ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی
اخبار و مقالات

۷ بازی مهمی که به خاطر عجله در ساخت انتظارات را برآورده نکردند

قدیمی‌ها یک چیزی می‌دانستند که می‌گفتند عجله کار شیطان است و بازی‌های این لیست نیز ثابت می‌کنند که حرفشان درست بوده. در این مقاله به سراغ بازی های مهمی رفتیم که به خاطر عجله در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

قدیمی‌ها یک چیزی می‌دانستند که می‌گفتند عجله کار شیطان است و بازی‌های این لیست نیز ثابت می‌کنند که حرفشان درست بوده. در این مقاله به سراغ بازی های مهمی رفتیم که به خاطر عجله در ساخت و ددلاین‌های بی‌منطق ناشرانشان، به مرز نابودی کامل کشیده شدند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

7) Final Fantasy XIV

یک بازی، خیلی باید ایرادات عجیب و غریبی داشته باشد که سازندگان برای اصلاح آن‌ها، مجبور شوند همه چیز را دور بریزند و از اول شروع کنند. این اتفاقی بود که برای قسمت چهاردهم سری فاینال فانتزی افتاد. بازی در طی ۵ سال توسط تیمی نابلد ساخته شد و در نهایت آنقدر با مشکلات فنی مختلف دست و پنجه نرم می‌کرد که هیچکس قادر به تجربه‌اش نبود. در نهایت اسکوئر انیکس تصمیم گرفت بازی را از دسترس خارج کند و فاینال فانتزی ۱۴ را از نو بسازد. اثری که در نهایت تحت عنوان Final Fantasy XIV: Realm Reborn دوباره منتشر شد و هنوز هم با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

6) Street Fighter V

پروسه ساخت استریت فایتر ۵ به قدری سریع پیش رفته بود که تیم سازنده فرصت این را نداشت که برای بازی بخش آفلاینی پر و پیمان، سرور‌های درست و حسابی، کاراکترهای باکیفیت و خیلی چیزهای دیگر تهیه کند. البته گیم‌پلی بازی در کل خوب بود اما استریت فایتر ۵ به خاطر همین کمبود محتوایی که داشت، اصلا ۶۰ دلار نمی‌ارزید. این مسائل صدای طرفداران سری را هم درآورد و در نهایت کپکام مجبور شد به اعتراضات واکنش نشان دهد و بگوید که در پروسه ساخت بازی عجله شده و بابت این موضوع از خریداران معذرت خواهی کرد. با این حال، بازی پس از دریافت چند بسته الحاقی، به کیفیتی که فایتینگ بازها انتظارش را داشتند رسید و الان در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

5) Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بازی

متال گیر سالید ۵ به قدری پروسه ساختش طولانی شده بود که کونامی اعتقاد داشت عرضه دیر هنگام بازی صرفا باعث صرف هزینه بیشتر خواهد شد. سر این موضوع کونامی و هیدئو کوجیما به مشکل خوردند و کارگردان خلاق ژاپنی مجبور شد هر طور که شده بازی را به ددلاین مورد نظر برساند. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برعکس بسیاری از بازی‌های این لیست، در روز عرضه اثری پولیش شده و با کیفیت به نظر می‌رسید. اما هر کسی که آن را تمام می‌کرد، می‌فهمید یک جای کار بازی می‌لنگد. بله، بخش‌های اعظمی از قصه فنتوم پین به خاطر کمبود زمان از بازی حذف شده بودند و ما عملا نتوانستیم داستان یکی از مهمترین بازی‌های سری را به طور کامل بشنویم. کوجیما هم بعد از عرضه بازی از کونامی برای همیشه جدا شد و الان در استودیو خودش مشغول به کار است.

