ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۷ بازی مورد انتظاری که فروش خوبی نداشتند

هزینه‌ سنگین برای تبلیغات، همیشه به منزله تضمین فروش بیشتر نیست. بلکه برای فروش قابل قبول یک بازی ویدیویی باید فاکتورهای بسیاری را در نظر گرفت. بازی‌هایی که در این لیست به سراغشان رفتیم، نسبت ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

هزینه‌ سنگین برای تبلیغات، همیشه به منزله تضمین فروش بیشتر نیست. بلکه برای فروش قابل قبول یک بازی ویدیویی باید فاکتورهای بسیاری را در نظر گرفت. بازی‌هایی که در این لیست به سراغشان رفتیم، نسبت به این فاکتورها بی‌توجه بودند و به خاطر همین بی‌توجهی هزینه‌های گزافی را پرداختند. در ادامه با ویجیاتو همراه باشیم تا نگاهی به تاریخچه صنعت ویدیو گیم بیندازیم و از ۷ بازی مورد انتظاری برایتان بگوییم که اصلا فروش خوبی نداشتند.

7) Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines طوری معرفی شد که حتی گیمرهایی که یک فیلم از مجموعه بیگانه را هم ندیده بودند، برایش هایپ شدند. نمایش‌های اولیه بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسید. خصوصا از لحاظ جلوه‌های بصری، بازی یک سطح از آثار هم دوره خودش نیز سرتر بود. با این حال، وقتی که بازی عرضه شد، متوجه شدیم که نسخه نهایی هیچ شباهتی به آن نمایش‌های خارق‌العاده ندارد و سازندگان با دروغ قصد فروش یک بازی به شدت ضعیف را داشتند. اما ای کاش Aliens: Colonial Marines فقط ضعیف بود. متاسفانه بازی به قدری ایرادات فنی داشت که اصلا نمی‌شد آن را تمام کرد. Aliens: Colonial Marines نقدهای منفی بسیاری دریافت کرد و همین موضوع باعث شد که هایپ اولیه در Aliens: Colonial Marines از بین برود و کسی برای خرید آن اقدام نکند.

6) The Order 1886

تریلرهای پیش از عرضه The Order 1886 به قدری گرافیک محشری داشتند که کسی باورش نمی‌شد این بازی روی پلی استیشن 4 قرار است اجرا شود. از سوی دیگر، داستان بازی در دنیایی روایت می‌شد که پتانسیل بالایی داشت و می‌توانست چشم‌های بسیاری را به سمت خود خیره کند. نسخه نهایی The Order 1886 نیز تمام این ویژگی‌هایی که برایتان گفتم را داشت. برای پردازش گرافیک پر جزئیات بازی، سازندگان از تمام قدرت سخت‌افزاری پلی استیشن 4 استفاده کرده بودند و نتیجه واقعا فک‌برانداز بود. با این حال، The Order 1886 بیشتر یک بنچمارک گرافیکی به حساب می‌آمد تا یک بازی خوب. مدت زمان گیم‌پلی بازی، به قدری کوتاه بود که هیچکس را راضی نمی‌کرد و در کل The Order 1886 از نظر گیم‌پلی و طراحی مراحل نیز نمی‌توانست رضایت مخاطبش را جلب کند. بازی در نهایت به خاطر دریافت نقدهای متوسط از سوی منتقدین، نتوانست به فروش مورد نظر سونی نیز دست یابد و معلوم نیست که دنباله آن ساخته شود یا نه.

5) Marvel vs. Capcom: Infinite

در دورانی به سر می‌بریم که مارول نبض سینمای جهان را به دست گرفته و عملا فروش تمام فیلم‌هایش به نوعی تضمین شده‌اند. در سوی دیگر، سری بازی‌های Marvel vs. Capcom نیز همیشه برای طرفداران سبک فایتینگ جذابیت زیادی داشتند و اکثرشان به فروش خوبی هم می‌رسیدند. با این حال، قبل از عرضه Marvel vs. Capcom: Infinite، یک دهه‌ای می‌شد که اثری از این مجموعه منتشر نشده بود. به همین خاطر، هیجان زیادی در مورد نسخه اینفینیت شکل گرفت و طرفداران منتظر بودند که بازی زودتر عرضه شود. اما کپکام با چند تریلر خیلی بد و اخباری ناخوشایندی که درباره تغییرات گیم‌پلی بازی می‌داد، عملا Marvel vs. Capcom: Infinite را نابود کرد. فروش بازی نسبت به نسخه‌های پیشین به شدت افت کرد و کپکام اصلا نتوانست به آن چیزی که مد نظرش بود دست یابد.

4) Death Stranding

Death Stranding یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل هشتم بود. همه می‌خواستند بدانند دست پخت تازه هیدئو کوجیمای افسانه‌ای بعد از خروجش از کونامی چطور از آب درمی‌آید. از طرفی حضور نورمن ریداس به عنوان ستاره اصلی بازی و ستینگ رازآلود اثر تازه کوجیما، نام Death Stranding را عجیب بر سر زبان‌ها انداخت. طوری که سال‌ها در مورد بازی صحبت می‌شد و هر کسی سعی می‌کرد نظریه‌ای در مورد داستان Death Stranding ارائه دهد. همین‌ها کافی بود که در روزهای ابتدایی عرضه، بازی جدید کوجیما به فروش خوبی دست یابد. اما Death Stranding از آن بازی‌هایی نبود که همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر، میزان فروش بازی روز به روز کاهش یافت و Death Stranding به سرعت از لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته چارت‌های مختلف خارج شد. با نگاه به آمار و ارقام نیز می‌توان گفت که Death Stranding نسبت به دیگر آثار انحصاری پلی استیشن 4 فروش چشم‌گیری نداشته و با بازی‌های موفق این کنسول اختلاف نسبتا زیادی دارد.

3) The Last Guardian

وقتی سونی The Last Guardian را برای پلی استیشن ۳ معرفی کرد، دهان تمام افرادی که شاهد این رونمایی بودند از تعجب باز مانده بود. اثر تازه اوئدا به قدری نمایش پر جزئیات و منحصر به فردی داشت که در آن زمان به هیچ وجه نمی‌شد مثلش را در مدیوم بازی‌های ویدیویی پیدا کرد. اما همین جاه‌طلبی تیم سازنده، کار دستشان داد. پروسه ساخت بازی انگار قرار نبود هیچ وقت تمام شود. حتی عمر پلی استیشن ۳ هم به پایان رسید و باز هم خبری از عرضه The Last Guardian نبود. طوری که دیگر فکر می‌کردیم ساخت The Last Guardian برای همیشه کنسل شده. با این حال، در نهایت بازی بعد از گذشت سال‌ها دوباره برای پلی استیشن ۴ معرفی شد. اما The Last Guardian دیگر آن رنگ و بوی سابق را نداشت و با اینکه بازی در جلب نظر منتقدین موفق بود اما انگار به زمان عرضه‌اش تعلق نداشت و گیمرهای جدید نمی‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. همه این‌ها یک ناامیدی در امر فروش برای The Last Guardian رقم زدند و بازی حتی در هفته اول عرضه‌اش نیز نتوانست به پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن تبدیل شود.

2) Daikatana

در همان سالی که Ion Storm بازی به شدت خوش‌ساخت Deus Ex را منتشر کرد، بازی دیگری به نام Daikatana توسط آن‌ها عرضه شد. اثری که جان رومرو خلاق (یکی از خالقین بازی‌های ولفنشتاین 3D و دووم) روی آن کار می‌کرد و همه انتظار داشتند Daikatana در کنار Deus Ex به اثری موفق و لایق تحسین تبدیل شود. تبلیغات بسیار سنگینی هم برای تضمین فروش بازی انجام شد اما در نهایت به خاطر طولانی شدن پروسه ساخت، گرافیک قدیمی و گیم‌پلی ضعیف بازی، تمام هایپ شکل گرفته در مورد Daikatana را از بین رفت و بازی اصلا نتوانست انتظار ناشرش را در امر فروش برآورده کند.

1) E.T. the Extra-Terrestrial

فیلم E.T در زمان خودش محبوبیت بسیاری داشت. برای همین آتاری خیلی سریع دست به کار شد تا از محبوبیت این فیلم محبوب به نفع خودش استفاده کند و پول خوبی به جیب بزند. اما آن‌ها نمی‌دانستند که دارند روی اثری کار می‌کنند که نه تنها نابودی خود آتاری را رقم می‌زند، بلکه صنعت ویدیو گیم را نیز تا مرز نابودی کامل پیش می‌برد. E.T. the Extra-Terrestrial یک فاجعه تمام عیار بود. اثری که در عرض ۵ هفته ساخته شد و به قدری دچار اشکالات مختلف بود که عملا هیچکس نمی‌توانست تمامش کند. میلیون‌ها کارتریجی که آتاری برای عرضه به بازار تولید کرده بود، روی دست خود شرکت ماندند و آنقدر فروش نرفتند که آن‌ها مجبور شدند تمامشان را در بیابان چال کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • MohamadM
    MohamadM | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    اقا نیما شما چه مشکلی با alien دارید تو کل مقاله هاتون دارید به عنوان بدترین بازی ها میزارید اما نمره این بازی ۶۴ است و بازی های زیادی زیر این نمره است

  • randy
    randy | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    شماره 3 این لیست واقعا ضد حاله چرا این بازی باید اینقدر کم فروش کنه

  • Abolfazlcr
    Abolfazlcr | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    آخه death stranding به جز راه رفتن چیز دیگه ای هم داره که مردم خوششون بیاد . ولی واقعا جای e.t درسته این بازی یه آشغال به تمام معنا بود .

  • Pedram
    Pedram | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    "یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل هشتم بود. همه می‌خواستند بدانند دست پخت تازه هیدئو کوجیمای افسانه‌ای بعد از خروجش از کونامی چطور از آب درمی‌آید"

    خب همین دیگه ؛ با همین تعریف تمجید های الکیتون بود که کوجیما گلوش پر باد شد فکر کرد مخاطب زامبیه هر چی بدی بیرون میان می‌خرن و بعد هم اینقدر پر رو بود که اومد گفت کسی که از دث خوشش نمیاد هنر رو درک نکرده - خدایی دست بردارید از این کارها؛ من همون متال گیر سالیدهای قدیمی رو هم که بازی کردم هیچ چیز خاصی نداشت؛ میخواید باور کنید میخواید نکنید - فقط رو حسابِ این سری (متال گیر) بعضیا از این مرد خدا ساختن! و البته دیدیم که نتیجش چی شد؛ بزارید هر نوبی هر چی میخواد الکی ستایش کنه، بازی عملا فاجعهٔ گیم پلی بود ولی کوجیما فک می کرد با دعوت کردن از یه سری هنر پیشه و ایجاد هایپ کاذب میتونه سر ملت رو کلاه بزاره - همین فروشش رو پی هم صرفا واسه گرافیکشه

    A Hideo Kojima game!!!!!!

    • Pedram
      Pedram | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      *پی سی

    • Shayan
      Shayan | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      کاملا با حرفت موافقم

    • Witcherpunk
      Witcherpunk | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      توئیتر معلومه بهت ساخته

  • nobody
    nobody | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    دریمز هم با اینکه یه شاهکاره ولی متاسفانه خوب نتونست بفروشه

  • m.n1383141
    m.n1383141 | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    گزینه 4

  • PlagroundGames
    PlagroundGames | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    Death Stranding بازیه بدی نبود ولی مردم گول تبلیغات بیش از حد شو خوردند
    یه جورایی تبلیغاتش باعث شکستش شد در صورتی که اگه اینقدر تبلیغ براش نمیشد و کوجیما رو انقلابی بودنش کلیک نمیکرد الان وضع فروشش خیلی بهتر بود

  • Dr valturo
    Dr valturo | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    مسله این نیست که کدوم کمپانی مثل سونی یا مایکروسافت قوی تره مسله اینه که هر دو شرکت بالاخره یه اشتباهاتی داشتن که جای هزینه زیادی تبلیغ باید بیشتر وقت و خرج رو بازیشون میزاشتن یکی مثل یوبیسافت که واچ داگز ۱ اون بود تریلرش وقتی عرضه شد همه رکب خوردن که الکی هایپ بودن پس لطفا اینقدر نگین ps4 . Xbox بده و جبهه بگیرین مسله کمپانی بازی سازی ها هستن نه شرکتایی که هدفشون ساخت کنسوله خیلی هم مشتاقید برید اطلاعات سخت افزاری دو تا کنسول و بخونید به واقعیت ها پی میبرید که کدوم روزولوشین 4k واقعی میده کدوم نزدیک به 4k

  • Mostafa
    Mostafa | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    منکه خوشحالم بازی هایی مثل ds و last guardian ساخته شد چون با اونا یک تجربه جدید که توی هیچ بازی دیگه ای نبود به دست آوردم که البته همین متمایز بودنشون باعث روش کمشون شده

  • sam-fisher
    sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    من یکی از اون واقعی ها هستم فیسو نگاه این خودش طرفو کشته

    • PlagroundGames
      PlagroundGames | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      محض اطلاع شما فن بوی عزیز میگم
      3 تاش مال سونیه بعد تو بگو گرند تورسمو 4k و 120 فریم

      • sam-fisher
        sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        میشه حالا شما بگین ماکرو تو فروش کدوم قله ها رو فتح کرده

      • Mhmdali
        Mhmdali | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        بهتره اول اسمشو درست بتوتی بگی بعد دربارش حرف بزن .فعلا تنها ریسنگی که تونسته روی کنسول های این نسل چه زمان عرضه و یا مدل میان نسلی ( نه صرفا میان نسلی ) ۶۰ فریم ثابت اجرا بشه همین گرن توریسمو هستش

      • محمد
        محمد | ۶ مرداد ۱۳۹۹

        میگن آدمی که تلاش نکنه اشتباه هم نمیکنه اما قدم از قدم هم برنمیداره
        حالا قضیه سونی و مایکروسافته سونی 15 تلاش داشته (تلاش زیاد یعنی سعی کرده سنگ 20 کیلویی رو بلند کنه نه یه سنگ 1 کیلویی رو مثلا ساخت یک آی پی جدید مثل فورزا هورایزن یا هورایزن زرو دان یه سنگ 20 کیلویی هست ولی یه بازی مثل ریکور سنگ 0.5 کیلویی)
        برگردیم سر تلاش سونی 15 تلاش داشته مثلا 3 یا 4 تلاشش شکست خورده مایروسافت چند تلاش داشته ؟ من خودم به واسطه دنیای ویندوز و برنامه نویسی مایکروسافت رو دوست دارم اما هیچوقت نفهمیده که کاربر عام یعنی ملت عادی چی میخوان فقط میدونه سازمان ها چی میخوان با همون هم ارزش بازارش یک تریلیون دلاره !!! اما امثال سونی و اپل خوب میدونن ملت عادی چی میخوان !

    • TheVigilante
      TheVigilante | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      داشتم نظات بالا رو میخوندم ندیدمت داشتم نگران میشدم که اومدم پایین تر دیدم هنوز جبهه رو خالی نکردی

  • sam-fisher
    sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    یعنی اونا یی که از هیتمن لذت میبرن واقعا قاتل هستن ;)

    • sam-fisher
      sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      اسمو نگاه من سم فیشر همین اسم قاتله من خودم ادمکش اجاره ای هستش ادرس بده جنازه تحویل بگیر

      • PlagroundGames
        PlagroundGames | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        من سم فیشر هستم
        دوف دوف بنگ بنگ ?
        «مهد کودک قوقول آباد» ??

        • sam-fisher
          sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          الان حرف نمیزدی به تو میگفتن لالی

      • witcherpunk
        witcherpunk | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        سم فیشر(بچه 12 ساله که کل روز پشت کیبورده و زندگیش از یه قارچ درختی بی ارزش تره)

        • sam-fisher
          sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          حتی ارزش نداری جوابتو بدم

          • ممد
            ممد | ۵ مرداد ۱۳۹۹

            ببین طبق قرار من پولو میارم تو هم جنازه رو بیار
            XD

          • sam-fisher
            sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

            فعلا نه اول witcherpunk رو بگیرم دهنشو با گل ببندم بعد تا اون موقع پسر عموی کچلم 47 سفارش میگیره اسم منو بهش بگو تخفیف بده

          • ممد
            ممد | ۶ مرداد ۱۳۹۹

            اوکیه...ولی خودت تمیز تر کارمی کنی....

    • محمد
      محمد | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      چه ربطی داره برابر یه شوخیه !! ولی درسته!
      یه جایی دیگه هم همین رو گفته بودم یه فیلم وقتی برای دل کارگردان ساخته میشه بودجش میشه 1 میلیون دلار نهایت 5 میلیون دلار انتظاری از فروش بالای فیلم نمیره مگر در موارد خاص ! وقتی یک فیلم بلاکباستر پر خرج میسازه دیگه قرار نیست برای دل خودت بسازیش مجبوری برای دل تماشاچی بسازی تا فروش داشته باشه ! بازی های با بودجه بالا یا نسبتا بالا هم باید برای دل گیمر ساخته بشن که من همچین چیزی توی دث استرندینگ ندیدم!!
      بعد که فیلم فروش نداشت نمیان بگن مثلا فیلم بین های آمریکایی چیزی از فیلم نمیدونم !!!(همونجور که استاد در مورد گیمرهای آمریکایی گفتن) میرن نقد میکنن بررسی میکنن ببینن علت اینکه ملت ندیدن فیلم رو چیه ! البته گاهی بعضی فیلم های بدرد نخور (مثل بعضی فیلم های مارول) میلیاردی میفروشن بعضی فیلمای بلاکباستر خوش ساخت نه مثل آلیتا که به نظرم از خیلی از فیلم های مارول بهتر بود ! ولی بهر حال بازم میشه بررسی کرد چرا این اتفاق افتاده !

  • محمد mr7
    محمد mr7 | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    سه تاش انحصاری ps هستش???

    • XBox-Live
      XBox-Live | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      سونی بی سواده

      • Mahdiyarr11
        Mahdiyarr11 | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        هرچی هست از مایکروسافتی که یه بازی باحالم نداره بهتره
        توی همین ایونت اخرش من رفتم تو توییچ دیدم تنها بازی خوبی که داشت halo بود و froza و cyberpank 2077
        بقیه بازیاش همچین شاخ نبودن

        • امیرحسین
          امیرحسین | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          تازه سایبر انحصاری نی

        • محمد
          محمد | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          از اول بگم که من 360 داشتم این نسل ps4 دارم و بازی های مایکروسافت رو روی ویندوز بازی کردم !
          برای بار هزارم مایکروسافت کلا نمیفهمه گیمر چی میخواد ولی اینطور هم نیست بازی باحال و سرگرم کننده نداشته باشه !!
          برو گیرز 5 رو بازی کن بعید میدونم بعد 20 ساعت بازی کردنش حوصلت سر رفته باشه یا خسته بشی !!!! فوق العاده اکشن و گان پلی و گرافیک خوبی داره اگر مایکروسافت میفهمید یکم بیشتر وقت میداد به سازنده ها بهشون گوشزد میکرد که فلان چیزها رو به بازی اضافه کنید بعد یه بازی بی نظیر نمره 10 میداد بیرون !! چون اون عیب ها اصلا ساختاری نیست با یکم وقت گذاشتن قابل حل بود !
          کوانتوم بریک واقعا سر گرم کننده بود گرافیک خیلی خوبی داشت
          اوری واقعا عالیه !! من 99 درصد کردم بازی رو !
          فورزا هورایزن واقعا قشنگه بازیش هم گرافیکش هم گیم پلیش و...
          البته من همچنان عشق آنچارتدم با دیز گان حال کردم الان دارم لست 2 رو بازی میکنم و به نظرم مشکل زیاد داره و اصلا نمرش 10 و حتی 9 نیست من بهش 8 میدم تا اینجا که دارم با ابی میرم جلو

          • sam-fisher
            sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

            گاد اف وار4 افسانه ای رو یادت رفت با بازیش گریه میکنی میخندی اصبانی میشی کلا گاد اف وار عشقه ابدی

          • amir soprano
            amir soprano | ۹ مرداد ۱۳۹۹

            گاد آو وار 1 تا 3 افسانه ای هستند نه این جدیده.

