۱۰ باس فایت معرکه و خشن سری God of War
سری بازیهای God of War همیشه به خاطر خشونت افراطی و همچنین باس فایت های به شدت خوش ساختشان معروف بودند. برای همین در این مقاله با خودم گفتم که بیایم این دو موضوع را ...
سری بازیهای God of War همیشه به خاطر خشونت افراطی و همچنین باس فایت های به شدت خوش ساختشان معروف بودند. برای همین در این مقاله با خودم گفتم که بیایم این دو موضوع را با هم ترکیب کنم و از ۱۰ باس فایت معرکه سری برایتان بگویم که در نمایش خشونت عریان اصلا کم کاری نمیکردند. با ویجیاتو همراه باشید.
- 1 10) Baldur - God of War
- 2 9) Barbarian King - God of War 2
- 3 8) Kraken - God of War 2
- 4 7) Sisters of Fate - God of War 2
- 5 6) Persephone - God of War: Chains of Olympus
- 6 5) Zeus - God of War 3
- 7 4) Hercules - God of War 3
- 8 3) Hades - God of War 3
- 9 2) Cronos - God of War 3
- 10 1) Colossus of Rhodes - God of War 2
10) Baldur - God of War
مبارزه اول با بالدور یکی از معرکهترین لحظاتی بود که در God of War جدید تجربه کردیم. این باس فایت خیلی شبیه سکانسهای اکشن انیمههای ژاپنی طراحی شده بود. کافی بود یک مشت به بالدور بزنید تا او به دهها متر آن طرفتر پرت شود و هر چه در مسیرش قرار گرفته بود را تخریب کند. مبارزه با بالدور چه از نظر بصری و چه از لحاظ طراحی، واقعا حس جذابی را به دقایق ابتدایی God of War تزریق میکرد. اتفاقی که متاسفانه خیلی کم در مابقی بازی شاهدش بودیم.
9) Barbarian King - God of War 2
پادشاه بربرها همان غول بیشاخ و دمی است که پس از شکست ارتش اسپارتا، کریتوس را مجبور کرد روحش را به آرس بفروشد تا جان خود و مردم سرزمینش حفظ شود. این یعنی اگر Barbarian King نبود، احتمالا هیچوقت سرنوشت کریتوس اینطور رقم نمیخورد و او میتوانست در کنار همسر و دخترش، زندگی آرامی را تجربه کند. با این حال، در قسمت دوم شاهد بازگشت این کاراکتر وحشی از گور بودیم تا کریتوس بتواند برای یک بار دیگر انتقام روزهای سختی که Barbarian King مسببشان بوده را از او بگیرد. این باس فایت در طی چند مرحله انجام میشد که یکی از دیگری حماسیتر و سینماییتر بودند. ناگفته نماند که موزیک مبارزه با Barbarian King نیز یکی از بهترین موسیقیهای کل سری بود و هیجان این مبارزه را دو چندان میکرد.
8) Kraken - God of War 2
Kraken در اصل یک هشتپای به شدت غول پیکر افسانهای است که حضورش در قسمت دوم God of War باعث شد تا یکی از بینظیرترین باس فایت های بازی رقم بخورد. مبارزه با Kraken طوری طراحی شده بود که شما باید برای قطع کردن پاهای تنومند این موجود عظیمالجثه، چندین پازل مختلف را حل میکردید. با این حال، بازی دلش نمیخواست فسفری که سوزانده بودید، بیدلیل باشد. برای همین به شما اجازه میداد که با رد کردن یک پل از وسط دهان Kraken، از تماشای مرگ دردناک این باس لذت ببرید.
7) Sisters of Fate - God of War 2
در انتهای بخش داستانی God of War 2 به خواهران سرنوشت میرسیدیم که مبارزه با آنها به معنی واقعی کلمه زیبا و منحصر به فرد بود. آنها ستینگ کلی بازی را در یک لحظه به هم میریختند و مکان مبارزه را به گذشته و جایی که کریتوس درگیر مبارزه با آرس بود میبردند. در این نقطه، نبردی حماسی شروع میشد که به نظرم جذابترین QTEهای ممکن را داشت و کوری بارلاگ با آنها نشان داد که چه کارگردان لایقی است و انتخاب او برای ساخت قسمت دوم چقدر تصمیم درستی بوده.
