آیا با نمرات پایین Battletoads باید برای آینده ایکس باکس نگران شویم؟
امروز نمرات بازی مورد انتظار Battletoads منتشر میشد که نشان میداد بازی جدید استودیوهای Rare و Dlala نتوانسته خاطرات خوش نسخه پیشین را که ۲۶ سال از عرضه آن میگذرد تکرار کند. حال که این ...
امروز نمرات بازی مورد انتظار Battletoads منتشر میشد که نشان میداد بازی جدید استودیوهای Rare و Dlala نتوانسته خاطرات خوش نسخه پیشین را که ۲۶ سال از عرضه آن میگذرد تکرار کند. حال که این بازی جدید مایکروسافت نتوانسته رضایت منتقدان را به دست آورد این سوال ایجاد میشود که آیا بازیهای آینده استودیوهای ایکس باکس به کیفیت بالای انحصاریهای پلی استیشن خواهند رسید یا خیر.
مایکروسافت باید از تجربه سونی استفاده کند
بعد از آن که ایکس باکس وان به جز مواردی محدود بازی انحصاری باکیفیتی نداشت، مایکروسافت سعی کرد با آماده کردن ۱۵ استودیو برای نسل آینده، شرایط بازیهای ایکس باکس را بهبود ببخشد.
در میان استودیوهایی که روی این بازیها کار میکنند، نامهای آشنایی مثل Rare، دابل فاین و نینجا تئوری شنیده میشود اما این سوال ایجاد میشود که آیا این استودیوها میتوانند بازیهایی در سطح استودیوهای موفق سونی مثل ناتیداگ، سانتا مونیکا و Media Molecule بسازدند یا نباید توقع چنین سطحی از کیفیت را داشته باشیم.
نکتهای که در حال حاضر نباید فراموش کنیم این است که این استودیوها همگی مدتی طولانی است که برای برند پلی استیشن در حال ساخت بازی هستند و بهخوبی با استانداردهای سونی و توقعی که این کمپانی ژاپنی از بازیهای انحصاری پلی استیشن دارد آشنا شدهاند. ناتی داگ در همان نسل پنجم با عرضه سری کرش بندیکوت کیفیت خود را ثابت کرده بود و مدیا مولکول هم طی نسل قبلی Little Big Planetهای شاهکاری ساخت تا بتواند عنوانی نوآورانه مثل Dreams را عرضه کند.
سالهای زیاد کار تحت لیبل پلی استیشن باعث شده سونی استودیوهایی قدرتمند داشته باشد که هم در طول زمان تکنولوژی ساخت بازی خود را ارتقا داده و پیشرفت کردهاند و هم به همدیگر کمک میکنند تا کیفیت نهایی بازی به بالاترین سطح ممکن برسد.
هنوز زمان زیادی نیاز است
این در حالی است که مدت کوتاهی میشود که مایکروسافت ۱۵ استودیو ایکس باکس را به صورت متحد برای ساخت بازی برای ایکس باکس و ویندوز بسیج کرده است. به همین خاطر در همین ابتدا کار نباید انتظار داشته باشیم که استودیوهای ایکس باکس بتوانند آنطور که از یک انحصاری سونی توقع میرود نمرات بسیار بالا و رکوردشکنی را کسب کنند.
مایکروسافت با موفقیت Microsoft Flight Simulator نشان داد که اتفاقات جذابی برای برند ایکس باکس در حال رخ دادن است. استویدیو پلی گراند هم با فورتزا هواریزنها حسابی امیدوارکننده ظاهر شده و حال باید دید که این استودیو با ریبوت سری Fable چه میکند.
نکته اصلی اینجاست که مایکروسافت طی چه مدت زمانی میتواند یک خط فکری منظم و با برنامه مثل سونی برای بازیهای ایکس باکس در نسل آینده طراحی کند. به هر حال این کمپانی نباید فراموش کند که تنها ارائه سرویسهای جذاب برای فروختن یک برند کافی نیست.
بیشتر بخوانید:
- گیمرهای ایرانی احتمالا نسل آینده ایکس باکس را به بقیه کنسولها ترجیح میدهند
- لاگین کردن یک اکانت ایکس باکس در چند دستگاه مختلف ممکن خواهد شد
- فیل اسپنسر: هدف ما فروش بیشتر ایکس باکس سری ایکس نیست
ویجیلاگ: آیا اسپایدرمن انحصاری پلی استیشن میمونه؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
باید می گرفت!
بعد MediEvil باید درس می گرفت!
بله.
واقعا حیف شد یکی از نقد هایی که خوندم این بود که بازی خیلی اسونه اصلا چالشی نیست برخلاف نسخه های کلاسیکش که بشدت سخت بودن شاید خواستن مخاطبشون سنین پایینتر باشه اما طرفدارای قدیمی رو ناراحت کرده خود منم وقتی تریلر بازی رو دیدم نا امید شدم
اصلا ایکس باکس فن ها نیازی به این بازی ندارن اونا با بازی زیبای fast and furious تا ماهها سرشون گرمه و ترافلاپس اضافه خیلی بهشون حال خواهد داد
خجالت بکش بچه پر رو . ویجیاتو دیگه از ز.ومجی هم داره بدتر میشه . همش حرف بن کردن ترول هارو میزنن ولی در عمل .....
