در دورهای به سر میبریم که همه گیمرها به خاطر مشغله زیاد حاضر نیستند برای تجربه یک بازی ویدیویی وقت بیشتری بگذارند و آنها را روی درجه سختی بالاتر تمام کنند. برای همین هم هست که شاهکاری مثل Sekiro: Shadows Die Twice نسبت به دیگر آثار موفق چند سال اخیر کمتر مورد توجه گیمرها قرار گرفته. با این حال، برخی بازیسازان هم هستند که تمام شدن بازی هایشان روی حالت آسان یا همان Easy Mode را توهینی به خود میدانند. این دسته از بازیسازان برای اینکه جلوی این کار را بگیرند، با روشهای مختلف سعی کردند به مخاطب بفهمانند که باید به آنها و آثارشان احترام بگذارند. در این مقاله از این روشها برایتان گفتیم. با ویجیاتو همراه باشید.
7) Metal Gear Solid 5
طبق رویه همیشگی سری بازیهای متال گیر سالید، اصولا نباید در قسمت پنجم نیز حالت آسان وجود میداشت. با این حال، اگر در طول یک مرحله چند بار میمردید، فنتوم پین به شما پوشیدن یک کلاه مرغی مسخره را پیشنهاد میداد. کلاهی که به لطفش از قدرت و دقت دشمنان به میزان قابل توجهی کاسته میشد، مهمات بیشتری در طول مراحل پیدا میکردید و جانتان به صورت خودکار پر میشد. بله، بازی آسان میشد اما باید تا آخر فنتوم پین، داغ ضعیف بودن را روی پیشانیتان حس میکردید.
6) Ninja Gaiden Black
قبل از اینکه حتی دیمن سولز عرضه شود، این Ninja Gaiden بود که به خاطر گیمپلی دشوار اما لذت بخش شهرت بسیاری داشت. البته در بین تمامی نسخههای این سری، Ninja Gaiden Black برای خودش هیولایی بود. طوری که عملا بازی جان خود مخاطب را هم میگرفت تا تمام شود. اگر در جریان مراحل Ninja Gaiden Black بیش از ۳ بار میمردید، درجه سختی به شدت آسان Ninja Dog Difficulty آزاد میشد که در آن کاراکتری به نام آیانه به کمکتان میآمد و به خاطر ضعیف بودنتان شما را مورد تمسخر قرار میداد.
5) Wolfenstein: The New Order
بسیاری از بازیهای این لیست وقتی که شما در وسط بازی، درجه سختی مراحل را پایین میآوردید، شما را مسخره میکردند. اما Wolfenstein: The New Order برای این کار، نیازی نمیدید صبر کند. چراکه دقیقا در همان ابتدا وقتی که به منوی انتخاب درجه سختی میرسدید، بازی در جلوی گزینه ایزی، تصویری از بیجی بالازکویچ قرار داده بود با یک چهره محزون و پستانکی در دهان. یعنی عملا بازی به افرادی که به سراغ این مورد میرفتند، میگفت «بچه».
4) Street of Rage 3
افرادی که Street of Rage 3 را روی درجه سختی آسان تجربه میکردند، عملا هیچ وقت نتوانستهاند پایان اصلی بازی را ببینند. چراکه حالت آسان بازی، دو مرحله نسبت به دیگر حالات بازی کمتر داشت و بازی سعی میکرد با این کار حسابی حال مخاطبش را بگیرد. جالب اینکه قضیه فقط به همین جا هم ختم نمیشد. بلکه آخرین باس بازی هم مخاطب را به خاطر آسانکردن بازی تا جایی که میتوانست مسخره میکرد و به آنها میگفت: «بازنده».
3) Twisted Metal 2
اگر فکر میکنید که Street of Rage 3 تنها ویدیو گیمی بوده که تا این حد مخاطبش را به خاطر ساده کردن مراحل بازی عذاب میداده سخت در اشتباهید. چراکه Twisted Metal 2 به شدت سختگیرتر از این بازی دو بعدی دوست داشتنی بود و عملا نمیگذاشت که بازیکنان راحتطلب مرحله پنجم بازی را ببینند. بله، به محض پایان یافتن مرحله چهارم، یک تابلوی ایست جلویتان ظاهر میشد که زیرش نوشته بود: «هیچ بازندهای حق ندارد از اینجا جلوتر برود».