6) Persephone - God of War: Chains of Olympus
هر دو بازی که از سری God of War برای کنسول PSP منتشر شدند، نه تنها یکی از دیگری شاهکارتر بودند، بلکه باس فایت های خوبی هم داشتند که به نظرم سری جدید مجموعه میتواند از آنها درسهای بسیاری بگیرد. گل سرسبد همین باس فایتها نیز مبارزه با پرسیفونه، همسر هیدس بود. جالبتر اینکه در جریان این مبارزه فقط با خود پرسیفونه طرف نبودیم، بلکه اطلس نیز پا به میدان نبرد میگذاشت و با آن دستان عظیمش سعی میکرد کریتوس را له کند. تجربه این درگیری سه جانبه که بخشیش روی بدن اطلس و بخش دیگرش در بالای برج پرسیفونه دنبال میشد، در یک کلام بینظیر بود و سکانسهای سینماتیکش را عملا در کمتر ویدیو گیمی میشود پیدا کرد.
5) Zeus - God of War 3
مبارزه نهایی با زئوس دقیقا همان چیزی بود که برای پایان سهگانه اصلی سری میخواستیم. این نبرد خونین تقریبا شامل تمام المانهایی میشد که پیشتر در طراحی باس فایتهای دیگر همین فرانچایز دیده بودیم. مبارزه با زئوس خشن، خونین، وحشیانه و پر از حس انتقام بود و بازی در طی چند مرحله به ما اجازه میداد تا تمام حرصمان را سر این پیرمرد عبوث خالی کنیم. جذابترین بخش این مبارزه نیز قطعا مربوط به بخش پایانی آن میشد که پس از بیرون آمدن از قلب گایا، جنگی روانی به راه میافتاد و در نهایت صورت زئوس توسط مشتهای قدرتمند کریتوس به معنی واقعی کلمه له میشد.
4) Hercules - God of War 3
مبارزه با هرکول از جمله باسفایتهایی بود که از لحظه انتشار قسمت اول فرانچایز God of War منتظرش بودیم. انصافا هم سانتامونیکا سنگ تمام گذاشت و کاری کرد که مبارزه با هرکول ارزش آن همه انتظار را داشته باشد. نبرد با هرکول از آن باسفایتهای نسبتا کلاسیکی بود که نمونهاش را در بازیهای مختلف زیاد دیدهایم. اما میزان خشونت و سختی مبارزه با قدرتمندترین فرزند زئوس، چیزی نبود که در هر بازی دیگری مثلش پیدا شود. هرکول قدرتمند و توانمند بود و میتوانست جلوی اکثر ضربات مهلک کریتوس بایستد. اما در نهایت هرکول نیز حریف شبح ساپارتا نشد و سرش زیر مشتهای سنگین کریتوس ترکید.
3) Hades - God of War 3
اگر واقعا دو باس بعدی این لیست نبودند، قطعا هیدس را میگذاشتم رتبه یک. مبارزه با هیدس طراحی خیلی هوشمندانهای داشت. چراکه هیدس جزو معدود دشمنانی بود که سلاحی مثل Blade of Chaos در دست داشت و میتوانست حتی از فاصلهای نسبتا زیاد هم به شما حمله کند. از طرفی محیط مبارزه و حتی ظاهر خود هیدس نیز معرکه طراحی شده بودند و به آدم حس بودن و جنگیدن در سرزمین مردگان را کاملا القا میکردند. اما همه اینها یک طرف، لحظه تمام کردن کار هیدس هم یک طرف. کریتوس با بیرحمی تمام، جمجمه صاحب جهنم را در هم میشکست و در انتها با سلاح هیدس، روحش را از بدنش بیرون میکشید. از این معرکهتر داریم؟
2) Cronos - God of War 3
مبارزه با کرونوس از باسفایتهایی بود که هیچ وقت فکر را نمیکردیم بتوانیم در یک بازی ویدیویی چنین چیزی ببینیم. کرونوس به قدری بزرگ بود که اصلا نمیشد درک کرد سانتامونیکا چطور آن را در قاب تصویر جا داده. اما آنها نه تنها این کار را به درستی انجام دادند، بلکه با کارگردانی بینظیرشان ما را برای ۳۰ دقیقه متمادی انگشت به دهان نگه داشتند. نبرد با کرونوس خشن، نفسگیر و از همه مهمتر حماسی بود. مبارزه از روی بدن این تایتان غولپیکر شروع میشد و کریتوس بعد از کشیدن ناخنها و پاره کردن شکمش، وارد بدنش میشد. در نهایت هم شبح اسپارتا بعد از غل و زنجیر کردن دستان کرنوس، یک شی تیز را از زیر چانه وارد جمجه این تایتان بخت برگشته میکرد تا ما نظارهگر یکی از عجیبترین و خشنترین قتلهای تاریخ ویدیو گیم باشیم.