ابر شاهکار fast and furious نبینم خالی اسمشو ببری
من خودم پی اس فنم ولی این نسل انگار ماکروسافت زده به سیم آخر
نمیدونم انحصاری های کدوم بهتر میشه ولی میدونم توی این نسل شاهد بازی های خوبی خواهیم بود
نم ال براشون
ترول
دایی اینکه ps فنی چه ربطی به داستان سونی و مایکروسافت داره؟
یادش بخیر رو سگا با رفقا میزدیم چقدددر حال میداد…
بیشتر اوقات هم سر یه اشتباه که حواسمون نبود دعوا میشد و هم تو بازی حسابی همو میزدیم هم تو واقعیت xD
یه مرحله ماشین سواری داشت که فرق بین گیمر و نوب رو مشخص میکرد -_- خیلیی سخت بود .
اینکه سایت شما سونی فنه شکی نیس
دوتا یادداشت قبلی من راجع به این بود که شبیهساز پرواز مایکروسافت ترکونده و احتمالاً گیمرهای زیادی تو سالهای آینده میرند سراغ ایکس باکس و سرویسهای جذابش. این مطلب هم در نقد مایکروسافت نیست بلکه فقط گفتم که به نظرم بهتره که این کمپانی چه مسیری رو بره سر ساخت بازیهای ایکسباکس.
من خودم ایکس باکس فنم ولی این سایت که چیزه بدی نگفته
خب بازیه بده گفته بده
شبیه ساز پرواز خوب بود اینم گفت خوبه
یکم جنبه انتقاد باید داشت
سایت بیشتر از ایکس باکس دفاع میکنه حتی تو این پست
پس تا آخر بخون پستو
من به عنوان ملیکروسافا فن میگم fadt and furious شاهکار چند پلتفرمی ومحبوبترین بازی ما ایکس باکس دارها از همه انحصاری های سونی بهتره
از گیمفا بنت کردن؟
خجالت بکش با اون صحبت کردنت. چرا اینجا بنت نمیکنن واقعن
داداش اینجا رو با گیمفا اشتباه گرفتی. اونجا همه سونی فن هستن داغونه
البته همه همه هم نه، 60 درصد سونی فنن، 40 درصد مایکرو فن
این بازی فان و نوستالژیه نمرش اصلا مهم نیست بنظرمنکه xbox انحصاری های شاهکاری میسازه این نسل
شعور و منطق بالای شما ایکس باکس فننوید اینده روشنی میده
چقدر حرف مف.ت میزنی
سلام دادا میگم تو اونور اک داری چیشده همه برگشتن خلوت شده اینجا
بنظرم منم استودیو های جدید به زمان نیاز دارن ولی پلی گروند و ترن10 و کوالیشن و 343 باید بازی خوب بسازن
آره اگه مایکرو زیاد بهشون فشار نیاره مثل 343
بیچاره تو اون بدبختی کورونا باید سربال هم بسازن
واقعا حرف درستی زدید . استودیو های سونی تجربه ی بیشتری دارن تو انحصاری ساختن ولی برای مایکرو اونقدر تجربه تو ساخت بازی انحصاری ایکس باکس ندارن . باید اینو پذیرفت . این که خیلی ها میان میگن ایکس باکس بازی های انحصاری در حد پلی استیشن نیست خب واقعا دلیل اصلیش اینه . ولی واقعا به نظرم خیلی خوب دارن پیشرفت می کنند . کوالیشن که با گیرز خودش رو ثابت کرد . ترن 10 و پلی گرند هم که ثابت شده هستن . نینوا تئوری و ابسیدین و دابل فاین و ریر و .... هم واقعا دارن خوب جلو میرن . به امید یه رقابت سنگین در زمینه ی انحصاری های ایکس باکس و پلی استیشن .
من حس میکنم آخر نسل بعد خیلی جذاب بشه. هم استودیوهای مایکروسافت با تجربه تر شدن و هم استودیوهای سونی یاد گرفتند که از تمام تکنولوژی پلی استیشن 5 استفاده کنند.
معمولا استدیو های فرست پارتی از اول میتونن از تمام تکنولوژی کنسول استفاده کنن
من منتظر لحضه ایم که سونی و مایکرو ( بیشتر سونی ) بفهمند این انحصار تردپارتی ها چیزی نیست جز زجر پی سی گیمر ها
با گذشت زمان بازیسازا بیشتر با یه سختافزار آشنا میشند و بهتر میتونند ازش استفاده کنند. مثلا گرافیک آنچارتد یک رو با آنچارتد سه مقایسه کن.
من که به بازی هایی مثل استالکر و فیبل و مدیوم و حتی هیلو که دیرتر میاد تا درستش کنن اطمینان دارم. دلیل اصلی که قصد دارم نسل بعد ایکس باکس بگیرم زیاد بودن بازی های RPG هستش