2) Valkyrie Profile
Valkyrie Profile عجیبترین بازی این لیست است. چراکه برای تمسخر مخاطبی که اهل سختی کشیدن نیست، سیاست به شدت جالبی داشت. حالت آسان Valkyrie Profile به جای اینکه کار را به میزان قابل توجهی آسان کند، برعکس همه چیز را سختتر میکرد. بله، حالت آسان بازی، در اصل سختترین حالت Valkyrie Profile بود و عملا تمام کردنش روی این درجه سختی یک عذاب تمام عیار به حساب میآمد.
1) Earthworm Jim
Earthworm Jim در زمان خودش خیلی معروف بود اما سازندهاش خیلی خوب هم بلد بود روی اعصاب گیمرها برود. خصوصا آنهایی که بازی را روی درجه سختی آسان تمام میکردند، واقعا زخمی کاری از این بازیساز خورده بودند. چراکه در حالت آسان بازی شما هیچ وقت پایان حقیقی Earthworm Jim را نمیدیدید. بلکه به جای آن یک متن بلند بالا روی صفحه میآمد و در کنار اینکه ۵ دقیقه وقت با ارزشتان را تلف میکرد به شما میگفت «کرم».
خب این هم لیست ما. با آن موافقید؟ چند مورد از آنها را خودتان تجربه کرده بودید؟ حتما برایمان کامنت بگذارید و از اتفاقاتی که برای خودتان افتاده است بگویید.
شورش در شهر ۳ خیلی باحال بود
اقای فرشین شما احیانا از چنل world of facts استفاده میکنید ؟
چون تمام تاپ تن های که تا حالا گزاشتید رو اونم گزاشته
البته نکته اینجاست که موضوع فقط یکی هست ولی شما موارد رو مقداری تغییر دادید
و خب این نشون میده منابعتون چند تاست ولی اگه همینطوره بگید
وای چقدر جالب بود. خیلی ممنون????
خب اینا که دوست نداشتن کسی بازی رو easy بره چرا این حالت رو گذاشتن؟
من بیشتر بازیارو اگه برای اولین باره نرمال میرم
اگه برای چندمین باره هارد میرم
اما هیچ کدوم از رزیدنت اویل هارو حتی تو نرمال هم نمیتونم برم
فقط Easy
وگرنه به شدت تیر کم میارم…
شاید اصل بازی اینطور باشه که باید فرار کرد.
بد نبود
درجه ایزی برای احترام به کساییه که عموما بار اولشونه یه سبکب رو شروع میکنن، تو توضیحات بازیهام معمولا هست، گیمر های کارکشته هم بیشتر برا جاست فانشه که رو ایزی میگذارند که همه بالاخره گاهی فقط محض تفریح بازی میکنن و این حقو دارند ما ایرانیا که خودمون رو expert spartan survivalist داریم جلو میریم.
، mgs v کارش خیلی باحال بوده ??
مقاله جالبی بود!…. راجب رتبه ۵ ، قبل ترش هم یه بازی بود به اسم serious sam2 ، اونم همینجوری وقتی میخواستی بازیو بزاری رو ایزی مسخرت میکرد!
به نظرم درجه سختی چیزمسخره ایه
بازی باید مثل دارک سولز و خیلی بازی های دیگه درجه سختیش رو سازنده بازی تعیین کنه نه بازیکن. و به شدت با سختی هایی مثل هاردکوور و … مخالفم. چون بازی دیگه بازی نیست اینطوری وقت تلف کنیه.
کامپیوتر هم به نسبت قدیمیه
سلام ببخشید میخواستم یک فیلمی رو از طریق گوشی به کامپیوتر سپس به فلش بریزم اما کامپیوتر ویروسی هست گوشی هم سامسونگa7 2018هستش به نظر تون گوشی چیزی نمیشه چون که اندروید ۸ هستش که از آنتی ویروس McAfee پشتیبانی میکنه
من همه بازیا رو روی easy میرم (((((((:
خیلیم حال میده D=
دقیقا همین بود. قدیما بازیسازا خیلی پیش میومد که شما رو برای انجام اون کاری که میخواستن، مجبور میکردن. ولی هر چی گذشت کوتاه اومدن و سعی کردن بازیها رو طوری طراحی کنن که همه بتونن بازی کنن.