1) Colossus of Rhodes - God of War 2
هنوز هم که هنوز است به نظرم God of War 2 با اختلاف حماسیترین فصل افتتاحیه تاریخ ویدیو گیم را دارد. دلیلش هم قطعا چیزی نیست جز مبارزه با Colossus of Rhodes. همین که کنترل کریتوس را در قسمت دوم به دست میگرفتیم، این نبرد حماسی چند مرحلهای شروع میشد. عظمت Colossus of Rhodes در همان لحظه مسحورتان میکرد و با خودتان میگفتید که چطور روی پلی استیشن ۲ چنین باسفایتی را طراحی کردهاند. اما قضیه به همین جا ختم نمیشد و وقتی که کارگردانی سکانسهای سینماتیک و QTEهای این باسفایت را میدیدید، دیگر این برایتان جا میافتاد که God of War 2 یک بازی معمولی نیست.
خب این هم از خشنترین باس فایت های سری God of War. نظرتان در موردشان چیست؟ با لیست ما موافقید؟ به نظرتان کدام باس از این لیست جا مانده؟ حتما نظراتتان را با ما هم در میان بگذارید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کشتن هادیس از همه جذاب نره
بله دو boss fight بی نظیر خدای جنگ سه رو یادتون رفت هرمس و پوسایدون و همچنین boss fight عقرب قول پیکر. و تو گاداوار دو boss fight cerebrus همچنین boss fight teseus و boss fight preseus که غیب میشد رو یادتون رفت و boss fight Euryle رو که یک medusa غول پیکر بود و با دیدن خشک میکرد و با یک دم خورد میکرد نیمی بدن زن بود و نیمش مار مانند بود. و خود zeus رو فراموش کردین در خدای جنگ دو که اخرش یکم باهاش میجنگه و زخمیش میکنه ولی anthena اون رو فراری میده.
خدایی همه ی باس فایت های خدای جنگ خیلی خفن و عالی بودن??????
حاجی ما دیشب میزدیم رواین مقاله عکس دلقک میومد
خیلی عالی بود
یه سوالی که همیشه برای من پیش میومد این بود که چرا کریتوس بعد از کشتن خواهران شرنوشت برنگشت به زمانی که زن و بچش هنوز زنده هستن و کابوسش رو تمام میکرد
خیلی مخلصیم. طبیعتا اگه برمیگشت یه نسخه دیگه از خودش رو اونجا میدید و حتی اگه جلوی مرگ همسر و فرزندش رو هم میگرفت، سرنوشت خودش تغییر نمیکرد. بلکه اون ورژن از خودش که توی اون تایملاین زندگی میکرده نجات پیدا میکرد.
سلام آقا نیما من همین امروز صبح تمومش کردم بینظیر بود در مورد اون سوال من تو سایتای خارجی خوندم که سازندگانش گفتن بخاطر خشم کریتوس اون لحظه به امکان بازگشت به زمان جنگ با پادشاه بربر ها که اریس میاد کمکش یا زمان کشتن زن و بچش برنگشت
دمت گرم بابت مقاله
تو باس فایت کرونوس ، اول کریتوس رو قورت داد و رفتیم داخل بدنش بعد شکمشو پاره کردیم
برعکس نوشتی /:
مخلصم. هممم دقیق یادم نبود. ممنون که گفتی.
من بازی رو تو هارد بازی میکردم.خیلی سخت بود
شماره یک زیاد سخت نبود چون اول بازی بود و اموزش میدادم ولی شماره ۹ و ۵ خیلی سخت بودند
کلا درجه سختیهای بالاش قشنگ میتونست آدم رو اذیت کنه. من ۲ رو روی آخرین درجه سختی رفتم و دهنم صاف شد خداییش.
آقا نیما یه سوال
چرا وقتی مقاله رو بالای سایت میاره و من رو (مطالعه می کنم) میزنم عکس بازی تویسد متال و یه دلقک میاد ؟
مقاله خیلی خوبی بود .
اصلا این سانتا مونیکا خوراکش باس فایتای خفنه.
خیلی مخلصیم.
خیلی ممنون دستتون درد نکنه #free_mohsen هم یادتون نره?
خیلی مخلصیم. آزادش کردیم دیگه به خدا :))))
??
مبارزه با جنگوی سرنوشت در گاد اف وار ۲ هم خیلی باحال بود
یکی از حسرت های زندگیم اینه که این سری بازی نکردم امیدوارم سانتا مونیکا یک کالکشن خفن از سه تا نسخه اول بازی تو نسل نهم منتشر کنه ، بلکه شاید تونستم تجربش کنم.
میشه با شبیه ساز پلی استیشن رو pc تجربه کرد
میدونم اما فکر نکنم کیفیتش به پا نسخه کنسولی برسه
گرافیک ps2 کیفیتش کجاس ??? با یه دسته راحت میشه بازی کرد
درست هست حرف شما.
ولی بعضی از بازیها رو فقط باید روی خود کنسول بازی کرد.
مثلاً برای اینکه به یه پایان خفن توی فاینال فانتزی ۷ برسید، باید از خود کنسول استفاده کنید! برای اشاره: اونی که میمیره رو میشه برگردوند.
ممنون که اسپو.یل کردی دوست عزیز و نا.دان من
.
.حداقل دو تا خط فاصله میدادی چون این بازی ریمیکش جدید منتشر شده و من وسطش بودم الان با این کار تا اخر سه گانه ای که میخواد بیاد رو خرا.ب کردی
برا مبارزه با Colossus of Rhodes خدا بودیم اما برای مبارزه با هادس نزدیک به خدا هم نبودیم
دقیقا یکی از ضعف های بیشمار devil may cry در برابر god of war همین سینماتیک نبودن و خلاقانه نبودنشه.از طراحی مرحله تا باس فایت ها همه همه محافظه کارانه طراحی شده.
الان به نظرت دویل می کرای خلاقیتی نداره بزار برات توضیح بدم تو نسخه چهار و پنج میتونستی با چند تا شخصیت مختلف بازی کنی ، کلی کامبو خفن و متنوع ، اسلحه های باحال و منحصربهفرد ، استایل های مبارزه ای مختلف (مثل royal guard یا gun slinger و... البته برای دانته) ، باس فایت های فوق العاده جذاب و زیبا. الان به نظرت اینا کم بود درضمن از نظر من اگه بخوایم بگیم که از بین این دو تا فرانچایز کدوم بازی تره جواب من دویل می کرای خواهد بود چون گاد آو وار دیگه بعضی جاها مبارزات خیلی سینماتیک میشه مخصوصا نسخه آخرش .
