ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

نگاهی به گیم‌پلی بازی Mafia: Definitive Edition

استودیو Hangar 13 و شرکت 2K Games هفته گذشته از گیم‌پلی ریمیک مافیا که با نام Mafia: Definitive Edition معرفی شده رونمایی کردند؛ ریمیکی که براساس بازی خاطره انگیز منتشر شده در سال ۲۰۰۲ به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

استودیو Hangar 13 و شرکت 2K Games هفته گذشته از گیم‌پلی ریمیک مافیا که با نام Mafia: Definitive Edition معرفی شده رونمایی کردند؛ ریمیکی که براساس بازی خاطره انگیز منتشر شده در سال ۲۰۰۲ به طور کامل و از پایه در حال بازسازی شدن است. ریمیک مافیا قرار است ۲۵ سپتامبر برابر با ۵ مهرماه با قیمت ۳۹.۹۹ دلار عرضه شود و یا می‌توان آن را به عنوان بخشی از Mafia: Trilogy که شامل هر سه نسخه مافیا می‌شود با قیمت ۵۹.۹۹ دلار خرید.

مافیا ۳ و مافیا ۲ (نسخه ریمستر) همین حالا هم در دسترس هستند ولی برای نسخه ریمیک همچنان باید صبر و به دیدن این تریلر ۱۴ دقیقه‌ای اکتفا کنید:

ریمیک مافیا توسط Hangar 13 ساخته می‌شود و جمعی از توسعه‌دهندگان استودیوی تعطیل شده 2K Czech (که قدیمی‌ها با نام Illusion Softworks می‌شناسند) که نسخه ابتدایی را ساختند هم در کنار این تیم کمک می‌کنند تا بازی روح خودش را حفظ کند. رایان مک‌کافری همزمان با انتشار این تریلر گفتگویی با هیدن بلکمن (Haden Blackman) ریاست استودیو Hangar 13 داشته و از او در رابطه با پروسه بازسازی این بازی قدیمی پرسیده است.

مک‌کافری با اشاره به اینکه بازی دو سال دیگر ۲۰ ساله می‌شود از بلکمن می‌پرسد که چرا و به چه علت به سراغ بازسازی نسخه اول رفته‌اند؟ او پاسخ می‌دهد: «خواسته‌ای بود که از دل تیم بیرون آمد. ما تعدادی از افرادی را در تیم داریم که روی نسخه اول مافیا کار کرده‌اند و آن‌ها [ساخت ریمیک] را پل مناسبی بین مافیا ۳ و پروژه بعدی که روی آن کار می‌کنیم دیدند. و من هم موافقت کردم.»

سوال بعدی این است که در ابتدا قرار بود یک ریمیک کامل ساخته شود یا فقط ریمستر؟ بلکمن می‌گوید: «یک بازسازی کامل. وقتی واردش شدیم و به تمام کارهایی که می‌توانستیم بکنیم نگاه کردیم بیشتر از آنچه انتظارش را داشتیم پروژه بزرگ شد.»

بازی مافیا ۱

با این حال ریمیک مافیا سکانس به سکانس مشابه نسخه اول نیست: «از همان شروع می‌دانستیم که هسته روایت به‌خوبی حفظ می‌شود. حفره‌های داستانی بزرگی وجود نداشت که نیاز به برطرف کردن داشته باشد. جریان مراحل، تعداد مراحل، می‌دانستیم که نیازی به تغییر ندارد. تُن، پس‌زمینه اصلی و داستان دوران ممنوعیت الکل در ایالات متحده آمریکا چیزهایی بودند که می‌دانستیم نباید تغییرشان بدهیم. پس وقتی به لایه‌ی بعدی نگاهی انداختیم، آنجا متوجه شدیم باید به استانداردهای مدرن نزدیک‌ترشان کنیم. روش تعریف کردن داستان، کیفیت سینماتیک‌ها و مدل نمایش کاراکترهای به‌خصوص.»

بلکمن اشاره می‌کند که تغییرات در داستان برای حضور بیشتر سارا، همسر تامی آنجلو شخصیت اصلی بازی بوده تا رویکرد خانواده محور بودن تامی برجسته‌تر به نظر برسد در حالی که در نسخه اول سارا فقط یک میان‌پرده در بازی داشت.

مدل رانندگی هم تغییر کرده تا حس آزادی بیشتری به مخاطب بدهد چون فرض مثال در نسخه اصلی حتی سرعت غیرمجاز هم جریمه پلیس را در پی داشت. با این حال Mafia: Definitive Edition مدل قدیمی را هم حفظ کرده. بلکمن می‌گوید می‌خواهیم کاری کنیم که طرفداران جدید از بازی لذت ببرند اما قدیمی‌ها هم بدانند که آن‌ها هم مهم هستند.

خیابان‌ها بازتر هستند و آرایش شهر هم تغییرات اندکی داشته تا مناطق بیشتری از شهر توسط بازیکن دیده شود. به خصوص حالا که در سال ۲۰۲۰ تکنیک Draw Distances بسیار قوی‌تر از سال ۲۰۰۲ است و به لطف قدرت سخت‌افزارهای امروزی می‌توان نقاط بسیار دوری را هم دید. همه این‌ها به گفته بلکمن در خدمت داستان و گیم‌پلی بازی هستند: «شیوه‌ای که مافیا ۱ ساخته شده بود جوری بود که سکانس‌های خاصی از گیم‌پلی مختص یک ماموریت خاص ساخته شده بودند. بنابراین می‌خواستیم این حالت را حفظ کنیم و مطمئن شویم که بخش بخش گیم‌پلی به نسخه اصلی وفادار باقی مانده ولی مکانیک‌های جدیدی هم اضافه شده باشد. پس ما کاور گرفتن و تیراندازی را از Mafia 3 برداشتیم و حتی بهترش کردیم.»

