ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی نسخه ریمیک بازی Until Dawn

بررسی نسخه ریمیک بازی Until Dawn

انتشار در ۱۶ مهر ۱۴۰۳ 42 درصد پیشنهاد کاربران
محمدرضا نوروزی
نوشته شده توسط محمدرضا نوروزی | ۱۶ مهر ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۰
ناشر بازی: Sony Interactive Entertainment مدت زمان بازی: 8 ساعت
سازنده بازی: سوپرمسیو گیمز کامل کردن بازی: 10 ساعت
محمدرضا نوروزی
محمدرضا نوروزی

منتشر‌ شده در 3 ماه قبل
اشتراک گذاری:

سال‌های اخیر را می‌توان دوران شکوفایی بازی‌های ریمیک و ریمستر دانست و استودیوهای بزرگی سعی داشته‌اند تا با انتشار دوباره بازی‌های کلاسیک خود به شکل امروزی، پول خوبی به جیب بزنند. بازی Until Dawn ساخته استودیو سوپرمسیو، با اینکه در سال 2015 عرضه شده و نمی‌توان آن را اثری کلاسیک دانست، اما آخرین عنوانی محسوب می‌شود که در این موج شرکت کرده و به شکل ریمیک در دسترس قرار گرفته است. با بررسی ریمیک Until Dawn از این بازی همراه ویجیاتو باشید.

بررسی بازی Until Dawn
امتیاز متاکریتیک: 69 امتیاز
امتیاز دهید:
  • عالی
  • خوب
  • متوسط
  • خوب نیست!
  • ضعیف!
میانگین امتیاز کاربران 4.2
در دسترس برای:
بیشتر
ناشر بازی: Sony Interactive Entertainment
مدت زمان بازی:8 ساعت
سازنده بازی: سوپرمسیو گیمز
کامل کردن بازی:10 ساعت

ماجرای آنتیل دان از یک سفر دوستانه به جنگل آغاز می‌شود و طی یک شوخی کودکانه، دو خواهر دوقلو به نام‌‌های «بث» و «هانا» از دره به پایین پرتاب شده و کشته می‌شوند. حال یک سال پس از این حادثه، تمام اعضای تیم به دعوت برادر بث و هانا یعنی جاش، به کلبه خانوادگی واشنگتن در بالای کوهستانی دعوت می‌شوند تا این غم را از یاد ببرند.

بازی Until Dawn  گرفتار کلیشه‌ها است، اما با کش و قوس‌های داستانی و استفاده از عناصر فیلم‌های محبوبی مثل «کلبه‌ای در جنگل» به بهترین شکل از این کلیشه‌ها استفاده می‌کند. نهایتا به کارگیری درست شخصیت‌های داخل بازی و نمادگذاری مناسب هر یک از شخصیت‌ها مثل ترسو، قهرمان یا «دیوانه» و نهایتا شگفتانه‌های به جا، بازیکن را تا انتها درگیر ماجرای حدودا ۸ ساعته خود می‌کند. اگرچه بازی چندان به گذشته افراد نمی‌پردازد، اما آنقدر در به تصویر کشیدن هر یک از شخصیت‌ها موفق است که گویا آن‌ها را به خوبی می‌شناسید و رفتارهایشان را درک می‌کند.

Until Dawn

تاکید Until Dawn از ابتدای بازی روی اثر پروانه‌ای بوده و این به آن معناست که انتخاب‌های بازیکن تاثیرات چشمگیری روی پایان‌بندی خواهد گذاشت. اگرچه که انتخاب‌های بازیکن می‌تواند روی سرنوشت هر کدام از کاراکترها تاثیر بگذارد، اما اضافه شدن یک پایان‌بندی جدید به بازی، راه برای ساختن قسمت بعدی باز می‌شود.

نهایتا باید گفت که Until Dawn جدید یک ریمستر و یا به قول سازندگان آن یک ریمیک است و همان‌طور که گفتم، یک پایان جدید به بازی اضافه شده، اما نهایتا تاثیر چندانی روی داستان و حتی سکانس‌های اصلی داخل بازی نمی‌گذارد. در واقع بیشتر تاثیرات این ریمیک روی ساختار ابتدایی بازی زاویه دوربین و کارگردانی برخی از سکانس‌ها اعمال شده است.