فن بوی نباشیم :) گاد از هر لحاظ توی تمام نسخه ها بهتر از دویل می کرای عمل کرده و دویل می کرای همش کومبوعه qte خودش یه نکته مثبته
داداش تو خودت با این مدل حرف زدنت معلومه خیلی فنبویی و اگه دقت کنی من نگفتم که گاد آو وار بده بلکه در جواب دوست بالایی گفتم که سینماتیک نبودن مبارزات دویل می کرای از ضعف های بازی نیست ،
در ضمن تو مثلا اولین مبارزه با بالدور رو نگاه کن خیلی جاهاش اصلا نیازی نبود دسته دستت باشه خودشون مبارزه میکردن و بعضی موقع ها هم یه qte کوچیک میآورد و از نظر من سینماتیک بودن بیش از حد مبارزات یک بازی( به غیر از فینیشر ها) بازی هارو از ماهیت اصلیشون یعنی گیم پلی محور بودن دور میکنه و هم چنین خوبه که یاد بگیری به کسی که نظرش با خودت یکسان نیست فنبوی نگی.
دقیقا ضعف دویل می کرای همینه که اون توجهی که به گیم پلی میکنه رو اصلا به داستان،شخصیت پردازی و کارگردانی سینمایی نداره.در مورد qte هم باید بگم که استفاده نادرست و بیش از حدش میشه یه فاجعه ای مثل re6, ولی مثلا میتونن این مکانیزم رو موقعی به کار ببرن که یک باس فایت کاملا خلا سلاح شده یا برای آخرین دشمن باقی مونده در استیج مبارزه که حسابی آسیب دیده...
اولا که گیم پلی v در نسخه پنجم واقعا اعصاب خورد کن بود و شخصیت پردازیش از ریشه غلط بود.دوما گیم پلی دانته و نیرو واقعا ایراد داشتند.این که در حین مبارزات نمیشد دویل بریکر ها رو تعویض کرد یه نقص بزرگه.از طرف دیگه این که بخوای وسط مبارزه با دکمه های مختلف استایلو عوض کنی رو اعصابه(در این زمینه بایونتا و dmcخیلی خوب بودند)و تا حالا براتون سوال نشده که چرا کپکام بی دلیل دو استایل کوییک سیلور و سایه رو حذف کرده؟از طرف دیگه شخصیت پردازی،طراحی مرحله و داستان همیشه خدا در این سری فاجعه بوده.انگار کپکام تو دوران همونps2گیر کرده.اگه خواستی بازم از ایرادات این سری برات میگم.
اون دوستمون نخواست گاد آف وار و دویل می کرای و مقایسه کن فقط گفت گاد آف وار زیادی سینماتیکه و نظرشو گفت.
خوبه بعضی ها بتونن نظرات مخالف خودشون و قبول کنن.
منم نظرمو گفتم.
نزن این حرف رو برادر من، استاد کامیا قهرش میگیره.
نگو اینجوری . دلت میاد
زعوس لعنتی شماره 10 اصن فان بود:)کندن سر هلیوس هم خیلی خوب بود
کندن کله هلیوس خیلی لذت بخش بود
بینظیر بود، فقط حیف که طراحی باسفایتش خیلی خفن نبود.
کراکن ( در واقع تصویر کراکن ) تو گاد آو وار عروج از بهترین ها بود. مخصوصا قسمتی که باید روی بازوهاش سر میخوردی و از این دستش میپریدی رو دست دیگه اس
مبارزه با Hadesواقعا خیلی عالی بود رازی ام که با اینکه ایکس باکس فن هستم این سری از سونی رو تجربه کردم
مرسی سونی
چقدر حال یمده این گنده بکا رو بکشی.طراحی باس سانتامونیکا عالیه باسهایی که میسازه بنظرم خلی هوشمندانه طراحی شده.
مبارزه با هرکول خیلی خفن بود. یه جاهایی شبیه دعواهای خیابونی می شد. کرونوس هم بیشتر شبیه عمل جراحی بود. جایی نبود از اعضای این بنده خدا شکافته نشده باشه.
عمل جراجی :)))
درود بر سه گانه واقعا، چقدر عالی بود؛ بدترین مرگ به نظرم کشته شدن پوسایدون تو خودِ شمارهٔ سوم بود، البته کرونوس هم واقعا داغون شد?
آره اگه خود باسش یکم بهتر بود میذاشتم حتما پوسایدون رو هم.
داش تو باید زئوس تو گاد اف وار 2 میذاشتی