برخی از بازیسازان آنقدر برای مخاطبشان ارزش قائلند که نمیخواهد یک لحظه هم وقت ارزشمند آنها تلف شود. این سازندگان به قدری سر این موضوع وسواس دارند که حاضرند بخشی از وقت و انرژی تیم، صرف طراحی لودینگ اسکرین هایی خلاقانه شود تا مخاطب حتی موقع لود شدن بازی هم بیکار نباشد. نتیجه این تصمیم هم میشود مثل ۵ بازی زیر که گاهی اوقات تجربه لودینگ اسکرین هایشان از مراحل اصلی هم جذابتر بوده. با ویجیاتو همراه باشید.
5) Tekken 5
تکن ۵ زمانی که برای پلی استیشن ۲ و دستگاههای آرکید عرضه شد، به قدری سنگین بود که نامکو تصمیم گرفت برای لودینگ اسکرینهای طولانی آن کاری بکند. برای اینکه حوصله گیمرها سر نرود، نامکو به جای لودینگ اسکرینها از بازیهای کلاسیک خود استفاده کرد. اینطور شد که در زمان لود شدن بازی، به ترتیب روی دستگاههای آرکید و پلی استیشن ۲، بازیهای StarBlade و Galaga اجرا میشدند و به ما اجازه میدادند به جای در و دیوار نگاه کردن، از خدمت چند سفینه فضایی مزاحم در بیاییم.
4) Bayonetta
هر کسی که بایونتا را بازی کرده باشد، میداند که این اثر چه شاهکار عجیب و غریبی است. بایونتا شاید سریعترین، پر جزئیاتترین و خوشساختترین بازی هک اند اسلشی باشد که تا به امروز ساخته شده و به گیمر اجازه میداد تا خلاقانهترین و زیباترین کمبوهای ممکن را روی دشمنانش پیاده کند. با این حال، از آنجایی که حجم دادههای بازی به خاطر این همه ویژگی جذاب بالا رفته بود، تیم سازنده سعی کرد با یک حرکت ساده، زمانی بالایی که صرف لودینگ اسکرینهای بازی میشد را برای گیمر جذابتر کند. این حرکت ساده نیز چیزی نبود جز ایجاد یک فضای تمرین کمبو برای مخاطب. بله بازی در لودینگ اسکرینهایش، کمبوهایی که در مراحل پیش رو به کارتان میآمدند را لیست میکرد و به شما اجازه میداد که آزادانه آنها را تمرین کنید. این قضیه به قدری هم جذاب بود که نه تنها متوجه زمان از دست رفتهمان نمیشدیم، بلکه آرزو هم میکردیم که ای کاش مدت لودینگ اسکرینهای بازی بیشتر بود تا کمبوهای پیچیدهتر را هم یاد میگرفیم.
3) FIFA
بیایید با هم صادق باشیم. مهم نیست که چقدر فیفا بازی کردید. مهم نیست که چقدر برای آلتیمیت تیم هزینه کردید. مهم نیست که چقدر در دنیای واقعی فوتبال بلد هستید. حتی این هم مهم نیست که تا حالا چند بار دوستان و آشنایانتان را در تورنمنتهای خانگی بردهاید. نه هیچ کدامشان مهم نیست، چون فیفا بالاخره یک راهی برای بازنده کردن شما پیدا میکند. اما اگر میخواهید جلوی این اتفاق را بگیرید، کافیست برای لودینگ اسکرینهای بازی بیشتر وقت بگذارد. چون عملا بازی با لودینگ اسکرینهایش به شما آموزش میدهد که چطور پاس دهید، چطور شوت بزنید و حتی چطور دریبل کنید. حتی برخی اوقات به شما اجازه میدهد با طرف مقابلتان گلکوچیک هم بازی کنید که به نظر من حتی از تجربه خود بازی اصلی هم جذابتر است. تازه باگ کمتری هم دارد.
2) Rayman Legends
در نسل هشتم کنسولها، واقعا خیلی نمیشد با برادر یا خواهرتان روی یک صندلی بنشینید و بازی کنید. چون عملا بازیهای Co-Op کمی در این نسل عرضه شدند. برای همین هم هست که باید خدا را به خاطر پورت بازیهایی چون Rayman Legends برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان شکر کنیم. چراکه نهتنها Rayman Legends یکی از مفرحترین بازیهای دو نسل اخیر کنسولهاست، بلکه عملا میشد ۴ نفره نیز مراحل جذاب آن را پشت سر گذاشت و یک تجربه تیمی فوقالعاده داشت. با این حال، یکی از جذابیتهای Rayman Legends، همین لودینگ اسکرینهایش بود. بازی در لودینگ اسکرینهایش، قلبی پرنده که حکم یک جان اضافه برای شخصیتها را داشت، جلوی رویتان قرار میداد و مجبورتان میکرد برای به دست آوردنش با بغلدستیهایتان رقابت کنید. برای به دست آوردن این قلب اضافه، چه سیلیها محکمی که نثار صورت یکدیگر نکردیم. البته منظورم درون بازی است.
1) Ōkami
اوکامی یکی از هنریترین و سرگرم کنندهترین بازیهای اکشن ادونچری است که متاسفانه از زیر دست بسیاری از ما قسر در رفته. در اوکامی شما کنترل یک گرگ سفید افسانهای را به دست میگرفتید که هدفش چیزی نبود جز احیای دنیای به هم ریخته اطرافش. در جریان مراحل بازی، میتوانستید با زدن کمبوهای خاصی رو دشمنان، آیتمهای ارزشمندی به نام Demon Fangs (ترجمهاش میشود دندان نیش شیطان) به دست آورید و آنها را با آیتمها با ارزش بهتری معاوضه کنید. اما فقط لازم نبود مراحل بازی را طی کنید تا بازی یک دندان نیش شیطان در اختیارتان بگذارد. نه، بازی در جریان لودینگ اسکرینهایش، دو نوع مینی گیم خیلی جذاب جلویتان میگذاشت که اگر میتوانستید از پس چالشهای آن بربیایید، یک دندان نیش شیطان مجانی به دستتان میرسید. یاد آن دوران خوش بخیر واقعا.
خب این هم از لیست لودینگ اسکرین هایی که تجربهشان از خود بازی ها جذابتر بوده. نظرتان در موردشان چیست؟ لودینگ اسکرینی هست که از لیست ما جا مانده باشد؟ حتما برایمان کامنت بگذارید و در مورد تجربههای خودتان بگویید.
کاملا درسته البته همشو بازی نکردم ولی اون هایی که بازی کردم
خیلی مسخره بود
تویه اسیسنز کرید ها هم یه لودینگ داره که بی جهت میدویی و مبارزه میکنی. من با اون بیشتر از بازی حال میکردم.
حذف لودینگ آینده ی گیمه.بازی ها باید به سمت یکپارچه شدن حرکت کنن.
یکی از لودینگ اسکرین های جالب هم مال بازی devil may cry 3 بود که وقتی توی لودینگ اسکرین مثلث رو پشت سر هم میزدی کلمه now loading انگار از دانته شمشیر میخورد و هر بار رنگش قرمز تر میشد
خخخ
???
به نظرم من هیچی به RDR2 رو نمیرسه
مقاله جالبی بود اقا نیما ممنون
اسپم:نمرات پولی مارول اونجرز مشخص شد تا الان ۷۶ کارت به کارتای مارول جواب داده