI، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتحدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Origin PC Chronos V3

مینی پی‌ سی گیمینگ Origin PC Chronos V3، بزرگتر از باقی مینی پی سی های معرفی شده در این راهنمای خرید است. اما به دلیل ابعاد کوچک‌تری که به نسبت کیس‌های معمولی دارد، می‌توان با اغماض آن را در رده مینی پی‌‌سی ها طبقه بندی کرد.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Origin PC Chronos V3

این مینی پی سی عملکردی بسیار خوب دارد و با قابلیت ارتقایی که دارد به خوبی تا چندین سال آینده در کنار شما باشد و شما را تنها نگذارد. همچنین این مینی پی سی یکی از معدود گزینه‌هایی است که قابلیت پشتیبانی از قطعات کامپیوتر‌های عادی را دارد. البته که به واسطه ابعاد کوچکی که دارد صدای فن آن ممکن است آزار دهنده باشد. همچنین بسیاری از مصرف کنندگان به دسترسی دشوار به پورت‌های مادربورد در این مینی پی سی اعتراض دارند.

مدل پردازندهIntel Core i9-13900K یا AMD Ryzen 9 7950X
مدل گرافیکNVIDIA GeForce RTX 4090
ظرفیت حافظه رمتا ۶۴ گیگابایت DDR5
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌هاپورت‌ها: 2x USB-C، 4x USB-A، 2x HDMI، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهخنک‌کننده مایع
قیمتحدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Asus ROG NUC

چند سالی است که رقابت در زمینه مینی پی سی ها بسیار داغ شده و ایسوس هم بالطبع وارد این رقابت شده است. این شرکت با خرید برند NUC از اینتل این برند را از آن خود کرد و تصمیم گرفت تا مینی پی سی های خود را با این برند تولید کند.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Asus ROG NUC

این مینی پی سی با ۲ کانفیگ متفاوت عرضه خواهد شد که هر دو از پردازنده های جدید اینتل Ultra و کارت های گرافیک انویدیا جیفورس استفاده می کنند. کامپیوترهای گیمینگ ROG NUC به پردازنده‌های Intel Core Ultra 9 یا Intel Core Ultra 7 و کارت های گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 یا NVIDIA GeForce RTX 4060 مجهز هستند.

مدل پردازندهIntel Core Ultra 9 / Intel Core Ultra 7
مدل گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070
ظرفیت حافظه رمتا ۶۴ گیگابایت DDR5
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌ها 2x Thunderbolt 4، 6x USB-A، 2x HDMI، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتحدود ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Zotac ZBox Magnus One

Zotac یکی از برندهایی است که حرف‌هایی زیادی برای گفتن در زمینه تولید مینی پی سی های گیمینگ دارد. مینی پی‌ سی گیمینگ Zotac ZBox Magnus One هم یکی از محصولات پرفروش و باارزش خرید زیاد این شرکت محسوب می‌شود.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Zotac ZBox Magnus One

این مینی پی سی از Intel Core i7-11700 به عنوان قلب تپنده استفاده می‌کند، که با وجود قدیمی بودن همچنان یک پردازنده خوب و قابل قبول است. از سوی دیگر از گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 در این مینی پی سی استفاده شده که قدرت گرافیکی بسیار خوبی دارد.

مدل پردازندهIntel Core i7-11700
مدل گرافیکNVIDIA GeForce RTX 3070
ظرفیت حافظه رمتا ۶۴ گیگابایت DDR5
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌ها2x HDMI، 1x USB-C، 4x USB-A، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهفن داخلی
قیمتاز ۱۲۰ میلیون تومان

مینی پی‌ سی گیمینگ Corsair One i500

اگر محدودیتی در بودجه ندارید، مینی پی‌ سی گیمینگ Corsair One i500 مناسب شماست. این مینی پی سی یک هیولاست و جزو قدرتمندترین مینی پی سی های موجود در بازار به شمار می‌آید. طراجی جذاب چوبی این مینی پی سی هم جذابیتی بسیار زیاد به آن داده است.

تصویری از مینی پی‌ سی گیمینگ Corsair One i500

در قلب کامپیوتر جدید کورسیر شاهد حضور پردازنده قدرتمند Core i9 14900K اینتل هستیم که از سیستم خنک‌کننده مایع استفاده می‌کند. همچنین با وجود فضای کم، کارت گرافیک جی‌فورس RTX 4080 سوپر انویدیا هم با استفاده از سیستم مایع خنک خواهد شد که می‌تواند نویدبخش عملکرد پایدار در بازی‌ها را بدهد.

مدل پردازندهIntel Core i9-14900K
مدل گرافیکNVIDIA GeForce RTX 4080
ظرفیت حافظه رمتا ۶۴ گیگابایت DDR5
ظرفیت حافظه ذخیره سازیتا ۲ ترابایت SSD
پورت‌ها2x USB-C، 4x USB-A، 2x HDMI، 1x Ethernet، 1x Audio Jack
سیستم خنک کنندهخنک‌کننده مایع
قیمتحدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

کلام آخر

انتخاب و خرید بهترین مینی پی سی گیمینگ می‌تواند سخت باشد. زیرا تنوع بسیاری در محصولات این شرکت در بازار وجود دارد و در هر بازه قیمتی شاهد انتخاب‌های متعددی هستیم. در این مقاله از ویجیاتو سعی کردیم بهترین انتخاب‌ها را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین مورد را انتخاب کنید.

آیا مینی پی سی های گیمینگ برای بازی کردن مناسب هستند؟

بله، بسیاری از مینی پی‌سی‌های گیمینگ با پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک قدرتمند، توانایی اجرای بازی‌های سنگین را دارند.

آیا مینی پی‌ سی‌ های گیمینگ قابلیت ارتقاء دارند؟

برخی از مدل‌ها قابلیت ارتقاء دارند، اما به دلیل اندازه کوچک، ممکن است که نتوان بعضی از مینی پی سی های گیمینگ را ارتقا داد.

آیا مینی پی‌سی‌های گیمینگ صدای زیادی تولید می‌کنند؟

بسته به مدل و سیستم خنک‌کننده، برخی مینی پی‌سی‌ها ممکن است صدای فن زیادی داشته باشند.

بهترین برندهای تولید کنند مینی پی سی گیمینگ کدامند؟

بهترین برندهای تولید کننده مینی پی سی گیمینگ عبارتند از: MINISFORUM، سری NUC، زوتک، ROG ایسوس، Beelink و...

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی