همچنین توصیه میشود که اگر هنوز داستان این بازی را کامل درک نکردهاید، مطلب مرتبط با داستان بازی the last of us 2 را مطالعه کنید.
البته نیل دراکمن و دوستانش در ناتی داگ به این نتیجه رسیدند که هنوز هم حرفهایی برای گفتن در این بازی دارند و همین قضیه باعث شکل گیری پارت دوم شد. از همان زمان معرفی بازی شایعات مختلی در مورد نحوه چگونگی ادامه پیدا کردن داستان بازی و تئوریهای مربوط به قسمت دوم شنیده شد و زمانی هم که فهمیدیم محوریت بازی «انتقام» بزرگ الی خواهد بود، حدسهایی در مورد این که داستان به کدام سمت هدایت شد زدیم.
البته داستان The Last of Us Part 2 بیشتر از آن که در راستای انتقام باشد، کاملا در ضد آن حرکت میکند. ماجراجویی الی همزمان او را متحول میکند و حتی زودتر از الی، این ما به عنوان مخاطب هستیم که درگیر پارامترهای اخلاقی جدیدی میشویم که پیش از این شاید کمتر به آنها توجه کرده بودیم.
تم اصلی بازی هم کاملا با جهتی که نیل دراکمن تصمیم گرفته داستان را به آن سمت هدایت کند همخوانی دارد. الی به عنوان شخصیت اصلی قسمت پیشین هنوز هم همان دختر بددهن و عصبانیای است که پیش از این دوستش داشتیم و حالا که ۵ سال از اتفاقات قسمت اول گذشته، با حفظ همان ویژگیها و فهمیدن حقایقی تازه در مورد زندگی خود، دقیقا اخلاقهای یک بازمانده سرسخت در دنیایی آخرالزمانی را پیدا کرده است.
الی در داستان ماجراجوییای را دنبال میکند که اصلا از نظر روحی برای آن آماده نیست و دقیقا این همان هدف اصلی نیل دراکمن است و کاری میکند که The Last of Us Part 2 یک تجربه غیرمنتظره و سخت از نظر روانی باشد. دراکمن که میدادند خشم یکی از کنترل نشدهترین احساسات یک انسان عصر فعلی است، آنچنان مانند الی ما را اسیر قدرت این حس نشان میدهد که حتی ممکن است از خود ناتی داگ و دراکمن هم به خاطر روایت این داستان عصبی شویم؛ اتفاقی که دقیقا در بخش نمرات کاربران به بازی هم رخ داده است.
به همین دلیل در بازی مجبور به انجام کارهایی میشویم و اتفاقاتی را تجربه میکنیم که دوستشان نداریم و حتی در بعضی از موارد آزار دهنده هستند. خشونت بسیار بالای بازی و واقعگرایانه شدن درگیریها هم در همین راستا انجام شده و در هر لحظهای که در سیاتل به عنوان محلی اصلی رخ دادن اتفاقات داستان حرکت میکنیم، متوجه میشویم که داستان حولمحور چه چیز زجر آور و دردناکی در حال گردش است.
همین قضیه هم باعث شده تا مسیری که داستان دنبال میکند کاملا متفاوت نسبت به گذشته باشد. The Last of Us یک داستانی با تم فیلمها ژانر جاده بود که در آن ماجراجویی یک مرد میان سال و دختری نوجوان در یک دنیای آخرالزمانی را تجربه میکردیم اما پارت دوم میخواهد درس مهم و جدیتری به ما دهد و به همین دلیل اتفاقات آن در یک بازه زمانی مشخص و لوکشین محدودتری رخ میدهد.
در واقع هدف نیل دراکمن از تغییراتی که نسبت به نسخه اول ایجاد کرده، نه تجاری سازی بازی و حرکت دادن به سمت یک تجربه طرفدار پسند بوده بلکه کاملا با یک حس تازه طرف هستیم. البته این چرخش ناگهانی باعث شده تا تعداد زیادی کاراکتر جدید در داستان ملاقات کنیم که در قسمت پیشین حضور نداشتند.
از آنجا که طی این بازی برخلاف قسمت قبل که الی همراه همیشگی شما بود، در هر بخش یاری متفاوت دارید و طی داستان افراد زیاد و گوناگونی را ملاقات میکنید، کمتر وقت دارید که با یک کاراکتر ارتباط بگیرید و همین باعث میشود که اتفاقاتی که برای این اشخاص رخ میدهد، آن اندازه که کارگردان انتظار دارد، تاثیرگذار نباشند.
این اتفاق البته ضروری و کاملا در جهت هدفی است که دراکمن دارد. نیمه دوم داستان به خوبی کمک میکند آنسوی دیگر خشم را ببینید و اتفاقات را جوری بررسی کنید که پیش از این امکان پذیر نبودند. این اتفاق بهقدری ناگهانی است که بازهم مانند چیزهایی که پیش از این در موردشان صحبت کرده بودیم بازیکن را شوکه میکند و کاملا در خلاف جهت تصوری است که از بازی داریم.
البته اتفاقاتی که در این نیمه میافتند دارای منطق کامل روایی هستند و همین باعث میشود که اگر کمی صبر داشته باشید، از آن خشم ابتداییتان کاسته خواهد شد و کم کم با روندی که داستان پیش گرفته ارتباط برقرار خواهید کرد؛ اتفاقی که در نهایت باعث درک بهتر کاربر از هدف اصلی داستان میشود.
فیزیک برجسته بازی باعث شده تا گیم دیزاین بازی نسبت به گذشته کمی متفاوت شود. عبور از محلهایی که در آنها حضور دارید اکثرا ملزم به حل کردن یک چالش محیطی با استفاده از ابزارهای مختلف مثل طناب و بالا رفتن از سکوها است که خودش کمک میکند همیشه سرگرم بمانید. اتفاقی که نوع برجستهتر آن را پیش از این در Half-Life 2 هم دیده بودیم.
در کنار چالشهای محیطی، طراحی دشمنان بازی هم خارقالعاده است. موجودات مبتلا شده شامل کلاسهای جدیدی میشوند که چه از نظر سرعت عمل و چه از نظر قدرت شما را حسابی به چالش خواهد کشید؛ به طوری که تجربه بازی روی درجه سختی متوسط هم میتواند چالشبرانگیز و استرسزا باشد.
به لطف پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی نسبت به نسخه قبلی مبارزات با انسانها هم جذابتر شده است. شما دو گروه متفاوت را طی داستان ملاقات میکنید که هر کدام از آنها نحوه مبارزه مخصوص به خودشان را دارند با همکاری با یکدیگر سعی میکنند که شما را تحت فشار قرار بدهند. تحت فشار به این معنا که در صورت مبارزه مستقیم با گروهی از دشمنان انسان باید دائما مکانی که در آن حضور دارید را تغییر دهید و استراتژیهای مشخص و از پیش برنامه ریزی شدهای برای پیروزی داشته باشید.
در همین مبارزات هم استفاده از محیط نقش بهسزایی دارد. پنهان شدن در چمنها و زیر ماشینها یا تعویض کردن کاورها به سرعت همگی کارهایی هستند که برای پیشروی در داستان The Last of Us Part 2 باید در آنها خبره شوید.
و من همین نکته را در مورد The Last of Us Part 2 دوست دارم که حتی در گیمپلی هم غافلگیر کننده ظاهر میشود. مراحلی که در نیمه ابتدایی بازی تجربه میکنید حس متفاوتی نسبت به نیمه دوم دارند و غافلگیریهایی در گیمپلی بازی وجود دارند که هیجان تجربه پشت سر گذاشتن مراحل را تا انتها حفظ میکند.
مانند انتظاری که هر بازی درجه یک داریم، The Last of Us Part 2 ارزش تکرار بالایی هم دارد و آیتمها و بهروزرسانیهای متعددی در بازی وجود دارند که برای گرفتن تمام آنها قطعا به تجربه دوباره بازی نیاز دارید. این غافلگیری در همه المانها دیده میشود و به همین خاطر همانطور که در ابتدا گفتم، با عنوانی طرف هستیم که حتما باید آن را تجربه کرد.
ناتی داگ برای هر لحظه و هر راهی که طی میکنید برنامهریزی کرده و تمام دشمنان و موانعی که سر راه شما قرار میگیرند، در راستای سوق دادن شما به سمت حس و تجربهای مشخص هستند؛ آنهم در حالی که میتوانید شکلهای مختلفی را برای پیشروی در گیمپلی پیش بگیرید.
The Last of Us Part 2 از نظر داستانی تجربهای منحصربهفرد است که سعی میکند یک درس اخلاقی مهم به گیمر بدهد و در این راه نه ادعا میکند و نه بزرگنمایی. بازی با جلوه دادن واقعیت محض و پیچشهای متعدد داستانی و اتفاقات غافلگیرکننده که شرط میبندم بسیاری از آنها را اصلا حدسش را نخواهید زد، تا انتها روی ریتم خوبی که از ابتدا داشت میماند و حتی در شش هفت ساعت پایانی غافلگیر کنندهتر و هیجانانگیزتر هم میشود. بازی آن حس دوست داشتنی قسمت پیش و آن شوخطبعی همیشگی ناتی داگ را ندارد اما آنقدر در دقت به جزییات و بیان یک قصه منسجم همراه با گیمپلی سرگرمکننده موفق است که به راحتی میتوان آن را یکی از بهترین بازیهای این نسل و حتی تاریخ ویدیو گیم دانست.
The Last of Us Part 2 یک اثر کاملا انسانیست که سعی میکند جنبههای غیرانسانی آدمها را در شرایط خاص به تصویر بکشد و به ما نشان بدهد که هر کداممان سلاح قدرتمندی به نام خشم در وجود همه ما است که وقتی فعال میشود، میتوانیم کارهای وحشتناک اما کاملا باورپذیری که در این بازی انجام میدهیم را با آن انجام دهیم؛ سلاحی که البته مانند هر قدرت ویژهای بدون مشکل نیست و میتواند ما را چاه سیاهی بیاندازد که تنها راه خروج از آن زنده نگه داشتن عشق است.
داستان اصلی: ۲۱ ساعت
داستان و ماموریت فرعی: ۲۵ ساعت
صد در صد کردن بازی: ۳۳ ساعت
The Last of Us Part 2 یکی از کاملترین بازیهای تاریخ است که چه در زمینه داستان و چه گیمپلی شما را غافلگیر میکند. بازی شبیه به نسخه اول نیست اما این بدان معنا نخواهد بود که به دنیایی که در The Last of Us دیدیم وفادار نمانده بلکه حتی توانسته آن را به سطح جدیدی از معنا برساند.
The Last of Us Part 2 چه از نظر محتوا، چه گیمپلی و چه گرافیک و کارگردانی صوتی اثری کمرقیب است که استانداردهای تازهای برای یک بازی کنسولی تعریف میکند. گرافیک بازی مانند آنچارتد 4 کنسول نسل هشتمی سونی را به چالش میکشد و صداگذاری فوق العاده شما را در شهر سیاتل بحران زده حل میکند.
اگر توقع داشته باشید که The Last of Us Part 2 شبیه نسخه قبلی باشد، از آن ناامید خواهید شد. همچنین برای افرادی که به دنبال تجربه بازی با سطح بالای خشونت و استرس زیاد نیستند، این بازی انتخاب چندان خوبی نیست.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فکر میکنم که همین فکت که 9 بار این بازیو تموم کردم خودش گویای حسم به این بازی هست
قطعا معیار های انتظار تعدادی طرفدار که با پیش زمینه ی ذهنی لست 1 سراغ این داستان اومده بودن برآورده نمیشه و بعضی جاهاش هم به خاطر وجود برخی عقاید خاص برای عده ی زیادی از جمله خود من به هیچ وجه خوشایند نبود ولی به نظر من انقدر عناصر دیگه ی این بازی از جمله پیشرفت هاش توی زمینه ی هوش مصنوعی انمی ها و پیچش های داستانی چشمگیر بودن که بشه اون نکات منفیو نادیده گرفت. اینکه بازی ما رو مجبور میکرد تا قضیه ای که ازش انقدر عصبانی بودیم رو از یه زاویه دیگه بهش نگاه کنیم واقعا قابل تقدیره.
در رابطه با موسیقی متن این بازی جز کلمه ی شاهکار بنظرم هیچ کلمه ای لیاقت اینو نداره که مورد استفاده قرار بگیره.
سلام خدمت نویسنده
من بازی رو انجام ندادم . اما برام سواله که آیا شخصیت الی هم.جنس.گرا است ؟
چون اگر در بازی آن مطلب باشد نمی خواهم اسم آن بازی را هم بشنوم.
با تشکر
خطر اسپویل
قشنگترین صحنه بازی اونجا بود الی میخواست گیتار بزنه ولی نمیتونست
کثیفترین بازیی که با دیدگاهات سیاسی و نداشتن تجربه اجتماعی یک فمنیست و یک کارگردان نوپا و طمع زیاد سونی ساخته شده بازی خیلی در تضاد با نسخه قبلی هست مثلا پناهگاه تاریخی نداره ویروس بازی ماهیتی جز همون موج اول نداره قارچ میتونه کلی هاگ تو هوا پخش کنه چرا اصلا تو موج اول همه دچار بیماری میشن و بعدش فقط باید گاز گرفته شن تا بیمار بشن جول تو قسمت اول به هیچ کس اعتماد نمیکرد حالا که به دختر اون مرد میرسه میگه اسمت چیه جول هم اسمش رو میگه در کل استودیو ناتی داگ به سفارش سونی و با سود بیشتر این بازی رو ساخته و اگه بخواهیم بازی بهتری معرفی کنیم رزیدنت ایول ۴ بهترین گزینه است در این مورد سیستم کرفتینگ رو به هیچ وجه نباید توی یه بازی خطی قرار بدید آیتم های اون بازی باید ری اسپان بشن یا با تعداد منابع بیشتری رو به رو بشید در کل انتظاری از این بازی و حتی نسخه قبلیش ندارم
حاوی اسپویل
ببینید من نظر خودم رو میگم و سعی ندارم به کسی چیزی رو تلقین کنم
بنظر من بازی مشکلات زیاد و خوبی هایی داشت
اولا مرگ جوئل و ربطش به اون جراح جالب بود ولی نحوه مرگ جوئل میتونست بهتر باشه
مرگ پارتنر دینا هم خیلی سریع بود و عملا وقتی برای درک مرگش به ما نمیده!
ولی در کل اینکه الی دست از کشتار برداشت خوب بود ولی از دست دادن انگشت هاش خیلی منو احساسی کرد که نمیتونه گیتار بزنه
دلیل عصبانیت گیمرها از مرگ جوئل اینه که ما باهاش در قسمت یک اخت گرفتیم و آدم واقعا دوست داشتنی ای هست ولی اشتباهش هم مرگبار بود، اینکه یهو فهمیدیم قاتلش بچه اون جراح بوده یکم میتونست کمک کنه به شرطی که اون قدر مرگ جوئل ناگهانی نباشه...
بازی خشونت بالایی داره و با اینکار شما رو عمیقا به درک درستی از بدی های خشونت میرسونه بجای اینکه بگه خشونت جیزه! کاری میکنه شما خودت به این نتیجه برسی
در کل فقط میگم کاش 3ش هم بیاد نمیدونم واقعا ادامه داستان خیلی سخت شده و عملا هیچ خلأی برای پر کردن نیست ولی امیدوارم بازم الی برگرده...
امیدوارم پارت سوش ساخته بشه و به همون سبک پارت یک یه داستان قشنگ روش پیاده شه که مارو غرق خودش بکنه
البته شخصیت محبوب که باهاش همدردی میکردیم (جوئل)دیگه نیست و الی هم اون الی قبل نیست
احساسی که نسبت به این بازی پیدا کردم اینه که انگار بازی از روند خودش خارج شده و این خروج ناراحت کنندست
خوبه که تو بازی درس اخلاقی بدن ولی ما به داستان پر از نوسانات احساسات پارت یک عادت کردیم
نا امید کننده بود
اینکه صنعت بازی های ویدئویی جولانگاه عقاید کثیف و غیر علمی بشه، چاشنی رشوه ها و فشار های مختلف از پهن طلا بسازه و هزینه ها با تبلیغات رنگین و پیش فروش ها تامین بشن حال من رو بهم میزنه.
خنده دار ترین جای این داستان رو به خاکستری ماییم که بی مطالعه، بی انگیزه و کودن گوشه ای اختیار کردیم و بچگانه زندگی میکنیم....
بهترین بازی نسل هشتم
حتی نزدیک بهترینم نیست
راستش نمیتونم بهترین قرارش بدم
منی که این حرف رو میزنم عاشق بازیهای زامبی هم بالاخص دلست اف اس و رزیدنت اویل
رد دد ردمپشن ۲ رو بازی کردی؟
بهترین بازی نسل هشتم قطعا ردد۲ و ویچر ۳ هست. tlou part2 هم بازی خوبیه ولی به اینا نمیرسه انصافا.
من هنوز بازی رو شروع نکردم ولی مثل اینکه خیلی جنجالی شده
the last of us شاهکار بزرگ مفهومی فلسفی است که درون انسان ها را کاوش کرده و به ما ثابت میکند که هنوز طعم پیچیدگی را نچشیده ایم .
حقیقت تلخ است حتی تلخ تر هم میشود تا جایی که شما را از انسان بودن زده میکند و انسان بودنتان را به صورتتان میزند. چنین اثاری هر چند بار در قرن به نمایش در می ایند و ما را مبهوت و گیج خود میکنند اما این تلخی با کور سوی امید و نهان لحظات پایانی و میانی این شاهکار را به کلکسیون بهترین و برترین بازی های قرن پیوند میزند......
نه، من که واقعا از این بازی نا امید شدم
ببین:این حرفم اسپویل
اسپویل
ابی به سر تامی شلیک کرد ولی بعد دوباره دیدمش وقتی داری بازی رو واقعی می سازی باید همه چیزش واقعی باشه داستانش قشنگه اما منطق صفر
گیم پلی و گرافیک بازی عااااالی
ولی داستان مهم تر از گیم پلی و گرافیک توی لست اف اس اینا رو گفتم که اگه کسی با این مسائل بازی مشکلی نداره خریداری کن ولی اونی که مشکل داره بازی رو خریداری نکنه
من پشیمون نیستم ولی همیشه با خودم میگم باید دلست اف اس ۳ داستانش درباره خود نیل دراکمن باشه و وجدانش
هرچی فکر میکنم نمیتونم به این بازی ۱۰ از ۱۰ بدم
دا تیر از بغل سر تامی رد شد و فقط ابروش پرید ، تو اون سکانس چون خیلی سریع اتفاق میوفته شاید متوجه نشدی
ما که پلاتش کردیم رفت ولی تو یه جاهای بازی از خودمم بدم اومد ولی واقعا تاکید میکنم واقعا بازی جذاب و تمام عیار و در کل تجربه جدیدو هیجان انگیزی بود
در هر صنعتی یکسری چیز ها ساخته میشه که محتواش از توان درک بعضیا بالاتره.البته به معنای نفهم بودن اون شخص نیست.ما تاحالا داستانی اینقدر بزرگسالانه رو تو صنعت گیم ندیده بودیم و خب ارتباط باهاش سخت بود و متاسفانه فشار ها روی بازی هم روی این امر تاثیر داشت.بنظر من این بازی همه جوره شاهکار بود و جسارتی که نیل دراکمن در داستانویسی به خرج داده بود قابل احترامه.
سلام دوستان
من ۸ ساعت اول بازیرو تمام کردم
داستان بازی مثل پارت یکش اوایلش ی اتفاق بد افتاد
مرگ سارا در پارت۱
مرگ جوئل در پارت ۲
ولی مرگ جوئل بیشتر از دردناک بودنش تعجب آور و کسل کننده بود ....
نمره من تا اینجا۸ از ۱۰
دقیقا من برای مرگ کسی تو این بازی ناراحت نشدم ۸ از ۱۰ نمره انصاف در ضمن میبینم بعض یا از این واقعیت میسوزن و روی بلاک لایک زدن
اسپویل نکن
سلام و وقت بخیر
من هدود ۵ ساعت اول بازی رو تمام کردم و خیلی راضی بودم
حتی با وجود اتفاقات غمگینش ولی دوست داشتم
....خطر اسپویل از اینجا ب بعد....
در بخشی از بازی شما میتونیرگد قسمتی از لست او آس یک رو ک در پارت یک نشان داده نشده را با کیفیت خیلی بیشتر تجربه کنید ...
اگه گیتار زدن رو ب طور کاملا آزاد دوست دارید این بازیرو بریزید
البته یسری اتفاقات عجیب قریب مثل حامله شدن دینا طی مشیر ب وجود آمد ک معلوم بود با یکی رابطه ...داشته و من اصلا از این اتفاق خوشم نیومد اما۴در کل ...
هوش مصنوعی بازی خیلی طبیعی و سخته
پیشنهاد میکنم مثل من بازیرو روی hard بازی کنید تا طبیعی تر بشه
...پایان اسپویل....
من خیلی دوست داشتم بیشک نمره من ب این بازی کمتر از ۸ نخواهد بود
البته ۸ بخواطر داستان تقریبا چرتش..???
خب بعد از تموم کردن بازی میخوام نظرمو به اشتراک بقیه بزارم. بازی به هیچ وجه در حد 3 و 4 یوزر اسکور نیس ولی قطعا در حد 9 و 10 منتقدا هم نیس. اتمسفر ترسناک و آخرزمانی بازی درست مثل تلو 1 فوق العاده جذابه و موسیقی هم که حسابی شاهکار کرده، گیم پلی بازی خیلی خوبه فقط من انتظار پیشرفت بیشتری بعد 7 سال نسبت به نسخه قبلی تو گیم پلی داشتم که البته زیادم موردی نیس. هوش مصنوعی هم در حد چیزی که فکر میکردم نبود ولی به طور کلی خوبه. داستان بازی هم یه سری ایرادات داره و در حد قابل قبوله اما به هیچ وجه به پای نسخه یکش نمیرسه. شخصیت پردازی ها هم خوبه ولی بهتر بود یه ذره رو بعضی شخصیت ها بیشتر کار میکردن ولی خب در حدی نیس که بشه خیلی بهش گیر داد. نمره من به بازی 7.5 عه و اگه تونستین تجربش کنین ارزششو داره.
.
.
.
اسپویل
.
.
.
یه موردی که خیلی باهاش حال نکردم مرگ جوئل بود، نه اینکه دوس نداشتم جوئل بمیره اتفاقا مرگش جهش خوبی رو در داستان ایجاد کرد مشکلم با شیوه کشتن جوئل بود. بهتر بود مرگش کمی دیرتر اتفاق بیوفته و به صورت حماسی تری میکشتنش تا مرگش در یاد ها بمونه نه اینقد حقیرانه با چوب گلف
سلام ممنون میشم اگه بگی اون دختره کی بود و از کجا اومده بوئ که جو رو کشت
دختر مردی که آخر لست اف اس یک میکشیمش دکتر که میخواست الی رو کالبد شکافی کنه
اسپویل**********
مسخره اگه بخوایم به شکلی که ناتی داگ میگه حساب کنیم هر سربازی ک میکشیم خانواده داره و باید بیاد انتقام بگیره ازمون
دختره عنتر میزنه قهرمان و دوست داشتنی ترین شخصیت بازی و ما پلیر ها رو میکشه و جلو ایلی و ناتی داگ اشغال ما رو مجبور میکنه ۱۰ساعت با این افریته بازی کنیم تف فقط تف
قهرمان هه جول قهرمان نبود فقط خیلی خود خواهانه و کورکورانه عاشق دختری شده بود که جای دخترشو پرکرده بود
شما داستانی میخوای مثل فیلمای ایرانی که همه چی توش خوش باشه
نه که با واقعیت انسان بودن روبه روت کنه و اونو تو صورتت بزنه
ببین قرار بود داستان واقعی از انسان ببینی برو فیلم متری شیش و نیم و ببین قشنگ د لست اف اس رو از پشت بسته
هنر دست ایرانیانست و بس?
دور از این مشکلی با مرگ جول ما نداریم مشکل این که ابی زیاده روی کرد ما پدر ابی رو غلط بکنیم اینقدر حقیرانه بکشیم که تو دوش جول این قدر حقیرانه مرد
**اسپویل**
مرگ جول به تنهایی ناراحت کننده بود و پایانش هم ناراحت کننده بود ولی به این نکته توجه داشته باشیدجول پدر ابی رو کشت و ابی ناراحت بود و از جول کینه داشت و دوست داشت جول رو بکشد ولی جول یه روز می مرد چه به دست ابی و چه به دست بردارش و.........
ولی الی در پایان چرا ابی رو نکشت چون که می دونسد با کشتن ابی جول زنده نمی شه
من این نظر را داشتم در مورد بازی و داستان و گیم پلی و گرافیک عالی بود
خاک بر سرتون با این تیتر زدنتون، نویسنده احمق بی شعور
چرا؟ :(
حاج آقا بهرام.شما که بلد نیستی درست حرف بزنی خواهشا نظرنده. لطفا مودب باش.باید یادبگیری که به همه احترام بذاری.
بی ادب
تو که نمیخوای اسپویل بشه برات چرا میای دنبالش خب
اسپویل
واقعیت اینه که داستان بازی مشکلات اساسی داره و یه جوریه که فصل آخر گات جلوش خوب به نظر میاد. دلیلش هم اینه که شخصیت ها کارایی میکنن که هیچ جوره منطقی نیست و بهشون نمیخوره.
مثلا تامی و جول ۲۰ ساله دارن تو این دنیا زندگی میکنن و امکان نداره همینجوری به ۴ تا غریبه اعتماد کنن و اسم و محل زندگیشونو بگن.
باز دوباره تامی و الی اونقدر احمق نیستن که تو یه ساختمون کمپ بزنن و راه های ورود و خروج رو پوشش ندن.
باز دوباره تامی اونقدر کودن نیست که نقشه الی تو آکواریوم رو جا بذاره تا بعد دختر هالک بتونه از رو اون پیداشون کنه.
اینا فقط چندتا مورد جزیی بود. به شخصیت بیخود و رو اعصاب ابی و اینکه ما رو مجبور میکنن ۱۰ ساعت باهاش بازی کنیم و حتی الی رو تا نزدیک مرگ بزنیم کاری نداریم.
حتی اینکه بازی میخواد با حرکات مسخره ای مثل نوازش ۲ تا سگ و یا نجات دادن ۲ تا بچه یه کاری کنه که ما با این روانی همزادپنداری کنیم هم به کنار.
بازی فرسنگ ها با یه بازی خوب فاصله داره و تنها کاری که میکنه توهین به طرفدارا و بازی اول هست.
ولی در کل من بازیشو خیلی دوست دارم.
جول اعتماد نکرد
وقتی به فکر انتقامی دیگه نه چیزی یادت میمونه نه چیزی میفهمی مثل کریتوس که زارتو زورت میکشت
فیلم ایرانی دوست داری ها همیشه واقعیت این نیست
تصور کن باباتو بزنم بکشم نمیای سراقم؟
بازی اول؟ جول یه قاچاقچی بود که به خاطر عشقش به الی امید درمان کردن بیماری رو به همراه چند ادم خوب نابود میکنه
انسان بودن پیچیده است
یه فیلم فانتزی رو با یک اثر اخرالزمانی مقایسه نکن مخصوصا اینکه مضمونشون فلسفشون و خیلی چیزا یکی نیست
داداش خوبی؟
اسپویل
به نظرم حداقل برای احترام به مخاطب باید حق انتخابی وجود داشت برای منی که دوست داشتم انتقام جوئل رو بگیرم و نذارم ابی مثل یه ماهی از تو چنگم لیز بخوره
واقعیت چیزی که ما میخوایم نیست
اگه حق انتخاب وجود داشت که همه ابی رو میکشتن اونوقت بازی چطور میخواست پیامشو برسونه
*** اسپویل*** به نظر من داستانگویی این بازی فوقالعاده و برای من حداقل جدید و غافلگیرکننده بود؛ نه داستانش. داستانی که از دو طرف روایت میشه و عملا هیچ کس villain نیست. اینکه بازی بتونه تا انتها، تنفر شما رو نسبت به ابی، به همذات پنداری تبدیل کنه، یعنی موفق شده و برای من، تونست این کار رو بکنه.
گیم پلی درگیر کنندهست و گرافیک هم جای حرف نداره از نظر من.
سلام خسته نباشی
آقای کرمی واقعا انتظار شما از داستان پارت۲ همین بود و الان کاملا راضی هستید؟!!
کاش سایت قابلیت voice chat داشت چون نظری که کلا رو ماهیت کلی داستان نوع کارگردانی بازی دارم بیش از چند ساعت گفتگو است و در نظر و حتی یک مقاله کلی نمیگنجه.
امیدوارم یک روز پارت ۲ ریبوت بشه…
خسته نباشی
من کاملا راضی بودم چون نیل دراکمن تصمیمی رو گرفت که خیلیها جراتش رو نداشتند. همونطور که شکسپیر هیچ ترسی نداشت تا قهرمانهاشو قربانی رسیدن به اهدافی کنه که در داستان وجود داره. محتوای داستان بازی هم روی یه موضوع خیلی جدی و انسانی دست گذاشته بود و بدون این که به خاطر بزرگنمایی خاصی انجام بده اونو به مخاطب میرسوند.
درکت از این موضوع فرق میکنه؟
خب
برای خودت نگهش دار
مرگ جوئل دردناک تر از مرگ سارا نبود ولی وقتی بازی به شما اجازه انتقام گرفتن نمیده اون غصه ای که باید برای جوئل بخورید تبدیل به سرخوردگی میشه
اسپویل
خود اَبی کلی فایرفلای (wlf جدید) که دوستای چند سالش بودن رو به خاطر لِو کشت پس چرا جوئل نباید فایرفلای هارو بخاطر الی میکشته
دوست عزیز کاش اول کامنت مینوشتی اسپویل
چون فایر فلای ها میخواستن دنیا رو نجات بدن نه خودشون رو (wlf)
وقتی بازی رو تموم کردید نمیتونید خودتونو قانع کنین برای بار دوم شروعش کنید
سلام نقد خیلی خوبی بود شایان جان . من راستش مثل بعضی از دوستان کنسول نداشتم ولی پای د لست آف آس 1 گریه کردم خیلی زیاد . اینم اون شبی که نمره متاش اومد حیرت کردم . چون خیلی میگفتن بازیش بده چه میدونم مزخرفه و از این حرفا . من خودم پی سی گیمرم و آرزومه بازی رو تجربه کنم . گیم پلیش که تو یوتیوب دیدم عالی و هیجان انگیز بود درباره داستان که چون نمیخواستم اسپویل بشه برام چیزی . خلاصه نمره ی متا مهمتر از نمره کاربراس . بالاخره منتقد ها بیشتر از ما گیمر ها تجربه دارن . یکم سخت نگیریم . درسته میگید داستانش خیلی خشونت داره ولی داستان به یه تغییر نیاز داشت . تبریک به گیمرهایی که دارن بازی رو تجربه میکنن . به امید ادامه سری تو نسل بعد .
بازی معمولی هست درست مثل نسخه اول
نقدِ ، رسانه ای که تولید محتوا نداره و فقط مترجم توش کار میکنه هم فاقد ارزشه
نقد و بررسی یعنی من نبینم کی چی میگه یا نمیگه.
دیدگاه با کالبد شکافی فرق داره.
این قلم گاهی به شدت مسموم و خطرناک هست و نتیجه کار همیشه چیزی که ما قبل از ساخت اثر فکر میکنیم نیست.
این بازی گذرا و نه چندان با ارزش هست چون حس درونی خوبی به مخاطبش نمیده.
در زمینه طراحی و گرافیک هم دروغ های حال بهم زنی از طرف کمپانی گفته شده که ویدیو های مقایسه تریلر سال ۲۰۱۸ با نسخه فعلی کاملا دو نمایش متفاوت رو نشون میده که این دروغگویی به اعتبار کمپانی ضربه میزنه مثل یوبی سافت که هیچ کس دیگه به تریلراش اهمیت نمیده چون میدونه محصول نهایی ضعیف و همون همیشگی خواهد بود.
در کل من برای تجربه مجدد هر دو نسخه بازی هیچ گرایش خاصی ندارم و با یک (به اصطلاح) شیفت دِلیت خودم رو خوشحال میکنم.
شما برو همون بازی های آنلاینتو بازی کن که حس خوب بهت میده.اتفاقا مهمترین نقطه قوت بازی اینه که قرار نیست به گیمر باج بده و از این نظر این نسخه حتی از قسمت اول واقعی تر جلوه میکنه.ضمنا شما برو مقاله مربوط به طناب در این سایت رو بخون تا بفهمی ناتی داگ یوبی باگ نیست.
با تشکر از مرتضی نه فراصتی
با تشکر از پوریا فراصتی
نمیدونم چطور میتونی بازی رو معمولی خطاب کنی
به نظر من بازی از نظر گرافیکی و صحنه های اکشن و خون و خونریزی بی نظیر هستش.
ولی از نظر داستانی به قسمت اولش واقعا نمیرسه.
قسمت اولو رد میکنه
در نظر داشته باشید که هنوز خیلیها بازی رو تموم یا تجربه نکردند پس به احترام بقیه لطفا محتوای داستان بازی رو اصلا لو ندید.
جسارتا کسی که ترس اسپویل داره نباید بیاد زیر نقد کامنت بخونه
خود من از روزی که بازی لیک شد کامنتای هیچ مطلب مرتبطی رو نخوندم و توییتر و یوتیوب رو هم با احتیاط اسکرول میکردم
اسپویل***
مرگ یهویی و الکی جوئل که انگار میخواستن فقط از شرش خلاص شن
بازی نوید یه انتقام خونین به شما میده درحالیکه آناناسم دستتون نمیده
نصف بازی رو باید با قاتل جوئل بازی کنین و کارای بیهودهای انجام بدین که اصلا تو داستان لست آف آس نمیگنجه، مثلا دنبال اوون بگردین، یا برین دوساعت واسه یارا دارو بیارین، یا برین دنبال لِو وسط محل زندگی قبیلهشون(!!!!!!)
والا ماموریتای فرعی رد دد از اینا جذابتر بود و بیشتر در خدمت داستان بود
اینا نه تنها باعث نمیشن با ابی همذات پنداری کنین بلکه حالتونو خراب میکنن انقدر که وصله ناجورن تو داستان و فقط باعث شدن بازی الکی طولانی بشه
گیمپلی حوصله سربر، داستانی که نهایتا به هیچ جابی نمیرسه و بخاطر پایانش هیچ ارزش تکراری نداره (چون میفهمی تکتک کارایی که میکنی آخرش بیهودهست)
شما اگه قراره داستانت به من حس رضایت نده خب برو تو دفترچه خاطراتت بادداشتش کن، نیا ازش بازی بساز ۶۰ دلار به من بفروش که منو آزار بدی
ما نخوایم شما بهمون درس زندگی بدی باید کی رو ببینیم؟
اسپویل
اسپویل
اسپویل
جالبه برام وقتی میگید ( بازی نوید یه انتقام خونین به شما میده درحالیکه آناناسم دستتون نمیده ) تو بازی تمام اشخاصی که تو مرگ جول نقش داشتن کشته میشن بجز ابی چطور به همچین چیزی رسیدی ، چیزی که مشخصه اینه که شما از بازی خوشت نیومده که سلیقه شماست کسی هم بهش ایرادی نمیگیره . به هر حال هرکی یه جوره ، اتفاقا کنترل ابی یکی از بهترین کارهای بود که نیل دراکمن تو بازی انجام داده بود ، با وجود اینکه از این کاراکتر بشدت متنفری ولی وقتی که کنترولش رو دستت میگیری میفهمی که هیچ چیز کاملا سیاه یا سفید نیست ، بهت این فرست رو میده کسی رو که تا اون لحظه دنبالش کشتنش بودی ، کنترولش رو دستت با داستان زندگیش اشنا بشی ، دوستاش رو بشناسی و ببینی که اون طوری که تو تا الان فکر میکردی که شخصیت بدیه نیست . دلیل اینکه شما از این بخش خوشت نیومده اینه که نمیتونستی کشته شدن جول به دست ابی رو بپزیری و اجازه ندادی به خودت که داستان ابی رو هم بشنوی و فقط به دنبال انتقام بودی بخاطر همین ازش لذتی هم نمیبری ، دقیقا چیزی که داستان داره بهت میگه که این نشون میده بازی راه خودش رو درست رفته.
اسپویل -----
بر خلاف نظر شما اتفاقا بخش بیمارستان ابی از نفسگیر ترین و هیجان انگیز ترین بخش های بازی بود ، از نظر من تمام ماموریت بازی درست و بجا در کنار گیمپلی فوق العاده با توجه به سبک بازی و در جهت پیشبرد داستان بود ، و در آخر پایان بندی فوق العاده بازی ، خیلی ها که مینالن به این دلیله که چرا الی در آخر ابی رو نکشت در صورتی که در آخر داستان در واقع یه الی و جول دیگه بوجود میان ( ابی و اون پسر آسیایی، فکر کنم اسمش lev بود ) و دلیل انتقام نگرفتن الی از ابی همین موضوع بود که عشق ابی به اون پسر آسیایی و محافظت از اون رو دید مثل عشقی که جول به الی داشت ، و عذاب وجدان الی از روندن جول از عشق پدرانش به خودش وقتی که تو سکانسی که الی راجب دروغ جول راجب اینکه مصونیت ویروسی الی بدرد ساخت واکسن نمیخوره.در حالی که جول فقط به خاطر عشق پدرانه به الی دست به این کار زده بود ، بازی اینقدر پیچش داستانی و نکات ریز داره که نمیشه اینجا نوشتشون ، اینکه دراکمن به جای یه داستان کلیشه ای چنین جسارتی رو در داستان پردازی داشته واقعا تحسین برانگیزه.
اینا برداشت شخصی شماست و حرفای بازی نیست
اتفاقا الی داشت ابی رو مثل چی کتک میزد و غرق میکرد که یهو بعد از اینکه انگشتاش کنده شد متحول شد و گفت برو کاریت ندارم دیگه
تو این نبرد برندهی واقعی ابی بود، هم انتقام گرفت و هم جونشو نجات داد و با لِو فرار کرد، اما الی هم اینکه نتونست انتقام بگیره و هم تمام اطرافیانش و عشقش و زندگیشو از دست داد و هم انگشتاشو، بدتر اینکه اصلا خودش جون ابی رو نجات داد (با پایین اوردنش از ستون)
بازی هیچ پیچش و نکته ریزی نداره، عوضش تا دلت بخواد بیمنطقی و حفرههای عجیب داستانی داره، شما میخوای توجیه کنی به همین دلیل به حفرههای داستانی میگی پیچش
نه دوست من ، این ها برداشت من از داستانیه که کارگردان خواسته اون رو بهم بفهمونه، شما از کجا میدونی حرفهای بازی نیست، که اتفاقا بازی به شکل زیبای این مسئله میکوبونه تو صورتت ، منم میتونم بگم شما چشمتون رو از روی صحبت های داستان بخاطر لجبازی و اتفاق اول داستان بستی ، شما میای میگی ( یهو بعد از اینکه انگشتاش کنده شد متحول شد ) آخه من چه بحثی میتونم با شما بکنم . در هر صورت موفق باشید.
دوست عزیز این داستانی نیست که شما بخوای ازش برداشت خاصی بکنی
یه داستان سادهست، شروع داره، وسط داره و پایان
برداشت کردن مال سبک سورئال و داستانای نمادینه
داستان انقدر سوراخ سمبه داره که شما مجبوری خودت پُرشون کنی، اسمشم میذاری برداشت، اینا توجیهه نه برداشت
خب در واقع این داستانی هستش که شما قدرت برداشت از اون رو ندارید ، ( یه داستان سادهست، شروع داره، وسط داره و پایان ، برداشت کردن مال سبک سورئال و داستانای نمادینه ) واقعا چی میشه گفت منطق شما به شکلی هست که متاسفانه بحث کردن با شما کاملا بی فایده و هدر دادن وقته ، خیلی ببخشید کامنت های شما سرشار از بی منطقی هست ، حتی تجزیه تحلیل رو هم محدود به سبکی خاص میدونید .
این حرفا که ((شما قدرت برداشت ندارید)) و ((شما فلان چیزو درک نکردید)) و این بهونهها، خیلی وقته از مُد افتادن
دنبال یه جمله جدید باشید برای وقتایی که چیزی واسه دفاع کردن نمونده
نه دوست عزیز شما میای میگی داستان چیز نداره که ازش بخوایی برداشت خاصی بکنی و تحلیل داستان رو فقط محدود به سبک خاصی از داستان میدونی ، خب منم میگم شما نمیتونی ازش چیزی برداشت کنی در واقع این شما و امثال شما هستن که چیزی جز بهونه گیری ندارن ، به همین سادگی ، من فقط قسمتی از داستان رو برای شما گفتم با دلایل ولی شما جز فرار رو به جلو حرفی برای گفتن ندارید.
سلام میگم اخره بازی چی میشه کی جول را کشت چرا جوئل کشتند
جمله جدید : بحث با کسی که نمیخواد بفهمه مثل کبوندن هاون تو آبه
برداشت من از بازی این بود
عشق ادمو کور میکنه
انتقام تورو بی وجدان میکنه و بلایی سرت میاره که تا عمر داری یادت نره
انسان بودن پیچیده تر از این حرفاست
اینم از جعفر فراصتی
پیچش های داستان انقدر بزرگ و بزرگ سالانه هست که به چشم حفره میان ولی هر چه بیشتر تو حفره میری بیشتر میفهمی
نه رفیق تو این داستان هیچکس برنده نشد هم الی هم ابی همه چیزشونو از دست دادن.
الی به هیچ وجه ابی رو مقصر نمیدونست چون جوئل پدرشو کشته بود. الی خودش این حسو تجربه کرده پس نمیتونه ابی رو مقصر مرگ جوئل بدونه. الی میدونست کاری که جوئل کرد اشتباه بود و خودش هم بار ها اینو به جوئل گفته بود. الی نمیتونست خودش رو ببخشه چون زمانی که جوئل زنده بود هیچوقت نتونست اونو ببخشه. الی میدونست که جوئل حاضر شده هر کاره وحشتناکی بخاطر اون بکنه ولی هیچوقت نتونست از الی یه دوسِت دارم ساده بشنوه. لحضه آخر الی ابی رو نبخشید در اصل جوئل رو بخشید.
هر کسی نظری داره ولی این تعبیر من از داستانه
همهی اون اشخاص در جهت رسیدن به ابی کشته شدن، الی هیچوقت نمیگه من میخوام برم نورا رو بکشم یا اُوون و مل رو بکشم، هدفش فقط اَبیه، چون قاتل جوئل شخص اَبیه، و کشته شدن رفقای اَبی نه واسه گیمر اهمیت داره نه واسه الی
واسه من فقط و فقط کشتن ابی مهم بود، نه رفقاش
معلومه که فقط دنبال انتقام بودم، وقتی کله شخصیت محبوبم با چوب گلف خرد شده و اِلی افتاده زمین و با فریاد خشم به اَبی میگه ((میکشمت، قسم میخورم میکشمت)) انتظار داری دنبال چیزی جز انتقام باشم؟
نیل دراکمن یه میل شدیدی در ما به وجود میاره، اما به این میل جواب نمیده، بعدم توجیه میکنه که میخواستیم درس اخلاق بدیم به گیمرا
اگه آخر بازی گیمر حق انتخاب داشت قول میدم بالای ۹۰ درصد گیمرا ابی رو به بدترین حالت میکشتن
اسپویل
اسپویل
اسپویل
خب متاسفانه باز هم اشتباه میکنید ، البته از نظر من ، اگه تمام صحنه های بازی رو دیده باشید متوجه میشید که در واقع هدف اصلی الی ، ابی بوده ولی هیچ وقت هم نگفته باقی رو نمیکشم ، چون کل گروه ابی مسئول مرگ جول بودن نه فقط ابی در نظر داشته باش که چه کسانی جلوی الی رو گرفتن تا نتونه جول رو نجات بده کل گروه بودن ، توجه کنید که الی بعد کشته شدن جول هیچکدوم از دیالوگ های اطرافش رو نمیشنوه و فقط صدای زنگ تو گوششه حتی متوجه این نمیشه که اوون مانع کشته شدنش میشه ، در حالی که تو یه در گیری خیلی راحت اوون رو هم میکشه ، در واقع هدف اصلی الی کشتن ابی بوده ولی میبینیم که بدون کوچیکترین شکی تمام افراد گروه ابی رو در جهت رسیدن به ابی میکشه ، وقتی میگم شما فقط یه طرف ماجرا رو دیدید بخاطر همینه ، شما درست میگید نیل دراکمن یه میل شدیدی از انتقام در ما به وجود میاره ولی میاد اونطرف ماجرا رو هم بهمون نشون میده که چه دلایلی پشت همچین کارش وجود داره که متاسفانه شما متوجهش نشدید و یا که نمیخواید بشید چون فقط دنبال انتقام بودید فارغ از اینکه آیا ابی هم برای کارش دلیلی داشته یا نه.
هدف اصلی اَبیه، شما تا اَبی رو نکشی حس رضایت بهت دست نمیده، حالا تمام WLFها و رفقای ابی رو بکش، اصلا پدر و مادر و اجداد ابی رو از تو قبر دربیار و دوباره بکش
کشتن اُوون و رفقا درسته حال میده و میگنجه تو داستان، اما اصلا راضی کننده و کافی نیست، واسه همینه که میگم بازی نوید انتقام میده اما چیزی بهمون تحویل نمیده
حرفت درسته، نیل دراکمن اون سمت ماجرا رو نشونمون میده، اما اون سمت ماجرا اصلا قانع کننده نیست، چون من الان ۷ ساله که طرفِ الی و جوئلم، و قرار نیست الان یهو با چهارتا چپتر بازی کردن جای اَبی بخوام تغییر موضع بدم
نیل دراکمن میخواد بگه انتقام بَده، ولی برعکس میاد تو نیمهی دوم بازی همون کاراکتری که فعل انتقام رو مرتکب شده (یعنی کار بَد رو انجام داده) میخواد به چشم گیمر پاک و معصوم و مهربون و عاشق نشونش بده، درنهایت رستگاری هم سهم همون کاراکتره
الی همه چیزو میبازه، اما ابی رستگار میشه
اینه که میگم بازی تناقض داره، حفره داره، مشکل ایناست
اسپویل
اسپویل
اسپویل
اول اینکه کارگردان به هیچ وجه همچین قصدی نداره این همون دلیلیه که میگم داستان رو متوجه نشدید ، دراکمن میخواد بگه هیچ چیز سیاه سیاه ویا سفید سفید نیست و وقتی یه اتفاقی توی داستان میوفته که تو دوستش نداری ، بهتر اون طرف ماجرا رو هم ببینی ، دلیل دیگه ای که میگم داستان رو متوجه نشدی اینه که هنوز نمیدونی که هردو الی و ابی تو این بازی همه چیزشون رو از دست دادن ، این که شما میگید ابی رستگار شد نشون میده که نه تنها داستان رو درک نکردید حتی کوچکترین توجهی هم به داستان نداشتید ، کی میگه ابی رستگار شد ، ابی تمام دوستاش رو سر همین انتقام از دست داد ، عشقش رو از دست داد ( در حالی که اوون تو اولین سکانس به ابی میگه بیخیال شو ولی ابی گوش نمیکنه ) ، جایگاه بالاش رو توی اکیپشون از دست داد ، در آخر داستان به زیبایی چهره دو نفری رو که بخاطر انتقام همه چیشون رو از دست دادن نشون میده حالا شاید یکی کمتر یکی بیشتر .
خدایی بهتر از این نمیشد درک کرد ناموسا آفرین من خودم تو افکارم دنبال وصف این لحظات فلسفی بودم
کریتوس هم همرو کشت ولی هیچی گیرش نیومد (طوری که ما دیدیم) ولی رستگار شد
تو هم داداش نمیخواد درمورد فهمیدنت با کسی که نمیخواد بفهمه بحث کنی
خواستن فهمیدن یک چیزه و خواستن نفهمیدن یه چیز دیگه درک کردن این موضوع رو باید بخوای که بفهمی نه بیای با کسی مه فهمیده و درک کرده درمورد نفهمیدنت بحث کنی
وقتی میخوای اسپویل کنی باید چند خط خالی بزاری
از نگاه سطحیت به این بازی فکر میکنم درکت از انسان بودن مثل یک بچه 14 ساله میمونه همه چی خوشو خرمه مثل سریالای ایرانی
الی در راه انتقام همه چیزشو از دست داد ابی هم بخاطر انتقام همه چیزشو از دست داد بعد تو میگی آخرش بیهودست؟ (***خطر اسپویل***) الی وحشتناک ترین کار ها رو برای کشتن ابی انجام داد تامی رو ول کرد، دینا که به مراقبت نیاز داشت رو ترک کرد، یه زن حامله و ده ها نفر بیگناه رو کشت، جسی رو از دست داد ولی ابی رو نکشت
چرا؟
چون فهمید که با کشتن ابی فقط داره جوئل رو از خودش دور میکنه همونطور که دیدی انگشتاشو از دست داد و دیگه نمی تونست گیتار بزنه.
من نمیدونم چطور میتونی اون سکانس پایانی و خاطره آخر الی با جوئل رو با اون همه بار احساسی رو بی ارزش خطاب کنی
اگه دنبال بازی هایی هستی که همه رو تیکه پاره کنی و از همه انتقام بگیری بدون هیچ دلیلی فیلم ها و بازی های زیادی برای امثال تو ساخته شده.
بررسی ویدیویی بزارین
https://youtu.be/OXql3km5nwQ
اشتباه دراکمن جایگزین کردن حس درام با حس نا امیدی بود اگر فک میکنید زیادی حالتون خوبه و وقشه حال خودتون رو بگیرید و کاری کنید که از خودتون بدتون بیاد لست ۲ رو پیشنهاد میکنم از سر تا ته بازی پر از این چیزاییه که گفتم . لست ۲ به اندازه ای مزخرفه که لست ۱ شاهکار بود
امیر حسین فراصتی
دوستان سلام. اول متشکرم از این نقد بسیار دوست داشتنی. دوم اینکه من اصلا کنسول ندارم که بخوام بازی کنم ولی از اونجایی که اخبار بازیهارو دنبال میکنم ،منتظر این بازی بودم. این بازی رو در ۹ قسمت بطور کامل در یوتیوب دیدم نمیدونم که چقدر ترافیک مصرف کردم ولی اینو بگم که شاهکاره و مثل یک سریال شمارو میخکوب میکنه. همونطور که تو نقد بالا خوندید بازی در پارت دوم شمارو سورپرایز میکنه. چیزی که اصلا انتظارش رو ندارید. پیشنهاد میکنم که به امتیازات سایتهای معتبر اطمینان کنید و اگر میتونید ، این بازی رو حتما تجربه کنید. واقعا به فکر فرو میرید که از طریق یک بازی بشه این همه احساس رو انتقال داد. متشکرم
شایان خدا قوت
خوبه مثل یکی از سایت های همسایه نیست که بازی رو به مقام خدایی رسوندن و طوماری از خوبیهاش نوشتن و ایراداتشو مخفی کردن، کسی هم چیزی غیر این بگه کامنتش اصلا تایید نمیشه، یشه هم 50 نفر کشیک میریزن سرش و میترکوننش
نقد خوب و منصفانه ای بود و امتیاز
من سعی کردم تو این چند روز با بازی کنار بیام چون داستانش اذیتم میکرد، به نظرم به قول دوستمون همینجا، بازی سلیقه ایه
ولی من هی با خودم میگم اگه این بازی غیر تلو2 بود ایا اینقد صدا میکرد؟شماهم به این موضوع فکر کنید، خوبه نتیجه میده
هی این چند روز یاد قدیم میفتم که حتی درمورد نسخه اول میگفتم کاش بازی با این حجم تعامل انتخاب های کاربرو تو داستان لحاظ کنه (تل تیل گونه) اینجام همین حسو دارم
فقط بنظرم بازی نباید مارو در نقشی قرار بده که (درسته که به قول شما نکوهش اناقام میکنه) این نقش با پوچی رفتار میکنه و x نفرو میکشه بعد منقلب میشه کارشو تموم نمیکنه
بنظرم چینش منطقی فدا شده در این داستان و این عذاب هواداراس شاید.
جدا از اون صحبت درباره مذاهب(با مذهب خود کارگردان) و گرایش های دیگه به نظر من نباید اینقدر بی پرده باشه که ادم تعجب کنه
حداقل تو یه عنوان aaa ادم انتظارات بسیاری داره، جدا از اون سنت شکنی همیشه معلوم نیست جواب بده، خصوصا که داستان یه همچین عناوینی خواه و ناخواه رو خیلی افراد تاثیر میذاره، به نظرم ای کاش چون بازی رو برا خاورمیانه ممنوعیت هم زده بودن، یکم اینوری بهص نگاه میکردید تا دلایلش معلوم شه. و اینکه اگه از این زاویه کسی میدیدش شاید دیگه تا عرش بالا نمیرفت
من حقیقتا دنبال هیت و اینچیزا نیستم فقط دلم شکسته از اینهمه بی پردگی، چون ما تو جامعه خودمونم کم نداریم، بنظرم این چیزی جز غم بهمون اضاف نمیکنه(درحالی که سرگرمی نه اموزنده باید در پایان احساس خوبی به پلیرش بده)
درواقع بنظرم هیترا که الکی صفر دادن، تعصب فن هارو بیشتر کردن و این خودش باعث غیرمنصفانه شدن نظرها میشه.
ما نباید از عناوینی با این فرم داستان بت بسازیم و شرکتارو به این سمت سوق بدیم چون نا امیدی اخرین چیزیه که میخوایم تو بازیا ببینیم، خودمون کم نداریم دیگه
ممنون که خوندین
موفق باشید.
اینم اضافه کنم دست کم ما اسیایی ها به نظرم سخته کنار اومدنمون با این فرم داستان، نمیدونم من اینجوریم یا بقیه هم احساس سرخوردگی میکنن، یه جور حس تلخ داره ک نمیخوایم تجربه کنیم
نمیدونم واقعا چرا تراژدی تو بازیها هم داره زیاد میشه
The last of us2 یه قدم روبه جلو در بازی های ویدیویی محسوب میشه.قرار نیست همه چی مثل فیلم هندی با گل و بلبل تموم شه،قرار نیست همیشه از بینی شخصیت ها یه قطره خون نیاد و قرار نیست اتفاقات زندگی اونجوری که ما انتظار داریم رقم بخوره.کاراکتر های این بازی به معنای واقعی انسان هستند.شخصیت و عمق دارند.اگه نیل دراکمن سمت این ساختارشکنی نمیرفت،دیر یا زود کس دیگه ای انجامش میداد.وگرنه همچنان با فجایع داستانی و شخصیت پردازی مثل resident evil و devil may cry طرف بودیم.
البته گلایه ای از نیل دراکمن دارم اینه که عقاید و خط مشی فکری خودشو میخواد به زور به ما تحمیل کنه که وقتی در دنیایی زندگی میکنیم که باب اسفنجی هم همجنسگرا میشه،از نیل دراکمن بعید نیست.
آره صدا میکرد ولی اگر همینطور خوب روایت بشه
نقد بسیار خوبی بود ، ممنون ، واقعا امیدوارم کسانی که دوست دارن بتونن این شاهکار رو تجربه کنن ، متاسفانه تو ایران دیگه خرید بازی های کنسولی به رویا تبدیل شده ، دیگه حتی به خواسته های کوچیکت هم نمیتونی برسی چه برسه به بزرگاش.
اولش خواستم یه متنی رو بنویسم و از منظر روانشناسی در موردش بحث کنم، اما دیدم واقعا فایده نداره. فقط یه چیز میتونم بگم. این فقط یه بازیه و با واقعیت فرق داره. من شخصا شاید دلم بخواد داخل بازی با اره دست و پا ببرم یا چه میدونم فقط برم هد شات کنم، اما در واقعیت با احترام و لبخند با اطرافیانم برخورد میکنم. نیازی نمیبینم پول بدم که داخل بازی یکی به من درس اخلاق بده. درس اخلاق درون بازی. ما که هدفمون از بازی شبیه سازی زندگی واقعی که نیست، پس لزومی هم به درس اخلاق درون بازی نیست. آقای دراکمن به نوعی هدف از بازی سازی رو گویا فراموش کرده و به تبلیغ یک سری چیزا و درس اخلاق دادن رسیده. من وارد این بازی جدید که میدونم از کجا آب میخوره و گویا روی صنعت بازی هم دست گذاشتند نمیشم. اگر دراکمن فکر میکنه ما هیچ ایدهای از انتقام و خصوصیات منفی شخصیتی نداریم و باید پول بدیم که ایشون به ما بگه چیه، پس ایشون خیلی احمقه.
امیدوارم دوستانی که بازی رو تهیه کردند واقعا لذت ببرند. چون همین بازی اگر بتونه یه لذت و سرگرمی رو برای بچههای داخل ایران در شرایط فعلی به ارمغان بیاره، باعث خوشحالی واقعا
متاسفانه الان دورهای شده که هر آدمی تا یه تریبون دستش میاد (حالا چه پیج اینستاگرام چه سایت خبری چه تولید موزیک چه فیلمسازی چه فلان) شروع میکنه به شعار دادن و درس اخلاق و درس زندگی دادن
آثا ما نخوایم نیل دراکمن به ما درس زندگی بده کی رو باید ببینیم؟
باید بری باب اسفنجی ببین البته اونم یه جاهایی درس زندگی داره
مجبور نیستی بازی کنی
خب واقعا خوشحالم که شما از منظر روانشناسی راجب این بازی صحبت نکردید ، چون جالبه برام با اینکه صنعت بازی سازی چندین نسله از اینکه فقط یه شخصیت قابل کنترل رو بندازه تو یه محیط و شروع کنه به لت و پار کردن بقیه گذشته و وارد داستان گویی عمیق و شخصیت پردازی های فوق العاده شده به شکلی که میزان تاثیر پزیری و تاثیر گذاری روی اشخاص رو به دلیل تعاملی بودنش حتی از سینما هم بیشتر کرده ، اینکه شما میگید " این فقط یه بازیه و من شخصا شاید دلم بخواد داخل بازی با اره دست و پا ببرم و نیازی نمیبینم پول بدم که داخل بازی یکی به من درس اخلاق بده " خب این به نظر خود شما برمیگرده و همه مثل شما فقط دنبال این نیستن که بازی یه اره برقی و یا یه تفنگ خفن دستش بده وبری هرچی جلوت دیدی تیکه تیکه کنی ، البته این صنعت برای سلایق شما هم بازی داره ، شخصا به شما بازی های آنلاین رو پیشنهاد میکنم که بدون اینکه بخواد به شما داستانی رو بگه و یا درس اخلاقی راجب مشکلات که الان داخل جوامع هست بده یه اسلحه ا اره برقی میده دستتون و شما میتونید برید هر جنبنده ای رو دیدید بهش شلیک کنید یا دست و پا قطع کنید ، اتفاقا نیل دراکمن ...
اتفاقا نیل دراکمن با هوشمندی و به درستی مشکلاتی رو که تو جوامع هست فرقی هم نداره شرق یا غرب تصویر سازی کرده ، قبلا هم گفتم هدف از بازی فقط این نیست که از نقطه a به نقطه b بری و فقط یه سری موجود یا آدم رو بکشی و حال کنی و بعد با خودت بگی این فقط یه بازیه من که تو دنیای واقعی کسی رو نمیکشم ، اینکه دراکمن اومده تو بازی یه سری مسائل رو طرح کرده که شاید دغدغه فکری خودش باشه به عنوان یه کارگردان خیلی طبیعیه چون ممکنه دغدغه فکری خیلی ها باشه و شاید یه سری بحث های رو تو بازی مطرح کنه که تابوی خیلی ها از جمله شما باشه ولی از نظر خیلی ها حق طبیعی شون باشه. اینکه شما میگید ( اگر دراکمن فکر میکنه ما هیچ ایدهای از انتقام و خصوصیات منفی شخصیتی نداریم و باید پول بدیم که ایشون به ما بگه چیه، پس ایشون خیلی احمقه ) واقعا باید بگم مخم سوت کشید از این حرف واقعا جای برای بحث نمیمونه .
البته با تبر کریتوس هم خیلی لذت بردم. نیازی نیست که اره برقی دستم بگیرم، اگر شما هم متوجه لحن شوخی و جدی من نشدید به دلیل نوشتار هست و گفتگو رو در رو نیست. اصولا برای کسی نسخه نمیپیچم و همه صحبتهایی که کردم فقط خودم رو لحاظ میکنم. اگر دوست دارید که برای شما حس ناراحتی رو به وجود بیارند و این ناراحتی تخلیه نشه، خب بفرمایید بازی کنید.