چه جالب و باحال
خوشم میاد اسم سلطان مخفی کاری تو همه مقالات هست
MGS V
خب این بده.
ببینید آدمایی مثل من هستن تو دنیا.
من حوصله درگیری و مبارزه و خلاصه طول کشیدن بازی رو ندارم میخوام سریع به مرحله برم زود بازی رو تجربه کنم تمام داستان رو زود متوجه شم دلیل هم دارم:
وقت ندارم. وقت ندارم واقعا زندگی و مشغله زیاد دارم ولی خب به گیم هم خیلی علاقه دارم حالت کسایی مثل من که دو دقیقه وقت آزاد براشون پیدا میشه حق ندارن بازی کنن ؟ حق ندارن سریع و مناسب داستان بازی رو بفهمند ؟ من بخاطر وقت کم بازنده ام؟ به خاطر وقت کم ترسو ام؟
شاید باور نکنید اما من یک ماه بله شده یک ماه رو با بازی باشم گاهی روزی یکساعت فقط برم همون بازی بیام .اونم عصر ها موقع استراحت یا شب ها قبل خواب.
در باب همین مورد بگم من همه گیم هام رو از اول عمرم رو حالت آسان و با ترینر رفتم خب چکار کنم؟
بعلاوه هر بار یه بازی نصب میکنم تمومش میکنم بازی بعدی.
نمیدونم کسی باورش میشه یا نه Assassin’s Creed 1 و ۲ به ترتیب دو و سه ماه داشتم بازی میکردم. فقط چرا اون موقع های اوایل کرونا که همه جا سفت و سخت بود و ما هم تو خونه بیکار بودیم وقت برای بازی بیشتر تونستم پیدا کنم.
همین.
خودتون و خودتون قاضی. قضاوت کن
سلام نیما جان خسته نباشید ممنون بابت مقاله ، عزیز بنده حقیقتا خیلی به منبع این مقاله مشکوکم اگه میشه یه شفاف سازی ای بکنید . مقاله قبلیتون هم همینطور بود متاسفانه…
انشالله که من اشتباه میکنم و همه مقاله هاتون از ذهن خلاق خودتونه .
در مورد درجه سختی هم بگم که با ۱۴ سال تجربه pc گیمری هیچوقت یه خودم اجازه ندادم یه بازی رو رو easy بازی کنم xD
ادم خودشم خندش میاد چه برسه به بقیه و سازنده های بازی ، حتی یادم نمیاد بازی سختی انجام داده باشم :/ سرس سولز بری من بیشتر از هر چیزی کسل کننده بود تا سخت ! شما رسما اگه یه سپر خوب میشداتی و دست به جا خالیت هم خوب بود میتونستی کل بازیو مث اب خوردن بری ، کسل کننده هم از ین لحاظ که همش راه رفتنه 😐
خداوکیل از اینهمه راه رفتن تو سری سولز و کشتن دشمنایی که قبلش صد بار دیگه کشتمشون و جا به جا شدن بین محیطایی که قبلا هزار بار گشتمشون خیلی کسل کننده بود . البته اینم اضافه کنم که جادوی استاد تو طراحی مپ این بود که هر منطقه کلی راه مخفی داره که همه جارو به هم وصل میکنه و واقعا کلمه تحسین بر انگیز هم نمیکنه حق مطلب رو ادا کنه از بس این حرکت خفن خلاقانه بود .
sekiro بی نظیر بود
فقط رد کردن مرحله ی پیش درآمدش از من ۳ ساعت تایم گرفت.
ولی با این حال بازی محشری بود، حقش بود که عنوان بهترین بازی سال رو بگیره
همه اینا درست ولی سری GTA تو تخریب شخصیت همتا نداره.
میفرمایند که : پا بزن آشغال :)))
ماشالا متال گیر توی همه چی هست:)