ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

ایرانی‌ها طی یک سال ۴ هزار میلیارد تومان روی کنسول و پی‌سی گیمینگ هزینه کردند

در بخشی دیگری از گزارشی که دایرک به تازگی منتشر کرده است، مشخص شد که گیمرهای ایرانی در سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای پی‌سی و کنسول گیمینگ هزینه کرده‌اند. از این هزینه ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۳

در بخشی دیگری از گزارشی که دایرک به تازگی منتشر کرده است، مشخص شد که گیمرهای ایرانی در سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای پی‌سی و کنسول گیمینگ هزینه کرده‌اند.

از این هزینه هنگفتی که ایرانی‌ها برای گیمینگ حرفه‌ای خود انجام داده‌اند، ۲۲۴۰ میلیارد تومان صرفا صرف خرید دستگاه کنسول شده‌ است. ۴۶۰ میلیارد تومان هم گیمرها فقط بابت لوازم جانبی کنسول خود طی سال ۱۳۹۸ پول پرداخت کرده‌اند. در زمینه بازار نرم‌افزاری نیز ایرانی‌ها ۱۱۷۹ میلارد تومان برای خرید بازی‌های کنسولی خارجی طی سال گذشته هزینه کرده‌اند.

جالب است بدانید که تمام کنسول‌هایی که در کشور به فروش می‌رسند یا به صورت قاچاق وارد شده‌اند و یا فروششان به پای کشورهای حوزه خلیج فارس تمام شده است. اگر سونی و مایکروسافت بیشتر از علاقه شدید کاربران ایرانی به کنسول‌ گیمینگ خبر داشتند، قطعا شاهد سرمایه‌گذاری‌های عظیم و پشتیبانی‌های حرفه‌ای این دو کمپانی در ایران بودیم.

در این میان ۱۳۱ میلیارد تومان برای خرید بازی‌های پی‌سی هزینه شده است که نشان می‌دهد بازار بازی‌های کنسولی در ایران نسبت به پی‌سی گیمینگ داغ‌تر است. این موضوع البته به این نکته هم بستگی دارد که بسیاری از پی‌سی گیمرها بازی‌ها را به صورت کرکی روی سیستم خود تجربه می‌کنند.

در این میان ۲۹۰ میلیارد تومان هم سهم بازی‌های موبایلی است. بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها در بازی‌هایی مثل Clash of Clans صرف شده که حالا به‌خاطر رفتن کمپانی سوپرسل از ایران، دیگر هیچ پشتیبانی مشخصی از زبان فارسی نخواهد داشت. سهم گیم‌های موبایل ایرانی اما ۲۸ درصد است که پیشرفتی چشم‌گیر را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

براساس آمار دایرک، میزان هزینه‌کرد برای بازی‌های موبایل ایرانی در بازه زمانی ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ سالیانه ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که با آمدن کنسول‌های جدید مایکروسافت و سونی در آبان امسال و شروع نسل جدید کنسول‌ها، چقدر شاهد افزایش پولی باشیم که گیمرها برای ویدیو گیم در ایران هزینه می‌کنند؛ البته اگر قیمت پرنوسان و بالای دلار در این روزها اصلا اجازه خرید کنسول تازه را بدهد.


بیشتر بخوانید:

سری PES پرطرفدارترین بازی بین گیمرهای ایرانی است

نظارت بنیاد ملی بازی‌ها روی نظام رده‌بندی سنی بیشتر خواهد شد

بازی‌سازان به عسلویه و ایران‌خودرو می‌روند؛ چرا؟


تماشا کنید: پنج نکته مهم در مورد PES 2021

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (137 مورد)
  • Marylin
    Marylin | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    اینکه نمایندگی ندارن این نیست که تعداد کاریراشون تو ایران رو ندونند، اگر هرکدام از شما تاجر خارجی بودید میومدید توی ایران ناشناخته پول بذارید.
    وقتی امارات و سنگاپور و اندونزی و هند هست

  • PhilSpencer
    PhilSpencer | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    دوستان دقت کنید روی خیلی از کالاهای دیجیتالی که می‌خریم پول پشتیبانی هم می‌دیم و این زرنگی شرکت‌هاست که به ایران کالا می‌فروشن و از پشتیبانی دادن هم معذور هستن.
    در یک مقیاس خیلی کوچیک بگم که درک کنید: اگه فیلت*رینگ ایران برطرف شه کل بازار و*ی‌پی‌ان دنیا می‌خوابه :)

  • arsham
    arsham | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    شرم بر ای ام دی انویدیا و اینتل که سایت هاشون رو روی ما بستن تو بازی کرکی هستیم توی سخت افزار که از خود امریکایی بدبخت هم بیشتر پول میدیم در ضمن دلیلش این نیست که ماارو کپی باز میدونن روس ها هم مثل ما عاشق کرکن چجور واسه اونا بازه؟

  • ali
    ali | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    نمیفهمم خودشون با ترامپ مخالفن ولی با قدرت هر چه تمام تر کنسول هاشونو به ما نمیدن بازی هم همینه الان راکستار مگه نگفته بود تا ترامپ هس جی تی ای وی ای نیس؟ پس چرا ما برای جی تی ای انلاین باید ای پیمونو تغییر بدیم!؟..سوپرسلبم که از ایران رفت....2 روز دیگه در جا ورشکست میشه چون بیشتر کاربرای کلش رویال و کلش اف کلنز ایرانین

