۱۰ قابلیت فراموششده بازی کلش آف کلنز
این قابلیتها را به یاد دارید؟
در طول سالهای اخیر کلش آف کلنز میزبان برخی از بزرگترین تغییرات ممکن بوده. از اضافه شدن گیممودهای مختلف بگیرید، تا مکانیزمهای انقلابی که تا به امروز نیز در بازی باقی ماندهاند. با اینحال برخی از این قابلیتها اگرچه در بازی باقی ماندهاند، اما هرگز آنطوری که انتظار میرفت، دیده نشدند و عملا به دست فراموشی سپرده شدند. ما در این مقاله از ویجیاتو نگاهی به ۱۰ قابلیت فراموششده در بازی کلش آف کلنز خواهیم داشت.
کلن پرکها
زمانیکه کلن پرکها درآپدیت فوریه سال ۲۰۱۵ به بازی اضافه شدند، انقلابی و دوست داشتنی بودند. کلن پرکها، قبیلههای بازی و کار تیمی را هدفمندتر میکردند و این درست همانچیزی بود که گیمرها به دنبالش بودند. کلن پرکها قابلیتهایی بودند که شما میتوانستید در هنگام لولآپ شدن کلنتان، از آنها استفاده کنید. منتهی با گذشت زمان و لولآپ شدن کلنها، گیمرها با یک سوال بزرگ رو به رو شدند. حال چه اتفاقی میوفتد؟ا
استودیوی سوپرسل چندان بهایی به کلن پرکها نداد. این قابلیت به سختی آپدیت میشد و عملا پس از لول ۱۰ به بعد، دیگر پرک جدیدی نبود که بتوان از آنها استفاده کرد. سوپرسل صرفا لولهای جدیدی به کلنها اضافه میکرد و خبری از پرک جدیدی نبود. این موضوع سبب شد تا عملا کلن پرکها به دست فراموشی سپرده شوند. این قابلیت هنوز هم در بازی حضور دارد. اما پس از آنکه کلنتان به لول ۱۰ رسید، دیگر کاربردی نخواهند داشت.
بخش تمرینی
اگر جزو گیمرهای قدیمی کلش آف کلنز باشید، احتمالا میدانید که سالها پیش گیمرها به دنبال راهی بودند تا بتوانند از برخی از محبوبترین نیروهای بازی استفاده کنند. آنهم بدون آنکه وارد اتکی شوند. خوشبختانه چنین قابلیتی به بازی اضافه شد. این قابلیت بخش تمرینی یا همان Practice Mode نام داشت و به شما اجازه میداد تا بتوانید از برخی از محبوبترین ارتشهای کلش آف کلنز در میان گیمرهای این بازی استفاده کنید. این بخش نحوه حمله و همچنین فرایند استفاده از نیروهای بازی را به صورت قدم به قدم آموزش میداد و باعث میشود تا گیمرها یک حریف تمرینی دوست داشتنی داشته باشند.
بخش تمرینی بازی دقیقا چند هفته پس از عرضهاش، دیگر آپدیتی دریافت نکرد. درست از دسامبر سال ۲۰۱۹ تا به امروز، این بخش علیرغم حضورش در بازی، بروزرسانی، مپ و یا محتوای جدیدی دریافت نکرده! آخرین آپدیت این بخش مربوط به تاونسال ۱۳ میشود و این درحالیست که همین چندماه پیش بود که تاونهال ۱۷ به بازی اضافه شد.
منظره تاونهالها
بسیاری از ما گیمرها حداقل برای یکبار هم که شده، به دنبال راهی بودیم تا فضای کلاسیک بازی را تغییر دهیم. سوپرسل نیز از این موضوع به خوبی آگاهی داشت و منظرهها را به بازی اضافه کرد. منظرهها یا همان Sceneryها قابلیت جذابی در کلش آف کلنز به شمار میروند که شما میتوانید با استفاده از آنها دنیای بازیتان را شخصیسازی کرده و تغییر دهید. بیشتر منظرههای بازی پولیاند و شما میتوانید با خرید گلد پس بازی و یا فروشگاه کلش آف کلنز، به این منظرهها دسترسی داشته باشید.
