اپیک گیمز: بازیهای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 شبیه فیلمها خواهند شد
از روزی که اپیک گیمز از دمو آنریل انجین 5 رونمایی کرد یک بحث داغ و جذاب تمام رسانهها را پر کرد: آیا واقعا بازیهای نسل بعد از لحاظ بصری شبیه فیلمها و تصایر واقعی ...
از روزی که اپیک گیمز از دمو آنریل انجین 5 رونمایی کرد یک بحث داغ و جذاب تمام رسانهها را پر کرد: آیا واقعا بازیهای نسل بعد از لحاظ بصری شبیه فیلمها و تصایر واقعی خواهند شد؟ مشخصا ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 قدرت سختافزاری فوقالعادهای دارند و هیچکس هم در آن شکی ندارد. اما سوال اصلی اینجا است که واقعا تمام بازیهای نسل آینده شبیه همان چیزی میشوند که در نمایش اپیک گیمز دیدیم یا خیر؟
کیم لیبرری، یکی از روسای ارشد ایپک گیمز، اخیرا مصاحبهای با مجله پلی استیشن (شعبه بریتانیا) داشته و طی آن گفته است:
من در تمام زندگی رویایم این بود که روزی تصاویر کامپیوتری هیچ تفاوتی با تصایر حقیقی در فیلمها نداشته باشند. گرافیکها و قدرت پردازش نسل آینده نه تنها بازیها را غرقکنندهتر میکند، بلکه قابلیتهایی به گیم پلی میدهد تا از حداکثر ظرفیت طراحی محیطی و نورپردازی، فیزیکهای بهبودیافته، هوش مصنوعی و تجارب مولتی پلیر غنیتر استفاده نمایند.
در این زمینه گرافیک واقعگرایانه فقط به زیبایی بیشتر منتهی نمیشود. قضیه خیلی پرجزئیاتتر و گستردهتر از این حرفها است، مخصوصا زمانی که اپیک گیمز راجع به آن حرف میزند. خیلی از فیلمهای سینمایی برای طراحی جلوههای ویژه از نسخههای مختلف آنریل انجین بهره میبرند و نقش این موتور گرافیکی روز به روز در صنعت گیم و سینما پررنگتر میشود.
یک مثال تازه و هیجانانگیز از قابلیتهای آنریل انجین، سریال محبوب The Mandalorian است که به خوبی تواناییهای این موتور گرافیکی را به رخ مخاطبان میکشد.
در نتیجه وقتی اپیک گیمز میگوید ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 قابلیت ارائه تصاویری شبیه به فیلمها را دارند، یعنی احتمالا در آینده با بازیهایی مواجه شوید که مثل The Mandalorian واقعی و شگفتانگیز بهنظر میرسند.
با این حساب مشخصا نسل بعد پتانسیل بهشدت بالا و جنونآمیزی برای پیشرفت دارد اما باید این مورد را نیز در نظر بگیریم که احتمالا مثل تمامی نسلها، نسل ۹ نیز کمی زمان میبرد تا تمام پتانسیلهایش توسط توسعهدهندگان مورد استفاده قرار گیرد.
یک مثال ساده از این مسئله میتواند مقایسه بازیهای ابتدای نسل هشتم و بازیهای فعلی آنها باشد. دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست که زیبایی و پیشرفت گرافیکی یک بازی مثل The Last of Us Part 2 زمین تا آسمان با یک عنوان در اول نسل (مثل Killzone Shadow Fall) تفاوت دارد.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خدا مورتال کمبات رو رحم کنه با اون اکشن وحشتناکش
مورتال کمباد 3 روی PS1 شبیه فیلم بود
بر عکس این مذخرفاتی که الان داره میسازه و هیچ وقت اون سبک قدیمی که midway داشت نخواهد شد
کمپانی midway خیلی وقت پیش در دوره PS1 ورشکسته شد و شکایتی که سناتورها و سیاسیون از خشونت و کاراکترهای واقعی این بازی داشتن مجبور شد به سمت کارتونی شده بره
همین نسخه اخرش از موتور گیم پلی نسل قبل ترش استفاده کرد
کلا بازی های و تحلیل گراش حرفاشون باد هوا حساب میشه همین نمایش ps5 با بازی هاش دقت کنید بیشتر شسبیه سینما کارتونی کودک بود تا نمایش شبیه شدن بازی های به فیلم خخخ