  • Alireza2007
    Alireza2007 | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    دیگه همنقدر شانس ما بدبخت هاست اگه نمایندگی بزنن((اسکی نیست، خودمم میگم از روی کاربر چندتا نظر پایین تر ورداشتم)) باید دز سونی و مایکروسافتو تخته کنن ولی اگه نمایندگی بزنن و ارزونی بشه....
    قیمت یه گرافیک 2080 اندازه قیمت کلیه نباشه

    • ali
      ali | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

      امریکایی ها هم ار تی ایکس 2080 برای بعضی هاشون سخته ولی همون کارت گرافیک های 8 گیگ همون امریکایی ها میتونن تو ما 10 تا بخرن ولی ما تو 10 ماه 1 دونه

  • محمد
    محمد | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    متوسط قیمت را ۲۰ میلیون بگیر بعد بیا تقسیم بر ۴ هزار میلیارد کن، عدد اصلا منطقی نیست.
    کسی که این خبر مینویسه بهتر اول یک تقسیم ساده انجام بده

  • MOBIN-GAMER
    MOBIN-GAMER | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    زنده باد احمدی نژاد+اون سوتی هاش
    تو زمان اون دلار ۳ ۲ تومان بود?

  • امین
    امین | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    اخه ایران .......

    • MAAH
      MAAH | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      مشکلش؟

      • Amir-M
        Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

        مشکش همه چیه ولی تنها نقطه قوتی که از گذشته تا حالا داشته و خرابش نکرده استفاده از دقیق ترین تقویم دنیاس.

        • MAAH
          MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          یدونه از اون مشکلات رو بگو ؟ نگو که ازاد بودن مشکله . در برابر ظالم ایستادن مشکله . بله مسئولین بد داره ولی اون نتیجه اشتباهات مردمه . برای چی ما تحریم هستیم ؟

        • Niya.j
          Niya.j | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

          ??

    • علی
      علی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

      ما همیشه در برابر ظالمان ایستاده ایم کمی تاریخ بخون

      • MAAH
        MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

        مگه من گفتم نه ایستاده ایم .

  • SINA ADIB
    SINA ADIB | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    من به خاطر این قیمتا، تاحالا بازی اورجینال نخریدم در عمرم و فقط کرکی بازی کردم، تنها خرجی که کردم خرید بتل پس وارزون بود/:

    • Pixelman
      Pixelman | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

      جقدر پولداری که تونستی همونم بخری

  • Dazkin
    Dazkin | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    منم۶۰هزارتومن تو کلش خرید داشتم .. راستی کلش قطع شد. من چن روز پیش حذفش کردم

  • vahidgamer1000
    vahidgamer1000 | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    تا زمانی ک این دولت و رژیم پابرجاس
    هیچوخت اونها اینجا نمایندگی نمیزنن بخصوص سونی
    چرا چونکه هم شدیداً تحریم هستیم و هم آنها مارا بیشترکپی باز میدانن اوهووووم
    و ما گیمرای ایرانی محدود و بدبخت شدیم رفتیم ایهووم...

    • Ali
      Ali | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      تا وقتی ضد رژیم ها هم توی این ملت هستن به هیچ جا نمی رسیم
      XD

      • b-m-m
        b-m-m | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        آره داداش تو این 40 سال آخوندا سفینه به مریخ فرستادن که الان با بودن ضد رژیمیا دیگه نمیتونن :)))

        • Ali110
          Ali110 | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

          من نه منظورم آخوند بود نه کس دیگر من منظورم این بود که بجای اینکه این همه نگاه بد داشته باشید میتونید به چیزهای دیگه هم نگاه کنید
          تازه به نظر من مشکل از آخوند نیست مشکل از خود ما است

      • Amir-M
        Amir-M | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        بی ارزش ترین پاسپورت دنیا.
        از غمگین ترین کشور های جهان.
        عصبانی ترین مردم دنیا بعد عراق.
        بی ارزش ترین پول دنیا با اختلاف.
        بالاترین نرخ تورم در جهان.
        رییس جمهورمون در رتبه اول رییس جمهورایی هست که وضعیت معیشتی مردم به هیچ کجاشون نیست.
        رتبه دوم فلاکت بعد ونزوئلا با وجود دارا بودن بیشترین ذخایر گاز جهان و رتبه سوم در ذخایر نفت.
        و...
        این ها فقط بخش کوچکی از دستاوردهای این کشور اسلامی و حکومتی از طرف خداست.
        مگه میشه کسی با دیدن چنین دستاورد هایی بازم ضد این نظام مقدس باشه.

        • MAAH
          MAAH | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

          بسم الله . الان این مشکلات تقصیر کیه ؟ الان مدیر کشور کیه ؟ رئیس جمهور کیه؟ رئیس جمهور با این نظام اصلا مخالفه چرا گند هاشو میزنید به پای این نظام . حداقل اگر با این نظام بود یه چیزی ولی اخه گند های یه فرد ضد نظام و غرب پرست رو برای چی میندازید گردن خدا و اسلام و انقلاب و نظام

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            دوست من شما الان فکر میکنی رییس جمهور ما غرب پرسته؟
            اگه غرب پرسته چرا با آمریکا توافق نکرد؟
            مشکل ما اینه که مسئولین از تحریم ها سود می‌برن و اصن به هیچ کجاشون نیست وضع ما چجوره.
            ما هم اشتباه کردیم به اون روحانی رأی دادیم کلا نباید به هیچ کس رأی بدیم چون در هر صورت وضعمون اینه و بدتر هم میشه.

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            ای کیو اینا همش نقشه است
            بنی صدر مگه نبود اونم حرف های خوب میزد ولی غرب پرست بود.
            خاتمی او سید بود ولی با آمریکا بود .
            میر حسین موسوی چه
            آن هم با آمریکا بود و شعار میداد.