در کنار منظرههای پولی، برخی از Sceneryهای بازی نیز رایگان بودند. شما میتوانستید با رسیدن به تاونهالهای خاصی، از این منظرهها استفاده کنید. تاونهال ۱۴ و ۱۵ بازی، از چنین قابلیتی بهرهمند بودند. گیمرها فکر میکردند که این قابلیت دائمیست و ما با هر تاونهال جدیدی، یک منظره انحصاری رایگان نیز خواهیم داشت. منتهی با معرفی تاونهال ۱۶ و ۱۷، این موضوع به دست فراموشی سپرده شد و حال تنها راه داشتن منظرهها، خرید آنهاست.
مسابقات Supercell Make
سوپرسل مانند هر استودیوی دیگری، به دنبال راههای مختلفیست تا گیمرها را به تعامل هرچه بیشتر با کلش آف کلنز وادار کند. یکی از این راهها مسابقات Supercell Make بود. سری مسابقاتی که شما میتوانستید در آن شرکت کنید و ایدههایتان را برای طراحی اسکینها و منظرههای بازی مطرح کنید. این مسابقات به صورت جهانی صورت میگرفت و هر ایدهای که بیشترین رای را داشت، به بازی اضافه میشد. اسکین Fierce King برای بربر کینگ و منظرههای Inferno War Base و همچنین Pumkin Graveyard جزو برندگان همین مسابقات بودند که حال در بازی حضور دارند.
سوپرسل میک اگرچه محبوبیت بالایی داشت، منتهی به یک باره کنار گذاشته شد. آخرین دوره از این مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگذار شد و حالا دیگر خبری از دور جدید این رقابتها نیست. این درحالیست که چنین مسابقاتی برای بازی هیدی، کلش رویال و براول استارز در جریان است و این صرفا کلش آف کلنز است که به دست فراموشی سپرده شده.
مکانیزم Gear Up
اضافه شدن بیلدر بیس به کلش آف کلنز، تاثیرات بزرگی در بازی داشت. یکی از این تاثیرات، اضافه شدن مکانیزمی به نام Gear Up بود که به شما اجازه میداد تا ساختمانهای دفاعیتان را ارتقا دهید. برای مثال میتوانستید توپهای دفاعیتان را به صورت دولول شخصیسازی کنید و در ازای بهبود دمیج آنها، فایر ریتشان کم میشد. چنین مکانیزمی در زمان عرضه با نقدهای خوبی رو به رو شد.
اما هیچکسی فکرش را هم نمیکرد که سالها بعد، این مکانیزم کاملا به دست فراموشی سپرده شود. این مکانیزم بیشک پتانسیلهای بالایی داشت. اما سوپرسل به درستی از آنها استفاده نکرد و همین موضوع باعث شد تا این علیرغم حضور در بازی، فراموش شود.
مهمات ساختمانهای دفاعی
اگر جزو گیمرهای قدیمی کلش آف کلنز بوده باشید، احتمالا خیلی خوب به یاد دارید که زمانی شما برای استفاده مجددا از ساختمانهای دفاعی چون ایکسبو و اینفرنو تار، باید مهمات آنها را ریلود میکردید. در واقع این ساختمانها میزبان مشخصی از مهمات داشتند و اگر بازیکنی به شما حمله میکرد، دفعه بعدی که شما وارد بازی میشدید، باید این مهمات را از نو ریلود میکردید. این داستان برای سالها پیش از و چنین مکانیزمی دیگر در بازی وجود ندارد. در واقع مهمات این نوع از ساختمانها با ورود شما به صورت خودکار ریلود میشود.