4) Assassin's Creed Unity

بازی

Assassin's Creed Unity در دوره‌ای عرضه شد که کنسول‌های نسل هشتم تازه از راه رسیده بودند. بازی، اثری به شدت جاه‌طلبانه بود و انیمیشن‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که حتی نمونه‌اش در Assassin's Creed‌های اورجینز یا ادیسه نیز پیدا نمی‌شود. با این حال، یونیتی به قدری با عجله عرضه شد که تیم سازنده حتی فرصت پولیش کردن بازی را هم نداشت. یونیتی آنقدر با مشکلات فنی مختلف دست و پنجه نرم می‌کرد که اگر در گوگل اسمش را هم سرچ کنید، اولین نتایج در مورد باگ‌های عجیب و غریب بازی هستند. مشکل از تیم سازنده هم نبود. بلکه عجله یوبیسافت برای عرضه سالانه بازی‌های این فرانچایز باعث شد تا یکی از بهترین Assassin's Creed‌های نسل، بی‌دلیل نابود شود.

3) Mass Effect: Andromeda

بازی

با اینکه بایوور ۵ سال در حال کار روی Mass Effect: Andromeda بوده اما بازی تا ۱۸ ماه آخر، صرفا یک جهان زیبا داشت که کاراکترها می‌توانستند در آن قابلیت‌های جدیدشان را امتحان کنند. بله، بایوور تا ۱۸ ماه آخر برای کارگردانی و طراحی مراحل بازی هیچ فکری نکرده بود و در نهایت این پروسه به قدری با عجله انجام شد که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های چند سال اخیر را به نابودی کشاند.

2) Anthem

بازی

اینطور که به نظر می‌رسد بایوور در چند سال اخیر واقعا با مشکلات مدیریتی جدی رو به رو بوده. چراکه انتم هم دقیقا بلای اندرومدا سرش آمده و تیم سازنده بیشتر از اینکه روی مکانیک‌های گیم‌پلی و طراحی مراحل بازی وقت بگذارد، برای سال‌ها بی‌دلیل درگیر مسائل پیش پا افتاده‌ و خلق جهانی متفاوت بوده. سال ۲۰۱۲ پروسه ساخت بازی کلید خورد اما تا سال ۲۰۱۶ بایوور حتی نمی‌دانست که می‌خواهد به کاراکترهایش قدرت پرواز بدهد یا نه. این یعنی نمایشی که در E3 2017 دیدیم، تک دمویی بود که بایوور قصد داشت پروژه نهایی را به حد و اندازه‌های آن برساند. در اصل روی طراحی مراحل انتم دو سال بیشتر وقت گذاشته نشد و اثری که پتانسیل بالایی داشت، دوباره به خاطر عدم مدیریت درست بایوور و الکترونیک آرتز نتوانست انتظارات را برآورده کند.

1) Tony Hawks Pro Skater 5

بازی

شاید ندانید اما Tony Hawks Pro Skater یکی از موفق‌ترین فرانچایزهای تاریخ است و قسمت دوم و سوم آن توانستند به ترتیب به میانگین نمرات ۹۸ و ۹۷ دست یابند. در سوی دیگر این سری بازی‌ها طرفدار هم کم ندارند و طبیعتا وقتی هم که بین عرضه نسخه چهارم و پنجم یک دهه فاصله بیفتد، انتظارات همین طرفداران نیز بیش از اندازه بالا می‌رود. اما قطعا Tony Hawks Pro Skater 5 آن چیزی نبود که هیچکس انتظارش را داشت. چراکه بازی عملا طی یک سال ساخته شد و آنقدر ایرادات عجیب و غریب داشت که خیلی‌ها از آن به عنوان بدترین بازی سال ۲۰۱۵ یاد می‌کنند. از همه بدتر اینکه بازی به اندازه نسخه اول سری هم که الان ۲۱ سال سن دارد نیز محتوا نداشت و همه را ناامید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • randy
    randy | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    بیچاره Assassin’s Creed Unity

  • amin
    amin | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    اخر metal gear بدجوری خورد تو ذوقم اصلا نفهمیدم بازی کی تموم شد خدا لعنتت کنه کونامی

  • وحید
    وحید | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    ویجیاتو روز به روز بهتر از دیروز، دمتون گرم با این مطالب عالی ?