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            اولا که دوست عزیز هم وطن ایرانی . مگه از کره مریخ امدی ؟ برجام چی بود ؟شما هم اشتباه کردی به روحانی رای دادی پس بگو روحانی این اشتباهات رو کرده نه حکومتی از طرف خدا . بعدش روحانی که با مقام های اسرائیلی (در زمان انقلاب ) ارتباط داشته غرب پرست نیست ؟ روحانی که امد به امریکا گفت کد خدا غرب پرست نیست ؟ پس چیه اگر غرب پرست نیست . مشکل بعدی شما اینه که کلا میای مسئله رو پاک میکنی . الان رای ندی به نظرت چه اتفاقی میوفته ؟

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بله همه اشتباه کردن به روحانی رأی دادن.ولی شما بگو به من اصن یک آدم درست و آوردن که ما بهش رأی بدیم؟
            نگو کسی که برای رأی آوردن از تتلو استفاده کرد و این هم به ضد خودش شد.

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بله اوردن . ببین همه انسان ها که معصوم نیستن . بالاخره افراد اشتباهاتی کردن ولی شما میتونستی به جای اینکه به بد ترین گزینه رای بدی به گزینه های بهتر رای میدادی (بله ادم بهتر از روحانی اوردن ) اون تتلو هم برای رای اوردن نیورد اتفاقا خیلی هم به ضررش شد . اون خودش عقل داره میدونه که اگر با تتلو دیدار کنه چه اتفاقی میوفته دیوانه که نیست بیاد از اون برای رای اوردن استفاده کنه . اون قضیش چیز دیگری هست که متستفانه دشمناش جور دیگر نشون دادن . اصلا میگیم اشتباه کرده . الان نگاه کن عملکردش رو چقدر بهتر از بقیه هست قوه قضاییه چقدر بهتر شده . بله وضع یهو بهتر نمیشه شما کم کم باید به افراد بهتر رای بدی تا وضع خوب بشه

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            یعنی به نظر شما الان اگه رییس جمهور کشورمون یک‌ کس دیگه بود میرفت با اون ترامپ یک قرار داد درباره موشک های ایران ببنده که ما تحریم نشیم؟؟؟

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            دوست گل. مذاکره بهانه هستش . برجام چی بود مگه ما برجام رو قبول کردی و راکتور رو بستیم و ... چی بهمون رسید ؟ تحریم ها برداشته شد ؟ ما از برجام زدیم بیرون ؟ چرا اصلا ما باید توان موشکی مون رو بدیم بره . خب اگر این ها هم بدیم پس فردا میان حمله میکنن استعمار میشیم وضعمون میشه مثل کشور های افریقایی . الن مشکل ما داخل هست داخل رو باید درست بکنیم

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            یک سوال از شما هموطن عزیز دارم.
            ایران چرا میخواد به فناوری هسته ای برسه زمانی که نمیخواد ازش در مقابل مردم بی گناه استفاده کنه؟؟؟

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            اولا که انرژی هسته ای فقط بمب اتم و هیدروژنی و .. نیست . با انرژی هسته ای شما میتونی برق تولید کنی . اب دریا تصفیه کنی . دارو های بسیار مهم سرطانی که الان یکی از فشار های بسیار زیادی که روی کشور هست همین دارو ها هستن که امریکا تحریم کرده با انرژی هسته ای میتونی به دست بیاری و... کلی فایده دیگه .

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            شاید بگی اینا رو میشه با چیز های دیگه هم درست کرد فرقش اینه که با انرژی هسته ای خیلی خیلی خیلی خیلی به صرفه تر هست

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            آخه نه اینکه ما کل تکنولوژی دنیا رو داریم اگه این و نداشته باشیم از بقیه عقبیم.

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            ما کل تکنولوژی دنیا رو لازم نیست داشته باشیم . این یه فکر اشتباه هست که شما میگی همه رو باید داشته باشیم . ما دو تا تکنولوژی مهم مثل همین هسته ای و موشکی رو داشته باشیم نصف دیگه تکنولوژی ها هم پشتش میاد نگران نباش

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بعد هم ما که الان دیگه انرژی هسته ای مون قفل شده به خاطر ح.س.ن.ف.ر.ی.د.و.ن فقط یه توان موشکی هست که اونو بگیرن کارمون تمومه مثل مغولا میریزن کشتار جمعی میکنن

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            واقعا چرا باید بیان کشتار جمعی بکنن؟؟؟؟؟؟؟
            مگه شعور و عقل عربا و مغولای چند صد سال پیش و دارن؟؟؟

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            ایدی چیزی اگر در پیام رسانی داری بده ادامه بحث رو ان شاءالل اونجا بریم

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            عزیز این جور چیزا معمولا نتیجه خاصی نداره و هیچکی نمیتونه
            طرف مقابل و قانع کنه ولی فقط میتونیم اطلاعاتمون و بالا ببریم و ادامه دادن این بحث به نظرم بی نتیجس.

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            اوکی هر جور راحتی

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            ♥️♥️

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            ?

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            ان شاءالله

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            راستی درست در مورد اعراب صحبت کن . خیلی تحریف ها شده در بارشون متاسفانه

          • ali
            ali | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            شعور اونا هر چی بود الان وضعشون بهتر ماست

          • MAAH
            MAAH | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            عزیزم به مال دنیا نگاه نکن . زیر30 دقیقه ایران میتونه برجای دبی و میادین نفتیشون رو با خاک یکسان بکنه

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            همین الان هم با واکسن ها دارن برنامه ریزی میکنن برای کشتار جمعی. یه اجتماعاتی دارن این یهودیا مثل فراماسونری و... که کل دنیا رو گرفتن دستشون . پشت پرده دولت امریکا هم دست همیناس . چند وقت دیگه هم امریکا سقوط میکنه و اینا میچسبن به چین ببین کی بهت گفتم . االن میخندی دو سه سال دیگه به حرف من میرسی. توی دولت ما هم نفوذ کردن نمونش دولت غرب پرست فعلی

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بله این حرف درسته
            آقای تتلو همش نقشه بود یعنی نمی توانید فرق تبلیغ را با نقشه بفهمید

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            شما برای ما توضیح بده

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            من که هیچوقت به روحانی رای ندادم و به امثال آن هم رأی نمی‌دم

          • ali
            ali | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            و اینکه از رشد دلار خوشحال میشن این خیلی عجیبه

          • MAAH
            MAAH | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            کی خوشحال میشه . ما که خیلی ناراحت شدیم کلی پول داشتیم جم میکردیم سیستم خوب 5 میلی بخریم شد 50 میل

          • ali
            ali | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            اصلا نباید سیاست و دین قاطی بشه قبلا مسلمون بودن خیلی ها ولی چون دیدن که ما چقدر کشورمون داغونه دینشونو تغییر دادن

          • MAAH
            MAAH | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            اتفاقا سیاست و دین باهم هستن کی گفته نباید قاطی بشه ؟ ببین اینکه بعضیا میان به اسم دین خراب کاری میکنن این نباید بشه نه اینکه سیاست و دین با هم نباشن که هستن چه بخوای چه نخوای . کشور هم بخاطر همین افراد به ظاهر دینی ولی در باطن ضد دین خراب شده اگر از اول طبق روش اسلامی پیش میرفت این نمیشد . حالا بدی اینه که مردم این تقصیر ها رو میندازن گردن دین و انقلاب

          • MAAH
            MAAH | ۱۷ مهر ۱۳۹۹

            اسم این سکولاریزم هست و مرکزش هم حوزه منحرف امروزیه .

        • علی
          علی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          و البته جزو تنبل ترین، غرغرو ترین و نا شکر ترین های دنیا هم هستیم

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            نا شکر مردم آمریکان که تو یک نظرسنجی گفته بودن نزدیک ۱۰۰ میلیون نفر ( یک سوم جمعیتشون) به اوضاع کشورشون امید ندارن و انگیزه رأی دادن ندارن.( منبع ندارم نمیدونم راسته یا نه)

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            نا شکر که حالا در هر وضع انسان باید شکر گزار باشه چون همینجوری خدا کلی بهش نعمت داده . ولی وضع امریکا هم همچین خوب نیست نزدیک 30 40 میل فقط بی خانمان داره

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            نمیدونم شما دوست عزیز برای چه سالی رو دارین میگین ولی تو سال 2017 جمعیت بی خانمان ها در شب 500هزار نفر بوده

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            از همه دوستان عذر میخوام منظورم جمعیت بی وضاعت ها و افرادی که با فقر دست و پنجه نرم میکنن که بین 38 تا 43 میل گزارش شده

          • علی
            علی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            حتما یه چیزی هست که انگیزه ندارن دیگه شما داری از دور نظر میدی

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            بله اینو میدونم ولی بیشتر آدم ها از شرایطی که توش هستن راضی نیستن.

        • SinaSniper12
          SinaSniper12 | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

          مهم ترین دستاورد ما داشتن سردار فوق العاده ای مثل سردار سلیمانی بود.

      • NMlander
        NMlander | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        دوست عزیز و گرامی تو این رژیم دیشب بازی بایرن و دورتموند به خاطر اینکه داورش زن بود پخش نکردن از بازی فرزندان مورتا شکایت شد حالا فرض کن بیان نمایندگی بزنن ببین به چه بازیایی اجازه انتشار میدن

        • Amir-M
          Amir-M | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

          نجات جورج فلوید.

        • MAAH
          MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          خب چون اینجا اکثر مسلمان هستن نمیان محتوای که خدا ممنوع کرده رو نشون بدن البته داور زن مشکلی نداره و اون اشتباهات صدا و سیما هست نداز تقصیر به اصطلاح رژیم .

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            الان اون بازی فرزندان مورتا به خاطر این که توش جادو هست و تدفین غیر اسلامی توش وجود داره از سازندش شکایت کردن.
            یعنی مردم ما اگه یکم از از فرهنگ بقیه مردم دنیا رو ببینن از راه راست خارج میشن؟

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            ببین اندازه مهم نیست . مهم تاثیر گذاری حالا یه فرهنگی رو میان توی بازی و فیلم پیاده میکنن خیلی تاثیر میزاره . یه فرهنگی هم نه میان به صورت نوشته برا طرف ایمل میکنن تاثیر نداره اصلا طرف ایمیل رو نمیخونه پاک میکنه چه به رسه به تاثیر

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            با حرف شما موافقم که تاثیر گذاری توی فیلم و بازی زیاده ولی الان یک نفر و غیر اسلامی دفن کنن و یا افراد حجاب نداشته باشن چیز خاصی نیست که آدم فرهنگ خودشو کنار بذاره براش و اجازه پخش این چیزا نباشه.
            همون طور که ما میگیم دین ما از همه درست تره باید یک جوری تبلیغش کنیم که همه افرادی که تو این کشورن و ۹۰ درصدشون به اسم مسلمون به دنیا میان با چند تا فیلم و سریال نظرشون عوض نشه و مطمئن باشن تو مسیر درستی دارن حرکت میکنن

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بله قسمت دوم حرفتون کاملا درسته ما باید تبلیغ کنیم و من خودم دارم وارد حوزه بازی سازی میشم . ولی قسمت اول حرفتون رو متوجه نشدم اگر میشه دو باره توضیح بدید

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            این که به جای اینکه نذاریم مردم فرهنگ غرب و ببینن فرهنگ خودمون و به شکل درست ترویج کنیم.

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            خب فرهنگ غرب داره فرهنگ مارو میزنه دیگه .

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            خب ببین دفن غیر اسلامی چیز خاصی نیست ولی بی حجابی چرا خاص هستش . چون ترویج میده . حالا چه چیزی رو اجازه پخش براش ندادن ؟

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            خو بله. مشکل اینه اگه بتونیم به درستی افراد و قانع کنیم نیازی نیست از این بترسیم که فرهنگ اونا روی ما تاثیر بذاره.

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بله درسته . منتها فعلا خیلی افراد کمی هستن که دارن فعالیت میکنن .

      • MAAH
        MAAH | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        بله تا وقتی که افراد سطحی نگاه میکنن و اشتباه دولت و مردم رو میندازن گردن جمهوری اسلامی همینه . خب میخواستی درست رای بدی

      • MOBIN-GAMER
        MOBIN-GAMER | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        علی جان جاتون اینجا نیست متاسفانه

        • Ali110
          Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          بله جای یکی با فکر ها و اعتقاد های اسلامی بین آدم های غرب پرست نیست
          کسانی که برای مملکت خود ارزش قائل نیستند.

        • MAAH
          MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          چرا ؟ اینجا یه سایت ایرانی هست ما هم ایرانی .

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            یک جوری حرف میزنه انگار سایت را خریده من هم به خاطر این حرف این کامنت را نوشتم.

    • مهدی
      مهدی | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      همه اینا تقصیر مردمه شما جوری حرف میزنی انگار 40 ساله ما تو این وضع هستیم با انتخاب اشتباه مردم ما به این روز افتادیم

      • Ali110
        Ali110 | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        آفرین این حرف درسته
        بالاخره یکی حرف درست زد

      • maahcity
        maahcity | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        دقیقا

      • MAAH
        MAAH | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

        بله . تقضیر اون سلیبریتی هایی هست که کلی ادم رو بخاطر مقداری پول گول زدن . تقصیر افرادی هست که میدونستن ف.ر.ی.د.و.ن. داره دروغ میگه ولی ساکت بودن . افرادی که اونطوری رای دادن اشتباه کردن چون کمی تحقیق نکردن ببینن طرف راست میگه یا دروغ و بهش رای دادن

    • MAAH
      MAAH | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      با حرف اولت موافقم بله دولت خیلی داره خراب میکنه و گند زده ولی جمهوری اسلامی مشکلش چیه ؟ حتما باید پادشاهی باشه ؟ ببین اینکه شما میای اشتباه دولت رو میزنی به پای خدا و اسلام اشتباه هستش

      • Amir-M
        Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

        کسی نیومد بگه اینا تقصیر خدا و اسلامه بلکه تقصیر اونایی هست که به اسم اسلام و خدا مردم و گول زدن و به کاراشون ادامه میدن.

        • Ali110
          Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          خب ارتش و سپاه که مشکلی ندارند مخصوصاً آخوندها ولی بعضی ها مثل صادق ش ی ر ا ز ی دارند اسم روحانی ها را خراب می کنند.
          شما میگید این رژیم بده این رژیم که شما میگید ادواردو وارث یوونتوس و فیات عاشق رهبر آن بود .

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            ولی من نمی‌فهمم چرا نویسنده ها مشکل دارند. میان با نوشتن مطلب ساخت بازی جرج فلوید میان و یک مشکل درست میکنند.
            میان مسخره می کنند میگن بین نسلی یا نه ؟
            این یک کار سیاسی نه یک بازی
            اینکه داره میگه آقا این کار شما که جرج فلوید را کشتید می تونستی این آدم را الکی نکشی
            به نظر من نمی‌دونم چرا ولی نویسنده ها دارن کرم میریزند

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            نمی دونم دوستان ویجیاتو ضد نظام هستن . با نظام هستن یا بی طرف . ولی این چه وضعشه اینجا اگر جای بحث سیاسی هست پس چرا یه سری نظرات ضد نظام رو تایید میکنید بعدش ما میایم جواب بدیم سریع پاک میکنید . اگر هم جای بحث سیاسی نیست چرا یه سری کامنت ها که شروع کننده بحث هست رو تایید میکنید

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            دقیقاً چند تا از مطلب های منم انتشار پیدا نکرد

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            متاستفانه نمیدونم دلیلش چیه ولی این نامردی هست که یه سری رو میزارید حرفشون رو بزنن و وقتی نوبت جواب میشه تایید نمیکنید در حالی که چیز بدی توش نگفتیم . متاستفانه

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            منم کلی کامنت دادم تأیید نشد.

        • MAAH
          MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          عزیز خودت اون بالا گفتی که حکومتی از طرف خدا و اسلامی . کلی کامنت دیگه هم گفتن که انقلاب اشتباه بود اصلا نمیدونید هدف انقلاب چیه . هدف انقلاب اینه که به سمت حکومت اسلامی یعنی ظهور امام زمان (عج) بره و زمینه ظهور رو فراهم بکنه . حالا اینکه مردم چهار تا ادم ناباب رو انتخاب کردن چه ربطی به انقلاب داره ؟بله تقصیر افرادی هست که به اسم اسلام میان هر کاری میخوان میکنن و شما هم یه زره فکر نمیکنی این اگر مسلمان واقعی بود با این کاراش نمیومد اسلام رو خراب بکنه

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            وقتی شما نمیدونی که حوزه دچار انحراف شده . رئیسش رو نمیشناسی چه خراب کارایی کرده اصلا خود دفتر ر.ه.ب.ر.ی اونم خیلی افراد ناجور توشه و حتی صدا و سیما بعد اشتباهات اینا رو میندازی گردن رهبر و اسلام میگی اسلامی هستن زیر نظر رهبری هستن . رهبری خیلی دستش باز نیست چون که کسی رو نداره حمایت بکنه اون موقعی که لازم میشه . بعد یه اخوند از این حوزه میاد بیرون یه کاری میکنه میندازی گردن اسلام

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            دوست گل من.
            من با هدف انقلاب مشکلی ندارم و به نظرم خوبه ولی زمانی که ما قدرت چنین کاری رو نداریم( مقابله با ابر قدرت های جهان) نباید از همون اول به آمریکا فحش میدادیم و بریم و بهشون سیخ بزنیم.باید یکم قوی تر میشدیم که الان وضعمون این نباشه.
            الان کل آدمای خوب اون دوران و ترور کردن و الان قدرت دست یک مشت دزده که هر کاری با اسم اسلام میکنن و از تحریم ها هم سود می‌برن.

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            این یعنی ترس
            ما از همان اول قدرت مند بودیم
            چرا چون خدا را داشتیم
            هشت سال جنگ تحمیلی مگه ما ابر قدرت بودیم ولی پوزه صدام را کوبوندیم به خاک
            تازه آقا الان میشه یک نویسنده جواب بده که چرا این مطالب را منتشر می کنید
            و ممنونم به خاطر حمایت آقای مهدی و MAAH که نگذاشتند من تنهایی توی این سایت تنها نباشم و بتونم به این سوال ها جواب بدم

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            همچنین . منم از شما ممنون هستم . ولی ما قرار نیست چیزی به کسی بفهمونیم اگر اینطور بود خدا اختیار نمیداد به انسان ها وظیفه ما فقط اطلاع دادن به نحو درست هست پس سعی کنید با ادب و احترما کامل جواب بدید و اگر توهینی شد شما مثل اونا رفتار نکنید

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            دوست عزیز داریم با هم بحث میکنیم دعوا نداریم که میگی منو تنها نذارین.

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            هم وطن عزیز . ما قدرتش رو داریم اگر نداشتیم در جنگ ۸ ساله مقابل ۵۰ تا کشور شکست میخوردیم . اون قدرت هم چیزی نیست جز قدرت الهی . شما خودت فرض کن یه کشور که تازه به وجود امده و هنوز پر مخالف هست و ارتش درست حسابی هم نداره چجوری میتونه در مقابل کشوری وایسته که نه تحریم هست و کلی هم حمایت میشه و سلاح میخره . اگر هنوز اون اعتقاد و ایمان در بین مردم بود اینطوری نمیشد . اگر مردم به افرادی رای نمیدادن که هدفشون مذاکره با دشمن هست اینطور نمیشد . و الان هم که اشتباه کردن رای دادن باید برن اعتراظ کنن مطالبه کنن خود رهبر کلی بار گفته مطالبه کنید . باور کن اگر ۱۰ هزار نفر عین ادم نه اینکه برن بانک و پاساژ و نیرو انتظامی با اتوبوس زیر کنن . عین ادم برن جلوی مجلس یا کاخ ریاست جمهوری و اعتراض کنن اون ها هم از ترس یا استفا میدن یا کار هاشون رو بهتر میکنن یا اصلا خود مجلس و رهبری وقتی میبینن این همه پشتیبان هست رئیس جمهور رو عضل میکنن
            لطفا تایید کنید مشکلش چیه اخه؟

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بله حرف شما درست است

          • علی
            علی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            به به واقعا لذت بردم دمتون گرم که بهم توهین نمیکنید واقعا آفرین به تربیت پدر و مادرتون.

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            ??

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            درسته مردم خیلی اون موقع به خودشون ایمان داشتن(و همچنین کمک خدا)ولی همین ۸سال و ما با چوب و دست خالی نجنگیدیم همون شاهی که ما نفرینش میکنیم نزدیک یک سوم درآمد کشور از نفت (درست یادم نیست شاید هم نصفش)و میداد به آمریکا و ازش سلاح می‌خرید و اگه اونا نبود ما هم نمیتونستیم ۸سال مقاومت کنیم.تازه جالبه تو صدا و سیما هم اینا رو نشون می‌ده و میگه ما اراده نداشتیم و پول نفتمون و می‌دادیم به آمریکا برای سلاح.هرچی بود به نظرم بهتر از الانه که نفتمون و می‌دیم به کشورهای آفریقایی و به جاش آناناس میگیریم.
            شما میگی مجلس میاد و آقای روحانی رو عزل میکنه اگه ببینه پشتیبان داره.
            واقعا کی تو این کشور هست که با این تصمیم مخالف باشه؟؟؟؟؟؟
            نمایندگان مجلس هم تا جایی که من خبر دارم فعلا خیلی ناراحتن که چرا به جای شاسی بلند بهشون دنا پلاس دادن و فعلا حوصله ندارن کاری بکنن.