اما بیشک هر کدام از ما در هنگام حمله به دیگر بازیکنان، با مپهایی رو به رو شدهایم که به اصطلاح مردهاند. مهمات ساختمانهای دفاعی این مپها خالی شده و برخی از توان دفاعی این بازیکنان گرفته شده. حال سوال اینجاست که اگر سوپرسل چنین قابلیتی را از بازی حذف کرده، پس چرا هنوز هم چنین اطلاعاتی در بازی وجود دارد؟
لول بازیکنان
لولتان نشاندهنده میزان فعالیت شما در دنیای کلش آف کلنز است. اما آیا لولتان چیزی جز یک عدد ساده است؟ راستش را بخواهید زمانی لول بالا بردن در دنیای این بازی هدفمند بود. بازیکنان سعی داشتند تا با انجام کوئستها، چالشها و ساخت ساختمانهای جدید، لولشان را در دنیای بازی بالا ببرند. زمانیکه بازی هدفمند بود. شما برای ساخت ساختمانی، باید به لول مشخصی میرسیدید. به همین دلیل بازیکنان به دنبال راهی بودند تا فورا در این بازی لولآپ کنند.
از طرفی لولتان تقریبا در هر جایی مشخص بود. از گلوبال چت بازی بگیرید، تا پروفایلتان و حتی چت کلن! اما این روزها اینطور نیست. به دیگر ساختمان مهم و خاصی به لول نیاز دارد و نه دیگر، کسی به لولآپ کردن اهمیت چندانی میدهد و همین موضوع لول بازیکنان را تبدیل به قابلیتی فراموششده در کلش آف کلنز کرده.
بخش My League
My League یکی از آن قسمتهای فراموششده کلش آف کلنز است که بیشک هیچکسی به سراغش نمیرود. این بخش به شما نشان میدهد که فاصله تروفی شما با دیگر بازیکنان چقدر است و شما به چه مقدار تروفی نیاز دارید تا وارد لیگ دیگری شوید. جالب است بدانید که این بخش از همان ابتدا در بازی حضور نداشت. این بخش در آپریل سال ۲۰۱۳ به بازی اضافه شد.
در طول عمر ۱۲ ساله بازی کلش آف کلنز، این بخش نهتنها کاربرد جدیدی دریافت نکرده، بلکه از نظر ظاهری نیز دقیقا همانچیزیست که باید باشد. اگر شما اسکرینشاتهای قدیمی این بخش را با تصاویر امروزی بخش My League مقایسه کنید، متوجه میشوید که این بخش هیچ آپدیتی دریافت نکرده و راستش را بخواهید، بازیکنان نیز چندان اهمیتی به این بخش نمیدهند.
کلن گیفتها
کلن گیفتها بقدری فراموش شدهاند که کمتر کسی آنها را به یاد دارد. چه برسد به آنکه بخواهد از آنها اسفتاده کند. کلن گیفتها همانطور که از نامشان پیداست، باندلهای خاصی بودند که در ایام مهمی چون کریسمس و یا هالووین به شاپ بازی اضافه میشدند. شما در ازای خرید این باندلها میتوانستید بخشی از جمهای این باندل را به صورت گیفت به اعضای کلنتان هدیه کنید. مقدار این جمها، بسته به باندلی داشت که شما در شاپ بازی خریده بودید.
این مکانیزم که در ابتدا با آغوش باز گیمرها رو به رو شد، اما به یکباره از بازی حذف شد و دیگر چنین باندلی به شاپ بازی بازنگشت. البته نمیتوان گفت که کلن گیفتها به طور کامل از بازی حذف شدهاند. کسی چه میداند، شاید هالووین و یا کریسمس بعدی بازهم به بازی بازگشتند!
انتقامگیری
اگر بازیکنی در دنیای کلش آف کلنز به شما حمله کند، به شرط نداشتن شیلد فعال شما میتوانید به او حمله کنید و انتقام بگیرید. اما خب آیا واقعا کسی است که از این قابلیت استفاده کند؟ راستش را بخواهید، خیر! کمتر بازیکنی در دنیای کلش آف کلنز از وجود چنین قابلیتی باخیر است، چه برسد به آنکه بخواهد از این قابلیت استفاده کند.
از طرفی این قابلیت پس از گذشت یک دهه هنوز تغییری نکرده. مکانیزم همان مکانیزم همیشگی است و حتی شرط انتقامگیری نیز دست نخورده باقی مانده. همین باعث شده تا این قابلیت تبدیل به یکی از ده قابلیت فراموششده کلش آف کلنز شود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.