تغییر زاویه دوربین بازی اصلی به گونه‌ای بود که قاب‌ها در بسیاری از بخش‌ها ثابت و تنها در قسمت‌هایی به خصوص بازیکن را دنبال می‌کرد. این موضوع باعث شده بود تا برخی از سکانس‌های ترسناک داخل بازی به خوبی احساس نشده و بازیکن به هنگام حرکت دچار مشکل شود.

کنترل دوربین جدید بازی از همان لحظات ابتدایی در اختیار بازیکن قرار خواهد گرفت تا از پشت بازیکن را دنبال کرده و لحظات کارگردانی شده به جامپ‌اسکرها، رویدادهای محیطی و البته کات‌سین‌ها متمرکز شود. این نوع از کارگردانی باعث شده تا جامپ‌اسکرها و در کل اتمسفر کلی محیط ترسناک‌تر از قبل باشد و با یک بازی واقعا ترسناک روبرو باشیم.

اما این ریمیک با وجود ویژگی‌های مثبت خود، اشکالات فنی بی‌شماری را راهی نسخه رایانه‌های شخصی کرده است. در طول تجربه‌ام نزدیک به ۱۵ بار بازی کرش و از محیط خارج شد و این اتفاق عمدتا به هنگام ورود به بخش Totemها رخ داد که موضوع بسیار ناراحت‌کننده‌ای است، چرا که این بخش می‌توانست به پیشروی در داستان کمک خوبی باشد و تصمیم گرفتم که به کل قید آن را بزنم.

از سوی دیگر مشکلات لیپ‌سینک شخصیت‌ها برای اثری سینمایی واقعا قابل قبول نیست و انیمیشن‌های ناقص صورت و بدن، گلیچ‌های محیطی، باگ‌های گاه و بی‌گاه و لود نشدن کامل آبجکت‌ها و بعضا شخصیت‌ها از اتفاقاتی است که بازی را به اثری ترسناک‌تر از محصولی که قرار بود باشد تبدیل می‌کند. برای مثال در بخشی از بازی شخصیت امیلی بدون سر وارد محیط شد و با وجود این که در ابتدا احساس کردم در حال تماشای یک صحنه ترسناک هستم، سر او به آرامی لود شد و متوجه شدم که این یکی از باگ‌های بازی است!

ریمیک Until Dawn کلکسیونی از مشکلات گاه و بی‌گاه است، اما از نظر فنی روان اجرا می‌شود و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. به لطف موتور گرافیکی جدید، محیط‌های برفی کوهستان زیبا است و با استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو و برخورد پرتوهای خورشید به کریستال‌های یخ زیباتر هم به نظر می‌رسد. ترک‌های موسیقی جدید نیز به حس و حال خوب بازی می‌افزاید و در کل نمی‌توان گفت که تجربه بازی لذت‌بخش نیست. این موضوع با توجه به صداگذاری هنرمندانه تک به تک شخصیت‌ها و خصوصا بخش‌هایی که با دکتر Dr. Hill تعامل می‌کنید به اوج خود می‌رسد و بازیکن احساس صمیمیت همراه با اضطراب و عدم اعتماد را نسبت به هر یک از کاراکترها احساس می‌کند که به نوع خود جالب توجه است.

می‌خرمش...

به دنبال یک بازی واقعا ترسناک اما کوتاه می‌گردید و نسخه ابتدایی این بازی را تجربه نکرده‌اید؟ یک تخفیف مناسب می‌تواند دلیل خوبی برای خرید این بازی باشد.

نمی‌خرمش...

این بازی تغییری در سلیقه افرادی که طرفدار عناوین ترسناک و داستان‌های تعاملی نیستند اعمال نخواهد کرد و از سوی دیگر، بازی مشکلات فنی بسیاری دارد، جبر خاصی بر آن حاکم است و قیمت تعیین شده با محتوایی که ارائه می‌شود همخوانی ندارد، پس بهتر است تا یک تخفیف درست صبر کنید.

65
امتیاز ویجیاتو

ریمیک Until Dawn تجربه‌ای واقعا ترسناک، اما یک بار مصرف است که از مشکلات بسیاری رنج می‌برد و هیچ جوره نمی‌تواند قیمت 60 دلاری‌اش را حداقل برای نسخه‌های کنسولی توجیه کند. در کل اگر قصد دارید تا یک داستان ترسناک قابل قبول را تجربه و خود روی آن تاثیر بگذارید، می‌توانم تجربه آن را با وجود یک تخفیف درست و حسابی پیشنهاد کنم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی