۱۰ مرحلهای که از بازیهای مهم حذف شدند
همیشه تمام مراحلی که برای بازیها ساخته میشوند، در نسخه نهایی وجود ندارند. البته هر استودیویی دلیل خودش را برای حذف یک مرحله از نسخه نهایی دارد. برای مثال ممکن است برخی از این مراحل ...
همیشه تمام مراحلی که برای بازیها ساخته میشوند، در نسخه نهایی وجود ندارند. البته هر استودیویی دلیل خودش را برای حذف یک مرحله از نسخه نهایی دارد. برای مثال ممکن است برخی از این مراحل با استانداردهایی که بازیها بر اساسشان ساخته شدهاند همخوانی نداشته باشند. یا ممکن است سازندگان از نظر داستانی، قادر به توجیه قصه این مراحل نبودهاند. برای همین، در این مقاله به ۱۰ مرحله حذف شده از بازی های مهم پرداختیم و از دلایل انجام این کار برایتان گفتیم. با ویجیاتو همراه باشید
- 1 ۱۰) والتی در زیر دریا - Fallout 4
- 2 ۹) ویندهلم - Skyrim
- 3 ۸) فانگس فارست - Banjo Kazooie
- 4 ۷) قصر مخفی - Sonic the Hedgehog 2
- 5 ۶) دنیای کتاب جنگل - Kingdom Hearts: Birth by Sleep
- 6 ۵) سیتادل - Golden Eye 007
- 7 ۴) راسوی شگفتانگیز - Crash Bandicoot
- 8 ۳) تنکدآپ - GTA: San Andreas
- 9 ۲) سیاره تیلوس ۴ - Star Wars Knight of the Old Republic 2
- 10 ۱) اپیزود ۵۱ - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
۱۰) والتی در زیر دریا - Fallout 4
در فالوت ۴ اگر بتوانید محدودیتهای کاراکترتان را با تقلب کنار بزنید و به اعماق خلیج ماساچوست بروید، میبینید که اَستهای ناتمام بسیاری مثل یک قفس، لوله، ساختمانهای نیمهکاره، کشتی شکسته و دلفینی جهشیافته در زیر آب رها شدهاند. این اَستها بیدلیل در این منطقه قرار نگرفتهاند. بلکه تمامشان این موضوع را ثابت میکنند که والت در زیر خلیج ماساچوست وجود داشته و ما با پیمودن یک مرحله اصلی یا حتی فرعی میتوانستیم به آن برسیم.
۹) ویندهلم - Skyrim
مرحله جذاب گلادیاتور مانند اسکایریم را یادتان است که در منطقه ویندهلم اتفاق میافتاد؟ خب شاید ناامید شوید که بگویم در ویندهلم فقط لازم نبوده تا سر حد مرگ برای زنده نگهداشتن جانتان بجنگید. بلکه در این منطقه تعداد زیادی مرحله جانبی متفاوت هم وجود داشته که اتفاقا روی سرنوشت مراحل دیگر نیز تاثیر گذار بودند.
۸) فانگس فارست - Banjo Kazooie
اگر تریلرهای بانجو کازویی را در E3 1997 دیده بودید، قطعا شما هم به وجود منطقه فانگس فارست شک میکردید. اما دیگر نیازی نیست شک کنید. چراکه طرفداران Banjo Kazooie با بررسی کدهای بازی متوجه شدند که واقعا مراحل فانگس فارست وجود داشتند. حتی خود نینتندو هم به نوعی این موضوع را با طراحی مرحله فانگای فارست برای بازی دانکی کانگ ۶۴ تایید کرد. البته نمیشود گفت که فانگای فارست چقدر از لحاظ بصری به فانگس فارست شباهت دارد اما دیگر خودتان هم میتوانید بین اسم این دو مرحله وجه تشابه پیدا کنید.
۷) قصر مخفی - Sonic the Hedgehog 2
منطقه قصر مخفی را اولین بار در نسخه پروتوتایپ Sonic the Hedgehog 2 دیدیم. مرحلهای که با رنگهای بنفش و آبی رنگ و پلتفرمهای طلایی تزئین شده بود و ظاهر متفاوتتری نسبت به دیگر مراحل سری Sonic the Hedgehog داشت. با این حال، گویا تیم توسعهدهنده نتوانستند دلیل وجود چنین مرحلهای را در بازی توجیه کنند و آن را حذف کردند. با این حال، خوشبختانه الان منطقه قصر مخفی Sonic the Hedgehog 2 دیگر یک مرحله حذف شده نیست و اگر نسخه ریمستر بازی را برای iOS دانلود کنید، میتوانید به تجربه آن بپردازید.
۶) دنیای کتاب جنگل - Kingdom Hearts: Birth by Sleep
شاید باورتان نشود اما تقریبا نیمی از دنیای انیمیشن کتاب جنگل در دل جهان Kingdom Hearts: Birth by Sleep ساخته شده بوده و ما از آن خبر نداشتیم. بله، دیتا ماینرها با بررسی کدهای بازی، توانستند به منطقهای جنگلمانند برسند که طراحی بافتهای آن به صورت نیمه کاره انجام شده بود. اما همین افراد با بررسیهای بیشتر، توانستند تخت پادشاهی کینگ لویی را پیدا کنند که از نظر بصری نمونه یک به یکی از آن چیزی است که در انیمیشن دیده بودیم.
۵) سیتادل - Golden Eye 007
Golden Eye 007 از آن بازیهایی است که گیمرهای کلاسیک زیاد خاطرات شیرین آن را برای خودشان مرور میکنند. با این حال، برخی از همین گیمرها به طور اتفاقی توانسته بودند پا در مرحله نیمه تمامی بگذارند که الان به سیتادل معروف است. سیتادل یک نقشه بزرگ سه طبقه است که از نظر نقشهبرداری به شدت طراحی جالبی دارد. البته مشخص نیست که سیتادل قرار بوده یک مرحله کامل برای بازی باشد یا نه. چراکه برخی بر این باورند که این نقشه صرفا برای بررسی قابلیتهای بازی و حرکت بازیکنان بوده و برای همین به صورت نیمه تمام به حال خودش رها شده.
۴) راسوی شگفتانگیز - Crash Bandicoot
در نسخه اول کرش بندیکوت نیز مرحلهای وجود داشته به نام Astound the Skunk. مرحلهای که با نام سخرهنوردی هم معروف است. چراکه Astound the Skunk مثل مابقی مراحل بازی بافتی جنگلی نداشته و بیشتر شبیه منطقهای کوهستانی بوده. این یعنی بازیکن باید با پریدن از روی تخته سنگهای مختلف و فرار از دست سنگهای غلتان، راه خودش را به سمت انتهای مرحله پیدا میکرده. از نظر بصری نیز مرحله Astound the Skunk تقریبا تکمیل بوده و صرفا به یک پولیش نهایی برای رسیدن به کیفیت مطلوب نیاز داشته. به همین خاطر برای خیلی سوال است که چرا این مرحله از نسخه نهایی بازی حذف شده.
۳) تنکدآپ - GTA: San Andreas
در GTA: San Andreas قرار بوده مرحلهای وجود داشته باشد که به رقابت میان تولید کنندگان ماشینهای کنترلی بارکلی و زیرو خاتمه دهد. در این مرحله شما متوجه میشدید که شرکت بارکلی قصد بمبگذاری فروشگاه زیرو را دارد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید کنترل یک تانک اسباببازی را به دست میگرفتید و مانع از رسیدن محمولههای انفجاری به فروشگاه میشدید. به نظر جالب میرسیده، نه؟ اما گویا راکستار فکر میکرده که این مرحله با استانداردهای بازی همخوانی ندارد و در نهایت آن را از نسخه نهایی حذف کرده.
۲) سیاره تیلوس ۴ - Star Wars Knight of the Old Republic 2
به خاطر عجله در پروسه ساخت Star Wars Knight of the Old Republic 2، نسخه نهایی بازی با مشکلات فنی بسیاری همراه بود. از آن بدتر اینکه بسیاری از مراحل و محتوای جذاب بازی به خاطر همین عجله بیش از حد حذف شدند و ما در روز عرضه قادر به تجربه آنها نبودیم. برای نمونه میتوان از مرحله جانبی جذابی که در سیاره تیلوس ۴ اتفاق میافتاد نام برد. مرحلهای که در آن باید با رباتهای HK 47 برای نابودی کارخانه سازنده آنها تلاش میکردید. با این حال، شما میتوانستید در جریان این مرحله به جای نابودی کارخانه، کنترل ارتشی از رباتهای HK را به دست بگیرید و به طور کلی شیوه روایت داستان بازی را تغییر دهید. خوشبختانه طرفداران بازی الان این مرحله را در دل خود بازی بازسازی کردهاند و اگر دوست داشتید میتوانید آن را تجربه کنید.
۱) اپیزود ۵۱ - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
هر کسی که متال گیر سالید ۵ را تجربه کرده باشد، متوجه ناقص بودن قصه بازی میشود. به خاطر دعوایی که بین کوجیما و کونامی شکل گرفت، بازی در نهایت به صورت نیمه کاره عرضه شد و ما تقریبا نتوانستیم یک سوم پایانی خط داستانی متال گیر سالید ۵ را ببینیم. یک سومی که شامل اپیزود ۵۱ و داستان نفرت ایلای از بیگباس نیز میشود. این یعنی ما به خاطر یک سری اختلاف نظر، نتوانستیم مهمترین بخشهای داستان بازی را ببینیم و قصه یکی از مهمترین فرانچایزهای تاریخ برایمان نیمه تمام باقی ماند.
خب این هم از لیست ۱۰ مرحله برتری که از بازیهای مهم حذف شدند. نظرتان در مورد انتخابها چیست. حتما نظراتتان را در بخش کامنتها برایمان بنویسید و بگویید که دوست دارید در مورد چه موضوعهای دیگری برایتان مقاله بنوبسیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
تنکدآپ واقعا با استاندارد های یک بازی گنگستری جور در نمیاد
واقعا عالی
واقعا حالی جالب بود نمیدونستم خیلی هاش رو
دمت گرم
خیلی مخلصم.
جالب نبود
من شرمندم واقعا.
هیچ وقت مقاله هات نیما تکراری نمیشه
عزیر دلی سروش جان
این مقاله رو قبلا نزاشته بودین؟؟
با این حال خوندن دوبارش برام جالب بود دستتون درد نکنه آقای فرشین.
۵ تایی بود، ۱۰ تاییش کردم. خیلی چاکرم.
اقای فرشین مثل اینکه خیلی از mgs v نا امید شده
وقتی برای سالها طرفدار یه بازی باشی و مهمترین نسخهشو اینجوری تحویلت بدن، معلومه که ناامید میشی دیگه.
جالب بود
مخلصم.
آرچ استون ششم توی Demon's Souls هم خیلی حال گیری بود. ایشالا تو ریمیک با دی ال سی ای چیزی برش گردونن
ایشالا
"مرحله جذاب گلادیاتور مانند اسکایریم را یادتان است که در منطقه ویندهلم اتفاق میافتاد؟"
چند صد ساعت اسکایریم بازی کردم ولی مرحله گلادیاتوری توی ویندهلم ندیدم
تا اونجایی که میدونم یک pit قرار بوده توی شهر ویندهلم باشه که به دلایل نامعلوم حذفش کردن ولی با console command(همون رمز تقلب) میشه وارد pit شد
هیچ ماموریت فرعی یا اصلی مربوط به گلادیاتورا من تو بازی ندیدم
یعنی هیچکس نفهمیده که اخر mgs v توی اون نسخه اصلی چه اتفاقی میوفته؟
مقاله عالی بود ممنون از شما آقا نیما
فقط خواهشاً یک مقاله درباره ده تا از بهترین بازی های ایرانی برای PC نیز بدهید
مخلصم برادر. حتما.
به به san anderias
یادش بخیر.از فانتوم پین خیلی خوشم اومد ولی داستانشو خوندم شیفت +دیلیت.
یک ایراد یگه ای هم که داشت کوجیما خیلی با کونامی لج کرده بود.سر تموم کردن هر مرحله گند مینوشت کوجیما پروداکشنز!!خب که جی مثلا بچه ده ساله ای میخوای همه بفهمن چیکار کردی??!
من تنها از طراحی مراحلش و گرافیکش خوشم اومد که خداییش خوب کار کرده بودن روش.
سر نبود اپیزود ۵۱ توی متال گیر فانتوم پین دیگه از کونامی حالم بهم میخوره چون به حدی احمق بود که یکی از بهترین کارگردان های بازی سازی رو مفت از دست داد و خودش لگد به بخت خودش زد. فعلاً هم که ip متال گیر دست کونامی نادون مونده متاسفانه و کوجیمارو از فرزندش یعنی ip متال گیر و کارکتر snake جدا کردن.
میدونی داستان سر پوله. کونامی الان داره ۹۹ درصد دستگاههای قمار لاس وگاس آمریکا رو میسازه. بنابراین، اصلا براش نه فرانچایز مهمی مثل متال گیر مهمه و نه به کوجیمایی که یکی از نابغههای این صنعته اهمیت میده. طبیعی هم هست به هر حال. وقتی میتونی در کمترین زمان ممکن، بیشترین سود رو به دست بیاری چرا باید ۵-۶ سال روی یه بازی سرمایه گذاری کنی که معلوم نیست فروش خوبی داشته باشه یا نه.
خسته نباشید مقاله جالبی بود
خیلی مخلصم.
هر جا سخن از نقص و اشکال هست نام متال گیر 5 می درخشد
این کامنت واقعا لایک داشت.
کلا قفلی زدین رو متال گیر ها:/
هر وقت mgs v tpp و میبینم یه بار دیگه از کونامی متنفر میشم
من بیشتر خود کوجیما رو مقصر میدونم. اگه جاش بودم، پروژه رو کنسل میکردم و نمیذاشتم اسم یه بازی ناقص تو کارنامهام بیاد.
همین عکس سوم چند کیلوبایتی چندها گیگابایت خاطره پشتشه ...
ممنون آقا فرشین
آره واقعا gta sa برامون چه خاطراتی رقم زد
منظورم عکس گزینه ۳ مقاله بود ...
آخ گفتی. خیلی مخلصم.