واکنش کاربرهای ایرانی برای من یک مسالهای رو قوت بخشید. چه واقعیت و چه بازی، ما علاقه زیادی به عذاب روحی خودمون پیدا کردیم و البته سمت سندرم استکهلم زیاد میریم. کاری ندارم، بشین بازی کن اما برای من نسخه نپیچ که چی بازی کنم. پسر خوب، من از آتاری به اینجا رسیدم. لحظه لحظه پیشرفت گیم رو دیدم. با من از پیشرفت بازی صحبت نکن.
نه عزیزم ، هیچکس از ناراحتی خوشحال نمیشه و طبیعتا به دنبال اون هم نیست ، درواقع مسئله هم اصلا همچین چیزی نیست ، اگر همچین چیزی باشه پس اصلا نباید هیچ فیلمی یا بازی راجب مسائل تلخ اجتماعی ساخته بشه ، چون به باور شما باعث رنجش روح میشه ، البته با توجه به داستان ها و فیلم های که همیشه به بازار میاد که همیشه قهرمان ها باید برنده باشن و یا در آخر به یه داستان خوب و همه پسند ختم بشه طبیعیه که اشخاصی مثل شما دنبال چنین داستان ها و پایان بندی های باشن ، نه روایت و پایان بندی های که هر شخص رو به فکر فرو ببره ، واکنش بعضی از کاربرها به سندرم استکهلم کاملا بی ربط هستن ( مشخصه فقط اومدین یه حرف قلمبه بزنید ) رابطه بین سندرم استکهلم ، با ارتباط برقرار کردن یک داستان بشدت غمگین با مسائل پیچیده اجتماعی کاملا متفاوته،من برای شما نسخه نپیچیدم که چی بازی کنی در واقع اصلا برام مهم نیست ، از آتاری یا هرجا که به اینجا رسیدی ( که البته اگه راست بگی میشه گفت هم سن و سال خودمی ) نوع کامنتی که میدید نشون میده افکارتون راجب این هنر و صنعت در همون دوران آتاری مونده .
موفق باشید
بله من اینجا هستم که گویا حرف قلمبه بزنم از نظر شما که البته خودم خبر ندارم. از بازی رد دد لذت بردم با اینکه پایان تلخی هم داشت. ولی خب از نظر شما من دنبال پایان بندی خوب هستم. ( خیلی خوبه که شما انسانها رو به راحتی میشناسید و قضاوت میکنید. ) برای شما اینکه من چی بازی کنم اصلا مهم نیست ولی کلی وقت میذارید که به من بازی معرفی کنید و تایپ کنید در خصوص نظر من. من هم در بازی هواپیما آتاری باقی موندم.
من به سلیقه شما احترام میذارم و خوشحالم که افکار مختلفی رو بشنوم حتی اگر مخالف نظر من باشند. اما دیگه ادامه بحث رو جایز نمیدونم به دلیل اینکه زمانی که بحث به توهین یا حمله کردن با جملات ختم میشه، دیگه ادامه بی معنی خواهد داشت.
اینکه من چه بازیهایی کردم و گاهی حتی پایان تلخی هم داشتند که مثالش زیاده رو شما نمیدونید و قرار هم نیست من اینجا لیست کنم. نوع نگاه شما و برخورد شما و قضاوتی که داشتید نشون دهنده سطحی نگری شماست در نظر من.
به هر حال جناب پارسا گرامی، برای شما آرزوی موفقیت میکنم و همچنان لذت روز افزون از همه بازی ها.
ببین مهران عزیز من اصلا شما رو نمیشناسم که بخوام قضاوت کنم و توهینی هم نکردم ، ظاهرا شما وقتی کامنتی رو مینویسید یادتون میره چی نوشتید ، چیزی که من به شما گفتم با توجه به کامنتی که دادید بود ، هنوز هم میگم اصلا برام مهم نیست که چه بازی انجام میدید یا چه فیلمی میبینید یا .....
شما اومدید یه مثال بی ربط از روانشناسی رو به یه مسئله کاملا متفاوت ربط دادید که من هم بهش جواب دادم ، جالبه شما این لحن از صحبت رو خوب میدونید ( بشین بازی کن اما برای من نسخه نپیچ که چی بازی کنم. پسر خوب، من از آتاری به اینجا رسیدم. لحظه لحظه پیشرفت گیم رو دیدم. با من از پیشرفت بازی صحبت نکن ) اون وقت از توهین صحبت میکنید . اینکه من سطحی نگر هستم یا شما کاملا از تحلیل هر شخص مشخص میشه ، اگر با نسبت دادن چنین واژه ای به من سبک میشید من مشکلی نمیبینم ، اما از نظر من سطحی کسی هست که چنین کامنتی میزاره ( نیازی نمیبینم پول بدم که داخل بازی یکی به من درس اخلاق بده. درس اخلاق درون بازی. ما که هدفمون از بازی شبیه سازی زندگی واقعی که نیست، پس لزومی هم به درس اخلاق درون بازی نیست ) . موفق باشید
داداش (آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش این بود که اسرا هویدا میکرد) هیچکس با کسی که نمیخواد بفهمه بحث راه ننداز چون نمیخواد بفهمه منم اشتباه کردم چندتا تیکه انداختم به خدا هم تو اذیت میشی هم طرف مقابل گالیله رو سر گرد بودن زمین و ... دهنشو سرویس کردن تا اخرش کنار اومد گفت باشه بابا شما راست میگی فقط بشین به نفهمیدنشون بخند
چون بعد ها خودشون میفهمن
درس اخلاقی نداشت برات gow
برا من
پدر بودن بود
آره این کامل و جامع حرف منه
از نظر روانشناسى،در دنيا واقعى اگر قانونى چيزى هم نبود دوست داشتين هم رو هد شات كنين، با اره برقى دست و پا هم رو قطع كنيد.
قانونی نیست فقط ما انسان ها وضع کردیم
خخخخخخخخ دنبال هدف والا تر رفته دوست عزیز نه صرفا سرگرم کردن چون فیلم هایی که الان میبینم صرفا بیشتریا شون برای سرگرمی ان ولی این وسطا شاهکار هایی هم هستن که به جای وقتتون رو الکی گرفتن سعی میکنن درس زندگی بهت بفهمونن
یه چیزی که نباید فراموش کرد اینه که سونی و ناتیداگ با تریلرای دروغ و فیک سر تکتک طرفدارا رو کلاه گذاشتن
اره شما شاهکار کردین، منتها تو زمینهی دروغگویی شاهکار کردین
میگم اون امتیاز کاربران که نوشتین کاربرای ویجیاتو هستن دیگه چون امتیاز کاربران بین المللی که خیلی پایین بود حدودای 3.6 اینا بود !!! یا اونام مال سایت خاصی بودن ؟؟
بازی رو تو بدترین زمان خریدم(کرونا،قیمت های سرسام آور و دلار و...) بعد از اتفاقی که تقریبا همون اوایل بازی افتاد حالم چند روزه گرفته شد و کنارش گذاشتم ولی حتما بازیش میکنم چون معلومه میخواد چیز مهمی رو به آدم بفهمونه مخصوصا که درباره ی موضوع "انتقامه"
نه بازی و فعلا بازی کردم نه نقد رو خوندم فقط یه سوال
آیا تیترایی که اول زدین اسپویل حساب میشه؟؟؟
نه خیالت راحت.
خسته نباشی آقا شایان بابت نقد
تکرار کورکورانه سکانسهای واکینگ دِدی و تقلیدهای بیحساب کِن لوینی هیچوقت یه گیم و شاهکار نمیکنه، خیلی خوبه که برای نقد همچین اثرهایی عجله نشه و عمیق تر پرداخته بشن، کاش حساسیت به اسپویل اینقدر زیاد نبود در رابطه با سکانس به سکانس گیم صحبت میکردیم!!
چه جالبه حواستون هست دارید به یک گیمر حرفه ای اینو میگید؟؟؟؟؟
اینجا همه ی سایتای دنیا اشتباه میکنن الا شما؟؟
ممنونم.
یکم بگذره و عده بیشتری بازی رو تجربه کرده باشند حتما همین کار رو میکنیم تو ویجیاتو.
بازی کاملا سلیقه ای هستش
من به شخصه به اندازه نسخه اول باهاش حال نکردم و به طور کلی از نظر من داستانش در حد نسخه اول نبود و ایراداتی داشت
نمره من در کل به بازی ۸/۵ هست
ma ke 1 hafte pish goftim youtuberhaye kharji az in az shaki bodabn. shoma gosh nakardi rafti 2 million dadi baraye bazi ba meta 85
یوتوبرا یه ضر زدن ول کن دیگه همه کامنتات همینه
شما جی تی ای رو حتما بازی کردی دیگه؟،الان یعنی بگن اشغاله مفت نمی ارزه شما قبول میکنی
شما دلت به همینا خوش باشه.چون هضم 95برای یه ایکس باکس فن خیلی سخته...
پس halo 5 چیه
هنو نیومده دادا
به نظرم نسخه اول یه تجربه تکرار نشدنی بود
متا 95 هستش