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            بله نمایندگان میدونن روحانی چه کار ها کرده سرشون تو برف نیست . ولی فرایند استیضاح تقریبا 6 ماه طول میکشه . که اگر همون اول مجلس هم میومدن کاراش رو راه بندازن ما فوقش 6 ماه زود تر از روحانی خلاص میشدیم که الان توی این وضعیت اصلا همچین کاری پیشنهاد نمیشه . اون جایی هم شما ازش خبر داری دروغ میگه .. دنا پلاس هم نگرفتن واکسن ها هم پس دادن . این چیزایی بوده که هر دوره داشتن میدادن ولی این دوره همین غرب پرستا دارن بزرگ میکنن . البته بازم نباید توی این شرایط به نماینده ها این چیزا رو بدن که خب نماینده ها نگرفتن . اون چیز های نظامی هم که شما میگی شاه روحت شاد(چی بگم روحش شاد این همه ضرر زد به مملکت ؟) گرفته اکثر از تاریخ گذشته و اسقاطی و به درد نخور بودن. در زمان جنگ هم ما دستمون همچین پر نبودا . نسبت به عراق که این همه تجهیزات داشت واقعا خیلی کمتر ما سلاح درست حسابی و مدرن که بتونن با اونا بجنگن داشتیم .

          • Amir-M
            Amir-M | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            امیدوارم این حرفای شما درست باشه ما که بدمون نمیاد.

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بله . ولی وقتی مجلس استیضاح بکنه رهبری باید تایید بکنه . یه چیز دیگه هم هست وقتی رهبری بگه مجلس هم گوش میکنه

          • Ali110
            Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            نمی تونن این کار را بکنن کشور از هم می پاشه

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            بله یکی از دلایل اینکه استیضاح نمیشه اینه یکی دیگه اینکه نمی صرفه 6 ماه وقت بزاری برای اینکه 2 ماه زود تر بره

          • Ehsanj
            Ehsanj | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

            خب داداش گل من اگه خزانه و انبار مهمات توسط شاه قبل از انقلاب پر نبود که نمی‌توانستند هیچ کاری بکن تمام اون هواپیماها تمام اون تانک ها سلاح ها وغیره را شاه از آمریکا خریداری کرد خب اگه اونا نبود که نمیشد و الکی کورکورانه از چیزی حمایت نکنیم دوست عزیز

          • MAAH
            MAAH | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

            دوست عزیز الکی و کورکورانه از چیزی حمایت نمیکنم . بله بود ولی به درد نخور و کم . مثل اینه که شما غذا نداری ولی نون خشک و اب کثیف هست پس مجبوری از اونا استفاده کنی . شاه هم در کل نسبت به کل کار های بدش خیلی کار خوب کم داره . در ضمن زمانی هم که حادثه طبس رخداد نه افراد توی جبهه اونجا بودن نه خزانه و مهمات نسبتا کم و بدرد نخور شاه . خدا کار رو راه انداخت مگرنه اون شب میخواستن امام هم ترور کنن تو اون وضعیت خودت ببین چی میشد .الکی و کورکورانه از چیزی حمایت نکنیم دوست عزیز.

  • Aref3831
    Aref3831 | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    چی میشد اگه یه نمایندگی تو ایران میزدن .
    ???

  • capitan--price
    capitan--price | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    اگه نمایندگی تو ایران بزنن من قول میدم دیگه کرکی بازی نکنم.

  • SHAYAN
    SHAYAN | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    میترسن نمایندگی بزنن هواپیمای حاوی کنسول ها با F14اشتباه گرفته بشهXD

    • rezaa
      rezaa | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      هیچ کشوری به جز ایران f14 نداره مگه اینکه خودی بزنن

    • MAAH
      MAAH | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      بسه دیگه اه یه اشتباهی شد حالا شما به دهن گرفتید هی میگید . اصلا نمیدونید مقصر اصلی کیه هی حرف میزنید

      • Ali110
        Ali110 | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

        بله درسته
        اون یک نقشه بود اون دانشجو ها آخر شهید می شدند چرا
        چون می خواستند هواپیما را به بیت رهبری بزنند
        حالا فهمیدید

        • MAAH
          MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          حالا این قطعی نیست یه نظریه هست ولی مقصر اصلی اون کسی هست که اجازه میده توی شریط جنگی که هر لحظه امکان داره اون امریکایی که میپرستین واکنش بده ، هواپیما بلند بشه اونم هواپیمایی که قبلش توی فرود گاه مشکوک شدن به داشتن رادار جاسوسی و.. مقصر اونه نه سپاه بله سپاه اشتباه کرد ولی مقصر نبود. تایید کنید دوستان ویجیاتو.

        • NMlander
          NMlander | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          وقتی شما همچین حرفی میزنید نشون میده برای جون ادما ارزش قائل نیستید و خوبه که ذات واقعیتونو نشون میدید که بقیه گول حرفاتونو نخورن

          • MAAH
            MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            شما اگر برای جون ادما ارزش قائل بودید طرفداری امریکایی رو نمیکردید که یه هواپیما رو از قصد زد به فرمانده ش هم درجه داد . شما اگر برای جون ادما ارزش قائل بودی خون این همه شهید ترور و هسته ای رو پایمال نمی کردی و نمیگفتید با ترور کننده دوست بشیم . شما اگر برای ادما ارزش قائل بودی خون این همه شهید 8 سال جنگ و 17000 تا شهید انقلاب رو پایمال نمیکردی با این سطحی نگری ها و تهمت ها و اشتباه تشخیص دادن مقصر و ... رو

          • NMlander
            NMlander | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            دوست عزیز خواهش میکنم یه طرفداری من از امریکا رو بگید چون من البته شما عادت دارید هر کی مخالف هستو به امریکا بچسبونید بعدم شهید مال وطنه نه رژیم