در نهایت بلکمن توضیحاتی هم راجع به قسمت فنی این ریمیک می‌دهد: «بازی براساس موتور Mafia 3 ساخته شده ولی ما به بهبود آن ادامه دادیم.» مثلا تیم سازنده یک مدل نورپردازی جدید و اصوات محیطی به قابلیت‌های این موتور اضافه کرده. در رابطه با عرضه Mafia: Definitive Edition هنوز با قاطعیت نمی‌شود نظری داد ولی بلکمن می‌گوید مسلما به آن فکر کرده‌اند و در حال حاضر بازی روی کنسول‌های نسل بعد هم در حالت Compatibility قابل اجرا است.

IGN
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • S.h
    S.h | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    سلام کسی میدونه گیم پلی این بازی چند ساعته ؟

  • سینا
    سینا | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    یادش بخیر. الان 28 سالمه. کلاس چهارم ابتدایی بودم و سیستمم رو تازه گرفته بودم که از مغازه دارها شنیدم بازی جدیدی اومده به اسم مافیا که خیلی شبیه جی تی آ سه هست ولی پلیس جریمه میکنه! بازی سه سی دی بود و دو ساعت طول میکشید تا نصب بشه. یادمه یه رم 256 داشتم و سیستمم بازی رو نمیکشید برا همین رفتم یه رم 256 مگ دیگه گرفتم!
    حقیقتش گیم پلی ریمیک به دلم ننشست. خیلی شبیه مافیا 3 شده در حالی که مافیا 1 اصلی بر خلاف gta کنترل و گیم پلی سنگینی داشت. مشکل مافیا 2 و 3 این بود که تلاش کردن شبیه GTA باشن و هر بازی جهان بازی که تلاش کنه شبیه اثر راکستار باشه محکوم به شکسته.

    • sam-fisher
      sam-fisher | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      اتفاقا بزرگ ترین مشکل مافیا 1قدیم گان پلی خیلی سنگین بود خدایی اون زمان کاور گیری نبود فلاکت بود 2 نفرو بکشی تازه امیدوار باشه گیم پلی رون باشه ولی نه غیر واقعی

      • سینا
        سینا | ۶ مرداد ۱۳۹۹

        اون زمان اصلا چیزی به نام کاورگیری در بازی ها حداقل به شکل امروز معنا نداشت. بعد هم بزرگترین نقطه قورت مافیا 1 از دید منتقدین همین طبیعی بودن حس رانندگی و گان پلی بازی نسبت به GTA 3 بود. البته قبول دارم که گیمرها و به خصوص گیمرهای جدیدتر این نوع گیم پلی رو دوست ندارن و دقیقا به همین دلیل بود که راکستار GTَA V رو نسبت به GTA IV خیلی ساده تر و فانتزی تر و آرکیدتر و در کل روانتر ساخت که البته شخصا GTA IV رو بهتر از GTA V میدونم اما باور دارم که دیگه دوران گیم پلی خشک و سنگین و طبیعی تر تمام شده (فکر میکنم تو این دوره زمونه اگر در یک بازی پلیس گیمر رو بخاطر عبور از چراغ قرمز جریمه کنه گیمر سازنده رو فحش کش میکنه و بازی رو تو صورتش میکوبه)

  • سهیل
    سهیل | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    جان هرکی دوست دارید ی وقت خرابش نکنید
    دویدن تامی کمی مصنوعی نیست؟؟
    دارینوس هم از خواب بیدار بشه خوبه
    رالف نامرد همش ماشین کج و کوله میداد بهمون
    خخخ
    یا وینچنزو تفنگ خوب داشت نداد
    مملکت هم که تو هواست فکر نکنم بتونم تجربه اش کنم هیچ امیدی هم به بهبود وضعیت موجود ندارم

    • سینا
      سینا | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      حس میکنم حداقل برای طرفدارای قدیمی گیم پلی کمی نا امید کننده بود

  • اسکارفیس
    اسکارفیس | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    عشق فقط تامی آنجلو ?????

  • sam-fisher
    sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    فکر کردن به اینکه روزی گاد اف وار 4 انچارتد و لست اف اس قراره نوستالژی بشن پشم ریزونه یه زمانی به بچه هامون میگیم زمان ما یه گیم بود گیم نبود که خدا بود اصلا با گیم هاش زندگی می کردیم دلنوشته یک گیمر نه چندان کهنه کار

  • Rdfd
    Rdfd | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    دوست داشتنیه، نمیشه از خاطره ها چون قدیمین دل کند.منتظریم.

  • بی نام
    بی نام | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    یادششش بخیر. بچه ها اگه این بازیو یادتونه میشناسین بدونین پیرشدین...

    • sam-fisher
      sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      من که با نسخه دومش زندگی کردم بعدش رفتم سراغ نسخه اولش گرافیک مافیا 2 سال 2010یه بنجارمیک کامل بود

  • m.n1383141
    m.n1383141 | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    مافیا یک واقعا قشنگه

  • sam-fisher
    sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    مافیا 1 عشق بود مخصوصا دوبله فارسی برخلاف خیلی از دوستان به نظر من بهترین مرحله بازی سرقت از بانک بود کلا بازیش سرتا پا خاطره هستش 4 بار تمومش کردم کنار جی تی ای بهترین بازی جهان باز زندگیم توماس انجلو در کنار ویتو اسکالتا (مافیا 2 ) یکی از بهترین شخصیت های من تو گیم (نظر شخصیه )

مطالب پیشنهادی