          • محمد
            محمد | ۶ مرداد ۱۳۹۹

            الان که بیشتر با ابی بازی کردم با خودم گفتم کاش کلا بازی در مورد ابی بود بخش ابی خیلی بهتره اصلا ایرادات بخش الی رو نداره ! من به بخش ابی 9.5 میدم به بخش الی 7

    • sam-fisher
      sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      نه که انحاصاری ها ایکس باکس همیشه تو صدر جدول فروشن

      • PlagroundGames
        PlagroundGames | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        باور کن سونی فنا هر آشغالی که برچسب انحصاری داشته باشه میخرن
        نمونش دایزگان که هنوز آبدیت برای باگاش نیومده پریدن خریدن
        لااقل اگه مایکرو آشغال میسازه فروش نمیره برا همین تند تند سیاست هاش رو عوض میکنه

        • PlagroundGames
          PlagroundGames | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          کلا بر خلاف مایکرو که از ترس فن هاش از اول نسل هشت تا حالا 20 سیاست هاش رو عوض کرده سونی طرفداراش رو شخمشم حساب نمیکنه
          تنها چیزی فعلا سونی توش از مایکروسافت سره کیفیت انحصاری هاشه

          • sam-fisher
            sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

            اخه سیست درست رو انتخاب کرده کل نسلو مرا با شاهکار راضی نگه داشت واسه همین ناراضی نیستیم

        • sam-fisher
          sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          اره قدرت 12 فلافل رو تو هیلو دیدیم تازه رو پی سی نبود شما گیم پلی رو نگاه کن راهنمای بازی عکس دکمه های ایکس باکسو داشت

          • محمد mr7
            محمد mr7 | ۵ مرداد ۱۳۹۹

            ۱۲ ترافلافل رو باید تو گرافیک هلبلید ۲ ببینی ???

        • Mhmdali
          Mhmdali | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          بله Crackdown 3 رو یادت نره!

    • محمد mr7
      محمد mr7 | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      #Sony pony
      بی جنبه ها
      ???

    • ارش
      ارش | ۹ مرداد ۱۳۹۹

      تختختختخخخخخ خیلی جالب بود لطفا بازم بگید

  • XBox-Live
    XBox-Live | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    اخر و عاقبت بازی بی مولتی

    • Mahdiyarr11
      Mahdiyarr11 | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      هرچی هست از مایکروسافتی که یه بازی باحالم نداره بهتره
      توی همین ایونت اخرش من رفتم تو توییچ دیدم تنها بازی خوبی که داشت halo بود و froza و cyberpank 2077
      بقیه بازیاش همچین شاخ نبودن

      • PlagroundGames
        PlagroundGames | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        هر چی هست همین مایکروسافت با همه بازی های کارتونیش تبلیغ دروغ نکرده «از نسل هشت به بعد میگم بععععله»
        برا همین اسمش اینجا نیست ?

        • sam-fisher
          sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

          اره اون فیل اسپنسر نبود که عمه من بود میگفت طوفان سبز گرافیک انقلابی 12 فلافل

  • sam-fisher
    sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    ای کاش اسم Death Stranding رو نمی اوردین چون تازگی رو پی سی اومد شاید فروشش بیشتر شه

    • PlagroundGames
      PlagroundGames | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      شاید فروشش بیشتر بشه

    • محمد
      محمد | ۵ مرداد ۱۳۹۹

      هرگز فروشش زیاد نخواهد شد با توجه به هزینه تولیدش ! یه سری آدما و استودیو ها به خود شاخ پنداری رسیدن چون کلاغ هم بدن دست مردم، ملت فکر میکنن قناریه کلی به به و چه چه میکنن اینا فکر میکنن بی عیب و نقصن

      • sam-fisher
        sam-fisher | ۵ مرداد ۱۳۹۹

        هر چی که بود هزینه تولید رو پس داد و به فکر نسخه دوم هستن ;)

مطالب پیشنهادی