  • Bonnyepor
    Bonnyepor | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    تکرار ماموریت های پارت 1 در پارت 2 بازی فنتوم پین به کنار، خاطرم هست در زمان عرضه، به ناتمام ماندن داستان و حذف شدن واضح پارت 3 اشاره می کردیم به ما می گفتند: دوست نداری نظر نده، بازی نکن، حرف نزن، بیخود گیر نده، الان که از اون زمان فاصله گرفتیم و خیلیا منطقی تر نگاه می کنن متوجه میشن که فنتوم پین مکانیک های گیم پلی فوق العاده ای داشت اما بازی ناتمام و ناقصی بود.

  • Amir
    Amir | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    رزیدنت اویل ۳ هم از یاد نره که میتونست یه بازی فوق العاده باشه ولی بخاطر عجله گند زدن توش?

  • m.n1383141
    m.n1383141 | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    Anthem و استریت فایت رو کاملا موافقم

  • سهیل
    سهیل | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    قبلا واسه بازی سایت های همسایه میرفتم ولی الان نزدیک چندماه اولین انتخاب من ویجیاتو
    تبلیغاتش بلاک نکردم به چندتا از دوستان هم معرفی کردم
    واقعا سایت معرکه ای هست
    مخصوصا اینجور مقالاتش و مقالات انتقادی
    مدیران سایت هم نظرات رو سانسور نمیکنن
    خلاصه خدا قوت دوستان

  • آرین
    آرین | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    دلیل اصلی خراب کردن unity به نظر من این بود که کل بازیش را فدای بخش انلاینش کردن.اگر بخش آنلاین نداشت کمی روی باگ ها کار می کردن و بهتر می شد

    • هومن
      هومن | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      مخالفم.ب نظرم باید رو جفتش خوب کار میکردن چون بخش انلاینش واقعا فوق العاده بود یا حداقل برای من ک خیلی سرگرم کننده بود در کنار داستانش

      • sam-fisher
        sam-fisher | ۷ مرداد ۱۳۹۹

        اتفاقا چیزی که باعث شد یوبی سافت ورشکست نشه همین بخش انلاین بود

  • Mmd
    Mmd | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    پس ، یونیتی بود که که یوبیسافت رو به یوبی‌ باگ تبدیل کرد?
    بازی far cry primal هم پر باگ بود که اعصاب آدمو بهم میریخت
    البته بقیه بازی‌هاش عالیه
    چند وقت بود که خیلی خراب کرده بود بازیا رو
    ولی میخواد دوباره کولاک کنه?

    • sam-fisher
      sam-fisher | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      البته شاهکار پریمال کلا اینقدر خرابه اصلا حرفشو نزن نقشه فارکرای 4 +داستان پوچ +گرافیک نسخه قبل + ماموریت های تکرای +باگ+ باگ +باگ +ماموریت های فرعی تکراری تر =پریمال

    • amin
      amin | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      من که باک ندیدم توش

  • oc-trian
    oc-trian | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    از همه بیشتر یونیتی خیلی ضربه خورد و واقعا هم حیف شد یک اساسین واقعی بود با بهترین پارکور سری

    • nicky1528
      nicky1528 | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      دقیقااااا من خودم سر همین باگ یونیتی نتوسنتم بازی رو تموم کنم و توی یکی از مراحل وسط بازی گیر کرد و نتونستم تمومش کنم

      • oc-trian
        oc-trian | ۶ مرداد ۱۳۹۹

        اگر 3-4 ماه تاخیر میدادند یک بازی در حد اساسین 2 شاهد بودیم ولی یوبی سافت گند زد بخواطر پول
        کاشکی یه ریمستر برن یونیتی رو واسه نسل 9 ولی باز یوبی سافت

  • Amir
    Amir | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    حیفه اساسینز که به خاطر پول پرستی یوبیسافت این بلا سرش اومد

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      یونیتی واقعا حیف شد. بهترین اساسینز کرید این نسل بود اما خب باگ‌هاش باعث شد کسی بازیش نکنه.