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            شهیدان به خاطر دستور امام رفتن امام هم امامه همون چیزی هست که شما بهش میگید رژیم . لازم نیست طرفداری بکنی اینکه نظر شما به نظر دشمنان نظام و مملکت و مردم یکی هست (امریکایی ها) نشون میده شما از اون ها هستی

          • NMlander
            NMlander | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            دوست عزیز امثال شما تخصصشون تهمت زدنه اتفاقا من معتقدم که همه هم خوبی دارن هم بدی ولی مسئله اینه که الان بدیای این کسانی که سر کارن از خوبیاشون بیشتره شما هم انشاالله وقتی خواستی خرج خونواده بدی دیگه از کسی طرفداری نمیکنی

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            عزیز الان شما دقیقا حرفت چیه . میگی انقلاب بده دلیل بده ما هم راهنمایی بشیم . میگی الان افرادی که سر کار هستن بدن خب ما هم همین رو میگیم منتها ما نمیگیم همه ما میگیم کسایی که کارشون رو درست نمیکنن مثل دولت ولی کسی مثل رهبری کاری نمیتونه بکنه فقط در حد گفتن و راهنمایی. یا مثلا سپاه کلی کار مثبت داره انجام میده کلی پروژه زیر ساخت دستشه داره انجام میده (200 پروژه در سطح بزرگ خودتون تصور کنید) تا زمانی هم که تحریم نشده بود اجناس میخرید بعد میاورد توی ایران که قیمت ها بالاتر نره ولی الان چون تحریمه جنس بهش نمیدن . الان شما دقیق نظرتون چی هست ؟ اگر هم من تهمت زدم معذرت میخوام من با توجه به حرف هاتون گفتم که خیلی شبیه به افراد منافق که سر گروه و رئیسشون همون امریکا و انگلیس و سر دسته همه این ها شیطان . منظور ما هم از امریکا و انگلیس اسرائیل مردمشون نیستن منظورمون دولتشون هستن که اهدافشون بد هست حالا هر چقدر هم کار خوب انجام بدن باز هم در راستای اهداف بد هست و نتیجش بد هستش . مثل همین چند میلیون دوز واکسنی که گفتن به صورت رایگان به ایران دادن که در ظاهر کار خوب هست ولی در باطن برای کار های خودشون هست اگر نیاز به توضیح بیشتر دارید ایدی بدید که بحث رو اونجا ادامه بدیم ??

          • NMlander
            NMlander | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

            بعدم شما مشکلت اینه که تاریخ ایرانو 40 ساله میبینی وگرنه قبلش روس و انگلیس خیلی بیشتر از امریکا ایرانی کشتن

          • MAAH
            MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

            خب ؟ مگه من گفتم نکشتن . هم روس کشته هم امریکا هم انگلیسی . همشون ظلم کردن

      • NMlander
        NMlander | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

        ضمنا علاوه بر هواپیما چند وفت پیش ناوچه خوذیم زدن

        • MAAH
          MAAH | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

          خب ؟ از قصد زدن ؟ بله مانور نظامی بوده به خاطر اینکه امادگی داشته باشن تا از شما ها در برابر دشمن محافظت بکنن مانور انجام میدن . توی سپاه هم همچین اتفاق هایی افتاده ( مانور در فرودگاه سرباز خودی رو با داعش اشتباه گرفتن و با تک تیر زدن و شهید شده ) ولی از قصد که نبوده این ها . بله وقتی من میام یه فرمانده ارشد نظامی رو ناجوان مردانه شهید میکنم بعدش میگم خوب کردم و افتخار میکنم عذر خواهی هم نمیکنم و بهانه میارم اون وقت شما باید بیای بگی وای چه ادمای بدی

          • mo000SHA
            mo000SHA | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            حالا اونا یه چیز بگن MAAh@ یه چیز دیگه:(((

          • MAAH
            MAAH | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            متوجه منظورتون نمیشم واضح تر

  • Uncle-STULIN
    Uncle-STULIN | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    4 هزار میلیارد تومن با دلار 30 هزار تومن تقریباً میشه 130 میلیون دلار که اگه خودشون نمایندگی بزنن بیشتر هم میشه، درسته نسبت به آمریکا اصلاً حساب نمیشه ولی به عنوان یک کشور 80 میلیون نفری خیلی خوبه و ارزش سرمایه گذاری رو داره (با توجه به همه دردسرهاش).

    • Pvt-Ryan
      Pvt-Ryan | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      نه نداره
      چون هر شرکتی بخواد با ایران همکاری کنه تحریم میشه
      اونوقت باید در سونی و ماکروسافتو تخته کنن فلافلی بزنن
      یا بیان همینجا باهم بازی جرج فلویدو بسازیم

      • MAAH
        MAAH | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

        بله وقتی کل دنیا تحریممون کردن (به جز اونایی که خودشون تحریم شدن) معلومه کسی بیاد با ما هم کاری کنه درش رو تخته میکنن . اون جورجفلوید هم که یدونه پیشنهاد بود . نمیخوان که بسازن

        • mo000SHA
          mo000SHA | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

          کله پدر امامه به سر

          • MAAH
            MAAH | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

            وات ؟پدرم توی اموزشگاه رانندگی کار میکنه امامه به سر چیه

  • MrXAliF22f1gpm
    MrXAliF22f1gpm | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    ما :?
    دلالا :???

  • b-m-m
    b-m-m | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    یعنی میخوام بگم ملت پول دارنا،،، به ما که میرسن میگن تحریمیم و پول نداریم!! :)))
    سهم من که 2،300،000 تومن بود !! 600 تومن ps2 خودمو فروختم ، 1700 اکسباکس 360

مطالب پیشنهادی