  • ehsan
    ehsan | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    جای resident evil 3 remake توی لیستتون خالی بود

    • Arthur
      Arthur | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      وات ؟

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      رزیدنت اویل ۳ درسته نتونست خاطرات خوش گذشته رو برامون زندگی کنه. ولی مثل بازی‌های دیگه این لیست هم وضعیتش فاجعه نبود، خداییش.

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    بلک اپس چهار رو نگفتید به دلیل اینکه قرار بود ردد ۲ بیاد اکتیویژن تری آرک رو زور کرد که سریع بازی رو روانه بازار کنه تا بازار رو از دست نده بلک اپس چهار هم کامل نبود آخر هم بلک آپس بدون بخش داستانی شد و از این جبهه خیلی ضرر کرد

  • ali.star
    ali.star | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا متال گیر باید تو لیست باشع؟

    این بازی فقط سر دعوا بین سازندگان به مشکل خورد که اونم به بخش پایانی بازی مربوط میشد ولی کل گیم پلی بازی و حتی نمراتاش عالی بودن.
    چرا همه با متال گیر مشکل دارن؟

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      حقیقتش رو بخوای کسی با متال گیر مشکل نداره. همه با فنتوم پین مشکل دارن. متال گیر سالید ۳ جزو ۱۰ تا بازی برتر عمر خود منه. اما فنتوم پین یه بازی ناقص و تکراری بود که به جز قابلیت‌های خوبی که تو بخش مخفی کاری داشت، هیچ نکته مثبت دیگه‌ای نمی‌شد توش دید.نمرات بالای بازی هم که داستان خودش رو داره. اگه دوست داشتی فوربز یه مقاله در مورد اینکه چرا نمرات بازی انقدر بی‌دلیل بالا شده نوشته. لینکش رو برات میذارم دوست داشتی بخون. https://www.forbes.com/sites/davidthier/2015/08/24/something-you-need-to-know-about-those-metal-gear-solid-5-the-phantom-pain-reviews/#2144c8b47a87

  • mani
    mani | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    اقای فرشین دمت گرم
    یعنی هر روز داری یه مقاله عالی میدی

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      مخلصیم برادر. ممنون که میخونی.

  • بی نام
    بی نام | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    فانتوم پین یه شوخی زشت بود یه توهین بزرگ به بازیکنا بود یعنی چرا واقعاااااا نصفه کاره عرضه ش. کردن؟؟ واقعا کار احمقانه ای بود و نمیتونم سازنده ها رو درک کنم

    • اسکارفیس
      اسکارفیس | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      مقصر کونامی است.نه کوجیما

      • نیما فرشین
        نیما فرشین | ۶ مرداد ۱۳۹۹

        یه جورایی مقصر جفتشونن. به هر حال کوجیما کارگردان بازی بود و فنتوم پین در نهایت جزو رزومه‌ کاریش قرار گرفته. به خاطر خودش هم که شده بود نباید میذاشت یه بازی به این مهمی با چنین شکلی منتشر بشه.

    • sam-fisher
      sam-fisher | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      من بیشتر دارم واسه pt داغون هستم کجایی کوجیما دقیقا کجایی ؟

  • sam-fisher
    sam-fisher | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    یونیتی یکی از بد ترین فاجعه های گیم بود یعنی تا یوبسافت به بد ترین حالت ممکن اساین رو ساخت البته الان اگه بازی رو بگیرین خیلی کم باگه اما از ea درواقع بزرگترین مشکل ea مجبور کردن بایور به ساخت بازی با موتور بازی بتلفید متسفانه نتیجه این کار هم مس افکت اندرومدا و انتم شد و کل خاطرات خوب نسل 7 رو نابود کرد

    • Witcherpunk
      Witcherpunk | ۶ مرداد ۱۳۹۹

      اوبی از ea بهتره؟ LMAO

مطالب پیشنهادی